Monday, August 8, 2011

Mahu Jadi Jutawan Segera: Mahfuz, Salahuddin Saman Kerajaan


Naib presiden PAS Salahuddin Ayub dan Datuk Mahfuz Omar hari ini memfailkan saman ke atas kerajaan persekutuan dan Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar katanya “salah tangkapan” semasa perhimpunan BERSIH 2.0 pada 9 Julai lalu.

Turut dinamakan sebagai responden adalah Ketua Polis Daerah Brickfields Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid dan pegawai polis yang menangkap mereka Inspektor Mohd Zaid Madzizat.

Mana ada salah tangkap? betul la polis tangkap dua penyagak yang nak buat rusuhan di Kuala lumpur pada 9 julai yang lalu!

Saman itu difailkan menerusi syarikat guaman Tetuan Faiz Fadzil & Co bersama peguam Zulhazmi Sharif.

Kedua-dua naib presiden PAS itu menuntut ganti rugi am, ganti rugi teruk dan gantirugi teladan, kos serta lain-lain relif atau perintah yang difikirkan sesuai oleh mahkamah.

Selain itu, mereka juga menuntut faedah pada kadar 8 peratus setahun ke atas jumlah penghakiman dari tarikh writ saman sehingga penyelesaian penuh.

Hahaha... diaorang nak jadi Jutawan segera rupanya.... Gila la pemimpin puak pembangkang ni... Sementara nak tunggu buka korang layan dulu lagu ni...

Oh... dalam dunia...
Oh... kita raja...
Oh... jangan lupa...
Oh... Jangan gila

Gila darjat
Gila nama
Gila kuasa
Gila Harta
Semua gila

Buat baik berpada-pada
Kata org tua
Buat jahat jangan sekali

Engkau takkan rugi
Mulia dibalas syurga
Dosa 'kan sensgara
Ini hukum karma




4 comments:

Anonymous said...

yb pas ni mmg pembangang sikit.... buat salah x nk saman polis pulak.

fiDooo said...

oh macamm itu,

Unknown said...

Satu sketsa "MAHARAJA LAWAK MALAYSIA" yg terbesar, sbb duit yg mereka nak samam tu duit RAKYAT MALAYSIA. Ini bermakna duit masyarakat maheren yg susah kena sekat dari berkerja mencari rezeki pd 9 julai 2011 yg lepas. Kalau hidup selalu mencari kesalahan org lain macam kumpulan spt ini alamatnya memang sengaja nak gadai tanah air Malaysia. Siapa sebenarnya 'Kerajaan Malaysia' kalau bukan RAKYAT itu sendiri.

Moga Malaysia bebas dari org2 yg mempunyai pemikiran spt 'BERShit' diatas..

p/s: Agak2 apa nak dibuatnya bila dpt duit juta2 tu pada mereka yer?

Majid Yahya said...

Sallahudin Ayub nk saman kerajaan ?
hahaha. mengadangada.