Friday, January 13, 2012

Isu NFC: Shahrizat Ambil Cuti 3 Minggu Bagi Membantu Siasatan SPRM


Inilah perbezaan yang ada diantara pemimpin UMNO/BN dengan Pakatan Rakyat... Agak-agak kalau kena dekat batang hidung pembangkang mahu ke mereka memberi kerjasama dengan SPRM? Haram... lagi di heretnya rakyat untuk menyelamatkan diri mereka ada lah...

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil memaklumkan beliau akan mula bercuti rehat daripada menjalankan tugas sebagai menteri selama tiga minggu bermula esok.

Dalam satu kenyataan di sini hari ini beliau berkata, permohonan cuti rehat itu dibuat bagi membolehkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menjalankan siasatan terhadapnya berhubung isu Perbadanan Fidlot Nasional (NFC) yang hangat diperkatakan sebelum ini.

Katanya, beliau telah pun membuat permohonan cuti tersebut daripada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebelum ini.

“Saya berharap SPRM akan dapat menjalankan siasatan sama ada saya terlibat atau tidak di dalam apa-apa keputusan yang dibuat oleh kerajaan mengenai NFC di mana suami saya Datuk Seri Dr. Mohamad Salleh Ismail memegang jawatan sebagai Pengerusi Eksekutif,” katanya.

Laporan Ketua Audit Negara baru-baru ini menyatakan NFC gagal memenuhi matlamat penubuhannya diikuti dakwaan pembangkang wujud penyelewengan peruntukan kerajaan berjumlah RM250 juta kepada NFC.

Ia termasuk dakwaan mengenai berlaku penyalahgunaan wang pinjaman yang diperoleh NFC bagi membeli kondominium mewah berharga RM9.8 juta di Lembah Klang.

Shahrizat sebelum ini menegaskan, beliau tiada kena-mengena dengan isu berkaitan NFC.

3 comments:

Anonymous said...

Woi, orang PR X lantak duit rakyat laaa...lu keturunan PENCACAI sama KIAMAT....

Anonymous said...

woi anon 10:21 AM... ko igt org PR tu baik sgt je.. burit la tak makan duit rakyat... buka mata la sikit bangsat...

Anonymous said...

Anon 10:21,

Org PR x lantak duit rakyat..., diaorang telan dengan rakyat2 sekali..!