Thursday, August 11, 2011

14 Gambar Sophia Penganjur Majlis Di Gereja Methodist Damansara Utama DUMC Di Dedahkan


Kerajaan PKR Selangor sehingga kini tidak menjelaskan kepada umum mengenai tindakan JAIS memeriksa Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) di Petaling Jaya atas dakwaan cuba menyebarkan agama Kristian ke atas penganut Islam malam Rabu lalu.

Baik lah mari kita dedahkan siapa penganjur dalam program yang mahu memurtadkan orang Islam di Damansara Utama Methodist Centre tempohari, salah seorang daripanya ialah Sophia @ Nadea Mohd Salleh. Dialah yang menahan pihak JAIS dari masuk terus dan pihak Jais perlu negotiate selama satu jam baru dapat kebenaran masuk.

Ketika ditanya samada dia berugama Islam, Sophia yang berbangsa Melayu dan IC masih meletakkan ugama sebagai Islam hanya menjawab saya percaya pada tuhan.


Pemeriksaan ke atas premis tersebut dibuat berikutan laporan menyatakan disyaki terdapat usaha memurtadkan orang Islam di premis tersebut di mana program tersebut dianjurkan oleh Nadeane @ Sophia BT Mohd Salleh dengan No. Kad Pengenalan 790317-01-6094 (dipercayai telahpun murtad).

Baca disini untuk mengetahui kronologi acara sini.

Beberapa perkara yang menimbulkan seribu satu persoalan dan tanda tanya:

1. Mengapa penganjur menyatakan majlis tersebut adalah majlis berbuka puasa tetapi penganjur pada awalnya menafikan kehadiran orang Islam dalam majlis tersebut dan dalam aturcara program jelas mencatatkan bahawa majlis itu ialah "Thanks Giving Dinner" yang jelas berunsurkan Kristian?

2. Mengapa hanya orang Islam yang dijemput khas telah hadir ke majlis tersebut dan ianya dibuat secara tertutup di gereja yang turut dihadiri bukan Islam?

3. Mengapa bunga manggar diletakkan dipintu masuk dewan?

4. Mengapa jemputan yang hadir memakai baju Melayu, kurung dan kebaya?

5. Mengapa terdapat 3 orang Islam cuba melarikan melalui pintu belakang?

6. Mengapa wujud nyanyian lagu ALHAMDULILLAH dan ALLAH AKBAR dalam aturcara program?

7. Mengapa soalan kuiz tentang Islam diberi kepada hadirin?

8. Mengapa dan bagaimana kertas soalan kuis tentang Islam dijumpai dikoyak dan dibuang ke dalam tong sampah di dalam dewan?

9. Mengapa majlis tersebut diadakan di gereja yang jelas ada unsur-unsur penarikan?

10.Mengapa penganjur beriya-iya cuba menipu penguatkuasa JAIS dan polis tentang program dan kehadiran orang Melayu/Islam?

11.Mengapa Nadeane @ Sophia BT Mohd Salleh enggan mengaku beragama Islam sedangkan kad pengenalannya tertera beliau Islam?

info- SKrewkuat

14 comments:

Anonymous said...

Sophia dan 11 yg lain bertaubatlah, kembali kepangkal jalan...

Anonymous said...

budak ni mmg dah lama murtad.. persoalannya mbpj pun tak berani nak sita gereja tersebut.

Anonymous said...

depa tergamak berbohong asalkan matlamat tercapai. kalau itulah pendekatannya yang dipilih biarkanlah mereka menuju matlamat palsu itu.

namun mukmin tak akan sanggup berbuat perkara sama bagi mengejar matlamat. ini kerana mukmin ada matlamat yang tepat dan benar.

bukan tarik diri dari persaingan tetapi sebagai mukmin adalah terhormat kalau bersaing secara sihat.

Anonymous said...

memalukan...nama ja sedap...silap2 laki ko sekali kena murtadkan...sialan~

Anonymous said...

peserta muslim murtad di beri ganjaran rm60k, cuba siasat siapa yg beri...

Anonymous said...

Sophia ni memang dah murtad , kemudian dia diberi tugas oleh gereja membawa rakan2 dan teman2 lain yg celaru dan hiduo terumbang-ambing agar ikut jejak sophia , sophia ini dibayar gaji oleh gereja ..bukan free ! pada seorang melayu yg berjaya dikristiankan dia mendapat kenaikan ganjaran ,

benda ni dah lama berlaku , bukan hanya bermula semalam , cuma dulu pihak gereja tak berani secara terang2an , mereka berselindung disebalik nama sesuatu majlis ,

Cuma semenjak pembangkang memerintah Selangor , kegiatan pihak gereja semakin dirangsang dan dibela , mereka punya peguam dan menteri pembangkang yg menjanjikan jaminan dan dana sekiranya kes masuk mahkamah ,mereka rasa terjamin dan tidak perlu takut apa2 , segalanya dalam kawalan !

apatah lagi apabila adanya Khalid gagap dan Anwar Aljuburi , mak lampir Zuraidah dan sebagainya yg dengan bahalolnya rela diperbodohkan , diperkudakan pihak kristian yg berselindung disebalik nama pakatan rakyat .

Anonymous said...

Masih punya masa untok bertaubat, bertaubat lah wahai Sophia dan rakan2nya . Pulanglah kepangkal jalan. sesunggohnya Ucaplah 2kalimahsayhadat InsyaALLAH kamu akan lebih tenang .....InsyaALLAH .

Sharifah sheila.

Anonymous said...

Amboi kau. Dan2 nama khalid dan anwar kau main bedal je. Kau ni yg jauh tepesong ni.... Kau tau ke mereka ada hubung kait?

Anonymous said...

Saudara Sekalian,

Dalam masa kita melahirkan kekesalan malah 'maki hamun' kepada golongan yang bertanggungjawab memurtadkan umat Islam, kita jangan lupa persoalan pokok masalah ini.

Persoalan pokok ialah bagaimana untuk menyelamatkan Aqidah Umat Islam dan memberhentikan segala tektik licik golongan kafir ini dalam menjalankan dakyah mereka kepada Umat Islam.!

Kalau kita lihat secara positif keputusan PRU 12 ada hikmah kegagalan BN mempertahankan dua pertiga majoriti di Parlimen dan jatuhnya beberapa negeri ke tangan pembangkang.

Hikmahnya yang kita dapat melihat 'wajah' sebenar golongan tertentu rakyat Malaysia sekiranya mereka dapat kuasa! Apa yang berlaku di Selangor adalah gambaran sebenar sekiranya golongan ini berkuasa!

Hikmah lain kita dapat ialah gambaran 'wajah' sebenar segelintir kecil golongan kita sendiri. Untuk berkuasa mereka sampai sanggup menggadaikan maruah, agama dan sanggup menjual 'ibu bapa' sendiri!

Waktu masih belum terlambat untuk memperbetulkan keadaan. Dengan hati yang suci dan ikhlas kita wajib 'berjuang' untuk mempertahankan Agama Islam dan hak kita!

Terdapat pelbagai cara untuk 'berjuang' Pilih cara paling berkesan berdasarkan kemampuan kita. Malah sentiasa ingat mengingati antara satu sama lain untuk tujuan kebaikan juga merupakan satu jihad kecil!

Warga Setia

Anonymous said...

ULAMA2 DAN UMAT2 PARTI PAS ALJUBURI AKAN BERDEMO JIHAT BERKAITAN ISU MISMAH.

JIHAT DEMI SATU PANGKAH PILINARAYA?

PAS ALJUBURI TAK KISAH PASAL MURTAD KERANA SOPHIA DAN PAS ALJUBURI SAMA2 BERJIHAT UTK TANDA PANGKAH.

KUTHBAH JUMAAT HARI INI, PAS ALJUBURI AKAN MEMBAWA TANDA PANGKAHNYA BERSAMA.

Anonymous said...

ikut HUDUD apa hukuman yg patut dikenakan pda yg murtad dan memurtadkan org islam...dah la dia MURTAD,lepas tu nak MEMURTADKAN org islam lg.. sila jawab org NIK AZIZ....

Anonymous said...

Assalammualaikum, kalau kita pandai mengatakan orang ini atau orang itu kafir, adakah kita sendiri pasti yang kita akan ke syurga bila kita meninggal dunia sahaja nanti? Tengok diri sendiri dahulu sebelum menuding jari ke atas kesalahan orang lain. Allah Maha Adil.

Anonymous said...

Satu kes kedengaran di kawasan saya yatim piatu terpaksa di serah kpd PakCik yang berAgama Christian untuk dibesarkan kerana dari keluarga ramai dan miskin.

Yg sulung perempuan baru kerja terpaksa menyara adik beradik 8orang. Pakcik mendesak bahawa kakak ini tidak layak menjaga adik2 lain.

Nama semua Melayu, tetapi sekarang umurnya dah dlm lingkungan 40an, dia mengikut Agama Pakcik dia, Christian.

Satu lagi kes isteri asal Buddhist, 4 anak di tinggal suami org Islam. Terdesak dgn keadaan hidup dia terpaksa bawa pulang anak2 kepangkuan keluarga asalnya.

Banyak terdengar kes2 begini.

Masaalah selama ini, ibu tunggal serta anak2 tertinggal tidak mendapat bantuan sewajar dari mana2 pihak.

Anonymous said...

yang dikesali, dimana pihak yang bertanggungjawab untuk memberi bantuan awal..bukan menyalahkan orang itu orang ini..kita sendiri pun kadang kadang leka buat tak tau je...

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates