Friday, August 12, 2011

Kasi Bongkar Lagi... Guan Eng Bercita-cita Jadi PM Malaysia


Blog MIM (novandri.blogspot.com) mendedahkan usaha pihak DAP yang mahu mengangkat Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng sebagai Perdana Menteri sekali gus bakal mengecewakan Anwar yang sekian lama bercita-cita mahukan jawatan itu.

Katanya, impian mereka itu dinyatakan menerusi laman sosial Facebook yang turut dibuat dalam bentuk promosi berbayar menandakan kesungguhan usaha mereka.

"Facebook yang mengagung-agungkan ahli politik DAP itu sudah pasti akan mengeruhkan lagi perhubungan sesama pemimpin pakatan pembangkang, lebih-lebih lagi di antara Anwar dan Guan Eng. Dan apa pula respons Guan Eng mengenai kewujudan Facebook tersebut?" katanya.

Sehubungan dengan itu, blog tersebut mahukan Guan Eng menyatakan pendirian beliau berhubung laman Facebook tersebut dan Ketua Menteri Pulau Pinang itu tidak perlu berdolak-dalih kerana rakyat sudah mual dengannya.

Blog Mesin Taip Buruk (mesintaipburuk.blogspot.com) berkata, tidak sukar bagi Guan Eng untuk mencapai impian menjadi Perdana Menteri Malaysia walaupun Perlembagaan menetapkan hanya orang Melayu dan beragama Islam sahaja yang layak menjawat jawatan itu.

Katanya, jika pembangkang memenangi pilihan raya umum akan datang, maka Anwar akan dilantik sebagai Perdana Menteri Malaysia yang baru dan kemudian barisan Kabinet beliau yang sudah pasti terdiri daripada para pemimpin DAP akan mendesak Anwar untuk meminda Perlembagaan Negara dengan meletakkan frasa bahawa Perdana Menteri tidak terbatas kepada orang Melayu dan beragama Islam sahaja.

"Bila Perlembagaan itu dah dipinda, Anwar akan dijatuhkan dengan cara yang sangat tidak terhormat iaitu dengan mencampakkannya ke dalam Sungai Buluh atas dakwaan meliwat. Ingat semua rahsia Anwar dalam tangan Karpal Singh selaku peguambelanya merangkap Pengerusi DAP. Pada masa itu, Anwar dah tak boleh buat apa-apa dah dan (Yang di-Pertuan) Agong pun dah tak boleh buat apa-apa. Maka Guan Eng dilantik sebagai PM berdasarkan Perlembagaan yang dipinda.

"Habis cerita...!! Masa itu orang Melayu akan jadi kaum Uighur di China yang hari ini mereka tidak dibenarkan menunaikan ibadat puasa, tidak boleh bertarawih dan semua aktiviti keagamaan dilarang!" katanya.

Kalau Guan Eng jadi PM nascaya Malaysia akan jadi hak milik kekal Singapura!! 

3 comments:

Anonymous said...

Guan Eng terdesak! Gila kuasa!

Anonymous said...

Langkah mayat kami dulu! Tuiiiii bangsat punya guan eng!

Anonymous said...

Face book ini terdapat ditempel di f/b China Radio International (CRI) bahasa Melayu.