Wednesday, July 7, 2010

PAS tak ubah seperti Pak Kaduk!

BismillahirRahmanirRahim
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani
"Katakanlah (wahai Muhammad): “Hai orang-orang kafir!
Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah....
Dan kamu tidak mahu menyembah (Allah) yang aku sembah.
Dan aku tidak akan beribadat secara kamu beribadat.
Dan kamu pula tidak mahu beribadat secara aku beribadat.
Bagi kamu ugama kamu, dan bagiku ugamaku”.
Surah Al-Kafirun

Sebilangan pemimpin PAS tak ubah seperti Pak Kaduk yang menang bersorak dan bakal kehilangan kampungnya. Pemimpin PAS kini telah tercemar kredibilitinya, tiada lagi darjatnya, diibaratkan seperti luncai dengan labu-labunya...

Seharusnya mereka, Puak PAS yang kendalikan Majlis Tilawah dan Hafazan Al-Quran ini, bukan Puak Kafir Harbi DAP! Sekiranya YB Jenice Lee benar benar iklas dia wajib memeluk agama Islam dan tunduk kepada pemerintah Islam. Tapi bila menunjuk-nunjuk tu dah jadi macam setan.

PAS perlu memperbetulkan haluannya kini. Apa yang kita lihat kini pemimpin PAS sendiri yang membawa malang kepada parti mereka. Mungkin sebahagian dari pemimpin mereka perlu direhatkan supaya mereka dapat bermuhasabah diri sendiri sehinggalah mereka sedar dimana kesilapan mereka.

PAS jangan mengambil mudah dengan isu-isu ini. Sememangnya, isu-isu yang melanda pas kini memberikan impak yang besar dalam aspek sokongan. Satu hari nanti PAS akan menerima satu ‘lesson’ yang boleh merobek parti mereka. Fikir fikirkan lah! Semoga Allah memberi taufik.

1 comment:

Anonymous said...

PRGERAKAN PEMUDA UMNO BAHAGIAN MASJID TANAH DGN KERJASAMA PEMUDA UMNO CAWANGAN KG. TENGAH MENGADAKAN MAJLIS BACAAN YASIN DAN TAHLIL UNTUK ARWAH SEH AZMI (KETUA PENERANGAN PEMUDA UMNO BAHAGIAN MT) SERTA ARWAH HJ. HASAN RAHIM (KETUA UMNO CAWANGAN KG. TENGAH) ... PADA MALAM JUMAAT ESOK (08/07/2010) BERKESEMPATAN SEKIRANYA SOLAT MAGHRIB BERJEMAAH DI MASJID SEBELUM MAJLIS BERMULA ... SEKIAN