Tuesday, October 11, 2011

Wajah Terkini Khalid Ibrahim Yang Bakal Dipecat!


Serabut ke bro..... Inilah wajah terkini MB Selangor selepas kantoi kes murtad di gereja DUMC. Bertambah serabut lagi sebab nak fikir belanjawan Selangor, payah sangat nak buat belanjawan ni sebab otak Khalid lembap sikit...

Paling Khalid serabut, isu murtad Khalid di gesa pohon maaf kepada JAIS... Malu brooooo!

Baru-baru ini berlaku pergaduhan di Mesyuarat PKR Cabang Kuala Selangor. Apa nak jadilah parti PKR ni? Gaduh, seks, liwat dah sebati dengan parti ni...

Terbaru dengar cerita Khalid bakal di tendang dari kerusi MB Selangor (rancangan jahat Azmin Ali).

Mau tak serabut Khalid gagagap ni...

Azmin Akui Wujud Gerakan Singkirkan Khalid

Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohamed Azmin Ali mendedahkan kontroversi berhubung gesaan untuk menyingkir Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor sebenarnya muncul di kalangan ahli peringkat bawahan parti itu.

Bagaimanapun menurutnya, pandangan ahli parti agar kepimpinan Abdul Khalid sebagai Menteri Besar digantikan telah pun ditolak oleh Majlis Pimpinan Pusat PKR.

“Mana-mana pihak yang kemukakan (pandangan) sama ada dalam memorandum atau luar memorandum kita bincang secara terbuka dalam kepimpinan parti di peringkat Biro Politik dan Majlis Pimpinan Pusat.

“Jadi soal pandangan yang diberikan oleh anggota parti harus kita raikan, tapi kita telah bincang dan muafakat bahawa Tan Sri Abdul Khalid akan teruskan sebagai Menteri Besar,” katanya ketika ditemui di lobi Parlimen di sini, Selasa.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas mengenai dakwaan sebuah blog berhubung wujudnya memorandum yang diserahkan kepada Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim agar memecat Abdul Khalid sebagai Menteri Besar baru-baru ini.

Mohamed Azmin yang juga Ahli Undangan Negeri (Adun) Bukit Antarabangsa sebelum ini sering dikaitkan dengan dakwaan terlibat dalam komplot untuk menggulingkan Abdul Khalid sebagai Menteri Besar.

Malah Mohamed Azmin turut dikaitkan terlibat dalam dakwaan pakatan 15 ahli Parlimen untuk menggulingkan Abdul Khalid pada pertengahan 2010.

Mengulas lanjut Mohamed Azmin berkata, kepimpinan tertinggi PKR juga menyedari wujudnya gesaan berkenaan namun Majlis Pimpinan Pusat berpendirian untuk mengekalkan kepimpinan Abdul Khalid.
Ditanya mengenai kesahihan memorandum gesaan berkenaan, Mohamed Azmin berkata beliau tidak mengetahui mengenainya.

“Saya tidak tahu, saya tidak pernah melihat memorandum tersebut. Namun perkara ini telah dibincangkan di peringkat tertinggi parti dan kita mengambil keputusan secara kolektif supaya beliau (Abdul Khalid) teruskan.
“Perkara itu telahpun dibincang dan kita muafakat untuk mempertahankan Tan Sri Khalid sebagai Menteri Besar,” katanya.

Dalam pada itu Mohamed Azmin turut memuji pentadbiran Abdul Khalid yang disifatkan efisyen terutamanya dalam menangani masalah rakyat.

“Beliau telah meletakkan satu asas yang cukup kuat dan kukuh di Selangor dalam pelaksanaan dasar-dasar yang peduli masalah rakyat dan diterima baik masyarakat dan rakyat keseluruhannya,” katanya – Mstar

Anwar Akui Wujud Usaha Singkir MB Selangor

Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Isnin mengakui wujud usaha di peringkat dalaman parti itu untuk menyingkirkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor.

Menurut Anwar, kepimpinan tegas Abdul Khalid mentadbir Selangor selepas pilihan raya umum 2008 menjadi punca kepada perasaan tidakpuas hati di kalangan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PKR.

“Yang dibangkitkan tentang cara pengurusan Menteri Besar yang agak tegas.

“Ini pandangan yang dikemukakan, dan ia telah pun kita selesaikan,” katanya ketika ditemui pemberita di lobi Parlimen di sini, Isnin.

Anwar mengulas mengenai laporan sebuah portal berita yang dipetik daripada laman blog berhubung wujudnya memorandum yang diserahkan kepada beliau untuk memecat Abdul Khalid sebagai Menteri Besar.

Mengulas lanjut, Anwar yang juga Penasihat Ekonomi Selangor berkata, sistem demokrasi yang diamalkan PKR membolehkan semua pihak memberi pandangan serta menegur mengenai kepimpinan parti di semua peringkat.

“Kita ambil satu pendekatan yang demokratik, ahli boleh bantah atau kemuka cadangan minta ganti sama ada ketua umum, presiden ataupun Menteri Besar.

“Tapi perkara ini telah diselesaikan dengan baik… sekarang ini kita bagi mandat penuh kepada Tan Sri Khalid sebagai MB,” katanya – Mstar


Hadoooiiiii Pecah perut aku tengok muka Khalid Kah! Kah! Kah!

Stay in touch with Bro Jinggo

3 comments:

Anonymous said...

hahaha.....dah same level ngan penghuni hospital bahagia....penghuni kat sane ponk lagi smart dari die......

Anonymous said...

aku pun kah kah kah...dah lama dah...

Anonymous said...

kah kah kah kah kah
kah
ka
h!!!!!!!!!!!!!!!!!!