Friday, April 5, 2013

#PRU13 #Transformasi - Rakyat Melaka Berpuas Hati Dengan Pentadbiran BN


Kajiselidik Universiti Teknologi MARA & Universiti Teknikal Malaysia Melaka mendapati pentadbiran Melaka di bawah kerajaan BN, mendapat pujian dari rakyat Melaka. terutamanya golongan muda.

• Melaka telah diiktiraf sebagai negeri maju pada 2010.
• 83% dari responden kajiselidik ini berpuas hati dengan prestasi PM Najib
• 38.5% responden adalah lepasan sekolah, 55.4% pemegang diploma dan ijazah sementara 6.1% pemegang ijazah tinggi.
• 48.3% responden sangat setuju & 41.1% bersetuju bahawa PM bersungguh-sungguh meningkatkan taraf hidup rakyat Malaysia.
• Kajiselidik ini mengambil sampel golongan muda antara 21-40 tahun di Melaka.
• Jelaslah golongan muda di Melaka menerima pembangunan yang dibawa oleh BN.

Melaka kian membangun untuk rakyat

Projek pembangunan yang dilaksanakan kerajaan Barisan Nasional (BN) di Melaka telah mencapai kejayaan, sekaligus menolak tuduhan pembaziran yang dilemparkan pembangkang.

Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd Ali Rustam berkata, projek pembangunan termasuk pengindahan Sungai Melaka berjaya menarik kedatangan pelancong dari dalam dan luar negara selain diiktiraf dunia.

"Ini menjadikan Melaka semakin rancak dalam pelbagai kegiatan ekonomi dengan tahap kemiskinan paling rendah di samping tersenarai di tangga ke-28 daripada 45 negara yang perlu dilawati di dunia menerusi kajian dilakukan akhbar The New York Times," katanya.

Beliau berkata pembangkang dilihat masih memainkan isu pembaziran projek kerajaan BN melalui risalah dan ceramah yang diadakan di negeri itu.

Katanya, tohmahan oleh pembangkang itu sekadar bertujuan mengelirukan rakyat dengan memutarbelitkan fakta mengenai projek dijalankan kerajaan.

No comments: