Saturday, December 10, 2011

0 Bosan Di Kudakan... Azizan Nak Serahkan Kedah Pada UMNO

"Jib..Aku nak serah balik la Kedah ni kat hang...dah tak larat dahhh.."

MB Kedah Ustaz Azizan yang sering di pinggirkan oleh PAS Kedah, khabarnya mahu menyerahkan negeri itu kepada UMNO...  Betul ke story ni? Kalau betul Mahfuz Omar kena kerja keras siang, malam... kalau tak jual cendol balik la jawab nya....

Aku petik story ni dari blog dukeofumno

Aku dengar, marah sungguh puak-puak PAS Kedah apabila melihat Azizan Razak begitu akrab dan mesra dengan Najib ketika LIMA 2011 sedang berlangsung di Langkawi. Depa kata macam-macam kat MB Kedah tuuu...

Dengarnya, Azizan dikatakan bersekongkol dan rapat dengan Najib yang merupakan Presiden UMNO. Kalau ikut fatwa Khalid "gereja" di sini, Azizan boleh dikatakan "ultra-Najib"! Padahal, pada pandangan aku, puak-puak PAS ni memang tak tahu latar belakang hubungan Azizan-Najib yang sememangnya rapat dari dulu!

Sebenarnya, Azizan ni rapat dengan Najib sebab masa dia dok kat oversea dulu, dia dikhabarkan dok satu rumah dengan salah seorang adik Najib. Sebab tu la depa rapat sampai sekarang...

"Nanti sat..aku check dulu dengan Tok Bashah..Geng UMNO ready tak nak take over Kedah balik..."


Cuma, Azizan join PAS saja. Itu saja bezanya. Tapi perbezaan tu tak menjadikan mereka musuh atau putus silaturrahim, kan?

Tak macam puak-puak PAS yang dok guna fatwa haramkan kahwin dengan orang UMNO, tak boleh makan sembelihan orang UMNO, tak mau berimamkan orang UMNO, tak mau solat di masjid UMNO dan sebagainya. Tu semua belajaq dari "fatwa" Mursyidul Am dan Presiden PAS la tu...

Sebenaqnya, Azizan ni memang cool. Rakyat suka dia. Yang tak suka dia ialah Exco Kedah dan puak-puak PAS yang dok ligan projek kat negeri tu. Dia rasional dan tak jumud macam puak-puak PAS lain...

Cuma, totoknya pada PAS memang ada. Dia baran dan cepat naik hangin kat orang-orang PAS sendiri. Maklum laaa..perangai orang PAS kan buruk...lagi buruk dari orang UMNO. Sebab tu Azizan layan orang UMNO dan "bolayan" kat orang PAS di Kedah...heh!

Khabarnya, Azizan sendiri dah give-up untuk PAS terus memerintah Kedah. Buktinya,dia pernah bagitau kepada salah seorang "Datuk" di Kedah bahawa dia dah malas nak pikul tanggungjawab MB Kedah. Bukan pasal dia "pemalas", tapi pasal dia tension gila terpaksa mengadap kerenah puak-puak PAS sendiri!


"Ermmm..kalau ikut buku ni..UMNO Kedah dah ready..camana? Bila nak serah?"

"Kalah pun takpa, dah malaih (malas) dah nak layan depa (Exco dan puak-puak PAS Kedah)," kata Azizan yang di "off-record"kan.

Tak payah la tanya "Datuk" mana yang bagitau aku tu. Aku cuma boleh bagi "hint", "Datuk" tu memang agak rapat dengan Azizan dan selalu tolong settle masalah MB Kedah tu...hangpa cari la sendiri...lagi pun aku dah janji tak mau dedah identiti "Datuk" tu...

Berdasarkan statistik di sini, hangpa rasa BN boleh ambik balik Kedah tak? Heh? Nanti aku cerita pandangan aku...hahahahaaaaa...tunggu..!!!

5 Dapatkan Borang Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) Di Sini... #BR1M





4Shared

BR1M Muka 1
BR1M Muka 2


Kerajaan yakin peruntukan RM2.6 bilion untuk 5.2 juta ketua isi rumah yang layak memohon program Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) adalah mencukupi, sekiranya jumlah pemohon yang layak melebihi jumlah 5.2 juta, kerajaan sedia menambah peruntukan bagi memastikan kebajikan rakyat dijaga.

Jumlah isi rumah yang layak itu diperolehi daripada pangkalan data Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) dan permohonan akan dirujuk semula antaranya melalui semakan pihak Bank Negara Malaysia (BNM).

Kerja memproses (permohonan) akan dibuat secepat mungkin secara dalam talian kerana mahukan sasaran awal mengagihkan bantuan ini dibuat pertengahan Januari 2012 mengikut jadual.

7 ND Lala Dikepung Dan Disamun 10 Mat Rempit PKR


Penyanyi dan pelakon veteran ND Lala, ayah kepada Shila Amzah telah dikepung dan di samun oleh sepuluh ekor mat rempit pada jam 3.40 pagi di Jalan Genting Klang, semalam.

ND Lala telah singgah di stesen minyak di jalan tersebut untuk ke tandas, walaubagaimanapun dia kembali ke kenderaannya untuk membuka telefon pintar untuk membaca SMS di mana di situ dia digegarkan oleh sekumpulan mat rempit dengan bunyi bising deruman enjin motosikal.

Mat rempit tersebut telah mengelilingi ND Lala sebelum memecahkan cermin kenderaan dan mengarahkannya menyerahkan barangan berharga. ND Lala mengalami kerugian kira-kira RM4 ribu termasuk IPhone 4 dan kunci keretanya - Media Malaya

Menurut sumber lain, Mat Rempit tersebut terdiri daripada budak PKR Haram jadah!

1 Zombie Flashmob Serang KLCC



Zombie flashmob berdegil menyerang KLCC walau ditegah oleh pengurusan gedung membeli-belah itu.

Perhimpunan hari ini merupakan susulan satu perhimpunan sama, dua minggu lalu, kononnya untuk membantah rang undang-undang kontroversi yang kini menunggu kelulusan Dewan Negara.

Kumpulan Zombie tersebut membuat kecoh selama kira-kira 25 minit di ruang utama di dalam kompleks berkenaan.

Pelik, puak-puak ni kenapa tak makan saman?

1 Permis Hiburan 10 Kali Di Serbu Masih Lagi Beroperasi... Ada Kabel Besar Ka?



Kalau nak buka pusat maksiat pergi lah ke Pulau Pinang... 10 kali diserbu pun masih boleh terus beroperasi lagi!

Kenapa bila perkara seperti ini berlaku di negeri pakatan haram, ramai yang tutup mulut? Mana Nurul Izzah? kenapa tak nak kecoh-kecohkan isu ini? Double standard lah you.. Izzah!

GEORGE TOWN: Sebuah pusat hiburan di sini yang diserbu lebih 10 kali kerana mengupah wanita warga asing sebagai pelayan pelanggan (GRO), didapati terus mengulangi kesalahan itu malam tadi.

Ketua Polis Daerah Timur Laut, ACP Gan Kong Meng, berkata dalam operasi pada pukul 10.30 malam itu, 17 wanita warga China berusia antara 20an dan 30-an diberkas sepasukan anggota Cawangan Maksiat, Perjudian dan Kongsi Gelap daripada Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut.

"Beberapa orang daripada mereka cuba meloloskan diri dan bersembunyi dalam bilik tetapi usaha mereka gagal kerana pusat hiburan itu sudah dikepung," katanya kepada pemberita di sini Jumaat.

Polis turut menahan seorang lelaki yang dipercayai penjaga premis itu.

Gan berkata serbuan itu dilakukan selepas pemantauan mendapati pusat hiburan itu masih menyediakan khidmat GRO warga asing.

Katanya operasi berkenaan juga bertujuan membanteras kegiatan maksiat dan penyalahgunaan dadah di pusat hiburan.

"Siasatan lanjut akan dilakukan untuk mengenal pasti pihak yang terbabit dalam kegiatan membekalkan warga asing ke pusat hiburan itu selain mengesan pemilik premis itu," kata Gan.

Katanya pemantauan dan pemeriksaan akan diteruskan bagi memastikan kegiatan mengupah wanita warga asing untuk bekerja sebagai GRO dapat dibendung. - Bernama

2 Guan Eng Mengaku Kenyataan Nurul Izzah Salah!

Guan Eng intai bulan PAS tak nampak-nampak

Meskipun pembangkang khususnya DAP hebat mempertikaikan keupayaan kapal selam negara, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng akhirnya mengakui aset tersebut amat diperlukan oleh Angkatan Tentera Malaysia (ATM) untuk mempertahankan kedaulatan tanah air.

Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang mengakui perkara tersebut selepas merasai sendiri pengalaman menaiki kapal selam KD Tun Razak lebih sejam atas jemputan Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi.

Guan Eng pada sidang akhbar selepas itu berkata, kapal selam TLDM boleh menyelam dan kenyataan beliau itu bercanggah dengan dakwaan pembangkang di Dewan Rakyat sebelum ini.

"Sudah tentu kerana ia kapal selam, kita menyelam sehingga paras 30 meter, tentulah kalau cakap dari segi kapal selam, ia boleh selam.

"Tentang perkara lain kita boleh cakap panjang lebar, esok pun tidak habis. Kita juga mempunyai perbezaan pendapat seperti mengenai harga sama ada ia berbaloi atau tidak," katanya pada sidang akhbar di Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi di sini hari ini.

Turut sama menaiki kapal selam itu ialah dua Timbalan Guan Eng iaitu Prof. Dr. P. Ramasamy serta Datuk Dr. Mansor Othman.

Parti-parti pembangkang terutama DAP begitu hebat mengkritik pembelian kapal selam negara terutama berhubung kos pembelian sebanyak RM3.68 bilion.

Malah Guan Eng sebelum ini berkeras meminta agar kerajaan menukar kapal selam itu dengan sebuah lagi yang baru atas alasan masalah teknikal yang dihadapi.

Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar dalam temu bual bersama akhbar Kompas di Indonesia pada 4 Ogos lalu mendakwa KD Tunku Abdul Rahman tidak boleh menyelam selain mengatakan aset canggih itu sebagai usang dan terpakai.

Menurut Ketua Menteri Pulau Pinang itu, pengorbanan krew kapal selam Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) tidak patut dipersoalkan oleh mana-mana pihak dan seharusnya dihargai serta disokong semua rakyat.

"Dari segi kapal selam, ia sesuatu yang kita rasa perlu dan sumbangan daripada wira-wira kita perlu disokong semua rakyat," katanya.

Ketibaan ketiga-tiga pemimpin pembangkang menaiki helikopter TLDM, Super Lynx dan Fennec disambut oleh Zahid dan Panglima Tentera Laut, Laksamana Tan Sri Abdul Aziz Jaafar.

Bagaimanapun, Guan Eng tetap angkuh apabila enggan mengulas walaupun berkali-kali diminta pihak media untuk menyatakan tentang fakta keupayaan kapal selam tersebut.

Persetujuan mengenai perolehan dua kapal selam iaitu KD Tunku Abdul Rahman dan KD Tun Razak ditandatangani antara Malaysia dan Perancis pada 2002 dengan harga RM2.5 bilion termasuk pakej pemindahan teknologi dan beberapa penganalisis pertahanan sebelum ini menyifatkan proses dan harga itu adalah adil serta berbaloi. -Utusan

Friday, December 9, 2011

0 100 Top Ranking Blogger BN VS Pakatan Haram



Tahniah ramai blogger pro BN berada di dalam carta 100 top ranking... Bro Jinggo terpaksa berpuashati berada di ranking ke 13 diantara keseluruhan blogger Pro BN dan rank ke 18 diantara 100 blogger terhebat (BN vs PR) di Cyber Maya ini. Jom Kita gempur lagi!!!

TOP BLOG RANKBN /
POLITIKALEXAPR
1milosuam.blogspot.com274PR
2papagomo.com287BN
3tukartiub.blogspot.com317PR
4amenoworld.blogspot.com430PR
5novandri.blogspot.com502BN
6gerakan-anti-pkr.blogspot.com526BN
7parpukari.blogspot.com564BN
8empayar-pemuda.blogspot.com639BN
9darisungaiderhaka.blogspot.com645PR
10mymassa.blogspot.com667BN
11tunfaisal.blogspot.com669BN
12aku-tak-peduli.blogspot.com742BN
13theflyingkick.blogspot.com751BN
14medan-info-kita.blogspot.com759BN
15yuseriyusoff.blogspot.com765BN
161peluru.blogspot.com778BN
17greenboc.blogspot.com787PR
18brojinggo.blogspot.com801BN
19azmykelanajaya.blogspot.com842BN
20semuthitam80.blogspot.com847BN
21keris7lok.blogspot.com849BN
22panggungopera.blogspot.com875BN
23kulaanniring.blogspot.com958BN
24gelombang-rakyat.blogspot.com961BN
25matkilaupenang.blogspot.com968BN
26mediapermatangpauh.blogspot.com977BN
27pisau.net995BN
28kedahkekl.blogspot.com1005BN
29sejarahmelayu.blogspot.com1011BN
30ar-rifke.com1098PR
31bestoneoffour.wordpress.com1102PR
32wasiatpejuang.blogspot.com1120PR
33bloglistpolitik.blogspot.com1226PR
34theunspinners.blogspot.com1235BN
35badutrakyat.blogspot.com1241BN
36pengundisetiasungairapat.blogspot.com1324BN
37duniacacamarba.blogspot.com1328PR
38penembak-tepat.blogspot.com1346BN
39wartamaya.blogspot.com1359PR
40dukeofumno.blogspot.com1377BN
41wartashubhi.blogspot.com1408PR
42manjongmari.blogspot.com1411PR
43anwaraidc.com1414BN
44siasahkini.blogspot.com1415PR
45ikutsukaakuisa.blogspot.com1551PR
46celahgelegar.blogspot.com1552BN
47addin77.blogspot.com1591PR
48darulehsantoday.blogspot.com1596BN
49helangbuana.blogspot.com1614BN
50semaremas.blogspot.com1671BN
51cenangau.blogspot.com1695PR
52jendelamy.blogspot.com1697BN
53wargamarhaen.blogspot.com1814PR
54klboyzwangsa.blogspot.com1938BN
55malaysiatimes.my1984PR
56naimnikmat.blogspot.com2001PR
57biaqpila.blogspot.com2011PR
58dtenggara.blogspot.com2048BN
59msomelayu.blogspot.com2152PR
60shalehudin.blogspot.com2207PR
61khairulryezal.blogspot.com2228BN
62penarikbeca.blogspot.com2304PR
63sedakasejahtera.blogspot.com2327PR
64rockybru.com.my2398BN
65azlantaib.blogspot.com2472BN
66dinturtle.blogspot.com2512BN
67karatijau.blogspot.com2597PR
68kedahlanie.info2679PR
69ruangbicarafaisal.blogspot.com2702BN
70adukataruna.blogspot.com2703PR
71gigitankerengga.blogspot.com2734PR
72mediawangsamaju.blogspot.com2873BN
73pulakdah.blogspot.com2941PR
74malaysiawaves.com2963PR
75azlishukri.blogspot.com3009BN
76mutaligat.blogspot.com3083PR
77kerajaanrakyat.blogspot.com3106PR
78batuvskayu.blogspot.com3180PR
79cursingmalay.blogspot.com3206PR
80taipingmali.blogspot.com3232BN
81hhalem.blogspot.com3289BN
82lydiausm72.blogspot.com3341BN
83syedsoutsidethebox.blogspot.com3422BN
84ibnuhasyim.com3580PR
85riziqin.blogspot.com3759BN
86rubbertapperz.blogspot.com3840PR
87gerakantimur.blogspot.com3855BN
88alamijiwaparadox.blogspot.com3995BN
89militaryofmalaysia.net4004BN
90bagindareformasi.blogspot.com4031PR
91sanggahtokjanggut.blogspot.com4064BN
92malaysiaberih.blogspot.com4201PR
93atsixty-zakriali.blogspot.com4299PR
94mimpi-senja.blogspot.com4407PR
95gunungmatcincang.blogspot.com4488BN
96kamabakar.blogspot.com4611BN
97motherof3mohd.blogspot.com4732PR
98malaydelima.blogspot.com4746BN
99info4thetruth.blogspot.com4774BN
100sharpshooterblogger.blogspot.com4781PR


*Tahniah blogger BN. Kesungguhan anda semua memang berbaloi.

Disediakan oleh:  MymassaVoice
 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates