Tuesday, July 19, 2011

DAP Rela Cerai Dan Pijak Kepala PAS

Setiausaha Publisiti DAP kebangsaan Tony Pua mencadangkan partinya keluar perikatan tiga tahun Pakatan Pembangkang ekoran isu penguatkuasaan penuh enakmen melarang operasi pusat-pusat hiburan di Kedah ketika bulan Ramadan.

Pua melahirkan rasa tidak puas hati menerusi Twitter dengan berkata, beliau berpandangan DAP tidak wajar berada dalam Pakatan Pembangkang jika keprihatinan dan kebimbangan pihaknya tidak diambil kira oleh kerajaan negeri dalam isu semasa ini.

Pandangan itu dikeluarkan di sebalik laporan media bahawa Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abu Bakar tetap kekal dengan keputusan kerajaan negeri yang mahu melaksanakan secara sepenuhnya Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1997, yang melarang pusat-pusat hiburan beroperasi sepanjang bulan Ramadan.


Tahniah Anwar, kita berjaya perkudakan PAS...
Nanti lu boleh bikin kelab gay pada bulan puasa ni..


PAS dilihat semakin tunduk dengan sergahan DAP. Pas telah terbukti mempergunakan agama dalam usaha mendapatkan sokongan masyarakat tetapi tidak sanggup untuk memperjuangkan tuntutan Islam apatah lagi bagi mempertahankan kenyataan yang telah diluahkan.

Melayu PAS diluar sana janganlah jadi bachul untuk mempertahankan hak sendiri! Kalau anak jantan sahut cabaran mereka! Bangkitlah Melayu PAS!! Bangkit!! Ceraikan saja DAP seperti mana yang ditutut oleh mereka! Pesanan nenek moyang kita dulu.... Pantang maut sebelum ajal, pantang Melayu dicabar!

2 comments:

Anonymous said...

PAS skrg dah x mcm dulu lg... klu dulu Pas lah puak pembangkang yang terkuat... skrg bila bergabung dgn dp dan pkr, pas dilihat seperti parti politik underdog. pkr dan dap berjaya memperbodohkan pas

hangkedee said...

Labu oh ...labu Ya Pak Dapig...mari sini picit belakang aku! Ya Pak Dapig.Uhhhh...uhhhh...labu labu bolan Posa aku nak main manjong...Boleh Pak Dapig!!! main lah hadi cakap ok Ma!!!