Thursday, December 22, 2011

Sebab-Sebab Kenapa DAP Arahkan Erdogan Serang Hasan Ali


41 Orang Islam Murtad Dipulihkan Unit Selamatkan Akidah

Unit Selamatkan Akidah yang ditubuhkan oleh Datuk Dr Hassan Ali berjaya “memulihkan” 41 umat Islam yang murtad sebelum ini, kata Ahli Exco Kerajaan Negeri Selangor itu hari ini.

Unit di bawah potfolio Agama dan Adat Resam Melayu yang dipegang oleh Hasan sedang diperkasakan kerana tanggungjawbnya semakin mencabar dengan peningkatan aktivi memurtadkan orang Islam.

"Unit yang boleh selamatkan akidah, nasib dan umat Islam dan kami sedang mengukuhkan unit itu dalam masa 12 bulan ini. Apabila kami memperkasakan unit ini, kami dapati 41 umat Islam yang telah menukar agama dan mereka ini berumur di antara lingkungan 30 hingga 60 tahun dan yang ramainya perempuan" kata beliau.

Beliau mendedahkan jumlah mereka yang memohon untuk murtad meningkat di Selangor.

"Dari semasa ke semasa yang dikatakan, di Petaling Jaya, Kelana Jaya dan beberapa tempat yang lain, bukan 40, berkemungkinan 100, bukan 100 tetapi berkemungkinan hingga sampai 1,000, saya tidak tahu sehingga seseorang membuat statistik tentang ini dan mengumpul maklumat tersebut," katanya.

Minggu lalu ketika berucap di Majlis Perhimpunan Sejuta Umat (HIMPUN) di Kuala Kangsar, Hasan dan Timbalan Mufti Perak, Zamri Hashim menzahirkan kebimbangan mereka terhadap isu pemesongan akidah di negara ini.

Hasan berkata beberapa langkah telah diambil bagi mengatasi isu ini di Selangor termasuk memastikan bantuan Lembaga Zakat Selangor sampai kepada golongan daif dan miskin yang sering menjadi sasaran golongan pemesong akidah.

"Kita minta bantuan daripada Lembaga Zakat, kita tengok permohonan bantuan mereka dan kita hantarkan kepada Lembaga Zakat dan kemudian kita berikan bantuan kepada mereka, bermakna kita dalam usaha membantu mereka dengan harapan mereka akan kembali kepada Islam," kata beliau.

Kebanyakan badan bukan kerajaan (NG0) Islam sebelum ini membuat kajian yang mendedahkan masalah murtad di negara ini berkait rapat dengan kedudukan sosia ekonomi di kalangan orang Islam.

Lantaran itu, usaha menyebarkan agama bukan Islam di kalangan ummah rancak digerakkan di kalangan orang Islam yang miskin dan daif.

http://antarapos.com/v1/index.php?q9nan56SpKPkoObnaNGXpVvZn7Wkb5lj

*DAP memang anti Islam. Jika ada pemimpin Islam yang mempunyai jati diri dan asas perjuangan yang kukuh macam Dr. Hasan Ali secara automatik menjadi musuh DAP. Dalam Kerajaan Selangor, semua pemimpin Islam termasuk MB dan wakil dari PAS telah dikawal oleh DAP kecuali Dr. Hasan. Tahniah PAS kerana anda sendiri menjual agama dengan menyerang Dr. Hasan.

- Mymassa

1 comment:

Anonymous said...

satu artikel yg sangat baik.cukup menerangkan mengapa orang yang bagus seperti dr Hasan yang walaupun berbeza ideologi dengan kerajaan dibuang dari pemilihan kerana perjuanganya tentang akidah islam tidak disenangi oleh DAP.