Monday, August 8, 2011

Kes Rumah Banglo: Khir Toyo Diarah Bela Diri


Bekas Menteri Besar Selangor, Dr Mohamad Khir Toyo pada Isnin, diarahkan untuk membela diri atas tuduhan menyalah guna kuasa untuk mendapatkan sebuah rumah banglo dan sebidang tanah di Seksyen 7 di sini, empat tahun lalu.

Hakim Datuk Wira Mohtarudin Baki membuat keputusan itu selepas berpuas hati bahawa pihak pendakwaan berjaya membuktikan prima facie terhadap tuduhan yang perlu dijawab oleh Mohamad Khir.

Beliau kemudian menetapkan perbicaraan pada 26 hingga 30 September ini.
Dr Mohamad Khir didakwa mendapatkan untuk diri dan isterinya, Datin Seri Zahrah Kechik, suatu barangan berharga iaitu dua lot tanah dan sebuah rumah di No 8&10, Jalan Suasa 7/1L di Shah Alam daripada Ditamas Sdn Bhd (Ditamas) melalui pengarahnya, Shamsuddin Hayroni.

Hartanah yang terletak di Seksyen 7 di Shah Alam itu diperoleh dengan harga RM3.5 juta, sedangkan ia dibeli oleh Ditamas pada 23 Disember 2004 pada harga RM6.5 juta.

Ini semua kerja jahat puak pembangkang yang mahu mencalarkan imej Dr Khir Toyo! Kita perlu ucapkan syabas kepada Khir Toyo kerana tidak seperti Anwar Ibrahim yang sentiasa mahu menangguh-nangguhkan kesnya dimakamah.

1 comment:

Anonymous said...

harap ds khir toyo bebas dr tuduhan tersebut..