Saturday, August 27, 2011

0 Pemuda Edar Kuih Raya Dan Bungkusan Berbuka Puasa Di KL Sentral


Ketua Pergerakan Pemuda Umno Malaysia, Khairy Jamaluddin mengedarkan Kuih Raya dan bungkusan berbuka puasa kepada warga kota yang hendak pulang ke kampung di KL Sentral.


Ketua Pemuda UMNO Bukit Bintang, Tengku Azman Tengku Zainol Abidin berkata pengedaran bungkusan tersebut, yang masuk tahun ketiga kali ini, dilakukan menerusi Sekretariat Hal Ehwal Bandar (SHEB).


Turut sama Exco Pemuda, Lokman Adam bersama Datuk Megat, Setiausaha Pemuda turut sama mengedarkan kuih raya kepada warga kota...


Kepada warga kota yang pulang beraya di Kampung semoga selamat sampai ke destinasi yang dituju... Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin dari Pergerakan Pemuda Umno Malaysia.

23 Mat Sabu Komunis Hina pejuang Negara

Aku dah cakap dia ni balaci komunis DAP...

Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu mencetuskan kontroversi baru apabila menganggap pengganas dalam Kompeni Pasukan Ke-4 Parti Komunis Malaya (PKM) yang menyerang dan membunuh anggota keselamatan dan keluarga mereka dalam tragedi Bukit Kepong sebagai hero sebenar.

Menurutnya, Muhammad Indera, lelaki Melayu yang bersekongkol dengan Goh Peng Tun dan 200 anggota komunis adalah hero sebenar, bukannya 25 anggota polis dan keluarga mereka yang mempertahankan diri dalam serangan di balai polis itu.

Dalam ceramahnya di Tasek Gelugor, Pulau Pinang 21 Ogos lalu, Mohamad turut mendakwa Dato' Onn Jaafar dan Tunku Abdul Rahman tidak layak dianggap sebagai pejuang kemerdekaan kerana tokoh tersebut adalah pegawai British.

Beliau juga berikrar untuk mengubah semula sejarah kemerdekaan negara jika pembangkang berjaya merampas Putrajaya kerana dakwanya, sejarah yang tertulis pada hari ini tidak memaparkan fakta sebenar selain hanya memihak kepada UMNO.

"Dekat nak merdeka nanti, siarlah cerita mengenai Bukit Kepong. Bukit Kepong ini, polis yang mati itu polis British. Hat (yang) serang Bukit Kepong itulah pejuang kemerdekaan yang sebenar, yang serang Bukit Kepong itu Mat Indra (Muhammad Indera). Dia Melayu tapi semua sejarah itu ditutup.

"Jins Shamsudin (Tan Sri) buat filem, Jins Shamsudin itu orang UMNO. Cerita Bukit Kepong (yang dibuat Jins) hat serang itu pula penjahat, hero yang mempertahan balai polis. Padahal Mat Indera yang mengetuai operasi itu akhirnya dihukum gantung," katanya dalam ceramah itu.

Dalam tragedi berdarah Bukit Kepong yang bermula kira-kira pukul 5 pagi pada 23 Februari 1950, satu persatu anggota keselamatan dan ahli keluarga mereka gugur selepas diserang dari setiap sudut oleh 200 pengganas komunis, malah sebahagian daripada mangsa dicampak hidup-hidup ke dalam api.

Mohamad mendakwa semua sejarah negara adalah bohong apabila pegawai British diangkat sebagai pejuang kemerdekaan manakala yang melawan British menjadi penjahat.

"Semua sejarah negara kita bohong, pegawai British jadi pejuang kemerdekaan, lawan British jadi penjahat. Siapa pegawai British? Dato' Onn dan Tunku Abdul Rahman itulah pegawai British. Tapi bila tiba bulan merdeka hanya mereka yang ditonjolkan. Kalau begitu UMNO seorang sajalah yang merdeka, betul tidak," tuduhnya.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

2 Sensasi: Video Klip Khairy Jamaluddin Dalam 'Beret Hijau'



Bos kalau ada nak pakai pelakon tambahan bagi tahu la.. hehe

Video URL:http://youtu.be/IcB5CDhvR98

Trailer ini nampak menarik... Kalau dijadikan filem dipanggung wayang pasti meletop kot...

Semoga masa akan datang lagi banyak cerita-cerita seperti ini ditayangkan... kerana ia boleh menarik minat lebih ramai generasi anak muda sebagai pelapis anggota tentera...

Friday, August 26, 2011

0 Kes Liwat Anwar Ditangguhkan Lagi, Bersambung 19 September


Liwat II: Live Dari Makamah - Penyokong Anwar Sudah Bosan... Galeri Awam Kosong!

9:22: Teja Chang Lih Kang masuk ke bilik perbicaraan dan berjabat tangan dengan Anwar, yang duduk di kandang tertuduh.

9:35: McDonald menjelaskan bagaimana bahan kimia yang dipanggil DTT digunakan untuk memecah sel-sel sperma untuk mendapatkan DNA.

Beliau berkata sampel tidak dilabel dengan betul - mereka hanya dilabel B1 ke B9.

9:42: McDonald kata ahli kimia Dr Seah tidak menunjukkan di mana swab datang dari.

"HKL (Hospital Kuala Lumpur) doktor-doktor tidak menggunakan sistem yang sama penomboran yang digunakan oleh beliau.

"Kami telah mengambil alih di mana swab datang dari kerana ini tidak digambarkan dalam laporan Seah," tambah beliau.

McDonald berkata Seah perlu mengesahkan sama ada sampel yang datang dari kawasan dubur dan rektum dalam kes liwat.

"Ia mungkin datang dari puntung rokok. Seah tidak memberikan maklumat di dalam laporan tersebut. Beliau tidak melaporkan apa-apa ke atas sampel sama ada ia datang di tempat lain."

9:51: McDonald berkata apa yang telah kita adalah DNA yang disebabkan oleh pengadu.

"Itu adalah kes air mani pengadu dalam duburnya," katanya.

9:53: McDonald mengatakan anda tidak boleh menganggap sperma Saiful adalah dalam rektum sendiri.

9:54: Saksi itu mengatakan Seah tidak melakukan ujian DNA pengadu tidak perlu ada.

"Saya akan berkata bukti Seah sangkaan-sangkaan."

Ram: Mengapa?

McDonald: Oleh kerana dia tidak membuat slaid ke atas bekas. Itu hanya cara untuk menentukan.

9:58: McDonald berkata ia boleh didapati bahawa sperma Saiful di dubur.

"Jika dia telah melakukannya dengan betul, kita boleh mengurangkan kemungkinan pada ketika itu. Sampel yang diambil tidak boleh bergantung pada sebab (ia mengandungi DNA Saiful)."

Ram: Bolehkah kita muktamad mengatakan bahawa sperma Saiful tidak di dubur?

McDonald: Tidak, dia meneka bahawa terdapat sel-sel yang lain. Dia tidak melakukan ujian DEP betul.

10:04: McDonald berkata Y Male utama di B7 swab dubur rendah.

(Sebelum ini memberi keterangan bahawa DNA 'Y Male' ditemui pada B7, B8 dan B9.)

10:05: McDonald berkata DNA Saiful yang telah ditetapkanNya B8 - swab dubur yang tinggi.

10:07: McDonald berkata, "Kita tidak boleh diskaun sperma Saiful adalah dalam dubur sendiri."

10:15: pakar DNA menerangkan proses berat yang perlu untuk mengasingkan sperma di mana sampel yang telah "dibersihkan" beberapa kali.

10:17: Pertahanan peguam Ram Karpal yang telah melakukan pemeriksaan ketua McDonald meminta rehat yang singkat.

Hakim perintah mahkamah untuk berdiri.

10:50: Mahkamah resume.

11:02: McDonald akan melalui keputusan sampel yang diambil dari Saiful.

11:21: McDonald berkata terdapat profil sebahagian daripada ujian yang dijalankan, tetapi dia tidak boleh katakan sama ada ia semula dikuatkan.

11:26: McDonald berkata daripada graf, siapa yang dapat darjah degradasi sampel. Beliau kini bergerak ke B7 tinggi swab profil rektum, yang diambil dari rektum lebih rendah Saiful.

11:31: McDonald menjelaskan ini adalah campuran dua sampel termasuk Y. Male Tiada tanda-tanda yang menghina.

Ram: Semalam anda berkata sampel adalah diambil selepas 56 jam dari dubur Saiful dan ia telah diberikan kepada ahli kimia selepas 48 jam. Ini adalah lebih daripada 100 jam.

McDonald: Profil yang muncul dalam B7.

11:35: Mereka kini melihat swab B8, lain swab dubur yang tinggi. McDonald berkata terdapat kehadiran dominan DNA pengadu Saiful.

"Terdapat campuran Y Lelaki dan pengadu, dan dominan adalah pengadu.

"Tidak ada bukti yang menghina," kata McDonald.

11:38: Beralih kepada B9 rendah rectal swab, McDonald berkata DNA berada dalam keadaan yang bersih dan spesimen campuran, bertentangan dengan sejarah sampel.

"Tidak ada bukti yang menghina, dan ini tidak selaras dengan sejarahnya." katanya.

11:41: Ram terpakai untuk terus mempersoalkan McDonald pada hari lain. Beliau kini panggilan pegawai penyiasat Balacious Supt Jude Pereira untuk mengambil pendirian.

Karpal bertanya tentang laporan perubatan Hospital Pusrawi ke atas Saiful.

"Ya, saya didapatkan semula dari hospital pada Ogos 6, 2008. Ini adalah salinan asal," replies Pereira.

Dokumen asal yang ditandakan sebagai keterangan.

Beberapa ahli politik termasuk Selangor exco Xavier Jeyakumar dan Elizabeth Wong kelihatan pada waktu itu.

12:00: Mahkamah memutuskan perbicaraan peringkat bela diri bersambung pada 19 september ini.

Baca juga di sini DOKTOR AUSTRALIA POO...SINGH, SAH WUJUD DNA!!!

2 The Malaysian Insider Disaman RM200 Juta

Bekas Pengerusi Eksekutif Malaysia Airlines (MAS), Tan Sri Tajudin Ramli mengemukakan saman RM200 juta terhadap portal The Malaysian Insider dan dua yang lain atas dakwaan memfitnah beliau dalam satu artikel yang disiarkan pada 31 Mei lalu.

Writ saman tersebut yang difailkan pada 18 ogos lalu menamakan The Malaysian Insider Sdn. Bhd., pemiliknya, Jahabar Sadiq dan wartawan, Shazwan Mustafa Kamal sebagai defendan.

Tarikh 19 September ditetapkan untuk pengurusan kes tersebut di hadapan Hakim Harminder Singh Dhaliwal.

Masak TMI! Lain kali jangan sebar fitnah!

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

1 Liwat II: Live Dari Makamah - Penyokong Anwar Sudah Bosan... Galeri Awam Kosong!



Ketua Pengarah Jabatan Kimia - Lim Kong Boon dilihat dalam bilik makamah.

9.01am Saksi: Ketua Pembangkang tertuduh, Anwar Ibrahim, tiba dengan isterinya, Presiden PKR Dr Wan Azizah Wan Ismail.

9.01am: Peguam Mark Trowell dan Ketua PKR Johor Chua Jui Meng masukkan bilik makamah.

9.12am: Galeri awam, tidak seperti awal minggu ini, kosong, lengang tidak diduduki sejak semalam. Ini disebabkan ramai yang dah bosan dan sudah tahu pembohongan yang dilakukan oleh Anwar.

9.15am Asing: prosiding Mahkamah bermula dengan Mahkamah Tinggi keadilan Mohamad Zabidin Mohd Diah presiding.

9.16am: Pakar DNA Dr Brian McDonald dipanggil untuk mengambil saksi, berdiri untuk meneruskan keterangannya .

9.19 am: Ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar mengambil tempat duduk di galeri awam. Kesian anak Papa...

Penyokong Anwar yang lain semua dah bosan untuk mengikuti kes ni kerana bermacam muslihat dilakukan oleh Anwar untuk menangguhkan kes liwat ini.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

3 #AJStream: Khairy, Marina Mahathir and Nik Nazmi on Al-Jazeera The Stream - Malaysia's Ethnic and Religious Divide



A recent raid by the Islamic Religious Department (Jais) on a church charity dinner sparks debate about religion and ethnicity in Malaysia.


Rakaman live streaming Al-Jazeera bersama Khairy Jamaluddin, Marina Mahathir dan Nik Nazmi. Isu yang dibincangkan adalah 'Malaysia's ethnic and religious divide'.

Antara komen-komen di twitter :

RT @eizwan: #AJStream You talking on very few non-Malays in govt sector. Don't you head-count how many non-Malays applied for d job? Do homeworks, pls!
RT @eizwan: #AJStream What opposition can to to help people? They only can talk sweet, but do bitter! What benefits d people in d opposition states get?

Marina Mahathir dikatakan menipu dalam hujahnya :

RT @rizalabdrahman: @Khairykj Marina talking more like a politician nowadays ye. Bila masa universiti kita tak buka utk cina india?
@rizalabdrahman: #AJStream Marina, its very distracting. pls starts giving real facts.

Jelas kita saksikan Marina Mahathir menipu dalam hujahnya manakala Moderetor pula tidak buat homework berkaitan dengan isu tersebut.

Nik Nazmi tak payah cerita lah.. kita semua tahu dia poyos.... dan tak boleh pakai...

0 Liwat II: Peguam Bela Anwar Terjerat Hujah Sendiri

Artikel di petik dari blog Dr Novandri – Ada 2 perkara yang ingin MiM ketengahkan mengenai kes liwat Anwar:-

1. Sila rujuk laporan terbaru kes liwat Anwar Ibrahim di bawah:-

Kewibawaan Jabatan Kimia kerajaan dalam mengendalikan analisis DNA dibangkitkan dalam perbicaraan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini ─ dengan pasukan pembela mempertikaikan sama ada ia memenuhi standard antarabangsa.


Pasukan peguam Anwar memberitahu Mahkamah Tinggi bahawa dokumen-dokumen menunjukkan makmal kerajaan itu, yang terletak di Petaling Jaya, belum lagi menerima tauliah American Society of Crime Lab Directors (ASCLD). – Malaysia Insider“.

Apakah benar Jabatan Kimia di Petaling Jaya tidak mempunyai tauliah manndatori untuk sesebuah makmal? Atau peguambela Anwar Ibrahim sengaja mahu jerat leher mereka sendiri?

JAWAPANNYA : KLIK Peguambela Anwar Jerat Leher Sendiri Tentang Kualiti Jabatan Kimia !

2. Peguambela Anwar juga telah memainkan isu tamat tempoh akreditasi – Department of Chemistry Malaysia Forensic Division, Petaling Jaya yang tamat tempoh pada 18 Oct 2010.

Tetapi sebenarnya ASCLD telah memanjangkan tempoh akreditasi tersebut sehingga 18 Oktober 2011!
Rujuk sijil ASCLD di bawah :-


Untuk sijil ASCLD yang lain, sila rujuk Blog Empayar Pemuda KLIK SINI

KESIMPULANNYA, peguambela Anwar kantoi All-time!

Atau memang disengajakan supaya Anwar yang kini menjadi liabiliti parti DAP dan PAS, cepat-cepat dijatuhkan hukuman dan dimasukkan ke dalam penjara?

Apa pun, Anwar Ibrahim pasti marah kerana peguambela beliau tidak buat homework dengan teliti dan menambah malu beliau!

Thursday, August 25, 2011

0 Lynas: Wajib Tonton PAS vs PKR


Dua saintis nuklear negara, salah seorangnya dari PAS, menyelar pemimpin PKR Fuziah Salleh yang memutarbelitkan fakta mengenai Lynas. Baca juga di sini....

1 Video Ucapan Salam Aidilfitri Dari YB Khairy Jamaluddin Dan Datuk Razali Ibrahim



Salam Aidilfitri dari YB Khairy Jamaluddin, Ketua Pemuda UMNO Malaysia...



Salam Aidilfitri : Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia

0 Lapan Pelajar Terima Biasiswa Pendidikan Pemuda BN

Seramai lapan pelajar menerima biasiswa Tabung Pendidikan Pemuda Barisan Nasional (BN) yang merupakan kumpulan pertama mendapat biasiswa tersebut selepas dilancarkan pada 25 Mac lalu.

Biasiswa berkenaan disampaikan oleh Pengerusi Pemuda BN, Khairy Jamaluddin pada satu majlis di PWTC hari ini yang turut dihadiri oleh pelajar dan keluarga penerima biasiswa berkenaan.

Berucap pada majlis tersebut, Khairy berkata lapan pelajar berkenaan adalah kumpulan pertama penerima biasiswa berkenaan dan pihaknya akan meneliti lebih ramai lagi permohonan yang diterima dalam usaha memastikan mereka yang tercicir dan sebagainya dapat meneruskan pengajian.

Menurut beliau sejak ianya mula dibuka beberapa bulan yang lalu hingga ke hari ini, lebih 500 permohonan telah diterima dan pihaknya terpaksa membuat tapisan yang ketat agar mereka yang benar-benar layak mendapat bisiswa tersebut.

"Penilaian untuk mereka diterima akan ditentukan oleh satu jawatankuasa khas dan kita letakkan syarat seperti pencapaian akademik 70 peratus, 20 peratus pula sosioekonomi dan 10 peratus pula adalah kokurikulum.

"Dan kita juga telah meletakkan syarat bahawa mereka yang telah menerima biasiswa ini perlu meneruskan pengajian dan tidak boleh menarik diri. Tujuan kita buat syarat seperti ini adalah untuk mereka benar-benar serius dan memastikan peluang yangt diterima digunakan sebaik mungkin," katanya.

Beliau berkata demikian pada majlis penyampaian bisiwa Pendidikan Pemuda BN di sini, hari ini.

Turut serta Setiausaha Pemuda, Datuk Megat Firdouz Tan Sri Megat Junid, Ketua Penerangan, Datuk Seri Reezal Merican dan pimpinan Pemuda BN yang lain.

Khairy seterusnya menambah, sehingga ke hari ini, sebanyak RM 17.6 juta tajaan telah diterima daripada 12 Intitusi Pengajian Tinggi Swasta yang sedia memberikan tempat kepada para apelajar untuk meneruskan pengajian di bawah skim berkenaan.

"Biasiswa ini adalah  dalam bentuk yuran pengajian sahaja dan ini adalah kesinambungan daripada Tabung Pendidikan Pemuda UMNO sebelum ini. Cuma pada kali ini kita perluaskan lagi untuk memastikan lebih ramai mendapat tempat.

"Kita berharap mereka yang layak dan mendapat biasiswa ini belajar bersungguh-sungguh kerana masih ramai lagi pemohon lain yang belum berjaya. Gunalah peluang yang ada untuk terus meningkat maju," katanya.

Lapan penerima biasiswa hari ini ialah :

1.       Mohd Taufik Mohd Noor (Kolej Sunway)

2.       Muhammad Asyraf Abdul Samad (Lim Kok Wing)

3.       Nur Azlin Mohamad Fauzi ( Lim Kok Wing)

4.       Silmi Izzuan Simi ( Lim Kok Wing)

5.       Nur Farhana Hussen ( Lim Kok Wing)

6.       Michelle Chong Sook Yee ( Sunway)

7.       Lee Yue (Lim Kok Wing)

8.       Tanaraj a/l Balachandram (Segi)

-Umno-online
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

0 Isu Lynas Panas! Ahli Parlimen PAS Mengaku Malu Dengan Cara PAS


Interbiu Dr Che Rosli Che Mat, Ahli Parlimen PAS Hulu Langat, Selangor dengan wartawan TV3 Karam Singh Walia jelas Dr Che Rosli selama ini memendam rasa melihat gelagat partinya ‘ untuk menutup kebenaran’ semata-mata kerana politik.

Dr Che Rosli membuat pengakuan itu bersama Profesor Dr. Ahmad Termizi Ramli, seorang Pakar Keselamatan Radiologi dan Kesihatan.

Dalam pengakuannya Dr Che Rosli berkata : "Mereka menakutkan orang ramai mengatakan bahawa Lynas ni loji nuklear sedangkan dia hanya memproses bahan tabii iaitu nadir bumi daripada Mount Weld yang lebih rendah daripada kalau kita main lombong bijih, lebih rendah dari segi radiasinya."

Bukan setakat itu, pakar antarabangsa serta agensi kerajaan yang memantau serta mengawal pembinaan serta operasi kilang Lynas dikecam Fuziah sebagai tidak mempunyai kredibiliti.

"Yang membawa isu ni PKR. Jadi saya bersabar lama dan saya pernah dapat warning daripada Penerangan PAS mengatakan YB jangan buat komen apa-apa. Saya terima. Saya tidak bercakap. Tapi tidak adil. Mereka buat komen setiap keluaran Harakah dengan bahasa yang kita kurang senang lah. Adakah Lynas itu sebagai loji nuklear? Pernah Dr Mitzi nampak sebagai loji radiation lah apa semua macam-macam. Dia spin."

"Saya pun malu. Saya orang PAS juga. Jadi akhirnya saya buat keputusan saya sebagai saintis nuklear, saya datang hari ini. Apa dia orang nak kata, kata lah."

Tambah beliau, penduduk Kuantan tidak perlu takut dengan kewujudan kilang kimia Lynas.

"Jadi benda-benda macam tu tuduhan yang tidak saintifik, tidak akademik langsung. Tuduhan-tuduhan yang macam tu lah, maknanya pada masyarakat, pada rakyat tidak perlu takut. Mereka boleh sendiri nanti melihat sendiri masuk ke Lynas melihat apa saja, apa yg dibina, apakah masa depannya, apakah kemudahan-kemudahan yang ada untuk menjaga keselamatan pekerja dan juga orang awam."

Profesor Dr. Ahmad Termizi pula berkata , "Pada saya adanya risiko bukan alasan untuk mengharamkan sesuatu perkara. Risiko mesti berpadanan dengan manfaat. Ini persoalan seterusnya. Jadi risiko yang ada pada aras yg terlibat dengan dos sinaran pada aktiviti seperti Lynas, terlalu rendah atas apapun untuk mengharamkannya.

Ditanya jika tidak bahaya, mengapa penduduk ditipu dan disajikan maklumat palsu.

"Isu ni isu yg dimanipulasikan untuk kepentingan tertentu. Jadi dalam banyak keadaan data-data yang dikemukan tu tak dapat dipertahankan sebenarnya secara saintifik. Jadi cuma dispinkan. Digembar-gemburkan. Data-data yang pada saya kadang-kadang palsu dan tidak ada kena mengena."


Beliau turut melahirkan rasa kesalnya jika kerajaan menunduk kepada desakan pihak tertentu untuk menghentikan operasi kilang kimia Lynas.


"Jadi saya rasa sedihlah kalau kita, negara ini membuat sesuatu keputusan yang sangat besar, genting kepada kepentingan negara berdasarkan kepada emosi, berdasarkan kepada propaganda dan tidak berdasarkan kepada ilmu, berdasarkan kepada kepakaran yang sediada dalam negara ini sebenarnya."

Prof. Ahmad Termizi menyangkal pembohongan Fuziah bahawa kilang Lynas terbabit tidak dapat beroperasi di Australia kerana tidak dilesenkan kerajaan negara itu.

"Lynas juga dapat lesen untuk melakukan proses ini di Australia tapi kos tinggi. Jadi pertimbangan di sini ialah kos ekonomik, pertimbangan keberkesanan kos, cost effectiveness. Jadi mereka memilih di Malaysia kerana Malaysia mempunyai infrastruktur yang baik dan kos pengeluaran per unit yang boleh bersaing di pasaran dunia. Jadi kita dipilih dalam konteks itu. Pada pandangan saya, satu peluang win-win situation. Sama-sama untung." Baca lagi @ Agendadaily

Amat memalukan apabila YB Fuziah tidak dapat membezakan diantara kilang kimia dan nuklear....

1 Khairy: Pelajar Luar Negara Disaran Timba Pengalaman Kerja Sebelum Pulang


Pelajar Malaysia yang sedang melanjutkan pelajaran di luar negara disaran supaya mendapatkan pengalaman kerja di negara tersebut sebelum pulang untuk menabur bakti di negara sendiri.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, pengalaman dan kebolehan yang mereka miliki akan menjadi lebih berharga apabila kembali bekerja di tanah air.


“Tidak ada masalah untuk mereka bekerja terlebih dahulu di luar negara selama lima, enam tahun selepas tamat pengajian, dapatkan pengalaman di negara lain. Ini akan menambah nilai kebolehan mereka apabila pulang,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika menjadi panel forum bertajuk Peranan Generasi Muda Dalam Transformasi sempena program induksi From Europe With Love untuk pelajar yang bakal melanjutkan pengajian ke Russia dan United Kingdom.

Program tersebut yang dianjurkan Kelab UMNO Luar Negara Rusia dan United Kingdom dirasmikan Menteri Belia dan Sukan yang juga Pengerusi Kelab UMNO Luar Negara, Datuk Seri Shabery Cheek, di sini hari ini.

Khairy berkata, Malaysia kini tidak lagi mementingkan kuantiti graduan dari luar negara sebaliknya mereka yang berkualiti untuk berkhidmat.

Dalam pada itu, Khairy turut menasihatkan pelajar yang bakal melanjutkan pelajaran ke luar negara supaya menimba sebanyak mungkin pengalaman ketika berada di sana.

“Gunakan pengalaman ini sebaik mungkin, bergaul bukan dengan kumpulan sendiri sahaja. Lakukan pelbagai aktiviti yang boleh meluaskan minda kita kepada keadaan persekitaran,” katanya.

Sumber: UMNO-online

1 Liwat II: Anwar Semakin Tertekan....



08:35: Anti Anwar Bawa Banner ' Selamat Hari Raya Peliwat 2,0 'dan' Keadilan Untuk Saiful '

9:13 pagi: Ketua PKR Johor, Datuk Chua Jui Meng tiba dan dilihat bercakap dengan Anwar, yang berdiri dalam kandang tertuduh.

9:15 pagi: Prosiding mahkamah bermula di hadapan Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah.

9:16 pagi: Saksi pembela keempat, Dr Brian McDonald mula memberi keterangan dan disoal oleh peguambela Ram Karpal.

9:40 pagi: Ahli kimia Dr Seah Lay Hong Kimia, yang memberi keterangan sebelum ini, membantu pihak pendakwa sebagai konsultan. Beliau duduk di antara Yusof dan DPP Noorin Badaruddin.

9:46 pagi: McDonald berkata dia menyediakan satu laporan berasingan selepas mendapat data dari kedua-dua ahli kimia Malaysia.

Dokumen itu bertajuk ''Report of Malaysian Version in the case of PP vs AI'. Beliau menyediakan laporan itu pada tahun 2009.

9:47 pagi: Beliau menjelaskan mengenai ujian forensik DNA.

9:53 pagi: Beliau menjelaskan mengenai 'short tandem repeat' (STR) dan 'loci' dalam ujian DNA.

10:01 pagi: McDonalds menjelaskan terma seperti starter, peaks, polymerase Chain Reaction (ujian PCE), dan electropherograms.

McDonald menjelaskan bahawa DNA dari darah, mani darah, dan sampel badan seseorang itu, adalah sentiasa serupa.

10:24 pagi: McDonald menjelaskan terdapat garispanduan standard antarabangsa agar ia boleh ditafsirkan di peringkat antarabangsa.

Selain itu, Ram Karpal jelas cuba membentuk persepsi bahawa prosedur/kaedah kajian DNA dalam kes ini tidak menepati garis panduan piawaian antarabangsa. Seterusnya mempersoalkan integriti kajian dankeputusan kes ini boleh dipertkai.

Ram Singh bertanya samada kajian DNA yang dilakukan oleh Jabatan Kimia negara ini menepati garis panduan piawaian antarabangsa. Dr McDonald menjwab setahunya sesebuah makmal yang mengemukkan bahan kajian dan bukti kepada mahkamah harus diberi kreditasi seperti mana berlaku di Australia.

Sekali lagi Ram Singh cuba memaksa satu pendirian khusus dari saksi untuk mengatakan kajian di Malaysia tidak ada akreditasi. Ini dibantah oleh Dato Yusof kerana keterangan kompeten kerana saksi hanya merujuk sumber dari intenet. Berlaku sedikit ketegangan antara DPP dan peguambela termasuk Anwar yang menyuarakan bantahan dari kandang tertuduh.

1038 - Ram Karpal meminta saksi merujuk salinan surat kreditasi yang ditujukan kepada Lim Koon Boon, Jabatan Kimia pada April 5hb, 2010 tetpi dibantah oleh DPP kerana ia bukan ditujukan tujukan kepada saksi serta ia tidak boleh dikemukakan sebagai bukti.

Berlaku sedikit kecohan kerana antara DPP dan peguambela. Mahkamah gamat seketika.

Mahkamah berehat sekejap.

1046 - Anwar terus mendapatkan para peguamnya bagi menuntut penjelasan berhubung perkara tadi. Dia kelihatan tenang tetapi tidak semena-mena hadirn macam bangun dari tidur dan segar selepas sesi awal yang membosankan dan terlalu teknikal.

Nampaknya usaha pembelaan untuk mempertikaikan akreditasi makmal di Malaysia hampir gagal.

KOMEN
Apa yang berlaku tadi adalah Dr Bran McDonald cuba untuk mengatakan accreditasi Jabatan Kimia sudah expired pada tahun 2005. Pihak prosecutor terus mengeuarkan surat dari badan antarabangsa.

Dr McDonald juga cuba memberi padangan tentang akkreditasi harus memenuhi kriteria tertentu, lalu di tentang oleh Dato Yusof. Bantahan Dato Yusof adalah sintis ini tidak layak untuk membuat komen sedemikian kerana dia bukan dari Lembaga Akkreditsi!

Anwar dan Latheefa Koyak dah mula buat "spin" di tweeter kata usaha untuk menahan bukti dipersembahkan di mahkamah dan kononnya pendakwa menahan surat akkreditasi kepunyaan Jabatan Kimia sendiri.

1107 - Perbicaraan kembali semula.

Tapi tak lama lepas Ram Karpal menyoal saksi, ketegangan timbul kembali hingga hakim perlu menyatakan bahawa masalah akan timbul jika saksi diminta merujuk pendapat yang diperolehi dari intenet berhubung kreditasi terhadap kajian makmal yang dilakukan termasuk nota kajian dan dokumen lain yang relevan kepada mahkamah serta dan bukannya pendapatnya.

Hakim memberitahu apa yang paling penting ialah mendapatkan keteranga dari saksi bukannya bergantung pada dokumen tersbut. Ram Karpal mahu memimpin saksi ke atas pendapat yang menyatakan dalam dokumen tersebut.

Syabas Dato Yusof dan hakim yang memintas penipu-penipu ini.

Sumber: The Unspinners

0 Pemuda Umno: JKP Bukan Untuk Tuntutan Bersih 2.0


Pergerakan Pemuda Umno percaya cadangan yang akan dijadikan komponen utama rangka kerja bagi Jawatankuasa Khas Parlimen (JKP) bukan hanya terikat dengan tuntutan gabungan pilihan raya bersih dan adil (BERSIH 2.0).

Ketua Pemudanya Khairy Jamaluddin berkata sebaliknya cadangan yang akan menjadi rangka kerja dalam JKP adalah daripada pelbagai pihak termasuk Pergerakan Pemuda Umno, Suhakam dan beberapa Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) yang berdaftar.

"Pergerakan Pemuda Umno setuju dengan penubuhan JKP untuk mengkaji penambahbaikan kepada sistem pilihan raya di negara ini.

"Tetapi kami percaya penubuhan itu bukan kerana cadangan-cadangan daripada Bersih 2.0 sebaliknya daripada pelbagai pihak lain" katanya.

Khairy berkata demikian bagi mengulas laporan laman portal berita yang mendakwa cadangan yang dijadikan komponen utama dalam JKP adalah daripada Bersih 2.0.

Katanya Pergerakan Pemuda Umno turut mengemukakan beberapa cadangan kepada jawatankuasa berkenaan antaranya memansuhkan penamaan calon semasa pilihan raya kerana ini banyak membuang wang, masa dan tenaga kerana terpaksa berkumpul bagi memberi sokongan kepada calon yang akan bertanding.

Beberapa negara maju tidak mengamalkan penamaan calon sebaliknya memberi tempoh 24 jam untuk sesiapa saja mendaftarkan sebagai calon, katanya.

Sekitar Majlis JOM Ihya' Ramadhan Pergerakan Pemuda Umno di Masjid Lahar Tabut

1 Live Dari Makamah, Anti Anwar Bawa Banner ' Selamat Hari Raya Peliwat 2,0 'dan' Keadilan Untuk Saiful '

08:35: Sekumpulan anti-Anwar yang memakai baju-T kuning kelihatan di luar Kompleks Mahkamah Jalan Duta sebelum perbicaraan liwat Anwar Ibrahim berlangsung. Mereka berulangkali menjerit 'reformasi' dan menunjukkan banner yang berbunyi ' Selamat Hari Raya Peliwat 2,0 'dan' Keadilan untuk Saiful '.

8.48 pagi: pasukan Pendakwaan yang diketuai oleh peguam II Mohd Yusof Zainal Abiden di mahkamah sebagai pertahanan peguam Ram Karpal dan Marissa Regina Christopher Fernando.Marissa adalah anak perempuan Christopher lewat Fernando, yang merupakan peguam pertahanan yang utama dalam perbicaraan.

8.55am kes liwat pertama Anwar: Juga di mahkamah Saiful peguam Zamri Idrus. Beliau tidak hadir semalam.

09:04: Anwar tiba bersama isteri dan PKR presiden Dr Wan Azizah Wan Ismail dan setiausaha agung parti Saifuddin Nasution. Kelihatan masih beberapa tempat duduk kosong di galeri awam, yang boleh memuatkan kira-kira 70 orang.

9:13: Ketua PKR Johor Chua Jui Meng tiba dan dilihat bercakap kepada Anwar, yang berdiri di dalam kandang.

9.15am: prosiding Mahkamah bermula dengan Hakim Mohamad Zabidin Mohd Diah .

9.16am: Keempat pertahanan saksi Dr Brian McDonald mengambil saksi itu berdiri yang dilakukan oleh peguam Karpal singh.

09:17: McDonald, 60, berkata beliau adalah perunding genetik molekul.

09:19: McDonald membaca keterangan di mahkamah.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

2 Tun Mahathir : Pembangkang Tidak Hormat Raja


Pakatan pembangkang, PKR, DAP dan Pas dilihat semakin tidak menghormati institusi diraja sebagai payung perlembagaan negara berikutan tindak-tanduk mereka membelakangi entiti tersebut kebelakangan ini.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, ini terbukti apabila kerajaan PKR Selangor berbohong dengan mendakwa Sultan Selangor berkenan meluluskan penubuhan sebuah majlis syura berikutan isu pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ke atas sebuah gereja awal bulan ini.

“Saya fikir kita patut mencari kebenaran isu ini, tetapi saya percaya Sultan Selangor kalau baginda kata baginda tidak bagi (luluskan penubuhan), itu yang patut kita percaya dan tentang orang politik ini, dia politiklah.

“Saya dapati parti pembangkang tidak menghormati institusi beraja, mereka lihat raja sebagai penghalang juga,” katanya.

Kelmarin, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengakui Sultan Sharafuddin Idris Shah berkenan meluluskan penubuhan Majlis Penasihat Syura bagi menyelesaikan isu pemeriksaan JAIS ke atas Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) yang dipercayai telah menyebarkan agama Kristian kepada penganut Islam. Baca di sini..

Bagaimanapun semalam, Setiausaha Sulit Sultan Selangor, Datuk Mohamad Munir Bani mengeluarkan kenyataan akhbar bagi membetulkan keadaan bahawa baginda tidak pernah menitahkan atau menasihatkan penubuhan majlis sebegitu kepada kerajaan negeri.


Selain insiden terbaru itu, pembangkang sebelum ini turut menyokong kenyataan Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) yang mendakwa Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin berkenan membenarkan badan haram itu menganjurkan demonstrasi jalanan di ibu negara pada 9 Julai lalu.

Mengulas perkara itu, Dr. Mahathir memberitahu, pihak pembangkang jelas gemar memanipulasi pertemuan mereka dengan sultan dan raja-raja Melayu yang menjadi simbol perpaduan negara.

“Mereka kalau boleh hendak gunakan raja untuk kepentingan mereka dan ini nampak jelas sekali,” tegasnya.

Kepada satu soalan, jelas beliau, rakyat serta para pemimpin diingatkan supaya tidak memberi ruang kepada kuasa asing yang sentiasa cuba menyerap masuk demi mencari kekayaan seperti hasil minyak dan sumber lain.


Rakyat jelata akan menjadi mangsa kerakusan pemimpin pembangkang yang tamakkan kuasa!

1 Kes Liwat Anwar: Pendakwa Bangkit Isu Air Mani


‘‘Untuk meletakkan air mani seseorang pada sesuatu sampel atau rektum, orang yang hendak meletakkannya perlu ada air mani orang tersebut bukan?’’

Pertanyaan Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd. Yusof Zainal Abiden itu menyebabkan saksi pembela ketiga dalam kes liwat membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim, Dr. David Wells terdiam seketika dan pada mulanya enggan memberikan sebarang jawapan kerana baginya soalan itu lebih sesuai ditujukan kepada pakar asid deoksiribonukleik (DNA).

Selepas Mohd. Yusof menjelaskan bahawa soalannya tidak langsung menjurus mengenai kehadiran DNA dan hanya melibatkan air mani sahaja, Wells kemudiannya bersetuju dengan cadangan tersebut.

Soalan yang pada mulanya mengundang gelak tawa daripada mereka yang berada di galeri awam termasuk penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim akhirnya menyebabkan dewan mahkamah menjadi sunyi seketika selepas jawapan tersebut diberikan.

Soalan tersebut dikemukakan ekoran dakwaan pihak pembelaan sebelum ini yang menyatakan bahan bukti telah tercemar dan air mani Anwar telah diletakkan pada calitan-calitan putik kapas.

Mohd. Yusof yang mengetuai pasukan pendakwaan menimbulkan perkara tersebut hari ini semasa menyoal balas pakar patologi forensik dari Australia itu yang dilantik sebagai saksi pakar pihak pembelaan pada perbicaraan kes tersebut di Mahkamah Tinggi di sini.

Mohd. Yusof dalam hujah di akhir kes pendakwaan sebelum ini menyatakan, ‘tiada bukti bahawa Ahli Parlimen Permatang Pauh itu ada menyimpan air maninya di bank sperma kecuali sekiranya pihak pembelaan mencadangkan air mani Anwar bertaburan di tempat kejadian.’

Terdahulu, Ketua Jabatan Perubatan Forensik dari Victoria Institute of Medicine, Australia itu bersetuju bahawa bukanlah satu perkara yang asing bagi seseorang lelaki dewasa yang diliwat tidak menunjukkan sebarang kecederaan pada duburnya.

Persetujuan itu diberikan selepas Mohd. Yusof merujuk saksi tersebut kepada dua buah jurnal perubatan Clinical Forensic Medicine oleh W. D. S. McLay dan Expert Evidence oleh Freckelton & Selby.

Menurut kedua-dua jurnal tersebut, ketiadaan kecederaan pada mangsa tidak boleh menyebabkan sesuatu tuduhan serangan seksual diketepikan.

Malah, majoriti pengadu kes serangan seksual tidak menunjukkan sebarang tanda cedera yang nyata pada anggota sulit tidak kira lelaki atau wanita.

Selain itu, faktor-faktor lain yang boleh menyebabkan kejadian itu berlaku antaranya ‘kesanggupan’ mangsa untuk melakukan hubungan seks ekoran diperdayakan secara emosi, ketakutan akan berlakunya keganasan atau kematian dan tenaga yang digunakan untuk melawan serangan tersebut tidak mencukupi untuk menyebabkan sebarang kecederaan.

Kelewatan dalam membuat laporan juga boleh menyebabkan luka kecil hilang atau pulih di samping penggunaan pelincir ketika serangan seksual dilakukan.

Berhubung isu penemuan sperma di dalam rektum pengadu, Mohd. Saiful Bukhari Azlan, Wells sekali lagi bersetuju dengan laporan jurnal perubatan yang sama iaitu ‘kajian telah menunjukkan bahawa spermatozoa boleh ditemui di lokasi itu atau dubur sehingga tiga hari selepas hubungan seks luar tabii dibuat walaupun mangsa telah membuang air besar atau mandi.’

Beliau bagaimanapun turut menyatakan ‘tidak selesa’ untuk mengambil sesuatu sampel DNA selepas tiga hari.

Dalam kes yang dihadapi oleh Anwar, sampel DNA Mohd. Saiful Bukhari diambil di Hospital Kuala Lumpur(HKL) pada 28 Jun 2008, iaitu dua hari selepas kejadian dan diserahkan kepada ahli kimia, Dr Seah Lay Hong kira-kira 56 jam kemudian.

Pada prosiding hari ini, saksi itu turut bersetuju dengan tindakan doktor-doktor HKL yang tidak membuat sebarang tafsiran terhadap penemuan air mani pada beberapa sampel dalam laporan perubatan mereka dan hanya membuat tafsiran itu di mahkamah iaitu selepas laporan kimia ditunjukkan,

Selain itu, Wells menyatakan, beliau akan membuat pemeriksaan menyeluruh terhadap mana-mana mangsa tetapi hanya akan melaporkan maklumat yang relevan dalam laporannya.

Sementara itu, Pengurus Pentadbiran Hospital Pusrawi, Yusni Ali memberitahu, ketika beliau mengambil alih tugas tersebut pada 17 Ogos 2008, fail pesakit bernama Mohd. Saiful Bukhari Azlan hanya mengandungi sehelai kertas iaitu ‘Rekod Perubatan Jabatan Kecemasan Pusrawi’.

Dokumen itu juga hanyalah salinan dan bukannya dokumen asal, kata saksi pembelaan keempat.

Menjawab pertanyaan Mohd. Yusof semasa sesi pemeriksaan balas, Yusni berkata, tiada sebarang laporan perubatan pesakit tersebut atau akuan bersumpah ditemui di dalam fail itu.

Semalam, bekas doktor di Jabatan Kecemasan hospital terbabit, Dr. Mohamad Osman Abd. Hamid memaklumkan, beliau ada menyediakan laporan perubatan Mohd. Saiful Bukhari dan menyerahkannya kepada seseorang yang didakwanya pegawai Hospital Pusrawi bernama Azlan.

Beliau yang kini bertugas di Institut Jantung Negara (IJN) juga memberitahu ada menandatangani satu akuan bersumpah selepas seorang peguam bernama Yusri dan pesuruhjaya sumpah bernama Anuar menemuinya dan menyakinkan beliau bahawa dokumen itu adalah untuk simpanan fail sulit.

Anwar. 64, dibicarakan atas tuduhan meliwat Mohd. Saiful Bukhari, 26, di Unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, No.99 Jalan Setiakasih, Bukit Damansara di sini antara pukul 3.01 petang dan 4.30 petang, 26 Jun 2008.-UM

4 Gambar Sekitar Majlis JOM Ihya' Ramadhan Pergerakan Pemuda Umno di Masjid Lahar Tabut


Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin merasmikan Jom Ihya Ramadan Pergerakan Pemuda Umno di Masjid Lahar Tabut, Kepala Batas.


Khairy dalam ucapannya berkata menerusi Program Jom Ramadan 1Malaysia pihaknya memperuntukkan RM130,000 bagi membaik pulih 13 buah masjid dan surau di seluruh negara.

Program ini berlangsung dengan jayanya dan akan diteruskan pada masa akan datang serta memberi lebih tumpuan kepada penglibatan golongan muda, kata beliau.

Tahlil sempena dengan Ulangtahun ke-62 Pemuda UMNO Malaysia di Kepala Batas.






Khairy: "Ulangtahun Pemuda UMNO 26 Ogos. Kita buat tahlil sempena dengan JOM Ramadhan yang terakhir di Pulau Pinang. Tempat kelahiran Pemuda."

Berita terdahulu : JOM Ramadhan Pulau Pinang, Diserikan Dengan Majlis Tadarus

Wednesday, August 24, 2011

11 Ali Setan Tampil Beri Keterangan Pada Polis

Memang sah PAS suka berkawan dengan setan... Jemput Penceramah pun namanya setan, patut lah puak PAS perangai macam setan.. Bulan Puasa orang beramal ibadah kepada Allah, PAS tabur fitnah sana sinun macam setan!

PAS memang dah sebati dengan setan... setan... setan...

Bekas pelakon popular yang kini bertukar menjadi pendakwah bebas, Azmil Mustafa, pada Rabu tampil memberi keterangan kepada pihak polis selepas didakwa mengkafirkan kerajaan dan mengecam sistem pemerintahan sekarang dalam satu ceramah yang diadakannya di sebuah masjid di Subang baru-baru ini.

Azmil berkata, dia telah ke Ibu pejabat Polis Daerah Petaling pagi ini setelah dihubungi pihak polis untuk memberi keterangan berhubung ceramahnya di Masjid An Nur, Kampung melayu Subang, minggu lalu.

Pihak polis telah menghubungi Azmil pada Isnin selepas Bilal Masjid An Nur, Mohd Sani Nasib membuat laporan polis terhadap Azmil berhubung kandungan ceramahnya itu yang dikatakan menghina orang Melayu, Raja-Raja Melayu dan juga sistem pemerintahan sekarang.

Dia bagaimanapun tidak dapat hadir memberi keterangan pada hari tersebut kerana berada di Kedah.

Bagaimanapun, bekas pelakon filem "Ali Setan" itu berkata, beliau akan terus menyampaikan ceramah di masjid-masjid sekiranya dijemput.

Kalau dah 40 orang gelar dia setan... Paham-paham aje lah...

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

2 Hishammuddin Terima Peluru Hidup

Puak Pembangkang semakin gila, sanggup buat kerja gila untuk menutup mulut Menteri KDN.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Hishammuddin Hussein berkata beliau menerima ancaman bunuh bertulis dan dua peluru hidup melalui pos hari ini.

Bercakap di majlis berbuka puasa di Kuala Lumpur, Hishammuddin berkata, kedua-dua peluru itu diletakkan dalam dua lubang pada sebuah buku kecil.

Bungkusan itu mengandungi mesej tulisan tangan mengenai ancaman tersebut tetapi beliau enggan mendedahkan kandungannya kepada pihak media.

Bungkusan itu dihantar ke pejabatnya di Putrajaya melalui pos biasa dan diterima pada kira-kira jam 2 petang dan dibuka oleh seorang kerani kepada salah seorang pegawai khasnya.

Hishammuddin berkata beliau tidak gentar dengan kejadian itu dan berikrar untuk meneruskan tugasnya.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

2 JOM Ramadhan Pulau Pinang, Diserikan Dengan Majlis Tadarus

YB Khairy Jamaluddin sedang bertadarus bersama-sama AJK Pemuda UMNO Bahagian Kepala Batas di Masjid Lahar Tabut, Kepala Batas.

Antara aturcara lain, Ketua Pemuda Umno akan menyampaikan sumbangan kepada Maahad Tahfiz dan asnaf.

Pemuda PAS seharusnya buat Program seperti ini di bulan Ramadhan, Hentikan lah tabur fitnah sana sinun...
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

3 Kes Liwat Anwar: Pakar Akui Boleh Menemui Kepala Sperma Walaupun Tempoh 65jam

Pakar Patologi forensik dari Australia mengakui kemungkinan boleh menemui kepala sperma pada badan seseorang sehingga satu tempoh selama 65 jam selepas mengadakan hubungan seks, tetapi mengakui penemuan saintifik tidak boleh bersandarkan pada keadaan yang jarang-jarang wujud tetapi tidak mungin tidak berjaya.

Dr David Wells, saksi pakar pasukan peguam pembela dalam kes Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata demikian ketika disoal oleh pendakwa raya mengenai kewujudan kepala sperma selepas 65 jam hubungan seks diadakan, mandi dan membuang air besar.

Peguam Cara Kanan II Datuk Yusof Zainal Abiden yang mengetuai pasukan pendakwaan memberitahu Mahkamah Tinggi bahawa ada kajian kes di United Kingdom yang memutuskan penemuan seumpama itu, yang bercanggah dengan dakwaan awal bahawa sperma hanya boleh hidup sehingga 36 jam sahaja.

Ketika disoal balas, Dr Well menjelaskan bahawa beliau sedar kes sedemikian.

Bagaimanapun beliau menekankan bahawa ia satu-satunya kes yang beliau tahu sepanjang 30 tahun lalu pembabitannya.

Dr Wells juga berkata beliau juga pernah menguji spesimen sperma selepas 56 jam dan mendapati tiada sebarang keputusan.

"Itu hanya satu kes yang saya tahu di mana adanya (bahan) literatur dalam 30 tahun (lalu). Adakah anda bersandarkan pada satu kes saintifik ke atas premis tunggal?

"Saya fikir kebanyakan daripada kita akan berkata tidak tahu atau tidak memberi pandangan," kata beliau menjawab Yusof.

Info - SUNGAI RAPAT ONLINE
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

1 Pemuda Umno Berjaya Daftar 121,000 Ahlinya Sebagai Pengundi


Hasil kerja keras jentera Pemuda seluruh negara, pergerakan itu berjaya mendaftarkan 121,000 daripada 180,000 anggotanyaa yang sebelum ini tidak layak mengundi setakat ini.

Pengerusi Biro Pemilih dan Keahlian Pemuda UMNO, Hisamuddin Yahya memberitahu hasil kerja keras jentera Pemuda seluruh negara, pergerakan itu berjaya mendaftarkan 121,000 daripada 180,000 anggotanya yang sebelum ini tidak layak mengundi.

“Ini bermakna hanya tinggal kira-kira 59,000 orang sahaja lagi yang belum mendaftar dan kita sekarang sedang giat mengesan mereka.

“Pergerakan Pemuda yakin mereka dapat didaftarkan menjelang September ini,” katanya di sini.

Pada masa yang sama beliau turut menyatakan Pemuda UMNO mungkin menghantar pasukan khas ke Sabah bagi membantu jentera Pemuda di sana mendaftarkan anggotanya sebagai pemilih.

Jelas beliau langkah itu bagi memastikan kira-kira 21 peratus lagi anggotanya dapat didaftarkan selewat-lewatnya pada September ini bagi membolehkan mereka mengundi pada pilihan raya umum nanti.

“Kita mungkin menghantar anggota ke sana Sabah bagi membantu jentera Pemuda mengesan dan mendaftarkan ahli. Ini penting memandangkan di sana ahli kita berselerak di kawasan pedalaman termasuk di pulau-pulau

“Ggerakan pendaftaran itu perlu dijalankan segera supaya mereka layak untuk mengundi sekali gus membantu kemenangan semua calon Barisan Nasional”, ujarnya.

Katanya Sabah merupakan negeri yang anggotanya paling ramai masih belum mendaftar sebagai pemilih iaitu sebanyak 21 peratus, manakala Perak dan Selangor masing-masing di bawah sembilan peratus.

1 JOM Ramadhan: Khairy - Jangan Ambil Mudah Pada Golongan Yang Memerlukan


Pemuda UMNO mesti mengambil langkah yang lebih efisyen dan efektif dalam menganjurkan program-program yang memberi khidmat kepada masyarakat.

Ketua Pemuda UMNO Malaysia Khairy Jamaluddin berkata, program kemasyarakatan adalah salah satu inisiatif dalam mengaplikasi salah satu perjuangan sayap parti yang mesti diamalkan secara berterusan.


Beliau berkata demikian dalam ucapannya bersempena Program JOM Ramadhan 2011 yang turut dianjurkan oleh Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan yang berlangsung di Taman Maluri.


Program Jelajah One Malaysia (JOM) Ramadhan 2011 Telah Dirasmikan Oleh YB Khairy Jamaluddin Anjuran Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia Dengan Kerjasama Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan Dan Titiwangsa Program JOM Ini Juga Memberi Sumbangan Kepada Anak-Anak Yatim.

Sumber: KLpos

1 Khalid Ibrahim Muka Tak Malu, Ubah Nama Majlis Syura Kepada Jawatankuasa Pendengaran


Sudah kantoi menipu di bulan Ramadan, Menteri Besar Selangor Khalid Ibrahim dalam satu kenyataan lewat malam Selasa berkata kerajaan Selangor memutuskan untuk menukar nama Majlis Syura, kepada Jawatankuasa Pendengaran dipercayai berikutan kemurkaan Sultan Selangor semalam.

Justeru, kerajaan negeri membuat keputusan untuk mengubah nama jawatankuasa Majlis Syura itu kepada Jawatankuasa Pendengaran bagi mengelakkan sebarang pertindihan dengan Majlis Syura negeri Selangor yang diterajui Majlis Agama Islam Selangor, menurut satu kenyataan Kerajaan Negeri Selangor hari ini.

"Kerajaan Negeri berharap perubahan nama ini akan dapat merungkai sebarang kekeliruan yang wujud dan meneruskan segala usaha mencari penyelesaian berhubung isu DUMC (Damansara Utama Methodist Church) dan JAIS bagi kesejahteraan rakyat jelata,” menurut kenyataan itu.


Sedih bila melihat rakyat Selangor mempunyai seorang MB yang bodoh! dah kantoi pun Khalid Gagap masih nak Cover Up lagi tu....


Khalid Ibrahim Stupid...

3 Anwar Ibrahim Liwat II: Dr David Wells Setuju Berlaku Penetrasi !


Pakar forensik yang dilantik oleh pihak pembelaan perbicaraan kes liwat Anwar Ibrahim, Dr. David Wells, bersetuju dengan tindakan tiga doktor Hospital Kuala Lumpur (HKL) yang memeriksa Mohd. Saiful Bukhari Azlan pada 28 Jun 2008.

Para doktor berkenaan hanya menyatakan mengenai penemuan air mani pada calitan-calitan sampel tertentu dalam laporan perubatan dan hanya membuat tafsiran mengenai wujudnya kemasukan zakal dalam anal di mahkamah.

Kata Dr David Wells lagi sampel-sampel DNA yang diperoleh dari dubur Saiful terlalu bermakna perlukan penjagaan rapi mengikut prosedur perubatan.

Kemungkinan selepas satu tempoh 2 hari, sampel ini kemungkinan tidak berada dalam keadaan baik,” kata beliau di mahkamah hari ini.

“Integriti spesimen adalah sangat penting,” katanya lagi.

Perbicaraan akan disambung selepas ini dengan pemeriksaan balas ke atas Dr Wells oleh pendakwa raya lagi...

1 Khalid Ibrahim Stupid...


Kalau di zaman Hang Tuah aku rasa dah lama Sultan jatuhkan hukuman bunuh kepada penderhakan yang bernama Khalid Ibrahim ini... Nasib kau lah MB stupid zaman dah berubah!

Memang pelik tapi benar MB Stupid, boleh selambe bodoh je jual nama Sultan, ikut suka hati dia je... Apa dia ingat Sultan tu apa? Hello... hello... Khalid jangan dok sibuk berpolitik sampai titah Sultan pun nak di politikkan...

Rakyat pun dah menyampah dan benci dengan MB stupid yang dah banyak kali buat onar di Negeri Selangor.

Bukan kali pertama MB stupid menipu menggunakan nama Sultan, semasa isu perlantikan Datuk Khusrin sebagai SUK Selangor juga MB stupid menipu jual nama Sultan.

Pengkhianat kepada Sultan ini tidak layak menerajui Negeri Selangor dan rakyat Selangor harus bangkit untuk menentang pengkhianat ini!

Desakan perlu dibuat untuk Khalid Ibrahim meletakan jawatan yang disandangnya dengan segera!

Terdahulu Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah tidak pernah menitahkan atau memperkenankan cadangan Menteri Besar, Khalid Ibrahim bagi menubuhkan majlis penasihat syura untuk menyelesaikan isu pemeriksaan terhadap Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) pada 3 Ogos lalu. Baca di sini...

3 Kalau Chegu Bard Anak Jantan Pergi La... Buat Laporan Polis Berhubung Isu Cincin Rosmah

Kalau setakat menyalak siang dan malam tapi tak berani buat laporan polis pasal isu cincin Rosmah tu... baik kerat dan bagi anjing makan je barang Chegu Bard tu....

Bukan sekali dua,  malah dah berkali-kali Chegu Bard ini dicabar untuk membuat laporan polis... Kalau berada di pihak yang benar kenapa sampai sekarang Chegu Bard tidak berani menyahut cabaran-cabaran tersebut?

Jelas Chegu Bard adalah seorang pembohong... Sampai sekarang pun dia tidak membuat laporan polis ke atas Rosmah?


Badrul Hisham Shaharin sekali lagi dicabar supaya membuat laporan polis ke atas Datin Seri Rosmah Mansor berhubung dakwaan pembelian sebentuk cincin bernilai AS$24 juta (RM72 juta).

Bekas Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar Ibrahim, Anuar Shaari berkata, kegagalan Badrul Hisham berbuat demikian meskipun cabaran itu sudah lebih sebulan dilontarkan telah membuktikan tuduhan itu hanyalah fitnah semata-mata.

Ini kerana jelas Anuar, Badrul Hisham atau lebih dikenali 'Chegu Bard' tahu bahawa cincin itu langsung tidak mempunyai kaitan dengan Rosmah sebaliknya, ia dipesan masuk dari New York, Amerika Syarikat oleh Maira Nazarbayev.

"Jika benar tuduhan itu mengapa sehingga sekarang Chegu Bard tidak berani menyahut tiga cabaran yang saya buat pada 17 Julai lalu? Mengapa sampai sekarang dia tidak membuat laporan polis ke atas Rosmah?

"Mengapa dia tidak membuat laporan penuh kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan mengapa tidak menamakan secara jelas yang cincin itu milik Rosmah," katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Maira yang berasal dari Kazakhstan merupakan bakal besan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Dalam pada itu, Anuar turut mempersoalkan apakah motif sebenar Chegu Bard melontarkan fitnah tersebut kepada isteri Perdana Menteri dan siapakah yang mengharap keuntungan politik daripada fitnah berkenaan.

Katanya, semua persoalan tersebut perlu dijawab dengan segera kerana telah menjadi rahsia terbuka bahawa bekas ahli Majlis Pimpinan Pusat, Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu mempunyai hubungan persaudaraan dengan Anwar.

Apatah lagi jelas beliau, dakwaan berhubung pembelian cincin oleh Rosmah itu hanya timbul selepas Chegu Bard mengadakan pertemuan sulit dengan Anwar di Indonesia, pada April lalu.

2 Liwat II: Anwar Didakwa Hina Mahkamah! Serang Hakim Secara Terbuka


Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim disifatkan telah menghina mahkamah dalam kenyataan pembelaan kes liwatnya semalam apabila 'menyerang' Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah secara terang-terangan.

Peguam terkemuka, Datuk Seri Dr. Muhammad Shafee Abdullah berkata, selain memburukkan imej Mohamad Zabidin, Anwar juga dilihat cuba menjatuhkan reputasi institusi mahkamah di negara ini apabila mendakwa beliau ditindas daripada mendapat perbicaraan yang adil.

"Dalam kenyataan pembelaan Anwar setebal 32 muka surat semalam, beliau secara terang-terangan telah memburukkan institusi mahkamah serta para pegawai seperti hakim di hadapan para pemerhati dan orang awam.

"Kenyataan (pembelaan) Anwar semalam bukan bersifat membela diri tetapi lebih daripada kenyataan politik yang memburukkan mahkamah serta mengutarakan perkara-perkara tidak relevan," katanya.

Semalam, Anwar dalam keterangan selama kira-kira satu jam 45 minit menegaskan bahawa Mohamad Zabidin menindas hak beliau untuk mendapat perbicaraan adil sungguhpun hakim berkenaan telah berpuluh kali membenarkan penangguhan demi menghormati Ahli Permatang Pauh itu sebagai tertuduh.

Anwar yang memilih untuk memberi pernyataan tidak bersumpah dari kandang tertuduh dilihat cuba 'menyelamatkan' dirinya daripada disoal balas oleh pasukan pendakwaan yang diketuai oleh Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd. Yusof Zainal Abidin.

Mengulas perkara itu, kata Muhammad Shafee, setiap tertuduh mempunyai hak untuk berbuat demikian tetapi ia agak jarang digunakan kecuali atas sebab-sebab tertentu seperti tertuduh itu mempunyai tahap keupayaan minda yang rendah berbanding manusia normal lain.

"Ia biasanya digunakan dalam kes-kes tertuduh yang amat naif, antara waras atau tidak, ataupun tertuduh itu mempunyai sesuatu yang ingin disorokkan dan tidak berupaya menghadapi pemeriksaan balas pendakwa raya.

"Kenyataan tanpa bersumpah sebenarnya tidak memerlukan seseorang tertuduh itu untuk bercakap benar di mahkamah kerana pihak pendakwa tidak boleh ataupun tidak perlu menyoal balas tertuduh," katanya.

5 3 M Mahu Bunuh Karier Politik Khir Toyo


Bekas menteri besar Selangor Dr Mohd Khir Toyo mendakwa tiga menteri persekutuan dalam jemaah menteri sekarang sedang berkonspirasi bagi beliau dikenakan hukuman penjara atas tuduhan rasuah.

Siapakah 3 jemaah Menteri itu?

Dalam blognya hari ini, Dr Khir yang menulis mengenai 'memohon ampun dan maaf' sempena semangat Ramadan, berkata beliau tidak akan mendedahkan nama menteri-menteri berkenaan kerana tidak mendapat bukti yang sahih.

Dibawah luahan Dr Khir menerusi laman blognya:

Kisah Tiga Menteri

Ketika saya memohon maaf kepada semua orang, saya juga mengambil kesempatan semangat ramadhan tahun ini untuk memaafkan sesiapa sahaja merasakan mereka perlu memohon maaf kepada saya kerana apa sahaja sebab.

Namun sebagai manusia biasa saya juga ada kelemahan kerana tidak mungkin dapat saya maafkan seseorang yang membuat fitnah terhadap saya sehingga terjadinya siatuasi sekarang. Percayalah walau berapa kali beliau mengerjakan umrah belum tentu Allah mengampunkan dosa beliau dengan manusia yang lain.

Dalam bulan yang mulia ini juga saya ingin mengingatkan tiga orang sahabat yang menjadi Menteri dalam kabinet sekarang agar jangan keterlaluan untuk mengenakan saya. Saya tidak mendedahkan nama menteri-menteri ini kerana tidak mendapat bukti yang sahih sungguhpun beberapa sumber saya sangat boleh dipercayai.

Seorang Menteri dilaporkan berkata kepada dua orang Menteri lain bahawa jika mahu mendapat kembali Selangor maka Khir Toyo perlu didakwa. Sekarang Menteri yang sama berkata jika mahu menang Selangor Khir Toyo perlu dipenjarakan.

Apakah mereka ini begitu besar boleh menguasai hakim perbicaraan? Saya tidak mahu percaya mereka berupaya mengarahkan hakim atau hakim akan mendengar arahan kumpulan ini. Namun jika pun ada usaha-usaha untuk mempengaruhi kehakiman, saya masih percaya dengan kebebasan dan integeriti institusi kehakiman. Selebihnya, saya percaya saudara/saudari terutamanya para peguam boleh membuat penelitian terhadap fakta-fakta kes saya di mahkamah dan membuat penilaian sendiri.

Cuma saya hendak mengingatkan ketiga-tiga Menteri ini agar menumpukan kerja mereka membantu Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak meningkatkan kualiti perkhidmatan kerajaan terutama membabitkan potfolio mereka sendiri. Turunlah ke padang dengar pandangan rakyat di bawah terhadap kerajaan bukannya sekadar membaca blog dan media yang telah memilih untuk berpihak di mana.

Kenyataan bahawa jika Khir Toyo dipenjarakan maka BN akan dapat kembali Selangor hanya menunjukkan kecetekan pemikiran pemimpin tersebut yang tidak memahami keseluruhan isu rakyat di Selangor. Lebih daripada itu, ia menunjukkan kebodohan pemimpin ini seolah-olah majoriti rakyat Selangor tidak cerdik dan tidak boleh menilai fakta-fakta kes di mahkamah.

Apakah pada hemat beliau rakyat Selangor secara majoritinya dungu, bebal dan bengap yang akan mengikut skrip sandiwara beliau? Apakah beliau fikir rakyat mahukan pemimpin UMNO dihukum atau mereka mahu melihat keadilan ditegakkan?

Pada hemat saya majoriti rakyat terutamanya di Selangor mahu melihat keadilan undang-undang ditegakkan tidak kira ia di pihak UMNO mahu pun di pihak parti-parti lain.

Tuesday, August 23, 2011

0 Usaha Memurtadkan Melayu, Video Terakhir Pemeriksaan JAIS 3 Ogos DUMC


Dalam rakaman video terakhir ini kelihatan pihak JAIS sedang menyoal siasat seorang lelaki berpakaian Melayu dan meminta kad pengenalannya untuk mengenali nama dan identiti agamanya.

“I need to pray.. I need religion..kita pakai (pakaian ini) untuk private function sahaja, kita tidak pergi luar, pakai untuk public“, kata lelaki berpakaian Melayu itu.

“Kita datang sini untuk tahu ada Muslim atau tidak dalam dewan ini. Itu sahaja”, kata pegawai JAIS.

Rakaman seterusnya, memperlihatkan pegawai-pegawai JAIS memeriksa bahan-bahan yang digunakan semasa program dalam dewan tersebut.

Turut ditemui cebisan-cebisan kertas yang telah dikoyakkan dan dimasukkan ke dalam tong sampah.

Beberapa bahan bukti lain termasuk soalan kuiz menguji kefahaman Islam bertajuk “Let’s Test Your Knowledge” turut dijumpai dikeroyok dan dibuang dalam tong sampah tersebut.

Seterusnya saksikan Video ini.....
 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates