Friday, February 8, 2013

Pegawai Khas Letak Jawatan... Ronnie Liu Bapak Ayam


Ini bukan cerita rekaan Dari penglipurlara UMNO... Ini pengakuan sendiri dari aktivis DAP.... Ronnie juga pernah dikaitkan dengan kumpulan mafia bebas melakukan perbuatan keji di negeri jajahannya... Sampai bila kita rakyat Selangor harus berdiam diri dengan kerakusan YB DAP ini yang sibuk mengejar harta kekayaannya... Rakyat pula terpaksa menanggung segala kesusahan? Fikirkanlah....

GEORGETOWN: Pegawai Khas kepada Exco Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidian, Ronnie Liu mengumumkan perletakan jawatanya serta merta berikutan tidak tahan dengan sikap hipokrit dan penyalahgunaan kuasa yang dilakukan oleh pemimpin itu.

Jafrei Nordin berkata, tindakan Ronnie mengambil langkah berdiam diri dan tidak menjawab tuduhan-tuduhan rasuah serta penyalahgunaan kuasa telah menimbulkan seribu persoalan tentang ketelusan dalam memikul tanggungjawab yang diamanahkan.

Jefrei berkata, beliau yang memulakan khidmat bersama Roonie bermula 1 Julai 2008 melihat sikap Ronnie semakin tamak mengejar keuntungan melalui cara 'keji' dengan merestui percambahan pusat-pusat maksiat yang berselindung di bawah nama pusat refleksologi, kelab-kelab malam, dan pusat perjudian sehingga mengabaikan tanggungjawab yang diamanahkan oleh rakyat.

"Sifat jijik dia (Ronnie) ini semakin lama semakin membusut. Saya menyaksikan bagaimana dia (Ronnie) menjadi semakin tamak mengejar keuntungan melalui cara keji ini," katanya pada sidang media di sini hari ini.

Menurutnya, semasa dilantik menjadi Pegawai Khas di Pejabat Exco Kerajaan Tempatan Negeri Selangor, beliau meletakan kepercayaan dan keyakinan penuh kepada kepimpinan Ronnie namun kepercayaan itu musnah dan terhakis apabila melihat wajah dan karekter sebenar majikanya itu.

Beliau yang juga aktivis DAP sejak 2004 mendakwa Ronnie juga seorang pemimpin yang sangat rasis selain bersikap 'depan cakap lain, belakang cakap lain'.

Beliau berkata, Ronnie dan DAP Selangor khususnya, menganggap PKR sebagai sebuah parti 'jenaka' dan sering kali berseloroh mempersoalkan kepadanya bagaimana orang-orang Melayu boleh menyokong PKR yang diterajui oleh "pelawak".

Katanya, Ronnie dan pemimpin utama DAP juga menganggap Datuk Seri Anwar Ibrahim begitu kemaruk untuk menjadi Perdana Menteri sampai sanggup menggadaikan apa saja untuk mencapai cita-cita tersebut.

"Saya melihat sendiri bagaimana peranan yang dimainkan oleh Ronnie dalam memecah-belahkan parti PAS di Selangor bagi memastikan DAP terus mendominasi Pakatan Rakyat (PR) Selangor.

"Saya tahu bagaimana usaha yang dijalankan oleh Ronnie dan DAP bagi memujuk tokoh-tokoh Melayu liberal seperti Datuk Zaid Ibrahim untuk bertanding di Selangor di bawah payung DAP bagi memastikan DAP mampu membentuk kerajaan baru di Selangor lantas menafikan hak calon PKR sebagai Menteri Besar selepas PRU13," katanya.

Jafrei berkata, sifat pura-pura dan hipokrit Ronnie dan pemimpin DAP ini membuatkan dia nekad untuk meninggalkan tugasnya itu dan percaya sifat keji ini bukan sahaja akan memberi kesan kepada pimpinan Pakatan Rakyat, malah, golongan rakyat bawahan, penjaja kecil dan peniaga turut terabai disebabkan oleh politik sempit gila kuasa mereka.

"Saya telah melakukan segala kemampuan untuk mencegah kemungkaran yang sedang berlaku. Namun,semua bantahan serta teguran saya tidak diambil peduli. Sebaliknya, beliau bertindak meminggirkan saya dengan tujuan untuk menghapuskan suara teguran dan kritikan saya tanpa menghiraukan keikhlasan titik peluh dan wang ringgit yang telah saya sumbangkan.

"Ternyata, slogan dan laungan Ronnie dan DAP mengenai keprihatinan, kepedulian kepada rakyat serta kesepakatan di dalam Pakatan Rakyat merupakan omongan kosong dan retorik politik murahan mereka," katanya.

Sementara itu, Jafrei berkata, beliau akan menyerahkan surat perletakan jawatannya dalam masa terdekat kepada Ronnie.

1 comment:

Anonymous said...

Dia tu memang mcm tu orgnyer.