Tuesday, February 19, 2013

Drama MB Khalid Gagap Berakhir.... Setuju Pilihanraya Diadakan Serentak


Baru nak ada akai MB Selangor ni... Lain kali jangan nak buat lawak bangang, memalukan diri sendiri je... Taktik Khalid Gagap ni duk celah gigi je... tak sape nak layan lawak bangang Khalid... Haha siannya....

Ingat tak... temberang Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pada 30 Januari lalu tarikh pembubaran Dewan Undangan Negeri Selangor akan diumumkan selepas sambutan Chap Goh Mei masyarakat Cina pada 25 Februari ini.

Jika betul itu bermakna pilihanraya DUN Selangor akan dibuat lebih awal dan berasingan dengan negeri-negeri lain.

Katanya langkah itu akan diambil jika pada waktu itu kerajaan pusat masih tidak umum apa-apa mengenai pembubaran Parlimen.

Ramai pemerhati politik menilai kenyataan itu hanya 'gempak saja' dalam cubaan untuk dorong Datuk Seri Najib Tun Razak tunduk kepada tekanannya.

Lebih memalukan, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng sendiri tidak setuju nak ikut Selangor dan kata negeri pimpinanya itu akan ikut pengumuman Perdana Menteri nanti.

Akhir seperti diduga...Khalid terpaksa telan balik acahnya itu.

Bercakap kepada wartawan selepas satu majlis di Shah Alam Selasa,beliau kata Kerajaan negeri Selangor akur supaya pilihan raya negeri diadakan serentak dengan pilihan raya parlimen.

Katanya perkara itu telahpun disepakati semua Ahli Dewan Undangan Negeri Selangor (ADUN) daripada pakatan pembangkang.

"Kami setuju supaya tarikh pilihan raya ditetapkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya dan kami tidak keberatan supaya pilihan raya negeri dilaksanakan serentak dengan pilihan raya Parlimen."

No comments: