Thursday, August 11, 2011

Khalid Ibrahim Kena Pukulan TKO KJ


Isu JAIS serbu Gereja DUMC dilihat akan terus panas kerana banyak pihak sudah mendedahkan apa sebenarnya cuba dilakukan gereja terbabit malah sudah banyak bukti wujudnya usaha mencampuri urusan agama lain yang bercanggah dengan perlembangaan negara! 

Khalid mudah terperangkap oleh tektik” divide and rule” pecah dan perintah musuh-musuh Islam yang mahu melihat Umat Islam sentiasa bercakaran dan bertentangan pendapat didalam menangani sesuatu isu yang timbul.

Tunggu Apa lagi Khalid Ibrahim tunggu? Tembelang sudah pecah, berundurlah dari jadi BONEKA MB DAP!


Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin mendakwa adanya cubaan untuk melengah dan memerapkan daripada perhatian umum isu serbuan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) di Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC), Petaling Jaya, Rabu lalu.

Beliau berkata, ini kerana tiadanya sebarang tindakan susulan terhadap isu serbuan JAIS itu.


"Bagi kami, helah sedemikian amatlah tidak bertanggungjawab kerana ia melibatkan sesuatu yang amat sensitif bagi kedua-dua masyarakat Muslim dan Kristian di Malaysia, yang sedang memerhati dan mengikuti kes ini," katanya.

"Sebarang usaha untuk melengahkannya adalah suatu yang amat tidak bertanggungjawab dan dan hanya menempah ketidakstabilan rakyat dan negara.

"Sekiranya Tan Sri Khalid Ibrahim nak tangguh dan sorokkan perkara ini dari rakyat maka lebih baik beliau meletak jawatan sahaja sebab tidak layak lagi memegang jawatan menteri besar," kata Khairy.

Bagi Pemuda Umno, katanya, tiada sebarang kompromi dalam perkara yang melibatkan aspek akidah.

"Oleh itu, kami mendesak agar rakyat diberikan bukti dan laporan tentang perkara ini dan pada yang sama janganlah kita mudah untuk saling tuduh menuduh.

"Atas sebab itulah, kerajaan negeri Selangor harus tampil memberi penjelasan berhubung insiden serbuan JAIS ke atas Gereja Methodist Damansara Utama sekarang juga, tanpa berdolak-dalih lagi," tegas Khairy.

Sehubungan, katanya, Pemuda Umno "amat kecewa dengan kerajaan negeri Selangor yang bukan sahaja dilihat lesu malahan kaku dalam tindakannya menangani isu serbuan tersebut.

Dakwanya, menteri besar memilih untuk berlengah dan menyorok di belakang tabir JAIS walaupun beliau sepatutnya harus segera menyiasat kes ini bagi mengambil tindakan perlu yang wajar.

2 comments:

Anonymous said...

MB Selangor letaklah jawatan jika tidak sedia bertanggung jawab!

Pemuda Kota Raja said...

syabas pemuda pembela agama, bangsa dan negara!