Wednesday, December 21, 2011

24 Keadaan Nik Aziz Tenat... Sudah Tiga Hari Ditahan Wad...


Khabarnya Nik Abdul Aziz Nik Mat kini berada di wad dalam keadaannya yang tenat... Apa-apa pun aku doakan agar beliau cepat sembuh dan sudah tiba masanya beliau berehat dari arena politik...

Patutlah tak dengar apa-apa pasal Nik Aziz semenjak dua tiga hari ni... terutama pasal kemelut dalaman PAS sekarang.. Rupanya, beliau di masukan dalam wad sejak 19 Disember..

Tu pasal... Mahfuz cucuk angin semacam je dalam PAS... ada hati nak pegang jawatan tertinggi dalam PAS pula kot?

Info: MPP

24 comments:

Anonymous said...

alfatihah... nazak dah org tua ni... udah2 lah berpolitik.. Rumah kata pergi! kubur kata mari pok nik oii!!!

Anonymous said...

kera umno pedengki! rasuah! pengkhianat bangsa!

Dato' SRK Melaka said...

Apa yg dengkinya wahai anon?? Rasuah??PR pun ada gak amalkan rasuah..tanye Anwar..Pengkhianat agama mcmana pulak ye..

Anonymous said...

salam,

sebelum terlambat,, mudaha2an ketua faahaman parti politik ni sempatlah bertaubat.


kat akhirat tak ade jawatan mursyidul am pas.

pas bukan agama BROOOOOO

Pengali Kubur Org Umno said...

UMNO nampak gagah di luar. Tapi masing masing tahu UMNO memang lemah di dalam. Isu rm250 juta gagal diterangkan oleh Menteri Wanita. Yang dibuatnya cuma mencaci and menghina pihak PR yang hanya mendedahkan fakta sebenar kepada rakyat. Kita semua sedia maklum bahawa Najib dan UMNO memang dalam keadaan tenat. Kalau PR tawan Putrajaya, banyak “fail-fail” UMNO akan dibuka. Tak lari juga Peguam Negara kita yang dilihat bertungkus-lumus mempertahankan UMNO dan kroni-kroninya. Bila ceramah, PR tak guna kaedah hina-menghina atau caci- mencaci lawannya. Ini bezanya dengan UMNO. Alasannya mudah sekali. UMNO sudah hilang isu. Isu yang ada hanyalah perkauman, perkauman dan perkauman. Kalau aku Shahrizat, aka akan berfikir pasal ni, iaitu ” Jangan-jangan UMNO kalah pada PRU-13 disebabkan isu rm250 juta aku itu”.

Anonymous said...

Penggali Kubur ...

Ye ke PR tak mencaci ? Yang aku tau budaya caci mencaci ni dimulakan oleh PR ... ketuanya Mat Sabu. Ceramah dia asyik maki hamun aje.

Geng2 PR ni dah ditarbiyahkan oleh DAP. Sebab tu bila kerajaan nak tolong orang Melayu dorang cakap UMNO rasis. Sanggup dorang duduk bawah ketiak Cina DAP ... ikut aje cakap DAP seperti lembu dicucuk hidung.

Anonymous said...

Setahu aku puak PR yang kuat mencaci dan menghina orang...contoh terbaru pemimpin DAP yang menghina Menteri Besar Perak. Itu tak rasis ke?

Anonymous said...

Kelakar la pengali kubur ni, dia ni duduk dalam kubur ke tak tau perkembangan semasa? PAS IS DEAD bro, tengok je lah beberapa PRK sesebelum ini PAS KALAH TERUK BRO, wake up bro wake up jgn syok sendiri, lain kali buka minda tu jgn duk di tarbiahkan NIK AZIZ tu sangat. for me PAS IS DEAD.

Pengali Kubur Org Umno said...

kalau bab fitnah umno no satu... bab isu rm250 juta yg dirompak oleh Menteri Wanita tak de sapa pun boleh jawab? low class korang ni!

Anonymous said...

sebelum terlambat baik Tok Guru Beritahu perkara sebenar kepada rakyat tentang semua fatwa yang tok guru keluarkan..harap2 sempatlah bertaubat..

usin said...

penggali kubur umno? nak kuburkan umno ke? aku ingat ko gali lubang kubur, lepas tu ko kambus diri ko sendiri. sebab apa? sebab pru13 nanti org pas sendiri ramai yg tak pangkah pas. nyoroklah dlm kubur agar tak tau pas akan kalah teruk... bukan riak, firasat aku je.

Anonymous said...

Niak Ajis sakit tua. Tapi sebab utama sperti berikut:_

Nik Ajis tidak bangga jadi Melayu! Dia menyesalkan kerana Allat swt jadikan dia Melayu.

Dia pandai-pandai memansokhkan firman Allah swt : " aku jadikan manusia berbagai2 bangsa...bla..bla..bla ".

CHELAKO-CHELAKO-CHELAKO kepala hotak dia !

-aku: Budak Jalanan, memang tiada adab.

Anonymous said...

Selamat jadi bangkai. Tuhan pun banyak nak tanya dengan bewak ni!

Anonymous said...

mampus lg baek si pork nik nih. 20thn perintah kelantan rakyat dpt air kotor & banjir je. Sial la, mmg dia nii guna agama untuk kepentingan peribadi.

tok_gajah said...

Tok berdoa agar Tuan Guru Segera sembuh.

Tok suka Tuan Guru tapi PAS bukan selera Tok

Anonymous said...

ISLAM adalah agama yang mementingkan persaudaraan. “ Sesungguhnya orang-orang mukmin adalah bersaudara” (Al-Hujurat: 10). Bersaudara ertinya saling mengambil berat, lindung-melindungi, dan kasih- mengasihi. Juga saling pesan berpesan dan ingat memperingatkan antara satu sama lain. Termasuklah juga saling doa mendoakan antara satu sama lain. Tentang doa, setiap perkara baik yang kita doakan untuk seseorang, kebaikan itu akan sampai kepada kita dahulu sebelum sampai kepada orang yang kita doakan. Nabi SAW ada bersabda yang bermaksud “ Doa seorang saudara terhadap saudaranya di luar pengetahuan(saudara tersebut) adalah doa yang diperkenankan. Di sisinya seorang malaikat yang diwakilkan. Setiap kali dia mendoakan kebaikan untuk saudaranya, malaikat yang diwakilkan itu akan berkata " Amin dan bagimu juga seperti itu”( Hadis Riwayat Muslim dari Abu Darda). Begitulah hebatnya kuasa doa seorang muslim terhadap saudara muslimnya yang lain.

Anonymous said...

pengali kubur..isu rm250juta ko pertikaikan...tp kemana duit rm600juta yg diperuntukkan utk menaik tarafkan bekalan air di negeri kelantan????

Anonymous said...

memang la UMNO pun buat salah. nama nya pun manusia bukan malaikat. tapi yang banyak buat perkara fitnah dan mengutuk orang ni adalah PAS. sejak tahun 60an fitnah PAS memang berjalan. sebab tu Allah tak bagi peluang kat PAS. Dia bagi 2 negeri, kerana mintak sangat, sembahyang hajat,tapi pentadbiran dia hampas. bukti bahwa pas hanya parti politik yang menjadikan agama sebagai perisai. kalau nak salahkan orang, keluar ayat dan hadith, kalau nak naikkan diri pun keluarkan ayat dan hadith. semua kena kat depa saja. sebab tu la orang kata orang PAS ni ahli syurga, tak sokong PAS ahli neraka. semua orang bodo di mata pas. tapi orang pas naik kapalterbang ciptaan kafir ke sana sini tanpa rasa bersalah bahawa kafir pencipta teknologi moden tu tak sokong pas. muasabah diri la pas, semua manusia pun nak masuk syurga, tak sikong pas pun tak semestinya tak berjasa kat manusia.

Anonymous said...

Mungkin dipihak kerajaan,isu fidlot dijadikan satu isu untuk menyerang kerajaan walaupun penjelasan telah diberikan.

Tetapi mereka yang setia kepada PAS perlu sedar bahawa perjuangan Pas sudah jauh tersasar dengan kini dikuasai oleh Erdogan berbanding Ulamak dan apa yang diperjuangkan Pas kini hendaklah selari dengan Anwar Ibrahim yang dipernuhi masalah moral serta DAP yang terang-terangan anti kepada Islam dan Melayu.Pas sudah lesu dan jika takdir tuhan mengambil Tuan Guru Nik Aziz,adakah org seperti Mat Sabu yg membela komunis serta Husam musa boleh menerajui Pas dengan barisan pemuda PAS pun sudah banyak kali berbeza pendapat dengan pusat.

Anonymous said...

JANGAN LAH RISAU WAHAI NIK AZIZ DAN KAUM KAUMNYA KERANA PANGKAH PAS ITU MASUK SYURGA

Anonymous said...

Berita TG Nik Aziz terkini

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/7176-jangan-guna-media-musuh-nik-aziz

Anonymous said...

KITA DOAKAN TUAN GURU NIK AZIZ CEPAT SEMBOH.JANGAN TUDUH TUAN GURU YANG BUKAN-BUKAN.SIAPALAH KITA NAK DIBANDINGKAN DENGAN TUAN GURU.ALLAH LEBIH MENGENALINYA DARIPADA ANDA SEMUA. SO INSAFLAH.

Anonymous said...

Assalamualaikom,
Jangan kalut nazak orang lain. Diri sendiri tu yang kena urus. Tgk orang lain nazak, tgk diri sendiri lambat laun kita pon macam tu jugak. Yg penting memperingati mati tu sendiri. Hang pa pon tau hilang pemimpin x hilang parti tu. Macam yg dah 50 tahun ni. Tapi hangpa kena risau yg anak2 muda sekarang. Parti takkan tahan lama dgn org2 dulu dan sekarang. Yg pergi akan diganti yg baru. Jadi yg baru yang akan ambil alih. Jadi, sibuk-sibukkan diri untuk melatih anak2 muda supya depa menjadi tiang konkrit untuk parti hangpa nanti. Lagipon kalau mati boleh bertemu dgn Tuhan, kalau saya yang nazak, rasanya lagi cepat saya bertemu dgn Tuhan lagi bagus.

Anonymous said...

pilihlah mana lebih dipercayai, Yesus (isa Almasih) yang tidak pernah melakukan dosa atau muhamad yang beristri ramai(tidak mampu mengawal nafsu) , membunuh, merompak dll.. Fikr2 la...

yesus telah mati dan hidup kembali dan hingga kini dia masih lagi hidup oleh itu tiada siapa boleh mengganti dia or mengaku nabi selagi yesus hidup... jika kalian manganggap muhamad nabi terakhir maka nabi tersebuat perlu lebih baik dari Yesus (isa Almasih)

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates