Wednesday, October 19, 2011

Ramas Buah Dada: Rasuah RM200K Boleh Buat Guan Eng Hilang Kuasa Di Negeri Republik Penang


Imej Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng terus tercalar apabila kali ini kecoh mengenai kontroversi anak lelakinya yang dikatakan telah mencabul rakan sekolahnya. Bagi menutup mulut semua pihak, keluarga mangsa telah disogok dengan wang berjumlah RM200 ribu. Anak lelaki Guan Eng pula ditukar ke sekolah lain.

Sebelum ini Guan Eng amat terkenal dengan sikap suka menyaman sesiapa sahaja yang tidak menyokong tindakannya tetapi apabila kontroversi ini ditimbulkan, Guan Eng terus mengelak dari memberikan jawapan.

Kalau dia tidak bersalah mengapa harus takut untuk menegakkan kebenaran. Ini bukan soal menjawab isu yang ditimbulkan oleh UMNO seperti dakwaannya tetapi dia perlu menjawab demi keyakinan rakyat. Penjelasan perlu dibuat dan jangan menuding jari kepada UMNO apabila isu ini tersebar kerana yang pasti UMNO tidak ada kena mengena. Bukan UMNO yang mengarahkan anaknya mencabul.

Pihak berkuasa perlu membuat siasatan diatas dakwaan beberapa blog berhubung kes ramas buah dada dan rasuah tutup mulut yang bernilai RM200 ribu tersebut.

Perkara ini melibatkan soal moral dan maruah diri, Guan Eng dilihat telah menggunakan duit untuk menyelesaikan masalah dan mungkin ini bukan pertama kali dia menggunakan cara ini untuk menyelesaikan sebarang masalah.

Guan Eng didakwa telah membayar pampasan sebanyak RM200 ribu kepada keluarga mangsa sebagai bayaran menutup mulut.

Undang-undang di negara ini tiada pengecualian kepada sesiapa sekali pun! Guan Eng gelabah sebab dia takut hilang kuasa di Pulau Pinang!

Kes mana yang lebih berat? berkata buah dada, atau melakukan pencabulan ramas buah dada? tepuk dada tanya selera!

1 comment:

Piston Basah said...

Banyak lagi soalan rakyat belum dijawab oleh BN. LOL