Saturday, October 22, 2011

Sekitar Pentas PATRIOT Di Bukit Kepong





Gelombang PATRIOT di Bukit kepong....


Pantomin Bukit Kepong di pentas PATRIOT




Tn Shafiee, Presiden Persatuan Bekas Polis berkongsi pengalaman tragedi Bukit Kepong di pentas PATRIOT. Beliau menceritakan bagaimana mayat dilapah oleh komunis dan Sg Perak menjadi tempat mayat di buang.

Katanya lagi, Mat Sabu puji Mat Indera, kerana selamatkan seorang, tapi Mat Indera telah bunuh begitu ramai polis dan orang awam. apa matlamat Mat Sabu memperlekeh polis?

Dato Temenggong Kanang Anak Langkau mengambil tempat di Pentas PATRIOT. Beliau berkata kami anggota keselamatan, memang pantang menyerah kalah.

Katanya lagi Mat Sabu sepatutnya sudah lama di buang negara, diatas penghinaannya terhadap perjuang sebenar Bukit Kepong.

Beliau turut mencabar Mat Sabu pegang senjata, dan beliau sanggup ikut Mat Sabu bertempur di medan perang yang sebenarnya.. Katanya lagi Mat sabu hanya pandai berperang mulut sahaja tapi tidak pernah merasai bagaimana peluru menembusi tubuhnya seperti yang beliau lalui....


Kita tidak boleh benarkan penghinaan dan cubaan untuk menukar sejarah ini berlaku kerana pejuang kemerdekaan sebenar, bukan komunis tapi adalah orang seperti Dato Kanang dan Polis. Kata Khairy.

Pemuda tidak akan benarkan mana-mana pihak untuk memutar belit sejarah demi kepentingan mana-mana pihak.

Katanya lagi jika kita mengiktiraf Mat Indera sebagai pejuang ini bermakna kita mengiktiraf Ching Peng juga sebagai perjuang negara kerana Ching Peng adalah ketua komunis.

Jangan terkejut satu hari nanti jika PAS memberi penghargaan kepada komunis sebagai tanda terima kasih kerana berjuang untuk kemerdekaan. Jika sebelum ini PAS telah mengangkat komunis sebagai perjuang kemerdekaan, perkara ini tidak mustahil akan berlaku.Katanya.


Khairy, menyampaikan sumbangan kepada veteran-vateran UMNO yang turut berjuang untuk kemerdekaan.



1 comment:

qaseh said...

mana nak dpt baju patriot tu hah.. cam best jer baju yang khairy pakai tue