Friday, July 22, 2011

Isu RM 100 Untuk Bayi Buat Guan Eng Meroyan


Blogger Penang Pejuang Bangsa palam Guan Eng... Haha kita tengok Komunis Lim Guan Eng terkena...

Terdahulu Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng DAP mendakwan BN dan UMNO menfitnah Program Anak Emas Kerajaan PR Pulau Pinang, dibawah jawapan segala tomahan yang dilemparkan oleh Guan Eng!

- BN dan UMNO sekali lagi menfitnah Program Anak Emas Kerajaan PR Pulau Pinang sebagai berbentuk rasuah dan pancing undi bila belum ada pilihanraya dan RM100 diberikan kepada setiap bayi dan bukannya kepada mana-mana pemimpin PR.Malah Suruhanjaya Pilihanraya pun tidak boleh menyatakan ianya ada kaitan dengan pancing undi bila tidak ada mana-mana pilihanraya sekarang.
( Ini kalau bukan rasuah apa dia... sebab memang sah-sah syarat kerajaan DAP Pulau Pinang hendak bagi RM100 kepada bayi yang lahir jika ibu-bapa 'budak' itu adalah pengundi.)


- Sungguh tidak waras dan tidak bertanggungjawab untuk BN dan UMNO mentakrifkan pemberian wang untuk meraikan tambahan cahaya mata kepada Pulau Pinang kepada rakyat sebagai amalan rasuah kerana pemberian wang kepada rakyat memang tindakan mana-mana kerajaan yang baik di dunia.
( KERAJAAN BN BERI SUBSIDI BERBILLION RINGGIT KEPADA RAKYAT & BULANAN BANTUAN JKM INI KIRA KERAJAAN BAIK DI DUNIA ...HAHA )

- Sehingga hari ini saya tidak pernah ditangkap ataupun disiasat pun melakukan rasuah kerana berikan wang kepada rakyat. ( NAK MENGUAP PULAK BACA YANG NI )

- Oleh itu, BN dan UMNO harus meminta maaf dan menarik balik tuduhan jahat rasuah ini kerana memperbodohkan rakyat seakan-akan rakyat boleh dibeli dengan rasuah RM100 sahaja.
( BUAT APA NAK MINTA MAAF , MEMANG KERAJAAN DAP CUBA BELI UNDI RAKYAT DENGAN RM 100 KERANA IA HANYA DISYARATKAN KEPADA PENGUNDI DI P.PINANG SAHAJA )


- BN dan UMNO perlu menjelaskan mengapa mengutuk kerajaan negeri PR bagi wang sedangkan satu sen pun tidak dibagi kepada warga emas dan bayi semasa BN memerintah Pulau Pinang sebelum ini.
( SATU LAGI KENYATAAN BODOH GUAN ENG YANG TIADA FAKTA , BANTUAN BULANAN JKM KEPADA WARGA EMAS ( BOT ) RM 300 SEBULAN ITU APA ? )

1 comment:

Anonymous said...

Guan eng tindas kehidupan org melayu dipenang! kerajaan dap di penang harus ditolak!