Friday, August 12, 2011

SMS MBPJ Operasi Sita Bangunan DUMC!


SMS dari orang dalam MBPJ yang berkata, pada sebelah pagi semalam satu taklimat diadakan penguaktkuasa untuk mengambil tindakan SITA ke atas bangunan DUMC kerana telah menyalahgunakan tempat tersebut sebagai Gereja.

Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) Seksyen 13, Petaling Jaya hanya mendapat kelulusan untuk membina pusat komuniti dan bukannya sebuah gereja daripada Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ).



Menurut Penolong Pengarah Kawalan Bangunan MBPJ, Nurul’ Ain Abdul Rahman, berlaku salah guna permohonan yang diberikan oleh pihak pentandbiran apabila DUMC membina gereja ditempat yang tidak dibenarkan.

Kalau ikut permohonan yang mereka (DUMC) minta kita, ialah pembinaan pusat komuniti bukan gereja. Di sini berlaku salah guna permohonan dan boleh dikenakan tindakan.

Dengan kenyataan diatas jelas membuktikan bahawa satu kesalahan telah berlaku dan ianya seharusnya disita bangunan tersebut kerana telah melanggar undang undang MBPJ.

Akan tetapi tidak dapat dipastikan siapakah yang membatalkannya tetapi yang pasti MB Selangor telah pun meminta maaf ekoran serbuan JAIS tersebut.

Kenapa Hendak Pertahankan Gereja Haram?

2 comments:

Anonymous said...

Khalid gagap klu x mampu nak pikul tanggungjawab letak jawatan saja la!

Anonymous said...

Nk sita gereja pun takut! Mcm mana nk jd pemerentah???????