Thursday, February 7, 2013

22 Pesanan Pedas Dari Komposer Azmeer Khas Buat Abby Abadi Dan Rakan-Rakan Artis PAS @abby_abadi112


Artis masuk politik perlu pendidikan tinggi

Jangan mimpi mahu jadi calon pilihan raya jika pendidikan tidak setinggi mana. Komposer terkenal, Mohd Azhar Abu Bakar atau Azmeer yang mahu artis berkenaan melupakan hasrat itu jika hanya mahu meraih populariti.

Kata Azmeer, kerjaya politik artis tidak mampu pergi jauh tanpa kelulusan tinggi dalam pelajaran.

Azmeer merupakan pemegang Ijazah Sarjana Muda Seni Muzik dari Universiti Sains Malaysia (USM).

Abby Abadi sila ukur baju di badan sendiri, Azmmer dah jadi pengukur...

Sementara itu, Presiden Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) iaitu Zed Zaidi berkata, artis menyertai politik kerana menerima pendapatan lebih berbanding membuat persembahan.

Selain itu kehadiran ramai artis baru menyumbang faktor beralih angin kepada politik.

Justeru, penyertaan artis dalam politik terutama menjadi calon pasti memberi suasana baru dalam pilihan raya kali ini.

22 comments:

Anonymous said...

terbakar ostajah abby dgr ni hehehe

Anonymous said...

sape kata abby x berkelulusan tinggi? dia dpt ijazah di sek podok hj awang la hahahaha! aku sokong azmeer

Anonymous said...

haha..lg mesra panggilan Insp. Aleeeeeza..gelaran ustazah tu cam kekok je..haha!bape hari die mengaji pasal ilmu agama..xkesian kat air muka sendiri xpe..kesian kat anak2 yg sedang membesar tu..Parents die dah agahkan mcm2..semuanya xbetul..ade yg si insp. ni xdpt ni..ape die nk kasi kn..xsmpai ati tgk die cani..'dah lame dah'..(pinjam ayat Tun)tumpang lalu tun..

Anonymous said...

Aku yakin, mungkin Bob Lokman, Abby Abadi, Aisyah dan Hairie Othman tengah panassssss! puas hati aku! tq azmeer!

x-UMNO said...

Setakat ijazah seni muzik aku tak heran. sikit pun tak menjamin masuk syurga. kena laknat lagi ada.
Apa salahnya kalau artis ke arah jalan yang lebih baik. Berdosa ke mereka masuk PAS dan meninggalkan dunia hiburan? Komen tu biar berpaksikan iman.

Anonymous said...

Org UMNO ni klau lain dr lambang UMNO/BN semua tk layak!Tolong tunjuk kn kelulusan mantan ADUN Pelabuhan Klang yg dh meninggal tu!Tinggi ke kelulusan ny?

Anonymous said...

Ni la spesies menatang yg bersifat 'ujub'..dok rasa dia tu hebat sangat...hoi....Ijazah Seni Muzik tu tunjuk kat anjing pun dia tak layan la....tunjuk kat ra15 yateam je terima...ko tu buat album pun x laku kompos lg la haramjadah...Sifu M nasir yg di akui hebat pun x ujub macam hang...baru takat jadi pengkritik dah rasa baguih sangat haaaarkkkk tuiiiiiih

GotYou! said...

Hahahaha berimanlah sangat bila kongsi kalimah Allah dengan kapiaq? Berimanlah sangat bila mengkafirkan sesama Islam? Apa yang Queen tweeter tu buat selain merapu di twitter kutuk sana kutuk sini? Berimanlah sangat! PAS dah nak terbongkang dah jadi tungganggan DAP tak sedar2 lagi?

GotYou! said...

07Hahahaha berimanlah sangat bila kongsi kalimah Allah dengan kapiaq? Berimanlah sangat bila mengkafirkan sesama Islam? Apa yang Queen tweeter tu buat selain merapu di twitter kutuk sana kutuk sini? Berimanlah sangat! PAS dah nak terbongkang dah jadi tungganggan DAP tak sedar2 lagi?

Anonymous said...

Mahpus Mr Bean tu tinggi ke kelulusan dia? Takat tingkatan 3 je pun leh jadi calun! Muahahaha.

Anonymous said...

bukan takat artis jer, terbakar pencacai PR dengar komen camni hahahahaha bukitnya cam pengomen disini...amacam best arrr?? Nak tunjuk sijil? Ehem pi tanya kat Mahfuz tu? Anwar tu kelulusan apa? elehhhhh nak kutuk orang pasal ijazah seni muzik, ko ada??? macam dalam iklan BSN.

p/s: Ehem nak baking Hairie ke? oooo ye hasil tarbiah PAS mulutnya dah lebih lunak melontarkan kata2 syurga ciptaan PAS. Masuk PAS masuk syurga ke??? Ehh sape cakap camnie eh? Lupa lak kunci neraka pun dia pegang kah kah kah....lum masuk neraka dah rasa panas bontot puiiiii padan muka.

jaybon said...

muhamad taib tu kelulusan tingike masa jadi mb selangor dulu...pasal terlampau tingi belajar tu yang bawa duit berkilo-kilo kat ostralia dulu...tapi bangang kantoi...
azmeer apa punya turrrrrrrrrrrla lu

Anonymous said...

simata cemei ni pun nak jadi cai umno gak ka?? hahahhaa...

Anonymous said...

"Artis masuk politik perlu pendidikan tinggi"
Buat pencacai PR, salahkah nasihat Azmeer macam tu??? Kita tak yah sebut dulu soal mana2 pemimpin samada BN or PR. Tang mana salahnya nasihat tu? Rata2 kita disini semua setuju, pemimpin kena ada kelulusan. So skang ni berbalik pada nasihat diatas, dimana kewajarannya nasihat berkenaa artis masuk politik itu salah? Peringatan!!! Azmeer tak sebut nama mana2 artis, jangan nak spin ye.
p/s: Kalu ada orang nasihat ko belajar tinggi ko marah tak???

Anonymous said...

kah kah kah kah!!!!!

Ramai pulak puak pencacai pakatan meroyan kat sini..

panas teliga ka kah kah kah kah

Anonymous said...

apa jenis manusia. artis2 yg salah laku, berpakaian terdedah, buka club mlm xda pulak nak komen atau bantah. bila artis beralih kpd kebaikan dicaci dihina. wlau apa pun pegangan politik mereka, tapi kearah kebaikan sepatutnya kita syukur kerana mereka diberi petunjuk. pelajaran tinggi tapi xberiman, tak guna.

Anonymous said...

Susah juga pencacai PR ni nak terima nasihat Azmeer. Woiii Pencacai PR, tu Azmeer cakap konteks artis masuk politik kena ada kelulusan, salahkah nasihat macam tu??? Nanti bila tiada kelulusan lak KO BISING N KOMPLEN MEMANJANG haaakkkkk puuiiiiiii

Bukankah Nasihat Azmeer tu berguna gak bukan pada artis sahaja malah mana2 individu yang mahu masuk poltik dan bertanding dalam pilihanraya nanti, takdelah orang NAK BISING...Nak cakap beriman, tu HAIRIRE OTHMAN tu dah boleh jadi calon lepas tweet macam tu? Eleh jgn cakap seolah2 dah bagus sangatlah kononnya artis masuk PAS dah beriman...

Anonymous said...

cuba tgk tweet dr abby abadi @abby_abadi112
tweet dari abby byk menyesatkan, dia pandai2 tweet psl dakwah agam, fitnah umno dll... klu ya pun nak bertaubat x payah la nak tunjuk alim sangat.. klu ilmu setakat pandai2 sendiri tak payah la nk mengajar org... bila di tegur melawan... bahaya ni... perlu di bendung!

Anonymous said...

azmerr nii... angkuh sungguh dia.. sepatutnya dia bersyukur Allah swt panjangkan umur dia dr excident beberapa tahun dulu... x sedar diri lagi la tuu..

Anonymous said...

Sape mamat yg kutuk azmeer padal ijazah muzik...bkn mau puji beb..muzik bkn smudah yg lu sangka beb..wa pun fail walau pun wa pandai muzik..fahamilah maksud azmeer tu dulu...nk aktif politik kna menguasai pengetahuan yg luas bkn jd pak mak turut jer..tu yg abby,bob lokman,hairie dll..kena belasah sbb jd alat kpd mereka yg bkpentingan politik..

Anonymous said...

Cai PR ni meme takleh nak kena nasihat. Biasa la.. Depa ni pandai2 belaka :) bodoh sombong la katakan. Bila ckp mengalahkan PM.. Semua tau serba serbi.. Mcm dia yg takbir negara. Sudah la PR, orang ramai dah sedar lah yg korang semua tin kosong.

mai jak said...

sya x fhm la mlaysia skrg ni.knapa agama dcampuradukkan dngan politik..adakah ka politik mlmbangkn kkuatan iman kta??napa asal rsa diri 2 penuh dngan iman trus msuk PAS n benci umno..n napa umno mmbenci PAS pulak??napa org yg briman di PAS ni mghina org UMNO??adakah krna bbeza fhaman politik mnybabkn mreka tidak mnerima iman sseorg itu??bodohnya mnusia bgini ni..ckp nk jd pmimpin tp otak dh x betul..amacam kta nk disukai org rmai klau kta sndiri xsuka rmai org??klau nk trik undi 2,tnjukkanla dulu tladan yg baik ya..pikir2knla..kbaikan kta susah nk dilihat,tp kburukan kta snang skli org tau..k

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates