Tuesday, February 5, 2013

Panas! Pas Terengganu Minta Pas Pusat Jangan Jadi Boneka Pakatan Haram


Seperti yang aku katakan di posting sebelum ini tiada gunanya akar umbi bersedia mempertahankan maruah agama islam jika pemimpin PAS adalah boneka kepada DAP dalam Pakatan Haram!

Kepimpinan tertinggi parti PAS seolah-olah tidak mengambil berat dengan situasi semasa apabila mereka hanya berdiam diri dan membenarkan rakan sekutunya iaitu DAP mempertikai Islam dan ajarannya.

Sekiranya DAP dan PKR masih tidak memahami perjuangan PAS maka adalah wajar untuk parti itu meninggalkan Pakatan Haram.

Bernama - Demi maruah agama Islam, penyokong Pas Kuala Terengganu mahu pemimpin mereka di peringkat pusat menyatakan pendirian tegas berhubung isu penggunaan kalimah Allah yang masih dibangkitkan DAP.

Sekumpulan 20 orang yang mendakwa mewakili para penyokong Pas Kuala Terengganu mengadakan demonstrasi aman di hadapan Masjid Tengku Tengah Zaharah di Kuala Ibai di sini sebagai menuntut pendirian itu.

Mereka membawa sepanduk dan melaungkan AllahhuAkbar serta mendesak pemimpin Pas supaya tidak tunduk terhadap desakan pengerusi DAP Karpal Singh dan setiausaha agungnya Lim Guan Eng yang mereka anggap sewenang-wenangnya memperkotak-katik isu kalimah Allah demi tujuan politik.

Wakil kumpulan berkenaan, Zamri Yaacob, 42 tahun, turut mendesak supaya kepimpinan Pas menyatakan apa hukum dalam Islam jika anggota PAS membantu DAP pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

"Kami sebagai anggota Pas meminta kepimpinan Pas tegas dengan pendirian dan sebaiknya keluarlah dari Pakatan Rakyat (PR) kerana ia merosakkan bangsa Melayu dan kesucian Islam," katanya kepada pemberita.

No comments: