Saturday, August 13, 2011

Nurul Izzah Ingat PAPA Dia Sudah Jadi PM Malaysia


Pakatan pembangkang berterusan berlagak seolah-olah mereka sudah memerintah Malaysia apabila memberitahu akan membina hubungan diplomatik yang lebih erat dengan kerajaan Jerman.

Perkara itu disuarakan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar selepas beliau dan beberapa pemimpin pembangkang yang lain 'terpesona' dapat bertemu dengan Timbalan Menteri Luar Jerman, Werner Hoyer.

Soal hubungan diplomatik sebenarnya adalah hubungan rasmi antara kerajaan yang memerintah dengan sesebuah negara dan bukannya hak pembangkang, apatah lagi pakatan pembangkang itu sendiri belum berdaftar.

Selasa lalu, Nurul Izzah bersama Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu dan Ahli Parlimen Kepong, Dr. Tan Seng Giaw menemui Hoyer dan antara butir perbincangan adalah membabitkan soal perhimpunan haram yang didalangi pembangkang pada 9 Julai lalu.

Hadir sama pada pertemuan tersebut ialah Duta Jerman di Malaysia, Dr. Guenter Gruber.

Nurul Izzah dalam blognya, menyifatkan pertemuan itu satu sesi yang cukup menarik dan pasti bakal membuahkan hasil yang akan mengeratkan hubungan diplomatik antara pakatan pembangkang dengan kerajaan Jerman.

Hahaha... PAPA Dia Hebat!

3 comments:

Anonymous said...

Papa dia hebat balun org je bro...

Anonymous said...

balun org eh..huhu..nasib karpal tu paralyze..kalo x..die balon jugak..x kire die cakap..huhu

Anonymous said...

Mesti Nurul duk pasang angan2 nak ganti papa jadi PM lepas papa mampus, kan?

Jadi PM wanita Malaysia pertama! wow-bestnyeerr..boley simpan gigolo ramai2..bayar dgn duit rakyat--huhuuuuu