Thursday, October 10, 2013

0 #PemilihanUMNO - Last Bullet @Khairykj #KJ4KP

This is democracy. True gentleman

Sebagai pendahuluan... aku berminat untuk memetik kata-kata lagenda peninju dunia Mohammad Ali, "Float like a Butterfly, Sting like a Bee."

Aku guna ayat diatas sebab bagi aku... KJ merupakan satu-satunya fighter dan perisai yang ada dalam parti keramat ini! Rugi kalau kita tukar dengan pemimpin yang baru nak cuba nasib jadi Ketua Pemuda! Buang masa beb!

Bila ditanya tentang kehangantan Pemilihan UMNO kali ni... aku rasa suam-suam je... tak la seHANGGAT yang aku jangkakan.

Mungkin juga kerana kita tahu akan kekuatan atau kelebihan yang ada pada KJ?

Dan mungkin juga kerana pihak lawan KJ tak ada sengggaaaattttttt! (bacol) guna serangan peribadi terhadap KJ dan keluarga KJ bila tak ada isu!

Tapi kami tak main politik kotor beb! lu orang nak buat... buat la... Jangan malukan Dato' Sri Najib sudah la! Korang boleh baca di sini dan di sini...

OK....

Bukan nak cari pasal tapi nak cerita sikit pasal blogger tempang... (dah tua dah) OutSyed The Box! Beliau merupakan blogger yang menyokong Akhramsyah! Dan membuat serangan yang tidak sepatutnya kepada KJ! Haiiii Akhram dah terdesak sangat ke brader?

Kalau nak menang pun tak payah la nak buat fitnah dan buat serangan peribadi yang tak ada kena mengena dalam Parti... Perjelaskan la apa misi dan visi Akhram! buktikan la kekuatan yang Akhram ada dalam Pemuda! supaya jangan besok bila masuk ke gelanggang lawan/pembangkang kena gelakkan je! hehehe! Kat sini kita dapat perbezaan diantara KJ dangan Akhram!

Pssstt... Syed... Tak guna cerita pasal "Hidup Melayu" jika dalam penulisan anda langsung tiada semangat juang Melayu! (Tulis guna bahasa orang puteh, malu agaknya nak guna bahasa Melayu... puiiiii!)

Kepada blogger yang mengelarkan dirinya adik beradik kepada 'kura-kura' tu... Sorry la bang Din... Pada saya pendapat abang agak kuno dan ketinggalan, cuba guna Ipad mini untuk mencergaskan pemikiran abang yang agak perlahan tu...

Kita perlu menang dalam pemilihan UMNO dan menang pada PRU ke 14 nanti! bukan nak menang pada pemilihan ni je? Bak kata Tun M... Guna akai sikit!

Cukuplah... rasanya tak perlu aku berbicara panjang... Nak gaduh pun tak guna, sok lusa aku jumpa Abang Din kura-kura jugak! hahahaha.....  (Maklumlah satu kapal...)



Mstar - Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin tidak takut dengan dakwaan daripada lawannya yang mengugut untuk membuat laporan salah guna kuasa terhadapnya kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

"Tidak ada yang luar biasa kepada saya. Saya telah melalui semua ini sebelum ini dan saya dapat mengatasinya.

"Saya tidak suka dengan kempen yang memburuk-burukkan lawan dan jika ada laporan yang dibuat, saya agak gembira untuk memberi jawapan kepada tuduhan yang dibuat kepada sesiapa sahaja, (sama ada) jawatankuasa disiplin atau SPRM.

"Mereka sepatutnya cuba menyusun atur visi alternatif dalam usaha memperbaiki diri berbanding membuat tuduhan yang tidak berasas terhadap saya. Ini bermakna mereka sendiri mempunyai kekurangan dalam kempen mempromosikan diri mereka," kata Khairy pada Khamis.

Khairy yang akan mempertahankan jawatan yang disandangnya pada pemilihan parti Sabtu ini, menolak semua tuduhan tersebut dengan menyifatkannya sebagai tidak berasas sama sekali.

Seorang lagi calon, Syed Rosli Syed Harman Jamalulail berkata dia akan membuat laporan kepada SPRM berhubung dakwaan Khairy menyalahgunakan kedudukannya dalam Kabinet dan harta benda kerajaan pada kempen pemilihan parti.

Syed Rosli, yang juga pemimpin Umno bahagian Pandan turut bersaing untuk merebut jawatan Ketua Pemuda Umno bersama-sama Khairy dan tiga yang lain turut membuat laporan yang sama kepada jawatankuasa disiplin parti awal minggu ini.

0 comments:

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates