Saturday, March 23, 2013

1 291 Anggota Tinggalkan PKR, Sertai BN


RAWANG: Seramai 291 anggota Parti Keadilan Rakyat (PKR)kawasan Hulu Selangor hari ini bertindak menyertai Barisan Nasional (BN) selepas kecewa dan hilang keyakinan terhadap kepimpinan parti itu.

Mereka meluah kekesalan apabila termakan pelbagai janji manis PKR sehingga sanggup memilih parti itu dalam pilihan raya umum ke-12 pada 2008.

Bekas Ketua Cawangan PKR Kampung Asa, Hulu Bernam, M.Peter, 40, berkata beliau kecewa dengan kepimpinan PKR yang didakwa langsung tidak turun menjenguk penduduk di kawasan itu dan permintaan mereka yang memerlukan bantuan juga tidak diendah.

"Saya kerja dengan PKR, saya lihat sangat susah orang sakit, minta bantuan pemimpin PKR pun tidak dapat, mereka tidak peduli langsung.

"Tidak seperti pemimpin BN yang selalu datang tengok penduduk dan beri bantuan yang diperlukan," katanya kepada pemberita. Seorang lagi bekas anggota PKR, M.Devi, 35, dari Estet Changkat Asa berkata beliau benar-benar sedih kerana memberi kepercayaan kepada PKR yang hanya tahu menabur janji tetapi tidak menunaikannya. "Saya hidup susah, suami isteri kerja sebagai penoreh getah, anak kecil tetapi mujur BN banyak tolong beri bantuan seperti Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dan Baucar Buku 1Malaysia (BB1M)," katanya.

Sementara itu, Anggota Parlimen Hulu Selangor P.Kamalanathan berkata kemasukan anggota PKR ke dalam BN memberi satu suntikan semangat kepada BN Hulu Selangor untuk mencurah lebih banyak khidmat kepada rakyat.

"Dalam perbualan kami tadi, mereka kata antara sebab yang membuatkan mereka menyertai BN ialah kerana menaruh kepercayaan terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, satu-satunya pemimpin yang dapat membantu mereka tidak kira apa masalah pun.

"Datuk Seri Najib berjaya mengotakan janji dan sentiasa membantu semua rakyat Malaysia tanpa mengira bangsa, agama mahupun ideologi politik. Ini yang mereka nampak," katanya.

Beliau optimis lebih ramai anggota pakatan pembangkang akan menyertai B Nkerana semakin sedar akan kesungguhan parti komponen itu membantu rakyat.-BERNAMA

21 Anak Lelaki Bekas Ketua Kg Tanduo Merupakan Penyelaras Kumpulan Pengganas Sulu


LAHAD DATU: Anak lelaki kepada bekas Ketua Kampung Tanduo dipercayai merupakan orang tempatan yang menjadi penyelaras kepada kumpulan pengganas bersenjata Sulu.

Dia merupakan seorang daripada empat orang yang ditahan, merupakan individu yang memainkan peranan penting dengan kumpulan pengganas yang ditahan dalam tempoh 24 jam yang lalu.

Seorang lagi ialah komander tentera kumpulan pengganas Sulu, ditangkap ketika bersembunyi di kawasan paya di Semporna ketika pihak polis sedang melumpuhkan kumpulan pengganas Sulu yang beroperasi di sana dan Lahad Datu.

Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata kedua-dua individu penting itu ditahan bersama-sama isteri masing-masing.

Sementara itu, Khalid mengesahkan lelaki tempatan yang ditahan berusia awal 40-an itu, itangkap bersama isterinya di satu kawasan di kampung tersebut pukul 10 malam Jumaat.

Beliau berkata lelaki berkenaan memiliki kad pengenalan Malaysia, katanya kepada pemberita.

Komander tentera yang ditahan itu kini ditahan di bawah Akta Imigresen bagi mengesahkan identiti serta dokumen pengenalan dirinya.

"'Local coordinator' itu dikenal pasti sebagai individu yang bertindak mengatur makan dan minum, tempat tinggal, kenderaan serta perubatan kepada militan Sulu sejak daripada awal pencerobohan.

"Dengan penahanan 'military commander' atau pemerintah tentera Sulu serta tali barut pengganas ini, saya berpendapat kumpulan militan kini lumpuh dengan tertangkapnya dua individu terbabit," katanya pada sidang akhbar di Markas Operasi Felda Sahabat 16 pada Sabtu.

Khalid berkata dengan penangkapan dua individu terbabit, beliau percaya pergerakan saki-baki pengganas kini semakin terbatas dan lemah ekoran kehilangan arah selain tidak lagi mendapat bantuan daripada warga tempatan.

Sambil merakam penghargaan kepada masyarakat yang membantu memberikan maklumat sehingga tertangkapnya individu paling dikehendaki itu, Khalid berkata Operasi Daulat yang memasuki hari ke-19 hari ini tetap diteruskan dan membayangkan masyarakat sekitar Lahad Datu akan kembali meneruskan kehidupan seperti biasa tidak lama lagi.

Berhubung statistik terkini Operasi Daulat, beliau berkata sehingga kini 408 orang ditahan atas pelbagai kesalahan dengan jumlah pengganas yang ditembak mati kekal 63 orang.

Katanya sejumlah 38 mayat berjaya dikeluarkan dari kawasan operasi termasuk lapan yang dikeluarkan dari Kampung Tanjung Batu semalam dan sedang melalui proses bedah siasat di Hospital Lahad Datu.Berkenaan kejadian di Kembara Sakti semalam, Khalid berkata jumlah pasukan keselamatan di perkampungan itu kini ditambah bagi memberi keyakinan kepada penduduk untuk meneruskan kehidupan seperti biasa.

"Tidak ada sebab untuk mereka merasa takut dan saya nasihatkan semua ahli masyarakat, penduduk dan pekerja ladang di Kembara Sakti supaya kembali ke rumah masing-masing kerana pasukan keselamatan sentiasa melindungi mereka," katanya.

Beliau berkata siasatan awal polis mendapati perkara itu hanya satu khabar angin yang diperbesar-besarkan sehingga mendatangkan kerisauan kepada penduduk.

Kira-kira 1,000 penduduk di kampung Kembara Sakti dilapor bertindak berpindah ke sekolah agama serta masjid berdekatan selepas seorang suri rumah mendakwa dia yang bersendirian di rumahnya didatangi empat pengganas yang kelaparan dan mengikat kedua-dua kaki dan tangannya.Wanita itu bagaimanapun dikatakan berjaya melepaskan diri ketika militan terbabit leka mencari makanan.-Mstar

1 72 Ahli Dan Penyokong Pas DUN Alor Mengkudu Sertai Umno


Seramai 72 anggota dan penyokong Pas dari Taman Tunku Yaakub dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Alor Mengkudu bertindak keluar parti dan menyertai UMNO hari ini.

Salah seorang bekas ahli Pas yang ditemui, Ahmad Man, 47 berkata, mereka sudah hilang keyakinan terhadap perjuangan parti pembangkang itu lalu bertindak keluar secara beramai-ramai.

Katanya, dia yang menjadi ahli Pas selama 22 tahun kecewa apabila tiada bantuan disalurkan kepada penduduk di kawasan berkenaan sejak Pas mentadbir negeri Kedah.

"Saya tidak takut jika kawan-kawan saya yang menyokong Pas tidak lagi berkawan dengan saya selepas ini kerana menyertai UMNO adalah keputusan saya sendiri.

"Saya kecewa dengan Pas kerana apa yang mereka janjikan kepada kami tidak ditepati dan saya yakin hanya dengan UMNO nasib rakyat negeri ini akan terbela," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas menyerahkan borang menyertai UMNO kepada Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah, Datuk Ahmad Bashah Md. Hanipah di Taman Tunku Yaakub, Alor Mengkudu di sini hari ini.

Yang turut hadir pada majlis tersebut ialah Ahli Parlimen Alor Setar, Datuk Seri Chor Chee Heung.

Dalam pada itu, Ahmad Bashah berkata penyertaan 72 anggota dan penyokong Pas di dalam UMNO hari ini bukan satu gimik politik yang direka oleh UMNO menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).

"Saya tahu pakatan pembangkang akan kata ini gimik politik, tapi ini bukan UMNO reka, mereka sendiri yang rela hati menyertai UMNO kerana telah hilang keyakinan terhadap pakatan pembangkang.

"Lima tahun Pas perintah Kedah, penduduk di kawasan ini tidak dapat apa-apa, sebab itu mereka ambil keputusan untuk menyokong UMNO," katanya.

-Utusan

7 10 Kejutan Anwar Ibrahim Menjelang PRU-13



Penulis selalu berfikir, kenapa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak mahu bersumpah yang dia tidak meliwat bekas pembantunya, Saiful Bukhari. Sudah tentu keraguan ramai terhadapnya akan hilang jika dia berbuat demikian.

Baru ini seorang rakan berkata, tidak mahu bersumpah itu memang strategi Anwar…

Katanya, Anwar akan bersumpah juga akhirnya tetapi bukan sekarang…dia akan simpan isu itu sampai betul-betul mengunung…beberapa hari sebelum pilihan raya umum ke-13 (PRU 13), dia akan bersumpah.

Apa-apa sahaja alasan yang berbunyi sedih akan diberikan. Bayangkan, ketika itu sudah tentu undi orang Melayu terutama yang berada dalam kategori pengundi atas pagar mesti memihak kepada Anwar.

Anwar akan dilihat sebagai tokoh yang difitnah dan ketika itu Wan Azizah serta Nurul Izzah akan menitikan air mata menyebabkan simpati terhadap keluarga itu akan melangit banyaknya.

Momentum akan menyebelahi Anwar dan tempoh yang terlalu hampir dengan pilihan raya akan menyebabkan usaha untuk mematahkan taktik politik licik itu sukar mendatangkan hasil.

Anwar dijangka akan banyak menggunakan saat-saat terakhir menjelang PRU 13 untuk melaksanakan taktik-taktik politik yang mungkin sukar untuk ditangkis lawannya.

Demi PM…Anwar boleh buat rasanya….

Mengikut Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu, Zulkifli Noordin yang suatu masa dahulu amar rapat dengan Anwar dan mengenali selok-belok politiknya, paling kurang akan ada 10 perkara yang akan dilakukan Anwar menjelang PRU-13.

Antaranya Zul Noordin berkata, beliau sudah beberapa bulan dahulu memberikan peringatan bahawa Anwar akan menggunakan keluarga Saiful untuk menentang Saiful.

Sikap bapa Saiful, Azlan Lazim yang secara tiba-tiba bertentangan pandangan anaknya baru-baru ini menzahirkan apa yang sudah lama diluahkan Zul Noordin.

Berikut adalah rumusan keseluruhan akan perkara-perkara yang mungkin dibuat Anwar dan kumpulannya menjelang PRU 13 yang disampaikan Zul Noordin melalui satu ceramah di Pasir Mas, Kelantan, 9 Mac lalu.

1 – Menggunakan keluarga Saiful sendiri untuk melawan Saiful. Seperti yang dibincangkan di atas, ia sudah pun berlaku.

2 – Akan berlaku kejadian Anwar ditembak sewaktu kempen pilihan raya. Dia akan rancang suasana di mana kejadian tembakan berlaku ketika dia ada, peluru tidak kena pada dirinya, tetapi akan kena isteri atau anaknya… SELEPAS ITU, DIA AKAN KATA KERAJAAN UMNO ZALIM. Taktik raih simpati yang amat licik. Zul Noordin berkata, bunga-bunga ke arah kononnya hidup dia dalam bahaya sudah dimulakan apabila pengawal peribadi Anwar mencabut pistol ketika mengiringi Anwar dalam kereta ke satu lokasi tahun lepas.

3 – Seorang Pegawai kanan badan kehakiman akan mengeluarkan kenyataan bahawa kes liwat Saiful dan Azizan adalah rekaan semata-mata. Menurt Zul Noordin, beliau difahamkan bahawa usaha memujuk pegawai berkenaan sedang giat dijalankan.

***Kemampuan Anwar dari segi ini jangan dipandang rendah kerana bekas Peguam Cara Negara II, Mohd Yusof Zainal Abiden yang membuka firma guaman sendiri berjaya diyakinkan untuk mewakilinya dalam satu kes yang datang selepas kes liwat Saiful.

4 – Anwar akan bersumpah dengan ayat tipu (Anwar akan bersumpah dengan tidak menepati kehendak syarie, DIA AKAN KATA ” Demi allah, saya tak buat apa yang UMNO tuduh “, MAKA PEMBANGKANG AKAN KATA ” Tue dia, Anwar Ibrahim dah bersumpah menafikan dia meliwat Saiful. Sudah tentu penyokong dan cybertroper pembangkang yang selama ini hanya reti menggunakan istilah fitnah dan bodoh serta UMNOgkok untuk mempertahankan bos mereka mendapat peluru baru.

5 – Anwar akan keluarkan JAM OMEGA TIRUAN di saat-saat akhir sebelum hari mengundi. (menurut pihak dalam pembangkang, mereka sebenarnya sudah pun membeli jam yang sama macam yang dijumpai oleh Datuk Eskay. Namun, Anwar dijangka tidak mahu keluarkan sekarang kerana pihak polis sempat untuk menyiasat ketulenan am berkenaan dan menunukkan jam sebenar, oleh itu di saat-saat akhir baru jam berkenaan dikeluarkan dan beliau akan kata “INI DIA JAM ITU, SAYA DIFITNAH SEBENARNYA..”

6 – Memujuk ahli-ahli yang berhormat (ADUN dan Ahli Parlimen) PKR yang keluar parti supaya kembali ke dalam PKR. Mereka juga akan membuat kenyataan bahawa mereka keluar dahulu kerana Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak merasuah mereka dengan wang ringgit. Menurut Zul Noordin, calon-calon tersebut kini tertekan kerana anak isteri mereka juga ditekan (digangu) oleh pihak-pihak tertentu. Pada masa yang sama, mereka juga ditawarkan dengan bayaran yang lumayan yang tidak mampu ditolak.

***Kenyataan Zul Noordin yang ini mengingatkan penulis mengenai dakwaan Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik bahawa ada usaha di pihak Anwar untuk membayar rakannya (salah seorang Trio Datuk T), Datuk Eskay untuk menafikan video Anwar bersama pelacur China yang terbit tahun 2011 lalu. Eskay dijanjikan wang dalam jumlah yang yang keterlaluan. Banyak betul wang yang sedang berlegar di pihak pembangkang jika dakwaan itu betul.

7 – Azmin Ali akan keluarkan video lakonan yang dia telah berbaik dengan emaknya. Sedangkan video tersebut telah diambil ketika Mak Tom pengsan dan tidak sedarkan diri. Azmin dikatakan datang membawa jurugambar untuk mengambil gambar konon dia cium tangan dan dahi mak dia dan dia akan kata yang dia dah balik sebenarnya.

***Perkara ini sudah pun diulas dan didedahkan Ummi Hafilda baru-baru ini. Klik Ummi Hafilda Dakwa Ini Gambar Lakonan Kasih Sayang Palsu Azmin

8 – Peguam-peguam dan polis yang terlibat dalam kes Altantuya dipujuk supaya mengaku bahawa Najib terlibat dalam kes tersebut. Maklumat yang diterima Zul Noordin ialah berkemungkinan besar menunjukkan pembangkang sedang cuba memujuk para pegawai dari atasan sampai ke bawah yang menyiasat kes Altantuya dengan persediaan untuk membayar mereka supaya tampil membuat kenyataan memang Najib terlibat dalam kes Altantuya.

9 -Mereka akan hina dan fitnah Rosmah Mansur sebagai terlibat dengan skandal. Dipercayai seorang bekas pegawai Rosmah akan membuat akuan bahawa isteri PM terlibat dengan penyalahgunaan wang rakyat. pegawai tersebut sedang dipujuk, sedang digoda, sedang ditawarkan habuan untuk keluar supaya buat kenyataan bahawa rosmah terlibat dengan pelbagai skandal dan penyalahgunaan wang rakyat, wang negara ).

***Ada sesiapa terperanjat ke yang Rosmah akan dijadikan sasaran? Memang itu taktik pembangkang dari dulu lagi. Zaman Pak Lah serang Khairy Jamaluddin (KJ)…taktik bagi panas hati orang dengan kisah-kisah kekayaan dan salah guna kuasa, selepas itu taktik yang sama digunakan cuma wataknya ditukar daripada KJ kepada Rosmah.

10 – Setiap ahli PAS diminta bersumpah untuk mengundi pakatan dalam PRU nanti.Mengikut maklumat yang diterima daripada orang dalam Pas, bahawa setiap ahli pas akan diminta bersumpah ” wallahi, wabillahi, watallahi, aku ahli pas, bersumpah dengan nama Allah, dalam PRU 13, aku hanya akan mengundi calon DAP, PKR dan PAS, jika aku mengundi selain calon DAP, PKR dan PAS ……… ” (nauzubillah min zalik). begini lah bagaimana PAS permainkan agama demi kuasa ke putrajaya.)

-mynewshub

1 Lompat Kawasan... Anwar Selamatkan Diri Bukan Membela Rakyat


Pembangkang di negara ini tidak pernah terlintas di hati mereka untuk membela nasib rakyat jelata.

Mereka suka membuat janji-janji yang lebih manis daripada gula dan madu, dan apabila mereka berjaya mempengaruhi rakyat lalu diberi kepercayaan untuk memerintah, pembangkang selalu pula gagal menggotakan janji.

Rakyat kecewa tetapi lebih mengecewakan tempoh lima tahun memerintah yang diamanahkan disalahgunakan untuk mengukuhkan kuasa politik, menimbun kekayaan peribadi, keluarga dan kroni.

Negeri yanbg ditadbir ketinggalan ke belakang dari segi pembangunan sosio-ekonomi kerana pembangkang sibuk berceramah ke sana ke sini siang dan malam tanpa menyedari tugas utama mereka ialah kepada rakyat bukannya mendendangkan lagu politik tanpa henti.

Itulah fungsi sebenar pembangkang yang inginkan kuasa tetapi tidak tahu apa yang hendak dilakukan dengan kuasa yang ada di tangan kecuali menggunakan untuk kepentingan diri dan parti.

Bukti pemimpin pembangkang tidak serius menjaga kebajikan pengundi ialah kegemaran mereka untuk melompat dari satu kawasan ke satu kawasan bagi kepentingan politik mereka bukannya rakyat.

Khabarnya di Permatang Pauh, Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim tidak tentu arah seperti cacing kepanasan kerana beliau mendapat tahu kerusi tradisinya tidak lagi selamat pada Pilihan Raya Umumn ke 13 nanti.

Walaupun sudah menyandang sebagai ahli parlimen di Permatang Pauh sejak 1982 (kecuali dari tahun 1999-2008), Anwar sudah lagi peduli pengundi di kawasan itu yang setia bersamanya.

Yang lebih penting bagi Anwar ialah menyelamatkan karier politiknya bukan membela rakyat yang menyokong.

Alasan bodoh yang diberikan oleh seorang yang bergelar Ketua Pembangkang untuk menjustifikasi tindakan untuk bertanding samada di Perak atau Selangor adalah atas permintaan rakyat di kawasan terbabit!

Begitu juga dengan Penasihat Parlimen Dap, Lim Kit Siang yang bakal meninggalkan kerusi Ipoh Timur dan mahu bertanding di Gelang Patah, Johor pula.

Kit Siang lebih banyak melompat daripada Anwar bermula dari kawasan parlimen Bandar Melaka pada tahun 1969 kemudian berhijrah ke Kota Melaka pula lepas sepenggal.

Dari Melaka beliau bertanding pula di kerusi Petaling Jaya pada 1978 dan empat tahun kemudian balik ke Kota Melaka.

Oleh kerana terlalu yakin Pulau Pinang jatuh ke tangan Dap, Kit Siang lari ke Parlimen Tanjong pada 1986 dan akhirnya apabila partinya tewas dengan teruk, terus meloncat ke Ipoh Timur pada 2004.

Melihat kepada kronologi penghijrahan pemimpin pembangkang yang kerap bertukar kerusi, terbuktilah mereka hanya menjadikan rakyat sebagai batu loncatan untuk memajukan diri sendiri dalam politik.

Ini berlainan pula dengan wakil-wakil rakyat UMNO dan Barisan Nasional yang kekal di kawasan masing-masing dan berkhidmat kepada rakyat tanpa henti sehinggalah mereka meninggal dunia atau bersara daripada politik atau tidak dicalonkan lagi.

Hakikatnya ahli-ahli parlimen dan dewan undangan negeri BN bukannya seperti katak-katak pembangkang yang suka melompat ke sana ke sini asalkan ada kolam yang enak untuk mereka berenang.

Dalam pas ada juga pemimpin yang seperti kera melompat dari satu dahan ke satu dahan yang lain seperti Mat Sabu.

Pad mulanya beliau memenangi kerusi parlimen Nilam Puri, Kelantan walaupun berasal dari Tasek Gelugor, Pulau Pinang.

Dari Nilam Puri, Mat Sabu lari pula meninggalkan pengundinya di situ ke Kubang Kerian pada tahun 1999.

Kemudian beliau melompat pula ke kerusi Kuala Kedah dan menang tetapi seperti tupai yang pandai melompat akhirnya kecundang juga apabila bertukar angin ke kerusi Kuala Terengganu pada PRU ke 12.

Kini bekas wakil rakyat yang pernah ditangkap khalwat dengan isteri orang itu mahu balik ke Kedah atau bertanding di Selangor pula.

Semua pemimpin pembangkang sudah tahu kerusi yang mereka tandingi dahulu sudah tidak selamat dengan kebangkitan sokongan rakyat terhadap BN yang amat mengkagumkan.

Sebab itu mereka kini bercemperai lari lintang pukang mencari kawasan selamat untuk berlindung daripada taufan BN yang bakal meranapkan pembangkang.

Malah Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayob yang kini mewakili parlimen Kubang Kerian sudah siap sedia untuk berhijrah ke Johor pula.

Kesimpulannya pemimpin pembangkang seperti Anwar, Kit Siang, Mat sabu dan Salahuddin hanya pentingkan periuk nasi politik mereka sahaja dan tidak peduli samada nasib pengundi atau rakyat di kawasan yang mereka wakili terbela atau tidak.

Bagi pembangkang yang penting, survival politik perlu diutamakan dan kepentingan peribadi wajib didahulukan.

5 Komander Dan Penyelaras Utama Gerakan Pengganas Di Lahad Datu Ditahan



Lahad Datu - Dua pengganas termasuk pegawai pemerintah Sulu ditahan menerusi dua tangkapan pada jam 10 malam dan jam 1.20 pagi tadi.

Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri khalid Abu Bakar dalam sidang media berkata, tangkapan dilakukan bersama pasangan masing-masing di Kampung Tungku dan Semporna.

Ini adalah kejayaan terbesar apabila Komander utama pengganas Sulu dan penyelaras utama gerakan mereka ditahan di Lahad Datu.

Komander utama pengganas Sulu ditahan awal pagi tadi manakala dan penyelaras utama, yang mengaturkan makanan dan minuman sejak mendarat ditahan lewat malam tadi.





1 Nurul Izzah Nafi Hina Polis... Dasar Lidah Bercabang Sama Macam Papa Dia Jugak!


Mana tumpahnya kuah, kalau tidak ke nasi!!! Itulah antara perumpamaan yang sering digunakan oleh masyarakat kita, bagi mengambarkan persamaan sifat dan perwatakan antara seorang bapa dan anak. Contohnya sekiranya bapanya merupakan seorang penipu, penyamun, penyangak, peliwat, penzina dan sebagainya (tidak ditujukan kepada sesiapa) sedikit sebanyak perangai buruknya itu akan diwariskan kepada anaknya.

Dan ternyata perumpamaan itu amat tepat dan sesuai sekiranya dibuat perbandingan antara sifat Anwar dengan anak kesayangannya itu. Ini kerana acapkali dua beranak ini dilihat mencabuli hak dan kebebasan bersuara yang diberikan dengan mengeluarkan kenyataan biadap dan menghina.

Sebagai salah seorang Naib Presiden di dalam sebuah parti ‘Anak Beranak’ yang dikenali sebagai PKR, Nurul Izzah ketika menyampaikan ceramah baru-baru ini sekali lagi memperlihatkan sikap kurang ajar.

Berucap di Kampung Jemapoh, Kuala Pilah pada 20 Mac yang lalu, Nurul Izzah mengatakan bahawa polis di negara tidak mempunyai kerja lain selain mengintip para pimpinan pakatan pembangkang.

Atau dalam bahasa mudah, dia mengatakan bahawa pencerobohon bersenjata yang diketui oleh Kiram di Sabah adalah disebabkan kerana pasukan polis terlalu sibuk menghabiskan masa untuk mengintip pergerakan Anwar sehingga gagal menjaga perairan negara.

Tak habis-habis mereka di kalangan pembangkang khususnya PKR cuba menarik perhatian rakyat dari terus memberikan perhatian dan simpati terhadap tragedi berdarah yang telah mengorbankan 10 orang perwira negara itu.

Sandiwara, konspirasi, kematian polis dan tentera di Sabah tidak syahid dan berbagai-bagai lagi kenyataan bodah lagi biadap telah dikeluarkan mereka, yang bertujuan untuk menghina dan merosakkan intergriti pasukan beruniform itu.

Namun, apabila menyedari ketelanjuran yang telah dilakukan itu, dia dengan pantas menafikan, kononnya kenyataan itu telah diputar belitkan oleh media. Sedangkan semua mereka yang hadir pada program ceramah itu, mendengar jelas setiap butir perkataan yang keluar dari mulutnya.

Nampaknya, perangai seorang PENIPU dan suka memutar belitkan fakta ini sudah menjadi kebiasaan dan sebati dengan dirinya. Contohnya, tentu ramai yang masih ingat kenyataan Ahli Parlimen Lembah Pantai itu, yang suatu ketika dahulu mahu agar rakyat negara ini diberikan hak kebebasan dalam memilih agama dan tidak terkecuali kepada bangsa Melayu dan mereka yang telah beragama Islam.

Apabila ia mendapat bantahan dari majoriti rakyat, dia segera menyalahkan media dan Umno yang kononnya cuba memfitnah dirinya. Sedangkan apabila diteliti semula rekod rakaman kenyataan tersebut, ia jelas membuktikan bahawa kenyataan Nurul Izzah itu membawa maksud menyokong ideologi ‘Pluralisme’ (kesamarataan dalam agama).

Inilah yang dikatakan perangai yang saling tidak tumpah dengan bapanya yang sering meletakkan kesalahan kepada media yang hanya melaporkan berita berdasarkan konsep jurnalisme ‘5W-1H’ (who, what, where, when, whay dan how).

Namun apabila satu-satu laporan berita yang dikeluarkan oleh wartawan tersebut tidak menepati citarasa dan kehendak mereka, istilah saman akan digunakan sebagai salah satu cara untuk mengugut para petugas media.

Strategi mereka mudah, iaitu menakut-nakutkan para wartawan agar mengambil jalan selamat dengan tidak membuat sebarang laporan. Maka dengan itu, pendekatan pakatan pembangkang untuk terus memperbodohkan masyarakat dengan isu fitnah apabila berceramah akan tercapai.

Kesimpulannya, apabila tiada sebarang laporan berita yang dikeluarkan, Anwar dan para pencacainya akan mengatakan, Umno/BN telah mencabuli hak kebebasan media dengan tidak memberikan sebarang liputan berkenaan program pembangkang.

Namun di masa yang sama, apabila para wartawan cuba melakukan tugas selari dengan prinsip dalam menunaikan tanggungjawab dan hak masyarakat untuk mengetahui kebenaran, mereka akan diugut dengan tindakan undang-undang.

Sungguh pelik ‘Hak Kebebasan Media’ yang ingin diperjuangankan oleh pakatan pembangkang ini. Semoga rakyat yang bijak di negara ini dapat menilai agenda buruk dan sonsang yang cuba diterapkan oleh pakatan pembangkang.


You ulang, I saman!!!!!

1 300 Wakil NGO Protes Terhadap Guan Eng


Kira-kira 300 wakil pertubuhan bukan kerajaan (NGO), majoritinya belia Cina dan India semalam berarak sejauh satu kilometer dari Jalan Macalister menuju Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) untuk menyerahkan memorandum membantah pembinaan terowong dasar laut oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang.

Mereka yang terlibat itu merupakan wakil daripada tiga NGO iaitu Pergerakan Hak Belia Malaysia, 1Malaysia Brother dan Pertubuhan Belia Komuniti Pulau Pinang.

Presiden Pergerakan Hak belia Malaysia, Shen Yee Aun berkata, bantahan terhadap projek mega bernilai RM6.3 bilion itu dibuat memandangkan pihaknya beranggapan projek berkenaan hanya membazirkan wang rakyat.

Tegasnya, banyak NGO dan rakyat negeri menyatakan bantahan terhadap projek berkenaan kerana dilihat mampu mengundung kesesakan lalu lintas yang lebih teruk terutamanya di bahagian pulau.

"Kami rakyat Pulau Pinang tidak memerlukan penghubung ketiga antara pulau dan tanah besar. Cukup dengan dua jambatan sedia ada," katanya kepada pemberita selepas menyerahkan memorandum berkenaan kepada wakil Pejabat Ketua Menteri di perkarangan Komtar.

Mereka yang berarak dengan menggunakan baju berwarna biru muda itu turut membawa pelbagai sepanduk yang mengecam kegagalan kerajaan negeri mengotakan janji-janji yang dibuat dalam pilihan raya umum lalu.

Video url: http://youtu.be/4hQWHUYNmDg


Himpunan kira-kira jam 1 petang itu berlangsung secara aman dengan kawalan keselamatan daripada anggota polis.

Yee Aun dalam pada itu menambah, memorandum yang dihantar itu turut mengandungi sembilan desakan lain yang perlu diperjelaskan Guan Eng yang juga merupakan Setiausaha Agung DAP.

"Sembilan perkara itu adalah kami mahu Guan Eng menjelaskan berhubung ancaman bunuh dan rogol yang dibuat oleh penyangak cyber yang dipercayai mempunyai pertalian dengan DAP terhadap seorang gadis yang merupakan penyokong Barisan Nasional (BN); menjelaskan mengenai janji-janji palsu yang gagal ditunaikan DAP sepanjang lima tahun mentadbir Pulau Pinang dan Kegagalan kerajaan negeri membina rumah mampu milik untuk rakyat negeri ini.

"Selain itu kami juga mahu penjelasan mengenai manisfesto yang dibuat DAP; Pendirian melompat Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap kilang Lynas di Kuantan, Pahang; penjelasn mengenai lokasi untuk kaum Cina dan India di dalam manisfeto, bajet dan buku jingga pembangkang; kenyataan bercanggah Guan Eng yang mahu menghapuskan tol tetapi mahu membina terowong bertol; pendirian DAP terhadap calon Perdana Menteri pembangkang dan internet percuma yang gagal diakses oleh rakyat pulau pinang," katanya.

Beliau dalam pada itu menegaskan, sekiranya Guan Eng gagal menjelaskan semua tuntutan berkenaan dalam masa dua minggu bermula hari ini, pihaknya akan bermesyuarat untuk menentukan tindakan susulan yang akan diambil seterusnya.

"Kami mahu Guan Eng berfikir, sekiranya tidak mahu menjawab segala tuntutan kami, apakah beliau sudah tidak memerlukan undi kami dalam pilihan raya umum akan datang?

"Bagaimanapun kami mungkin tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Guan Eng seperti bangkitnya rakyat Selangor mengheret Menteri Besar mereka ke Mahkamah," tegasnya.

1 PAS Kelantan Tindas Rakyat Miskin


Sejak beberapa tahun lepas bagaikan sudah menjadi pemandangan biasa di Kelantan apabila sering kali wujud protes dan bantahan rakyatnya terhadap kegagalan Kerajaan Negeri menguruskan hak milik tanah di negeri ini.

Terbaru di Gua Musang, sekumpulan lebih 300 orang rakyat marhaen dari Kampung Sungai Badong, Kuala Betis bangkit memprotes tindakan Kerajaan PAS Kelantan merampas tanah yang diusahakan mereka sejak berpuluh tahun lalu untuk diberikan kepada syarikat swasta.

Sukar untuk mereka terima hakikat bagaimana mungkin tanah seluas 378.8 hektar yang telah mereka usahakan sekian lama dengan tanaman getah, kelapa sawit dan lain-lain tanaman tiba-tiba sahaja bertukar hak milik sejak 5 bulan lalu.

Segala wang ringgit berupa duit deposit, cukai dan premium tanah yang saban tahun dilangsaikan kepada Pejabat Tanah bagaikan menjadi debu, sia-sia sebegitu sahaja tanpa sebarang makna.

Apa yang berlaku pada mereka hanyalah secebis kisah daripada pelbagai kes penindasan lain yang sedang dan telah dilakukan oleh Kerajaan PAS Kelantan. Penindasan dan kezaliman sebegini memperlihatkan PAS bagaikan alat kapitalis yang menindas rakyat miskin untuk menjaga kepentingan orang lain.

Video url: http://youtu.be/_KEzrwybJQE


Dulu sewaktu PAS memerintah pada dekad 1960-an hingga pertengahan 1970-an, rakyat Kelantan pernah menangis keluar air mata darah bila mana kehilangan hak ke atas lebih 300,000 ekar tanah di Hulu Kelantan selepas tanah itu dipajakkan kepada syarikat dari Singapura.

Adakah pajakan tanah seluas mata memandang itu menguntungkan rakyat atau negeri? Tidak sama sekali, sebaliknya hanya menguntungkan golongan kapitalis dan segelintir pemimpin parti, manakala rakyat hanya mampu memandang sayu melihat tanah yang dipijak telah menjadi milik orang.

Tidak cukup dengan sejarah hitam itu, kini melalui idea projek Ladang Rakyat yang kononnya bertujuan untuk membasmi masalah kemiskinan, lebih 80,000 ekar tanah lagi dipajakkan yang hasilnya hanya sedikit untuk kantung Kerajaan Negeri manakala rakyat marhaen pula hanya melopong termangu sendirian.

Hak milik pajakan tanah yang serba luas dari Kuala Krai, Gua Musang hingga ke Jeli itu berserta hasil kekayaan kayu kayannya tetap juga hanya berlegar di kalangan segelintir pihak terutama mengenyangkan tauke-tauke balak yang merupakan kroni yang rapat dengan PAS.

Lebih menyakitkan hati kebanyakan pemimpin PAS di Kelantan termasuklah anak pinak mereka yang tiada kaitan dengan Ladang Rakyat pun boleh juga memiliki tanah di sekitar kawasan itu. Sedangkan rakyat yang bersengkang mata mengusahakan tanah demi mencari sesuap nasi dinafikan haknya.

Malah orang luar seperti pemimpin DAP bersaudara dari Perak, iaitu Ngeh Koh Ham dan Nga Kor Min juga sebegitu mudah memiliki hak milik tanah yang keluasannya mencecah 10,000 ekar hampir sebesar Putrajaya dengan pajakan sehingga tahun 2092, melalui pengambilan sebuah syarikat swasta.

Rakyat negeri sendiri termasuk golongan miskin yang sudah berpuluh tahun meneroka tanah membanting tulang demi mencari nafkah untuk keluarga, terkebil-kebil melihat tanah sendiri kini menjadi milik orang.

Apabila di sana sini rakyat bangkit memperjuangkan hak mereka dan mempertikaikan kenapa tanah milik mereka jatuh ke tangan lain, pemimpin PAS Kelantan lebih banyak bersilat lidah tanpa berusaha mengenal pasti punca berlakunya penindasan sebegini.

Pemimpin PAS merasakan kepentingan golongan kapitalis jauh lebih utama berbanding rintihan rakyat marhaen yang tertindas hanya mampu memprotes dan membantah.

Namun tanah itu maruah, bila mana ia dirampas atau dipindah milik tanpa pengetahuan mereka, siapa yang tidak marah? Amarah yang sekian lama membebani hati nurani rakyat tiba saatnya pasti meletup jua, tika itu agaknya baru PAS mahu sedar tinggi rendah langit dari bumi.

-Mykmu

0 Saman Media, Blog Petanda Buruk Kebebasan Media


Tindakan menyaman media atau penulis blog tertentu terutamanya oleh parti-parti pembangkang boleh memberikan petanda buruk terhadap kebebasan media di negara ini.

Malahan ia juga dianggap sebagai satu usaha mengheret institusi kehakiman dalam menimbulkan keraguan terhadap pihak berkuasa sama ada Polis Diraja Malaysia (PDRM), Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mahupun Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Seorang peguam, Hasnal Rezua Merican menyatakan, tindakan menyaman akhbar atau penulis blog kini menjadi trend untuk menyempitkan kebebasan bersuara dan media.

"Kalau tidak boleh beri peluang untuk akhbar atau blogger untuk mengkritik, maka jangan bercakap mengenai kebebasan media," katanya ketika dihubungi Utusan Online hari ini.

Beliau mengulas demikian berhubung trend pihak-pihak tertentu terutama parti pembangkan yang mengambil tindakan undang-undang terhadap media dan penulis blog tertentu konon melemparkan fitnah terhadap mereka.

Hasnal Rezua berkata, selain itu adalah benar dari segi undang-undang, sesiapa yang menyebar fitnah tidak kira penulis asal atau pencetak dan sebagainya boleh disaman dan dikenakan tindakan.

Namun, ujar Hasnal Rezua, tindakan menyaman hanya mereka yang mencetak semula dakwaan dikatakan fitnah itu tanpa memanggil penulis asal sebenarnya boleh dikira sebagai usaha untuk menyempitkan pembelaan pihak yang disaman.

"Akhbar-akhbar propembangkang juga ada menyiarkan fitnah atau perkara-perkara yang meragukan tetapi tidak disaman oleh kerajaan kerana kerajaan sedia ada lebih percaya kepada kebebasan media di samping mengambil pendekatan menjelaskan perkara yang sebenarnya.

"Tapi yang ada sekarang, baru ditanya soalan, sudah nak saman. Baru ditanya soalan, sudah ugut hendak panggil pengawal keselamatan. Kalau tidak bersedia untuk menghadapi media, memberikan jawapan atau penjelasan terhadap soalan yang akan diberikan, jangan dipanggil sidang media,’’ katanya.

Tindakan saman media dan penulis blog ini juga, kata Hasnal Rezua, merupakan usaha untuk menutup mulut tidak kira dari media atau pun penyokongnya sesebuah parti itu sendiri.

Seorang lagi peguam, Datuk Mohd. Hafarizam Harun ketika dihubungi melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) menyatakan, tindakan saman-menyaman itu juga berkemungkinan adalah untuk menakut-nakutkan media mahupun penulis blog agar kebenaran sesuatu isu tidak didedahkan.

Beliau turut memberitahu bahawa saman-saman tersebut bersifat 'memilih’ kerana tidak semua disaman.

Memberi contoh dalam kes saman fitnah oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap Utusan Melayu (M) Bhd. berhubung penyiaran artikel bertajuk 'Tolak Anwar - Hasan', syarikat penerbitan itu disaman ekoran penyiaran transkrip penuh sidang akhbar bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali yang juga Presiden Pertubuhan Jalur Tiga (Jati) di akhbar Utusan Malaysia pada 17 Januari tahun lalu.

"Bagaimanapun sehingga hari ini, Anwar tidak pernah memfailkan saman terhadap Hasan di atas kenyataan yang dikeluarkan itu," katanya.

Friday, March 22, 2013

7 Dakwaan Pengundi Hantu, Rafizi Ramli Salah Fakta! Malunya....



Ha ha ha... apa yang dikalutkan oleh Rafizi ni... Laman portal Mynewshub hari ini mededahkan Rafizi Ramli salah fakta dalam menuduh Papa gomo sebagai pengundi Hantu! Nampak sangat puak ni dah terdesak!

Pagi tadi... Pengarah Strategik (Pengarah Strategik wooooo), Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli sudah buat sidang media untuk mempertahankan bosnya Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Sebagai pekerja yang paling setia dan paling teruja hendak mempertahankan bosnya, Rafizi seperti biasa cuba berlagak bijak dengan membawa isu menuduh Suruhajaya Pilihanraya (SPR) gagal melakukan kerja dengan penuh amanah (takda benda baru ke nak tuduh?).

Rafizi menuduh nama sebenar Papa Gomo, Wan Muhammad Azri Wan Deris dua kali namanya ada dalam daftar pemilih.

Dengan penuh bangganya Rafizi mendakwa;

“That means that 2008 besar kemungkinan dia mengundi dua kali dan 2013 kalau tidak dihentikan dia juga akan undi dua kali.”.

Sayang sekali…

Ada satu aspek penting yang Rafizi terlepas pandang sebelum beriya-iya buat sidang media pagi tadi.

Memanglah ada dua nama yang sama…tapi tarikh lahir jelas berbeza…so nama aje kebetulan sama tetapi sah itu dua individu yang berbeza.

Lain tarikh lahir, lain alamat apa semua.

Dengan penuh keyakinan Rafizi membuat tuduhan berbentuk kutukan terhadap SPR pagi tadi.

Sudah la bergaduh dengan wartawan perempuan sampai nak panggil security guard apa semua…lepas tu keseluruhan kandungan sidang media itu salah kerana melibatkan dua orang yang berlainan…malunya…

Papa Gomo dipukul samseng PKR

Sementara itu Pemilik blog Papagomo, dikatakan dipukul oleh samseng PKR hari ini. Beliau terpaksa menerima rawatan di Hospital Kuala Lumpur (HKL).

"Mujur cedera sikit dikepala dan hanya menerima 5 jahitan sahaja. Umur masih panjang dan selepas ini Gomo akan berjaga jaga dengan lebih berwaspada disamping meminta bantuan rakan rakan lain sewaktu Gomo keluar ke mana mana lokasi,"kata Papa Gomo di blog.

Katanya lagi,"Apa sekalipun yang berlaku Gomo nothing to lose dalam mendedahkan siapa Anwar Ibrahim bapak segala syaitan yang juga merupakan seorang pengamal homoseksual".

"Lawan tetap lawan, kau hantar lah berapa ramai pun Anwar Al Juburi, jangan ingat aku akan berhenti dari mendedahkan kelakuan sumbang kau kaki liwat".

"Buat puak pakatan terutama PKR, kalau anak jantan lain kali lawan secara berdepan. Bukan main ikut belakang pukul curi. Bangsat!!!".

Berita terdahulu: Video Memalukan Rafizi Ramli Gagal Pertahankan Maruah Anwar

3 Tiga Siswa Pro-Pembangkang Ditahan Polis Di Angkasapuri




Tiga mahasewel ditahan polis hari ini kerana bertindak liar cuba memasuki Angkasapuri bagi bertemu dengan pengurusan RTM untuk menuntut ruang berdebat dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. Sah sewel budak-budak ni.

Mahasewel yang ditahan antaranya pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) Mohd Safwan Anang di hadapan pintu masuk ke Kementerian Penerangan - yang menempatkan pejabat pengarah RTM.

Dua lagi yang ditahan adalah Pengerusi Persatuan Bahasa Melayu Univrsiti Malaya (PBMUM) Abdul Muqit Muhammad dan mahasewel Muhammad Akram Ahmar.

Mak bapak suh g belajar bukan buat kerja bodoh ni bro... buang karen betul! menghabiskan duit mak bapak je...

Menurut sumber Mahasewel berkumpul di Angkasapuri kerana Pengarah Bahagian Khidmat Pengurusan Jabatan Penyiaran Malaysia Mohd Nadzir, engan melayan kerenah mereka... Betul-betul muka tak malu diaorang ni, terhegeh-hegeh buat kecoh di tempat orang! apa kelassss....

Bila dah kena tangkap nak salahkan polis pula... itu lah perangai puak pembangkang... Tolonglah matang sikit bro...

Malu lah.... satu Malaysia tengok perangai sewel korang ni... buat gelak kat orang je, tak habis-habis kerja bodo! Nama je belajar tinggi tapi otak singkat! hampehhhhhh....

2 PRU 13 - Anwar Tahu Akan Kekalahannya Di Permatang Pauh


Pengumuman Anwar untuk ‘lari’ ke Perak dalam PRU-13 dilihat sebagai bukti kegelabahannya dalam mencari tempat untuk kembali ‘bertapak’ dengan kemas. Akhir-akhir ini, kaki Anwar tidak lagi teguh berdiri dan sering kali longlai dan terketar-ketar dalam usahanya meneruskan larian ke Putrajaya.

Insiden Lahad Datu yang diharapkan dapat membantunya mengelak dari terus berlari nampaknya hanya menyebabkan kakinya hampir lumpuh terkena tembakan sendiri. Langsung Anwar tidak menyangka yang insiden Lahad Datu yang dirancang begitu rapi sejak sekian lama dengan bantuan berbagai pihak boleh gagal sama sekali dalam masa yang singkat sahaja.

Bayangkan saja yang berhadapan dengan kerajaan BN di Lahad Datu, bukan sahaja pengganas Sulu atau MNLF dengan bantuan senjata dan kewangan yang besar yang sudah tentu dibekalkan oleh pihak yang ‘besar’ juga, tetapi juga jin dan syaitan, berdasarkan apa yang didakwa oleh pengganas sendiri serta pengalaman anggota keselamatan, termasuk penduduk tempatan.

Dengan bantuan dan sokongan yang sebegitu hebat, Anwar begitu yakin yang beliau tidak perlu menghadapi Pilihanraya tetapi hanya perlu menunggu keadaan di Sabah menjadi parah dan ramai penduduk mati sehinggakan kerajaan dipersalahkan, lalu menjadi lemah. Seterusnya, tekanan akan dikenakan oleh kuasa besar sehinggalah akhirnya mereka masuk campur dalam urusan negara.

Nampaknya, walaupun telah berkali-kali diberi peringatan bahawa ada Kuasa yang jauh lebih Besar segala kuasa besar di dunia, Anwar tetap memilih untuk lupa mengenaiNya. Anwar tidak lagi berpegang kepada qada dan qadar, jauh sekali pasrah dan akur dengan ujian dan dugaan yang menimpa dirinya akibat kerap mencabar ajaran Islam yang dianggap tidak ‘bersesuaian’ dengannya. Sehingga ke satu tahap, Anwar juga telah menolak hakikat semulajadinya.

Justeru, Anwar nekad untuk terus mencabar takdir dan meneruskan perjalanan ke Putrajaya, dengan mencari kawasan baru. Sumber-sumber dalaman yang kini sudah mula tersebar membawa berita yang Anwar tidak lagi yakin boleh menang di kawasan Melayu memandangkan semakin ramai yang sangsi dengan ‘kesucian’nya.

Penolakan PAS terhadap Anwar juga semakin ketara terutama di dalam Sambutan 5 Tahun Pemerintahan PR di Pulau Pinang, di mana tiada dari pemimpin PAS yang kelihatan. Selain Nik Aziz yang nyanyuk menaruh harapan terhadap Anwar, pemimpin PAS lain sudah tidak sanggup lagi duduk sepentas bersama Anwar.

Oleh itu, Anwar dikatakan akan mencuba nasib kawasan majoriti Cina. Antara yang disebut-sebut ialah Parlimen Ipoh Timur yang disandang oleh Lim Kit Siang, memandangkan Lim Kit Siang sendiri akan ‘lari’ ke Gelang Patah. Jika benar, maka Anwar mungkin akan bertemu dengan Ahli Beliawanis MCA Pusat yang dikatakan mempunyai rekod kerja yang amat cemerlang.

Parlimen Ipoh Timur mencatatkan pecahan kaum seperti berikut: Melayu 13.09%, Cina 81.07%, India 5.27% dan Lain-lain 0.57%. Pada PRU-12, Kit Siang menang dengan majoriti 21,942 undi, tetapi Bapa kepada Tokong DAP ini tetap memilih untuk ‘lari’ mungkin atas kesedaran bahawa beliau tidak membawa apa-apa jasa ke kawasan tersebut.

Ahli politik yang berkhidmat dengan baik, bersih dan tidak bermasalah dengan pengundi di kawasannya tentu sekali tidak ingin bertukar kawasan bertanding. Hanya ahli-ahli politik yang jelas tidak berjasa, tidak bekerja, tidak bersih dan bermasalah sahaja yang akan lari ke sana ke mari mencari tapak baru untuk terus berdiri setiap kali PRU.

Dalam kes Anwar, beliau terpaksa mencari kawasan di mana pengundi tidak akan mempertikaikan orientasi seksnya yang mana beliau sendiri keliru dan sukar untuk menjawabnya sepertimana yang boleh dilihat sendiri dalam wawancara beliau dengan radio BFM baru-baru ini. Dan mengikut congakan Anwar, kaum Cina dijangka tidak begitu mengambil kisah tentang masalah homoseksual atau biseksualnya.

Lagipun, kaum Cina sehingga kini dilihat masih menaruh harapan yang tinggi kepada DAP untuk merealisasikan ketuanan Cina sepertimana yang berlaku di Pulau Pinang. Justeru, kemungkinan yang mereka memilih Anwar adalah tinggi, kerana yang penting bagi mereka ialah Pakatan Rakyat. Memandangkan Anwar telah pun memperhambakan diri kepada Yahudi, maka tentulah beliau juga lebih dari bersedia untuk memperhambakan diri kepada Cina serta bersedia menjanjikan apa saja, bulan bintang dan tanahair, asalkan mereka dapat meletakkan dirinya di takhta Putrajaya.

Namun, kita percaya, walaupun majoriti pengundi Ipoh Timur mungkin tidak begitu mengambil peduli tentang kecelaruan orientasi seks wakil rakyat mereka, tetapi kita percaya mereka tetap peduli tentang kredibiliti dan integriti wakilnya.

Tindakan ‘lari’ kawasan, sudah cukup untuk membuktikan yang wakil rakyat itu tidak mempunyai rekod yang baik sehinggakan telah ditolak pengundi, walaupun di tempat yang paling selamat baginya sebelum ini.

Logik akal, sekiranya, rakyat kawasannya sendiri sudah menolaknya, sudah tentulah bodoh bagi rakyat kawasan lain pula untuk mengundinya. Pandangan penulis, mungkin lebih baik Anwar bertanding di Filipina saja, untung nasib dapat menggantikan Sultan Sulu tanpa bertanding.

5 Rafizi Ramli Bacul, Tak Boleh Jawab Soalan... Ugut dan Halau Wartawan @RafiziRamli


Hari ini terselah kebaculan si jambu Yang bernama Raizi Ramli....

Si bacul Ketua Strategik Parti Keadilan Rakyat, Rafizi Ramli mengugut untuk menghalau wartawan Agenda Daily hanya kerana bertanya soalan yang tidak menepati kehendak politik partinya.

Soalan yang ditanya mudah, kenapa beriya-iya hendak menyaman penulis blog Papa Gomo yang menafikan terbabit dengan penyebaran gambar aksi Raja Goyang Anwar Ibrahim dengan seorang lelaki tetapi tidak mahu pula menyaman trio Datuk T yang terang-terangan mengaku menyebarkan video Anwar bersama seorang pelacur warga China.



Papa Gomo nak saman... Trio Datuk T tak nak... kenapa?

Itu sahaja soalan mudah yang ditanya beberapa kali...

Tak tahu macam mana hendak jawab… Rafizi jambu ugut nak panggil pengawal untuk halau wartawan Agenda Daily.

@AgendaDaily: PC 1-syok tengok perangai BACUL Rafizi PKR.Tadi di PC di HQ PKR utk hentam Papagomo,dia ugut nak panggil pengawal usir wartawan Agendadaily

@AgendaDaily: DRAMA 2-Ini berlaku bila dia marah sangat Agendanews ulang 2 kali tanya kenapa berani saman Papagomo saja tapi tak berani saman trio Datuk T

@AgendaDaily: Tanya lagi saya panggil pengawal,kata Rafizi.Agendanews kata kami hanya bertanya.Bila kata INIKAH KEBEBASAN MEDIA,dia elak,next question

Untuk pengatahuan anda semua Rafizi Ramli akan blok akaun twitter sesiapa sahaja yang mengkritik beliau di twitter.. Dalam hati ada taman... Betul-betul jambu la...

DIMANA KEADILAN DAN KEBEBASAN BERSUARA YANG SERING MEREKA LAUNGKAN!

3 PAS Selangor Tidak Berperanan Kata Hasan Ali


Saya ingin membuat sedikit ulasan mengenai dua perkara. Pertama, isu Projek Datum Jelatek. Kedua, peranan dan keterlibatan pimpinan PAS Negeri dalam isu-isu yang berkaitan dengan kepinggiran dan kepupusan masyarakat Melayu Islam di Negeri Selangor.

Sehingga kini belum ada terdengar lagi ulasan, pandangan dan kenyataan yang dikeluarkan oleh pimpinan PAS Negeri Selangor khususnya para ahli Exco PAS mengenai Projek Datum Jelatek dan kedudukan Melayu Islam di Negeri Selangor.

Begitu kuat asakan-asakan yang dibuat oleh NGO-NGO dan badan-badan sukarela yang lain, namun wakil pimpinan PAS Negeri tetap membisu dan dikatakan sentiasa mengelak daripada memberikan sebarang pandangan dan pendapat sedangkan salah seorang daripada mereka adalah Ahli Lembaga Pengarah PKNS itu sendiri.

Barisan Bertindak Datum Jelatek telah mengadakan siri demonstrasi, bantahan dan roadshow di lokaliti-lokaliti yang berhampiran dengan Projek Datum Jelatek untuk menerangkan kepada masyarakat apakah sebenarnya Projek Datum Jelatek dan implikasinya terhadap Melayu Islam sebagai pribumi di negeri Selangor. Terakhir Badan Bertindak tersebut telah memanjangkan memorandum bantahan mereka kepada Menteri Besar Selangor dan pihak Istana Selangor semata-mata untuk menyuarakan hasrat mereka yang terlibat supaya didengar oleh pihak yang berwajib.

Namun rakyat Selangor diberitahu bahawa Menteri Besar bersama PKNS akan meneruskan juga projek tersebut walaupun mendapat tentangan dan bantahan. Berbagai rasional telah diberikan oleh Badan Bertindak tetapi sehingga kini Kerajaan Negeri dan PKNS masih bertegas untuk meneruskan projek tersebut. Projek yang jelas bakal meminggir dan memupuskan masyarakat Melayu Islam di negeri Selangor khususnya di kawasan yang terlibat.

Yang paling saya kesalkan ahli-ahli EXCO PAS yang sepatutnya membawa mesej perjuangan parti itu untuk mempertahankan kedudukan masyarakat Melayu Islam di Selangor dilihat tidak berfungsi dan dalam banyak hal memilih untuk mendiamkan diri dan mengambil sikap non-committal.

Seingat saya empat tahun saya sebagai ahli Exco, ahli-ahli Exco PAS yang lain tidak banyak mengemukakan pandangan dan pendapat yang menggambarkan perjuangan sebuah parti Islam sama ada dalam sesi dewan, acara bertemu rakyat atau majlis-majlis dialog yang membabitkan isu-isu Melayu Islam di lokaliti-lokaliti tertentu.

Apa yang terjadi seolah-olah wakil pimpinan PAS disumbat mulut mereka hingga menjadikan mereka kaku tidak bermaya untuk mengutarakan sesuatu yang melambangkan perjuangan sebuah parti politik yang berlandaskan Islam.

Banyak pihak menyuarakan bantahan berikutan dengan pertambahan pusat-pusat hiburan, rumah-rumah urut dan berbagai bentuk gejala maksiat yang beroperasi bukan sahaja setakat tidak memiliki lesen beroperasi tetapi dikatakan menjalankan perniagaan secara haram. Mereka dikatakan dilindungi oleh pihak-pihak yang dikatakan berkait rapat dengan pentadbiran kerajaan Negeri.

Saya masih ingat pesanan Presiden Parti PAS satu ketika dahulu kepada saya dan pimpinan tertinggi PAS Selangor. Presiden parti mahukan pimpinan negeri menjadi benteng pertama mempertahankan kesucian Islam bukan sahaja dari sudut Aqidah dan Syariah malah dari sudut Akhlak. Tidak ada siapa dapat menafikan bahawa akhlak muda mudi Melayu Islam kini berada di paras yang sangat merungsingkan.

Sewaktu menerajui PAS Selangor dan diberi peluang menjadi anggota pentadbiran negeri sebagai ahli Exco, apa yang saya lakukan tidak lain dari melaksanakan amanah Presiden, amanah parti dan amanah jawatan yang saya dipertanggungjawabkan. Tentangan, bangkangan dan berbagai halangan yang dikenakan kepada saya tidak pun mematahkan semangat saya dan ahli-ahli parti yang bersimpati dengan perjuangan saya untuk terus istiqamah mempertahankan nilai-nilai Islam dalam suasana yang begitu mencabar. Semakin kuat saya memperjuangkannya, semakin kuat pula desakan untuk memecat saya. Akhirnya saya dipecat daripada parti dan kemudiannya dilucutkan daripada jawatan Exco.

Masyarakat ingin tahu sehingga kini apa yang telah dilakukan oleh pimpinan PAS khasnya ahli-ahli Exco secara konkritnya sebagai mewakili parti Islam di negara ini. Tiada siapa yang boleh menyandarkan harapan kepada DAP dan PKR untuk memainkan peranan mempertahankan Islam dan Melayu melainkan pimpinan PAS itu sendiri.

Jika keadaan ini berterusan dengan rakyat memberi 5 tahun lagi kepada mereka untuk menerajui negeri Selangor maka kedudukan Islam dan Melayu yang semakin terhakis dan pupus akan benar-benar dapat menyaksikan natijah yang dibayangkan itu.

DATO DR HASAN MOHAMED ALI
Presiden JATI Malaysia
Taman Tun Dr Ismail, KL
21 MAC 2013

2 Nurul Izzah Meroyan Lagi... Pertikaikan Tugas PDRM


Kampung Jemapoh, Kuala Pilah, Negeri Sembilan, Timbalan Presiden PKR Nurul Izzah Anwar sekali lagi telah menyelar PDRM dengan berkata pihak polis tiada kerja lain selain mengintip pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat.

Nurul Izzah Hits Out at Police!

POINTING FINGERS: Lembah Pantai MP claims all the force does is spy on everybody

KUALA PILAH: PARTI Keadilan Rakyat vice-president Nurul Izzah Anwar has claimed that the main duty of the police is solely to spy on all Malaysians.

In her ceramah at Kampung Jemapoh here on Tuesday night, Nurul Izzah said this was why armed intruders had managed to infiltrate Kampung Tanduo, Lahad Datu, on Feb 12.

"What is the job of the security forces? Their job is to spy on the rakyat. Their job is to spy on the PKR leaders. Their job, on the whole, is to ensure BN (Barisan Nasional) stays successful... until our borders in Lahad Datu, Sabah, were inflitrated.

"Just imagine, 200 terrorists managed to slip into the country and what was the response of the Home Minister (Datuk Seri Hishammuddin Hussein)? His response was to give them drinks, kuih-muih and waited for 23 days before striking."

She also touched on Prime Minister Datuk Seri Najib Razak's move to make the 1Malaysia People's Aid (BR1M) aid an annual affair.
"It is good, we take the RM500," she said.

Former deputy inspector-general of police Tan Sri Shamsuri Arshad hit out at Nurul Izzah, saying that "police are not subject to anybody, politicians and all. We carry out our job in accordance with the law of the land.

"Yes, we do spy, as do other security agencies in the world, such as the FBI (the United States' Federal Bureau of Investigation) and other police forces in the world.

"But the spying or security intelligence we do is to protect the country. The track record shows our successes in protecting the country during the communist insurgency and many other times.

"Thus, our spying is done in accordance with the law, not for political gain. The information gathered is used in preemptive strikes on criminals," he told the New Straits Times yesterday.

Shamsuri said that it was easy to be an armchair critic but harder to be someone like him, who had seen real action during his years in the police force.

Shamsuri quoted former American president Abraham Lincoln when he described Nurul Izzah's accusation.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you cannot fool all of the people all of the time."

Political analyst Professor Datin Paduka Ramlah Adam said Nurul Izzah was trying to win the rakyat's heart by hurling accusations against the police force.

"The opposition realises that their voice is not being heard by the people in relation to the Lahad Datu intrusion. So, they are forced to make wild accusations with the hope that the rakyat will believe them.

"I believe that the rakyat knows what is right and wrong this time around. The rakyat know very well that this (intrusion) is a real threat to national security," said Ramlah, who is also Universiti Malaysia Perlis' Malaysian Rulers Institution Research Centre director.

Ramlah said the armed intruders entered Sabah illegally, not because the security forces were weak, but because they received help from locals who were friends and family members.

Nurul Izzah is no stranger to controversy. She came under heavy fire from Muslim scholars at the end of last year for allegedly promoting apostasy among Malay Muslims.

Nurul Izzah, who is also Lembah Pantai member of parliament, was speaking at a forum titled "Islamic state? Which vision? Whose responsibility?" where she emphasised the message of religious freedom, saying that there should be no compulsion in any religion, including Islam. NST

Dengar cerita Nurul Izzah nak saman NST pula.. U ulanggi I saman.... Sama cam bapak dia jugak daaa....

10 Video Seks Songsang Papa Jahat - Anwar Jangan Menyesal!

"Aduhhh apa yang dah aku buat... menyesal I saman U...." 
Kata Pak Berahim...

Datuk Seri Anwar Ibrahim dinasihatkan agar tidak menyesal kerana tidak menuruti tuntutan pengendali blog, papagomo.com agar menarik balik saman RM100 juta yang difailkannya pagi tadi, kata Pesuruhjaya Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim (TIBAI) Selangor, Wan Indra Putra Ahmad.

Ini kerana katanya, keengganan Anwar itu akan membawa kepada pendedahan rakaman penuh video seks songsangnya dengan seorang mahasiswa dari Sabah, oleh Papagomo.

Beliau menambah, tindakan menyaman Papagomo adalah perbuatan yang sia-sia memandangkan ia tidak akan memberikan kelebihan kepada Anwar.

“Sekiranya Anwar Ibrahim tidak menurut apa kehendak daripada blogger Papagomo, tunggulah natijahnya dan jangan menyesal. Persoalannya di sini, kenapa Anwar Ibrahim hendak menyaman blogger Papagomo sedangkan dia pun maklum bahawa tidak ada pun satu keyakinan dan kepercayaan pada dirinya di era laman sosial ini.

“Apa yang dikeluarkan, apa yang didedahkan, apa yang ditampilkan adalah satu harapan rakyat bahawa batang tubuh ataupun individu di dalam itu menunjukkan manusia itu adalah Ketua Pembangkang di Malaysia,” kata Wan Indra ketika dihubungi Antarapos hari ini.

Wan Indra berkata, selain saman, Anwar boleh memilih untuk membuat penafian secara rasmi ataupun sumpah laknat yang lebih meyakinkan rakyat terhadap dirinya dan tidak mengelak untuk menjawab kemusykilan yang timbul.

“Persoalannya di sini, jika bukan dia apa perlu saman itu dikemukakan? Dia harus menafikan, satu, dan yang keduanya bersumpah laknat dan yang ketiganya membuktikan yang itu bukan dia.

“Dan hingga ke hari ini pun, seperti VCD pertama yang membabitkan isu China Doll, dia tidak pernah jawab komen pun..waima kedudukan jam Omega itu menjadi tanda tanya seluruh rakyat Malaysia,” tegas beliau.

Papagomo sebelum ini memberikan tempoh 48 jam kepada Anwar untuk menarik balik saman RM100 juta terhadapnya, jika enggan rakaman penuh adegan seks seorang lelaki mirip Anwar dimuatnaik ke dalam laman blognya.

Tempoh itu akan berakhir jam 4.00 petang ini. Sehingga kini tidak ada sebarang tanda Anwar akan berbuat demikian.

Anwar dalam pada itu memfailkan saman malu terhadap Papagomo di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pagi tadi bersabit video seks terbaru yang memaparkan seorang lelaki yang menyerupai wajahnya sedang melakukan hubungan 'intim' dengan pasangan lelakinya.

Anwar memfailkan saman itu setelah Papagomo enggan memadam beberapa keping gambar yang menunjukkan kronologi lelaki mirip wajahnya itu dalam keadaan intim dengan pasangannya, yang diambil daripada video berkenaan.

Anwar bagaimanapun tidak hadir ke mahkamah dan hanya diwakili peguamnya, N. Surendren dan Lathefa Koya.

Wan Indra dalam pada itu berkata, pertubuhan bukan kerajaan, TIBAI yang dianggotai oleh bekas orang-orang kuat Anwar menolak pemimpin yang tidak bermaruah dan mempunyai moral yang tidak baik bagi memimpin negara.

“Pendirian TIBAI adalah mudah dan senang..kita perlukan pembangkang, tetapi pembangkang yang mempunyai digniti, moraliti, bermaruah dan boleh diterima masyarakat.

“Rakyat ingin tahu (sama ada ianya) benar atau tidak..bukan kerana seseorang itu rasa benci, rasa dendam, rasa meluat..tidak. Rakyat nak tahu kerana ini membabitkan pemimpin negara. Sebagai bekas orang-orang yang pernah membela, yang pernah merasa suka dan duka bersama manusia bernama Anwar bin Ibrahim ini, kami ingin mendapatkan satu kepastian..,” ujarnya lagi.

1 Bubar DUN: Khalid Ibrahim Takde Maruah... Ubah Fikiran Lagi


Apa punya bingai si gagap ni... cakap berbelit-belit, tak de harga diri langsung... Hari ni cakap lain esok cakap lain pulak.. so... lepas ni tak payah la nak undi si gagap ni lagi... memang dasar penipu!

AntaraPos - Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim sekali lagi mengubah nada bersabit tarikh pembubaran Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor.

Kali ini beliau berkata pembubaran DUN Selangor hanya akan ditentukan selepas Parlimen dibubar.

"Tarikh pembubaran itu akan berlaku jika Kerajaan Persekutuan umumkan pembubaran, kalau Kerajaan Persekutuan bubar parlimen esok, jadi kerajaan negeri akan bincang untuk buat keputusan sama ada bersama Kerajaan Persekutuan atau tidak," katanya selepas merasmikan Seminar of New Approaches on Development on Affordable Homes by Using Pre Fabricated (IBS) Concept in Selangor, pagi tadi.

Khalid sebelum ini berkata pihaknya sudah pun mempunyai tarikh yang sesuai untuk membubarkan DUN Selangor.

Namun beliau tidak mengulas lanjut dan masih berteka-teki bilakah pembubaran itu akan dilakukan.

Terdahulu, ADUN Ijok itu memberitahu DUN akan dibubarkan selepas sambutan perayaan Chap Goh Meh, walaupun tanpa persetujuan daripada Putrajaya.

Bagaimanapun Pengarah Pilihan Raya PKR Selangor, Azmin Ali mendakwa beliau tidak tahu menahu mengenai tarikh itu walaupun itu adalah bidang kuasanya.

Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin juga berkata beliau dan parti masih belum dimaklumkan berhubung perkara itu.

Mengulas perkata itu, Khalid berkata perbincangan sentiasa diadakan sehinggalah pihaknya bersetuju untuk membubarkan DUN.

"Perbincangan sentiasa ada, strategi untuk menentukan pilihanraya bila tidak ditetapkan, sehingga kita setuju untuk membubarkan DUN Selangor," katanya lagi.

Komen

0 Panas! Azmin Kantoi, Rancang Untuk Memperlekehkan Wan Azizah Dikesan!


Bekas pengasas bersama Parti Keadilan Rakyat (PKR), Ng Lum Yong mendakwa Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali kini dalam kepanasan ekoran isu yang melibatkan Setiausaha Politik Ahli Parlimen Ampang, Mohd. Fareez Kamal Intidzam.

Lum Yong berkata, beliau difahamkan keadaan itu berlaku disebabkan tekanan hebat yang dilakukan oleh para penyokong Presiden PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail terhadap Azmin

Selain itu, beliau turut mendapat maklumat awal yang Azmin akan menyalahkan UMNO dalam usahanya melepaskan diri daripada terus menerima tekanan politik di dalam PKR.

Berikut kenyataan penuh Lum Yong;

1. Kita difahamkan bahawa Azmin Ali dalam kepanasan sebab penyokong-penyokong Wan Azizah memberi tekanan hebat kepada beliau berikutan episod Fareez Kamal. Kita dapat maklumat awal bahawa Azmin akan menyalahkan UMNO untuk lepas tengkuk sendiri daripada terus menerima tekanan politik dalam PKR. Jika benar maka ia merupakan satu tindakan yang dayus.

2. Semua orang tahu siapakah yang akan untung daripada tindakan Fareez Kamal. Fareez merupakan penyokong tegar Azmin yang bekerja sebagai Setiausaha Politik kepada Zuraida. Azmin Ali yang menyuruh Zuraida ambil Fareez bekerja.

3. Tidak mungkin Fareez Kamal berani menulis surat kepada Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Presiden Pas jika beliau tidak dijanjikan perlindungan politik daripada pihak tertentu. Dengar kata Fareez diberi jaminan bahawa beliau tidak akan dipecat daripada PKR atas tindakan memperlekehkan Wan Azizah. Tindakan Fareez adalah untuk membuktikan kepada semua ahli parti PKR bahawa Wan Azizah seorang pemimpin yang lemah dan lesu.

4. Pihak PKR sudah pasti akan menyalahkan UMNO sebab mereka terpaksa mengalihkan perhatian ramai daripada masalah pergelutan kuasa dalam parti.

- Utusan

0 Nasib MB Selangor Yang Suka Tampil Solo

KERAJAAN Selangor menjaga kebajikan anda sehingga akhir hayat - begitu bunyi promosi di papan iklan di Persiaran Sukan, di jalan strategik di persekitaran Stadium Shah Alam ini. Dalam papan iklan itu, Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim ditampilkan dengan imej mesra, penyayang dan prihatin sedang dikerumuni oleh sekumpulan kanak-kanak.

Bulan lalu di papan iklan yang sama, Abdul Khalid yang juga tampil solo dengan berbaju Melayu cuba digambarkan sebagai seorang pemimpin yang peka dengan kebajikan rakyat. Dalam iklan itu, disenaraikan lapan program pujaan kerajaan negeri. Menurut iklan itu, lebih 4 juta rakyat Selangor mendapat manfaat termasuk program ikonik mereka iaitu bekalan air percuma yang melibatkan peruntukan RM477 juta.

Abdul Khalid, dengan stail pemerintahan beliau yang tersendiri selalu ditampilkan secara solo. Begitu juga dalam banner ucapan terima kasih yang satu masa dipasang di merata-rata lokasi di Shah Alam hanya menampilkan gambar Khalid tersenyum.

Memang Khalid mahu digambarkan sebagai seorang pentadbir yang berjaya. Citra seperti itu penting bagi memberi gambaran PKR sebagai pengemudi pakatan pembangkang mampu ke Putrajaya. PKR mahu digambarkan sebagai parti yang tidak kering pemimpin berkaliber.

Sejak kebelakangan ini dan menjelang pilihan raya umum, Abdul Khalid memang dilihat tambah agresif mahu ditampilkan secara solo sebagai seorang Menteri Besar yang berjaya. Mungkin dalam aspek lain dan sebagai satu strategi, beliau tahu hanya itulah modal utama untuk meraih undi rakyat terutama pengundi di DUN Ijok.


Kerana ketidaktentuan nasib beliau di Ijok, Abdul Khalid sendiri disebut-sebut akan 'diselamatkan' ke DUN lain. Selain Bukit Melawati yang juga masih di kawasan Parlimen Kuala Selangor, DUN yang dianggap selamat yang diincar ialah Bukit Lanjan (Elizabeth Wong) bahkan Bukit Antarabangsa yang kini disandang oleh pesaing beliau, Azmin Ali.

"Tapi masalah utamanya ialah tiada orang yang mahu memberikan tempat," kata seorang pemimpin PKR Kuala Selangor yang melihat Abdul Khalid gagal memainkan peranan sebagai seorang pemimpin parti.

Beliau yang masih tegar dengan perjuangan PKR meramalkan peluang Abdul Khalid di Ijok hanya 50:50. Pengaruh dan kuasa sebagai MB tidak memberikan beliau kelebihan untuk menawan hati masyarakat di Ijok. Kedudukan beliau dan aura seorang MB tidak dirasai oleh masyarakat Ijok.

"Orang Ijok lebih mengenalinya sebagai seorang Menteri Besar bukan ADUN. Beliau tak berapa perform sebagai wakil rakyat walaupun beliau seorang Menteri Besar," tambah pemimpin PKR itu yang memberi contoh antara kegagalan Abdul Khalid atau wakilnya ialah tidak hadir dalam majlis-majlis kenduri-kendara dan kematian penduduk.

Kegagalan paling ketara ialah peranannya sebagai pengemudi PKR cabang Kuala Selangor. Cabang Kuala Selangor tidak berfungsi dengan baik kerana diurus oleh orang-orang pilihan Abdul Khalid. Seperti Abdul Khalid, sebahagian besar orang-orang beliau adalah orang baharu, mengamalkan pentadbiran ala korporat dan tidak faham lenggok politik.

Mewakili

"Kalau ada program, ajak orang dia sahaja bukan orang parti. Dari segi jentera parti, memang tidak berfungsi. Mungkin beliau mahu mengharapkan jentera Pas, kalau begitu susahlah nak menang," dakwa pemimpin itu lagi yang menyifatkan dirinya mewakili suara akar umbi.

Alasannya, kebanyakan jentera parti PKR Ijok ialah orang India. Tidak banyak orang Melayu mahupun Cina di Ijok yang mahu menjadi aktivis PKR. Aktivis dari kaum India yang dominan menghidupkan jentera parti. Kumpulan inilah yang pada Pilihan Raya Umum 2008 bekerja siang dan malam mahu menumbangkan BN.

Kumpulan itu kini telah berpecah-pecah. Tambah merumitkan jentera Abdul Khalid nanti ialah jika BN menampilkan calon dari kaum India. DUN Ijok secara tradisinya memang dikhususkan kepada MIC. Penyelaras DUN Ijok sekarang ini juga adalah daripada MIC yang disebut-sebut bakal menjadi calon.

Mungkin sebab itu Abdul Khalid kini semakin kerap menggunakan kad muslihat yang ada pada seorang Menteri Besar iaitu kuasa meluluskan geran tanah. Lagipun masalah tanah adalah antara isu utama di kebanyakan kawasan di daerah Kuala Selangor, yang sebahagiannya pula melibatkan orang India.

Berulang kali Abdul Khalid menguar-uarkan kejayaannya menyelesaikan masalah kepemilikan tanah ini. Yang terakhir Selasa lalu (12 Mac) iaitu genap lima tahun mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar. Apabila beliau mengumumkan lebih 10,000 masalah berhubung pemilikan tanah berjaya diselesaikan.

Tindakan Abdul Khalid menggunakan kad muslihat secara agresif ini membimbangkan jentera BN. Dalam fikiran jentera BN, pastilah pengundi India yang menjadi penentu kalah menang calon di DUN Ijok akan berpatah balik kepada pakatan pembangkang.

Tetapi realitinya tidak begitu. Benar, masalah dapat diselesaikan tetapi bukan semua kerana masalah kepemilikan tanah di Kuala Selangor begitu kompleks. Selain ada kumpulan penduduk yang permohonan belum diluluskan, banyak yang tidak berpuas hati walaupun geran sudah dalam tangan mereka.

Contohnya kumpulan yang memohon sekian hektar tanah tetapi yang diluluskan lebih kecil kerana masalah teknikal. Ini belum lagi permohonan penduduk lain yang juga merasakan permohonan mereka berhak dilayani segera.

Jadi dalam keadaan sekarang, Abdul Khalid tidaklah dalam kedudukan selamat walaupun telah menggunakan kuasanya selaku Menteri Besar.

Dalam pada itu jentera BN khususnya UMNO yang telah melalui pengalaman getir kini lebih agresif menggempur kawasan-kawasan kelabu seperti di Ijok ini. Walaupun gerakan BN disifatkan belum maksimum tetapi telah memeningkan jentera Abdul Khalid.

'Ya, memang kita nampak ada perubahan cara orang UMNO dan BN bekerja. Saya rasa jika mereka terus bekerja keras menggempur kawasan-kawasan tertentu, kita akan menghadapi cabaran berat," kata seorang pemimpin PKR tempatan.

Realitinya Abdul Khalid tidak mempunyai banyak pilihan. Satu-satunya tapak politik yang beliau ada ialah di Ijok. Mahu tidak mahu, kerjaya politik beliau akan dipertaruhkan di situ.

Dalam masa sama, PKR dan pakatan pembangkang juga menghadapi dilema. Jika berpindah ke kawasan lain akan dianggap pengecut. Jika tetap bertahan di Ijok dan kalah bermakna kehebatan beliau sebagai seorang Menteri Besar yang dibangga-banggakan itu tidak ada ertinya. Bayangkan pula citra yang terpaksa ditanggung jika seorang MB, orang terbaik dalam kalangan mereka kecundang di lubuknya sendiri.


-Utusan

Thursday, March 21, 2013

0 HOT! Lagi Video Pendedahan Tentang Anwar Ibrahim


Siapa Anwar Ibrahim? ikuti pendedahan di dalam video ini  http://youtu.be/NPbuvYLUKAQ

2 Pengganas Yang Didakwa Bongkarkan Rahsia Depan Hakim


Seorang daripada lapan tertuduh yang didakwa menjadi anggota pengganas yang menceroboh Sabah hari ini memberitahu Mahkamah Tinggi di sini bahawa dia disuruh dan diupah oleh seseorang yang tidak dinamakannya.

Hooland Kalbi yang bercakap dalam bahasa Bajau dari kandang tertuduh mendedahkan demikian pada prosiding pendakwaan terhadap lapan individu yang didakwa menjadi anggota kumpulan pengganas, dua daripadanya turut dituduh melancarkan perang terhadap Yang di-Pertuan Agong.

Kenyataan Hooland di hadapan Hakim Ravinthran diterjemah oleh jurubahasa mahkamah.

Hooland turut menyatakan bahawa dia bodoh kerana melakukannya.

Bernama melaporkan sejurus kenyataan Hooland diterjemah, Hakim Ravinthran meminta jurubahasa menjelaskan kepada tertuduh bahawa dia tidak perlu berkata demikian dan segala pengakuan akan dibuat selepas diwakili peguam pada 12 April nanti.

Ketika prosiding pagi ini, Hakim Ravinthran memberi peluang kepada setiap tertuduh untuk memberitahu mahkamah berhubung pertuduhan ke atas mereka dan jurubahasa perlu menjelaskan beban hukuman bagi setiap kesalahan.

Tertuduh juga diterangkan tentang pembelaan mereka yang perlu diwakili peguam kerana tuduhan ke atas mereka membabitkan hukuman berat iaitu gantung dan penjara seumur hidup, jika sabit kesalahan.

Lapan warga Filipina didakwa di Mahkamah Tinggi Tawau hari ini dan dua daripadanya bakal berdepan hukuman mati kerana dituduh melancarkan perang terhadap Yang di-Pertuan Agong.

Dua tertuduh itu bersama empat yang lain turut didakwa menjadi anggota kumpulan pengganas manakala dua lagi didakwa cuba melindungi pengganas.

Ini merupakan kali kedua tuduhan melancarkan perang terhadap Yang di-Pertuan Agung dikenakan di negara ini selepas insiden kumpulan pemberontak Al Maunah di Bukit Jenalik Sauk, Perak pada tahun 2000.

Sementara itu Timhar Hadir, yang juga didakwa atas kesalahan sama (menjadi anggota pengganas) memberitahu bahawa dia datang ke Malaysia pada Febuari lepas menggunakan pasport antarabangsa.

Bagaimanapun Hakim Ravinthran meminta dia tidak menyatakan selanjutnya sebelum berbincang dengan pihak peguam.

Seorang lagi tertuduh yang menghadapi tuduhan sama, Habil Suhaili merupakan tertuduh yang mengambil masa agak lama untuk memahami pertuduhan.

Dia yang kelihatan berusia lebih daripada 60 tahun tidak dipakaikan 'straight jacket' seperti tertuduh lain dan jurubahasa membacakan pertuduhan berulang kali dalam bahasa Suluk.

Habil sempat menyatakan bahawa dia tidak melakukannya namun hakim menjelaskan pengakuan itu tidak akan direkod.

Tertuduh pertama Atik Hussin Abu Bakar yang didakwa atas tuduhan melancarkan perang dan menjadi anggota pengganas hanya memohon penjelasan hukuman yang akan dihadapinya.

Atik Hussin yang berbahasa Bajau kelihatan bersahaja seperti tertuduh lain.

Empat tertuduh lagi, Lin Mad Salleh, Basad Manuel, Kadir Uyung dan Lating Tiong hanya menyatakan 'nothing to say' (tiada apa yang hendak dicakapkan).

Basad menghadapi dua pertuduhan yang sama seperti Atik Hussin manakala Lin hanya didakwa menjadi anggota pengganas dan Kadir serta Lating menghadapi tuduhan melindungi kumpulan pengganas.

Kesemua terduduh hanya menundukkan kepala ketika berada di kerusi sebelum dibawa ke kandang tertuduh untuk dibaca pertuduhan.

Kesemua mereka tidak dibenarkan jamin.

Sementara itu, wartawan dan jurugambar yang membuat liputan di Mahkamah Tinggi Tawau hari ini dikawal ketat oleh anggota polis lengkap bersenjata dan hanya seorang wartawan daripada setiap organisasi yang dibenar masuk.

Kesemua wartawan yang dibenar memasuki mahkamah pada pukul 9 pagi hanya dibolehkan membawa buku nota dan pen manakala semua alat komunikasi dan peralatan lain tidak dibenarkan.

Tiada wartawan asing hadir membuat liputan prosiding hari ini.

Lapan tertuduh yang ditutup bahagian kepala dibawa menaiki lori polis kira-kira 10.10 pagi.

-Agendadaily

8 Filipina Gesa Kiram Henti Berbohong


Jamalul Kiram III (kiri) dan Abraham Idjirani. Filepic: AFPMANILA: Kerajaan Filipina tidak mahu mengambil pusing berhubung plot pembunuhan yang didakwa oleh Jamalul Kiram III dan penasihatnya, Saycon Pastor.

Jurucakap Presiden Filipina, Edwin Lacierda semalam meminta Jamalul berhenti berbohong dengan segera.

“Dakwaan ini tidak masuk akal. Setiap hari beliau mengeluarkan cerita sensasi,” kata beliau pada sidang media, semalam.

Lacierda turut membaca kenyataan Penasihat Keselamatan Negara, Cesar Garcia mengenai pengesahan komuniti perisikan mengenai plot pembunuhan itu adalah negatif.

“Siasatan yang dijalankan mengenai dakwaan kehadiran individu tertentu juga tiada sama sekali,” katanya.

Lacierda berkata, pihaknya juga tidak pasti sama ada cerita plot pembunuhan itu sahih atau tidak.

Beliau menambah, pihaknya sukar untuk mempercayai Jamalul kerana sebelum ini mereka pernah menyebarkan berita palsu.

“Kami mempunyai pengalaman yang sama sebelum ini, mereka tidak memberitahu kami cerita sebenar,” ujar Lacierda.

Beliau berkata lagi, Jamalul juga mesti memaklumkan kepada Biro Siasatan Negara (NBI) mengenai ‘cerita’ mereka itu.

Saycon dan peguam Jamalul, Leonard de Vera telah mengunjungi NBI petang semalam bagi melaporkan plot yang dikatakan mahu membunuh Jamlul, ahli keluarga terdekat dan para pengikutnya.

Menurut Saycon, mereka ada membincangkan mengenai ancaman sebenar ke atas Kesultanan Sulu.

6 Mampos Anwar: Papa Gomo Keluarkan Video Anwar Bermesra Bersama Jantan!


Papa Gomo meneruskan cabarannya, memberikan pukulan MAUT buat Anwar Ibrahim..., sebentar di Blog Papagomo menyiarkan video klip Anwar Sodomy Mahasiswa....

Video Url: http://youtu.be/XC1TYCbnuzM



Petikan dari blog Papa Gomo - RM 100 Juta - Demi Agama Bangsa Dan Negara Perilaku Anwar Ibrahim Didedahkan

Gomo seorang yang berugama Islam dan masih lagi tahu adap adap dalam menyampaikan kebenaran buat rakyat Malaysia. Walaupun ramai pihak pembangkang menyatakan Papa Gomo ini seorang yang jahil dan sebagainya namun Gomo hari ini dengan jelas nak menyatakan bahawa dalam diri Gomo ini masih lagi ada perasaan kasihan terutama pada keluarga Dato Sri Anwar Bin Ibrahim.

Saksikan video dibawah ini dan anda boleh nilaikannya sendiri apakah lelaki dalam video tersebut Anwar Ibrahim calon yang kononya nak menjadi Perdana Menteri ataupun sebaliknya. Rakaman asal BERWARNA dan AUDIO yang jelas untuk tatapan rakyat Malaysia.

Rakaman video diatas yang ada pada simpanan Papa Gomo TIDAK ADA KENA MENGENA dengan apa yang dipamerkan didalam Blog Raja Goyang 360. Sepertimana yang Gomo maklumkan sebelum ini Anwar Ibrahim telah SALAH dalam menfitnah Papa Gomo adalah pemilik Blog Raja Goyang walaupun Gomo telah memberikan amaran kepada beliau untuk menarik saman dan memohon maaf secara terbuka kepada Papa Gomo.

Untuk makluman semua Gomo telahpun menemui mangsa liwat yang merupakan seorang Mahasiswa berumur 19 tahun pada bulan Febuari yang lalu. Mahasiswa tersebut mengakui itu adalah kali pertama beliau diliwat Dato Sri Anwar Ibrahim dan ianya adalah ANTARA SUKA SAMA SUKA.

Menurut mahasiswa itu juga Anwar Ibrahim telah memberikan wang poket RM 300 selepas meliwat dengan kata kata "Ni duit belanja tampung pengajian U"

Mahasiswa tersebut yang pertama kali diliwat Anwar Ibrahim kini sudah bertaubat dan menginsafi perbuatan beliau dan mendalami ilmu agama hasil bantuan dari rakan rakan ilmuan agama. Kejadian liwat antara Mahasiswa ini sebenarnya bukan pertama kali berlaku kerana menurut mahasiswa tersebut ada rakan rakan nya juga pernah menjadi mangsa liwat Anwar Ibrahim dan ianya adalah kerana SUKA SAMA SUKA.

Mahasiswa tersebut kini dilindungi Papa Gomo dan beberapa rakan lain demi keselamatan mahasiswa tersebut. Tidak ada pihak dalam kerajaan yang mengetahui pekara ini kerana Papa Gomo melakukannya BERSENDIRIAN demi Agama Bangsa dan Negara bagi menyedarkan rakyat Malaysia siapa manusia jijik bernama Anwar Bin Ibrahim.

Malam tadi Gomo dihubungi oleh seseorang yang mahukan Gomo berhenti dari terus mendedahkan siapa Anwar Ibrahim yang sebenar. Gomo menolak pelawaan tersebut walaupun pihak yang Gomo yakin datangnya dari Anwar Ibrahim menawarkan sejumlah wang untuk Papa Gomo. Gomo nak tegaskan disini kepada semua. Ianya bukan soal wang kerana walaupun 10 Juta atau 1 Billion Anwar Ibrahim cuba tawarkan hakikatnya apa yang dilakukan Gomo adalah untuk rakyat Agama Bangsa dan Negara. Gomo bukan pemimpin politik atau berjawatan besar tetapi Gomo mewakili jutaan rakyat Malaysia yang mahukan kebenaran dalam memilih pemimpin yang benar dan bukannya jijik.

Saman RM 100 juta yang difailkan Anwar Ibrahim memberikan satu peluang besar buat Papa Gomo untuk mendedahkan lebih banyak kegiatan jijik Dato Sri Anwar serta membawa saksi saksi lain dalam perbicaraan ini termasuk Datuk Eskay, China Doll, 2 orang Mahasiswa yang diliwat, Yb Zulkifli Nordin, Bekas pengasas PKR Ng Lum Yum, Zahid Mat Arip, Dato Nalla,Yb Gobala dan seorang pemimpin kanan PAS.

Apa pun buat Dato Sri Anwar Bin Ibrahim saya harap anda BERUNDUR lah dari pentas politik. Jangan sampai Video Seasons 7 ini keluar kesemuanya kerana Aib yang bakal diperolehi tidak akan mampu memulihkan apa apa penafian dari Dato Sri selepas ini.

Gomo harap seluruh rakyat Malaysia mampu berfikir secara waras dalam pekara ini. Jika dulu keluarnya video China Doll Anwar Ibrahim menafikan beliau terlibat dan tidak cukup dengan itu pemimpin pembangkang mempertikaikan rakaman Hitam Putih dan ada yang kata video BESI jadi untuk kali ini diharapkan ianya mampu menyedarkan anda semua terutama penyokong pembangkang yang masih lagi sujud sembah kepada Anwar Ibrahim.

Sekarang bukan hitam putih tetapi ianya BERWARNA dan mempunyai AUDIO yang jelas untuk kita sama sama renung dan fikirkan. Sebelum Gomo nak mengeluarkan video yang selanjutnya marilah kita berfikir

"APA KEJADAHNYA ANWAR IBRAHIM DUDUK BERDUA DUAAN DENGAN LELAKI LEMBUT DALAM BILIK HOTEL?"

Psssttt... Gomo dah kata, "jangan monyet jangan, Kau Degil"

0 Lahad Datu: Seorang Lagi Pengganas Ditembak Mati, Seorang Wanita Ditahan


LAHAD DATU: Seorang lagi pengganas Sulu ditembak mati dan pasukan keselamatan turut menahan seorang wanita berusia lewat 40-an dalam satu pertempuran di Kampung Tanjung Batu, di sini, Rabu.

Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd. Zin mengesahkan perkara ini pada sidang akhbar bersama Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar di Felda Sahabat 16, di sini, Khamis. -mstar

5 Skandal Abby Abdi Dan RM50 Ribu Dilondehkan


Sejak semalam lagi berita ini hangat di layar Internet... Jadi aku ambil la screenshot... korang baca la kat bawah ni atau google jer "Abby Abadi RM50 Ribu" macam-maca cerita korang akan dapat nanti.

Itu la Abby... lain kali mulut jangan nak celupar sangat... kan dah kena londeh semua rahsia sulit u...

Mohon penjelasan dari Abby berhubung dengan isu ini, ramai yang nak tau ni....


1 Video - Mahkamah Tawau Dikawal Anggota Keselamatan Bersenjata


Tawau- Mahkamah Tawau yang menempatkan Mahkamah Majistret, Sesyen dan Tinggi dikawal anggota pasukan keselamatan bersenjata sejak awal pagi Khamis.

Anggota polis tambahan mula memasuki perkarangan mahkamah pada 7.30 pagi menaiki dua lori polis dan beberapa kereta.

Kira-kira 40 anggota lengkap bersenjata berada di sekitar kawasan yang telah ditutup kepada orang awam bermula 5.30 petang semalam.

Video url: http://youtu.be/FdcZwSpkqq0



Kawasan luar mahkamah juga disita dan dikawal. Hanya pekerja mahkamah dibenar masuk ke mahkamah manakala wartawan hanya dibenar berada di luar kawasan.

Peguam Negara Tan Sri Gani Patail dilihat memasuki mahkamah pada pukul 8.23 pagi.

Prosiding pendakwaan terhadap lapan lelaki Filipina akan dijalankan di sini pagi ini setelah kes terhadap mereka dipindahkan ke Mahkamah Tinggi di sini.

Kesemua mereka yang berusia antara 17 hingga 66 tahun itu didakwa atas pertuduhan melancarkan perang ke atas Yang di-Pertuan Agong dan menjadi ahli kumpulan pengganas.

Bagi pertuduhan pertama, mereka didakwa mengikut Seksyen 121 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman mati dan pertuduhan kedua di bawah Seksyen 130KA kanun yang sama yang membawa hukuman penjara seumur hidup dan denda, jika sabit kesalahan.

Semalam kelapan-lapan mereka didakwa di Mahkamah Majistret yang bersidang khas di Ibu Pejabat Polis Daerah Lahad Datu dan kes itu diperintah dipindahkan ke Mahkamah Tinggi Tawau.

-Bernama

8 TERHOT: Gambar 5 Pengganas Kiram Sewaktu Rundingan Di Awal Krisis Lahad Datu


EKSKLUSIF - Gambar 5 wakil pengganas yang dihantar untuk berunding dengan pasukan keselamatan semasa di awal Ops Sulu dahulu didedahkan. Foto eksklusif ini didedahkan oleh Portal My News Hub.

Yang pertama di atas, adalah lima daripada puluhan pengganas Sulu yang menceroboh masuk ke Lahad Datu, Sabah pada 12 Februari lalu.

Ia diambil semasa awal-awal rundingan dijalankan antara pasukan keselamatan dan kumpulan pengganas berkenaan.

Pada peringkat itu mereka boleh dilihat bersikap tenang, ceria dan seolah-olah yakin yang kemenangan sudah di tangan mereka.

Namun mereka lupa yang pasukan keselamatan kita tidak semudah itu menyerahkan tanah yang berdaulat ini begitu saja.

Dalam pertempuran tidak lama selepas itu, seorang demi seorang mereka yang di dalam gambar itu berjaya ditembak mati

Manakala gambar di bawah adalah bot milik pengganas yang telah dimusnahkan dalam serangan tentera pada 8 Mac di Kampung Tanduo.


 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates