Wednesday, July 7, 2010

Haramkan terus akhbar Suara Keadilan!

Tian Chua, begitu angkuh dan biadap, mencabar undang-undang negara, berkeras untuk menerbitkan akhbar lidah rasmi parti itu walaupun permitnya tidak diperbaharui oleh pihak berkuasa.

Akhbar itu telah menerbitkan sebuah artikel "Felda Bankrap" yang dianggap berunsur fitnah. Pada 28 Jun, KDN memberi tempoh seminggu kepada sidang redaksi akhbar untuk memberi penjelasan mengenai artikel itu.

Akhbar itu juga sebelum itu diberi surat tunjuk sebab sebanyak tiga kali iaitu pada Januari, Februari dan April tahun ini dan dilaporkan akhbar itu menjawab pada 29 Jun lalu tetapi KDN tidak berpuas hati.

Sebelum ini KDN mengeluarkan kenyataan bahawa permit penerbitan Suara Keadilan yang dikeluarkan pada Julai tahun lepas tamat pada 30 Jun tahun ini dan dengan itu tidak lagi boleh dicetak atau diterbitkan mengikut Seksyen 5(1) Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984.

Amaran dah diberi, surat tunjuk dah dikeluarkan ; Permit pun dah tamat! Kalau dah tak boleh nak patuhi arahan yang di keluarkan oleh pihak berkuasa! HARAMkan sahaja akhbar Suara Keadilan tersebut!

Kementerian Dalam Negeri juga tak payah tunggu lagi, sita terus bangunan pejabat tempat Suara Keadilan beroperasi dan kilang pencetaknya dengan serta merta. Sememangnya itu yang mereka mahukan.

Tian Chua mana pernah patuhi undang undang! bawa kereta pun langar lari!

Mengimbas kembali peristiwa Tian Chua melanggar seorang pemuda Melayu semasa dalam perjalanan ke Kota Tinggi untuk ceramah Anwar. Dalam perjalanan selepas ceramah di Kota Tinggi untuk ke Mersing, beliau telah terlibat dalam suatu kemalangan jalanraya. Kereta dan pemandu Tian Chua ditahan di balai polis tapi dia telah lari terus ke Mersing bersama Anwar untuk berceramah. Tian Chua blah macam tu sahaja lepas langgar orang..

No comments: