Saturday, November 26, 2011

0 PAS is DEAD! Hanya 15 Orang Hadir Ceramah PAS Di Rembau !

Ceramah Umum PAS Negeri Sembilan pada 25.11.2011 jam 9mlm-12mlm bertempat di Kg.Sawah Raja Dun Kota Negeri Sembilan.

Bukti PAS Negeri Sembilan ditolak Rakyat Negeri Sembilan.

Bukti PR ditolak Rakyat apabila Ceramah Umum PAS Negeri Sembilan di Kg.Sawah Raja Dun Kota hanya dihadiri 15 orang sahaja.

Penceramah PR yang hadir 4 orang semuanya iaitu Ketua Penerangan PAS Rembau, Ketua Pemuda PAS Negeri Sembilan, Yb Eng Siew Lim ( DAP ) Adun Sekinchan dan Yb Taufik Adun Paroi Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan. Kenapa 15 orang sahaja hadirin yang hadir ?

PAS is DEAD!

0 Azmin Ali Tipu Rakyat, Bangsa Sendiri! Kampung Melayu di Gombak Dihapuskan?


GOMBAK: “Kami diusir seperti pendatang sedangkan tanah ini hak kami lebih 40 tahun lalu,” kata penduduk, Zakaria Abu Bakar yang dipaksa berpindah dari rumahnya di Bukit 10, Kampung Tengah, sebelum Selasa ini.

Zakaria, 53, bersama 10 keluarga lain yang tinggal di kawasan berkenaan diarahkan berpindah oleh sebuah syarikat pemaju perumahan kerana dikatakan menceroboh tanah itu.

Katanya, penduduk diberi notis perpindahan yang berkuat kuasa serta-merta minggu lalu dan diberitahu kawasan rumah mereka akan dirobohkan.



“Saya terkejut apabila diberitahu kami perlu berpindah dari kawasan ini secepat mungkin kerana tanah yang didiami dibeli pemaju melalui lelongan bank.

“Kami diberi tempoh hingga Selasa ini untuk berbuat demikian tanpa perbincangan dan rayuan, malah mereka turut meminta setiap keluarga membayar denda RM600 atas alasan menceroboh tanah mereka,” katanya.

Bagi Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung (JKKK), Abd Halim Idris, 10 keluarga yang diusir keluar itu penduduk asal Kampung Tengah sebelum mereka dipindahkan.

“Pada 1983, semua penduduk dipindahkan di tanah ini berikutan kawasan penempatan mereka perlu dijadikan jalan utama ke taman perumahan yang baru siap dibina.

“Ekoran itu, pemaju perumahan terbabit menyediakan tanah dan wang pampasan kepada kami sebagai ganti rugi,” katanya.

Bagaimanapun, Abd Halim berkata, pihaknya tidak menyangka pemaju pertama yang membeli tanah mereka itu mencagarkan geran tanah kepada bank sewenang-wenangnya tanpa pengetahuan pemilik.

“Kami bukan menentang pembangunan, tetapi sekiranya kawasan ini terbabit projek itu, pemaju seharusnya bersemuka dan berbincang terlebih dulu.

“Semua penduduk bukan penceroboh atau penduduk setinggan sebaliknya pemilik asal yang diwarisi sejak turun-temurun, jadi mengapa perlu tanah kami dirampas, malah cagaran yang dibuat bukan atas persetujuan,” katanya.

Taubatlah Azmin! Jangan tipu rakyat! Jangan tipu bangsa sendiri!

1 Bloggers Pro-Pembangkang Serang Shamsul AMK Dan Anwar Ibrahim

Shamsul Iskandar @ Doraemon, Ketua AMK telah dibalun hebat oleh bloggers pro-pembangkang sendiri?

Inilah realitinya apabila beberapa bloggers pro-pembangkang mempertikai kenyataan Ketua AMK yang mahu memperalatkan perhimpunan BEERSIH 3.0, sekiranya Anwar Ibrahim dijatuhkan hukuman dan dipenjarakan.

Shamsul berkata demikian kononnya yakin kes liwat ke atas Anwar akan diputuskan dalam tempoh terdekat ini.

Menurut Shamsul, Anwar Ibrahim akan kembali ke mahkamah pada 8 Disember 2011 ini dan beliau amat yakin mereka akan dengar dan jatuhkan hukuman.

Shamsul berkata demikian dalam ucapan penggulungan di kongres pergerakan itu di Johor Bahru kelmarin.

Dek kerana bodek berlebihan tahap jilat itu, bloggers pro-pembangkang tidak dapat menahan mual mereka dan memberi kritikan yang sangat keras!

Di antaranya :-


"Hairan juga aku dengan kenyataan Ketua AMK ni.. adakah beliau tidak faham atau tidak tahu apa agenda BERSIH?


Kenapa perlu digerakkan BERSIH 3.0 kalau Anwar dipenjara?


Setahu aku.. tujuan BERSIH adalah untuk menuntut 8 perkara yang punya kaitan dengan Pilihanraya, BERSIH bukan digerakkan untuk menunjukkan sokongan (membodek) Anwar, tak ada kena mengena langsung BERSIH dengan Anwar tu Bro.."





"Persoalannya, apakah wajar Samsul berkata demikian?. Kenapa perlu beliau kaitkan kes Anwar dengan himpunan Bersih 3.0?.



Bukankah beliau sendiri tahu bahawa himpunan Bersih itu adalah bagi membuat lapann tuntutan rakyat untuk menyaksikan pilihanraya yang bersih dan adil di negara ini.


Malah, Pengerusi Bersih 2.0, Datuk S.Ambiga juga pernah mengatakan bahawa himpunan Bersih bukan didalangi oleh parti pembangkang, sebaliknya melibatkan berbagai NGO yang prihatin.


Walau pun kerajaan pernah mengatakan himpunan itu melibatkan pembangkang namun ia dinafikan.


Kini, dengan tindakan Shamsul ingin gunakan platform Bersih 3.0 untuk kes Anwar maka kita gusar apa yang disyaki oleh kerajaan itu akan terserlah jua akhirnya. Kenapa perlu ganggu himpunan Bersih dengan kes tersebut, sedangkan itu adalah masalah peribadi pemimpin tersebut.


Maka, Samsul perlu lebih berhati-hati dalam mengeluarkan kenyataan berkenaan hal ini."

Sumber: MIM

0 AMK Serlah BERSIH Agenda Politik Pembangkang! Mahu Selamatkan Anwar Ibrahim

BERSIH bukan sekadar NGO tetapi di belakangnya adalah parti-parti politik pembangkang. Meletakkan Dato’ Ambiga Sreenevasan sebagai Ketua, semata-mata strategi untuk menyembunyikan agenda parti politik pembangkang untuk menyelamatkan Anwar Ibrahim dari terlepas menerima hukuman liwat!

Di Kongres PKR baru-baru ini, Sam AMK mengesahkan bahawa mereka sebagai perancang utama untuk mengadakan himpunan BERSIH 3.0 jika Anwar akan dipenjara.

Selama ini, mereka mengatakan Bersih ini adalah satu gabungan NGO yang nak menuntut pilihan raya bersih. Tetapi, hari ini jelas, nyata ianya merupakan agenda politik Pakatan Rakyat.

Rakyat di gunakan untuk kepentingan politik kotor Pembangkang!


AMK akan demo jika Anwar dipenjara

Ketua Pemuda PKR (AMK), Shamsul Iskandar Md Akin berkata pergerakan itu merancang untuk mengadakan satu demonstrasi dalam menghadapi kemungkinan ketua umum parti itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim dipenjarakan.

Katanya, beliau yakin bahawa kes tuduhan liwat ke atas Anwar akan diputuskan dalam tempoh terdekat memandangkan kerajaan telah menyegerakan undang-undang untuk menyekat perhimpunan jalanan.

Perhimpunan itu akan dijalankan sebelum satu lagi perhimpunan untuk menuntut pilihan raya adil, BERSIH 3.0, yang dijangka diadakan pada Februari.

"Pada 8 Disember Datuk Seri Anwar akan kembali ke mahkamah. Saya yakin mereka akan dengar dan jatuhkan hukuman dalam tempoh terdekat.

"Sebab itu mereka segerakan undang-undang ini, kalau mereka berniat untuk penjarakan Anwar sebelum BERSIH 3.0, kita boleh gembleng (anggota ke jalan raya).

"Apakah kita akan duduk diam?" soalnya dalam ucapan penggulungan di kongres pergerakan itu di Johor Bahru hari ini.

Sementara itu, timbalannya Khairul Anwar Ahmad Zainuddin dalam ucapan terdahulu berkata perhimpunan itu mungkin akan diadakan pada Februari depan.

"Ini bukan soal nak pergi Putrajaya tapi kerana pilihan raya bersih dan adil. Ingat, ini sebabnya," katanya yang turut berterima kasih kepada anggota AMK yang hadir dalam perhimpunan Bersih pada Julai lalu.

Katanya lagi, perhimpunan itu membuahkan hasil kerana "kuasa jalan raya" itu menyebabkan kerajaan menubuhkan jawatankuasa terpilih khas parlimen untuk menambahbaik pilihan raya.

2 Anwar Terkedu! Wan Azizah Akui Pemimpin PKR Tidak Amanah !


Dalam ucapan dasar Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail di Kongres Nasional PKR Kelapan  baru-baru ini beliau mengakui bahawa pemimpin PKR pembohong, tidak amanah dan tidak setia kepada parti! 

Justeru itu beliau memberi jaminan bahawa parti itu akan mengemukakan calon yang lebih amanah, berkelayakan dan setia kepada perjuangan parti untuk mengelakkan individu berkenaan melompat parti selepas memenangi pilihan raya.


Katanya, parti akan mengadakan rundingan dengan pemimpin cabang dan akar umbi terlebih dahulu untuk mengelakkan insiden berkenaan berulang selepas pilihan raya akan datang.

Salah satu penyebab Kak Wan kata pemimpin PKR tidak AMANAH dan tidak SETIA!


Memanglah sabar itu ada tahapnya, tapi isteri mana yang boleh bersabar bila melihat suaminya di ranjang bersama chinadoll yang lebih muda dari umur anaknya sendiri!

5 Hebat Khalid Ibrahim: Kedai Melayu Di Roboh Di Selangor!


Selepas 25 tahun mengusahakan restoran, Mohd. Rosseli Samsudin, 47, akhirnya terpaksa berputih mata apabila premisnya yang telah dibina dengan pelaburan yang sehingga kini mencecah RM300,000 itu diarah untuk dirobohkan kemarin.

Restoran Nurul Tom Yam yang terletak di Jalan Kerjaya, Batu Tiga Lama di sini, diarah untuk dirobohkan oleh Pejabat Tanah dan Daerah (PTD) Petaling atas alasan dibina tanpa izin di atas tanah lesen pendudukan sementara (TOL).

Mohd. Rosseli mendakwa, sebelum ini operasi restoran tersebut berjalan lancar dan dia mendapat kebenaran memperbaharui TOL daripada PTD Petaling serta memperoleh lesen perniagaan daripada Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) setiap tahun dan lesen terakhir diperbaharui pada 2007 dan tamat pada 2010.

Bagaimanapun dakwanya, pada 2011, secara tiba-tiba permohonan beliau untuk memperbaharui TOL tidak dibenarkan walaupun selepas rayuan dibuat beberapa kali dan ini menyebabkan MBSA tidak dapat mengeluarkan lesen perniagaan.

Kata beliau lagi, ekoran kegagalan memperbaharui TOL dan lesen menyebabkan perniagaannya terpaksa dijalankan secara tidak sah dan beliau telah menerima dua notis untuk menutup perniagaan pada Mac dan Mei lalu serta meroboh restorannya pada Selasa lalu dengan pelbagai alasan.

Rosseli Samsudin menunjukkan bekas tapak meter elektrik yang telah ditanggalkan oleh MBSA kelmarin.


"Semua ini berlaku selepas pertukaran pemerintahan kerajaan negeri pada 2008, dan saya kesal kerana inilah satu-satunya punca pendapatan saya dan keluarga selain 25 pekerja yang terdiri daripada adik-beradik dan saudara-mara.

"Saya mengaku telah menerima tiga notis termasuk notis untuk meroboh pada Selasa lalu. Tetapi tidakkah pihak yang berkenaan terutama kerajaan negeri tiada budi bicara dengan mengambil kira prestasi perniagaan saya sebelum ini.

"Di manakah keadilan kerajaan negeri yang selama ini memperjuangkan hak rakyat sedangkan selama ini saya juga banyak menyumbang untuk masyarakat setempat yang dalam kesusahan termasuk semasa banjir besar melanda Shah Alam sebelum ini," ujarnya kepada pemberita di sini petang ini.

Sehubungan itu, Mohd. Rosseli meminta kerajaan negeri agar tidak menganaktirikan dirinya hanya kerana perbezaan politik sedangkan banyak lagi perniagaan yang didirikan secara tidak sah, tetapi kerana mereka daripada parti yang sama, perniagaan tidak terjejas.

0 Rakyat Kelantan Perlu Tuntut Hak Bekalan Air Bersih!

'Berhentilah Nik Aziz; Pas Tipu Rakyat!! Pade doh weh, tok wakil Pas kayo doh (Cukuplah setakat ini, wakil rakyat Pas sudah kaya).

Rakyat Kelantan tidak perlu berterusan membiarkan diri dan anak-anak mereka ditimpa musibah akibat kegagalan Kerajaan Pas negeri itu menyediakan bekalan air bersih.

Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, sudah tiba masanya rakyat negeri itu bangkit menuntut hak mereka yang selama ini dinafikan dengan menghukum Pas Kelantan pada pilihan raya umum akan datang.

"Sikap sambil lewa terhadap negeri yang ditadbir menunjukkan identiti sebenar pembangkang. Mereka lantang mengkritik kerajaan Pusat tetapi tanggungjawab kepada rakyat negeri mereka abai.

"Berbeza dengan Barisan Nasional (BN) yang terbukti sentiasa mengambil berat soal keperluan asas seluruh rakyat, apatah lagi air adalah soal hak asasi rakyat," katanya kepada Utusan Malaysia di lobi Parlimen hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kualiti air di Kelantan yang berada pada tahap paling teruk di negara ini kerana dicemari dengan pelbagai logam berat serta bakteria berbahaya.

Dalam pada itu, Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin menyelar sikap Kerajaan Pas Kelantan yang terlalu asyik berpolitik sehingga lalai dalam aktiviti pembangunan negeri.

Menurut Zulkifli, Islam bukan hanya terhad kepada soal hudud kerana hukum tersebut hanya meliputi 0.01 peratus sahaja daripada agama itu.

Katanya, masalah pembangunan, bekalan air, pendidikan, perumahan dan pekerjaan juga termasuk dalam Islam, namun tidak diberi perhatian sebaiknya oleh Kerajaan Pas Kelantan.

"Kenapa tidak tumpu perkara itu? Kalau orang pergi curi air bersih takkan hendak potong tangan pula? Sudah tentu keadaan air kotor dan beracun memaksa mereka berbuat begitu," katanya.

Bagaimanapun Ahli Parlimen Kubang Kerian, Salahuddin Ayub menolak dakwaan kerajaan negeri Kelantan lalai sebaliknya beliau meletakkan kesalahan itu terhadap Suruhanjaya Perkhidmatan Air Nasional (SPAN).

Pada masa sama, beliau mendakwa keadaan tersebut berlaku disebabkan sikap kerajaan Pusat yang tidak memulangkan royalti minyak kepada negeri itu.

"Sekiranya kerajaan Pusat peka dengan nasib rakyat, hulurkan bantuan kepada penduduk Kelantan," ujarnya.

Kepada soalan mengapa kerajaan negeri Kelantan menolak alternatif yang dicadangkan SPAN dan ke mana perginya peruntukan RM600 juta yang diberi kerajaan Pusat, beliau enggan memberi sebarang ulasan. -Utusan.

Friday, November 25, 2011

1 Video Nurul Izzah Masuk Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M)


Nurul Izzah dan Tony Pua sebelum ini bertindak membandingkan 23 harga barangan dari Kedai Rakyat 1 Malaysia (KR1M) dengan harga barangan yang dijual oleh pasaraya besar seperti Careffour.

Dengan membandingkan antara barangan K1RM dengan pasaraya besar seperti Careffour jelas menunjukkan bahawa dalam PKR ini bukan sahaja bapanya bersifat penipu anaknya si Nurul Izzah juga layak dipanggil penipu tidak keterlaluan juga saya katakan bodoh, dangkal dan dungu. Baca lagi...

1 Azmin Ali Bohong ! Polis Nafi Batal Permit Saat Akhir !


Inilah kualiti pemimpin PKR 'Jambu Keabadian Cinta' Anwar Ibrahim berbohong lagi! Puak ni jadikan bohong tipu belit fitnah dah serupa macam makan nasi mereka!

Polis Johor pada Jumaat, menafikan dakwaan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Azmin Ali bahawa permit ceramah parti itu di negeri ini dibatalkan pada saat akhir.

Sebaliknya kata Ketua Polis negeri Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff, pihaknya tidak pernah meluluskan permohonan untuk mengadakan ceramah yang dibuat PKR dua hari lepas.

Isu pembatalan tidak timbul kerana polis tidak pernah meluluskan permohonan itu, katanya kepada pemberita di sini.

Beliau mengulas kenyataan Azmin yang memberitahu pemberita selepas perasmian Kongres Wanita dan Angkatan Muda Keadilan di sini hari ini, bahawa polis membatalkan permit ceramah PKR di beberapa kawasan pada saat akhir malam Khamis.

Mohd Mokhtar turut mengingatkan pemimpin parti politik itu agar tidak mencabar undang-undang dengan mengadakan ceramah tanpa kelulusan pihak berkuasa.

"Kita kena hormat undang-undang...kalau tidak hormat, itu juga mencabar polis," katanya ketika ditanya mengenai desas-desus pemimpin PKR tetap mahu mengadakan ceramah tersebut.

Beliau berkata jika permohonan ditolak, pihak berkenaan masih boleh mengemukakan rayuan kepada ketua polis negeri.

Mengulas perkembangan lain, Mohd Mokhtar berkata pihaknya sudah bersedia menghadapi kemungkinan banjir dengan meningkatkan logistik serta penugasan anggota.

"Kita bukan sahaja menempatkan anggota di pusat pemindahan banjir malah menempatkan anggota rondaan di rumah yang ditinggalkan mangsa banjir. Seperti tahun-tahun sebelum ini, polis juga akan menyediakan kaunter di pusat pemindahan bagi memudahkan orang ramai membuat laporan," katanya.

Mohd Mokhtar turut menasihati orang ramai, khususnya yang tinggal di kawasan rendah supaya segera berpindah ke tempat selamat apabila diarahkan pihak berkuasa. - Bernama

0 Ohhh.... Ni Lah Gambar Kapal Selam Yang Tak Menyelam Yang Didakwa Oleh Nurul Izzah... Meh Tengok Sat!!



Inilah kapal selam Yang dikatakan tidak boleh menyelam oleh anak Papa Jahat, Nurul Izzah?

Memang pun kapal selam tersebut tak boleh menyelam, sebab sudah dimuziumkan di Melaka. Hahaha! Apa punya sengal lah!

Berita terdahulu: Panas Nurul Izzah Dibelasah Dalam Dewan Rakyat! Malu Siot!!


Foto by: Akar Umbi

1 PKR Gertak Lagi... Nak' Bebaskan' Anwar Jika Dipenjara Kes Liwat


@ayathelme KL
Journalist
http://Agendadaily.com

Ini bukan kali pertama, retorik PKR kepada penyokongnya yang seolah-olah undang-undang negara ini di bawah tapak kaki mereka.

Pagi Jumaat di Pulai dekat Johor Bharu, Timbalan Presiden PKR Azmin Ali memberi amaran kepada UMNO bahawa PKR, sayap pemuda dan wanita PKR "akan bangun dan merobohkan tembok penjara “untuk membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim jika beliau dipenjara.

Azmin merujuk kes liwat yang sedang dihadapi oleh Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau berkata demikian ketika merasmikan Kongres AMK dan Wanita PKR di sebuah resort di situ.

Hebat sungguh gertak itu. Bunyinya macam Saiful Bukhari Azlan yang dakwa diliwat oleh bekas bosnya itu macam kucing kurap dan tak ada hak langsung sebagai rakyat Malaysia.

Macam hak hanya ada pada Anwar.

PKR mungkin lupa bahawa Anwar dituduh meliwat berdasarkan laporan Saiful sendiri

Apakah PKR ingat Anwar maksum.

Video seks belasah pelacur China apa cerita? CCTV naik turun lif apartmen bagaimana?

Anwar baru-baru ini, sudah dipanggil memberi keterangan berhubung laporan polis palsu dalam kes tersebut

Seluruh rakyat Malaysia sedang menunggu hasil siasatan kes berkenaan yang juga didakwa oleh PKR sebagai konspirasi UMNO.

Video aski seks di Bangkok pun ada.

Perbicaraan kes liwat yang berlangsung juga kerap tertangguh atas permintaan pasukan pembelaan Anwar. Sehingga kini, kes yang mula dilaporkan Jun 2008 itu masih belum selesai di mahkamah.

Menurut Azmin, pembangkang itu telah mencapai kata sepakat bahawa Anwar, yang kini berhadapan dengan tuduhan meliwat yang kedua, akan menjadi Perdana Menteri ketujuh negara.

Kalau diputuskan oleh mahkamah tidak bersalah...silalah bermimpi nak junjung langit sekalipun.

Sebaliknya...sendiri mau ingat.Berani buat berani tanggong.

Selagi boleh cakap...cakaplah Azmin, timbalan presiden yang merupakan blue eye boy Anwar itu yang juga Ketua PKR Selangor berkata pihaknya mahu memberi peringatan keras kepada UMNO bahawa apa pun konspirasi, PKR akan bangkit menentang untuk memastikan Anwar tidak dipenjarakan.

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur akan mendengar penggulungan hujah pada 8 Disember ini manakala pilihan raya umum ke-13 pula disebut-sebut akan diadakan dalam waktu terdekat.

Harapan Anwar untuk menjadi perdana menteri kemungkinan tidak menjadi kenyataan jika beliau disabitkan kesalahan atas tuduhan itu yang membawa hukuman penjara 20 tahun.

Politik tolak sebelah.Pokok pangkalnya undang-undang tetap undang-undang.

Kalau PKR merasa Anwar berhak pada keadilan,maka Saiful sebagai rakyat Malaysia juga ada hak yang sama.

Penentunya ialah mahkamah. Tunggu dan lihat sajalah.

Jika betul Anwar melakukannya, jawatan sebagai Ketua Umum PKR bukan lesen bak kata orang sudahlah ‘sedap sendiri’ kini nak salahkan orang lain pula.

0 [video] Anwar Ibrahim Burukkan Malaysia!!


Anwar Ibrahim menyampaikan ceramah dalam satu forum di hadapan sekumpulan pelajar Indonesia di republik itu pada 30 Julai lalu.

Punahsihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Anwar Ibrahim dalam siri ceramahnya di Indonesia terus memburuk-burukkan Malaysia dengan menuduh sistem kehakiman negara ini tidak bebas kerana dikongkong oleh pihak kerajaan. Baca di sini...



5 Azmin Persendakan Anwar Ibrahim, Layak Jadi PM Ke 7 Di Sungai Buluh!


Hari ini Timbalan presiden PKR, Azmin Ali mempersendakan Anwar Ibrahim dengan menyatakan berikrar menyatakan Anwar Ibrahim akan jadi PM ketujuh! Pada hakiktnya beliau tahu Anwar kini berdepan dengan hukuman penjara berhubung tuduhan liwat.

Ya betul Azmin... Anwar akan jadi PM ke tujuh... tapi di Sungai Buluh la hahaha... Angkuh dan Besar betul angan-angan Mat Jenin ni... PKR baru perintah satu negeri, itupun jadi boneka di Selangor... ada hati nak pegang satu Malaysia pirah!!

Dibawah kenyataan Azmin yang kononnya PKR mampu mengantikan UMNO di Kongres PKR!

PKR dan Pakatan pula sebaliknya telah bersedia untuk menggantikan Umno dan BN dengan tawaran dalam manifesto Buku Jingga dan juga belanjawan alternatifnya, kata Azmin yang turut menyebut mengenai pencapaian pentadbiran di Kedah, Kelantan, Pulau Pinang dan Selangor.

PKR juga bersedia untuk menerajui gerakan rakyat untuk memecahkan mitos bahawa hanya Umno yang boleh membawa kesejahteraan kepada rakyat.

"Hari ini, PKR sudah bersedia untuk menerajui gerakan rakyat untuk memecahkan mitos ini. PKR akan menerajui Malaysia tanpa Umno," katanya.



Tak payah kencing banyak lah.. tunaikan dulu manifesto yang belum tertunai!!!

0 Transfomasi Kerajaan, Politik DS Najib Seiring Citarasa Generasi Muda - Khairy


Pemuda Barisan Nasional (BN) hari ini menyambut baik transformasi kerajaan dan juga transformasi politik Datuk Seri Najib Razak yang dilihat seiring dengan hala tuju serta pendirian institusi tersebut.

Pengerusinya, Khairy Jamaluddin berkata langkah kerajaan membatalkan tiga pengisytiharan darurat di Parlimen hari ini serta serta pemansuhan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan pindaan kepada Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) serta pelbagai langkah lain merupakan satu langkah yang sesuai dengan generasi muda.

“Hari ini saya dan rakan-rakan rasa bangga sebab suara kita didengari oleh Perdana Menteri yang mana suara kita diambil kira dan pandangan kita sudah menjadi kenyataan hari ini samaada ISA, kebebasan akhbar, kebebasan untuk berhimpun dan lain-lain lagi.

“Pemuda BN gembira dan kita rasa hala tuju yang dibawa selama ini ada hasilnya apabila program transformasi kerajaan atau politik Datuk Seri Najib selari dengan kehendak kita yang mewakili generasi muda,“ katanya.

Beliau berkata demikian selepas mempengerusikan mesyuarat Pemuda BN di PWTC, Khamis.

Khairy yang juga Ketua Pemuda UMNO seterusnya menambah program transformasi politik Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang merangkumi langkah-langkah mengukuhkan lagi demokrasi yang memberi kebebasan kepada rakyat adalah sedikit sebanyak hasil daripada laporan makmal Pemuda.

“Secara spesifiknya telah dengar daripada cadangan Pemuda BN melalui laporan makmal kita, melalui pendirian politik kita dan sekian lama beberapa pendirian untuk kerajaan memahami tuntutan zaman untuk kukuhkan demokrasi kita dan kita hormati dan julang kebebasan demokrasi kita.


“Apa yang kerajaan laksanakan hari ini adalah satu langkah tambahan di samping ucapan Datuk Seri Najib pada hari Malaysia baru-baru ini yang telah umumkan pemansuhan ISA dan akta kediaman terhad serta pindaaan kepada akta mesin cetak.

“Ini semua menjurus kepada transformasi kerajaan yang sesuai dengan tuntutan generasi muda hari ini. Generasi muda pada hari ini walapun masih lagi mementingkan kestabilan dan keselamatan tetapi menganggap hak asasi dan kebebasan dan juga demokrasi sebagai satu tunggak yang penting dalam permintaan mereka,“ katanya.

Serentak dengan itu, Khairy pada sidang media berkenaan turut mengumumkan secara rasmi slogan “BN Pilihan Orang Muda“ untuk pilihan raya kali ini yang memberi kebebasan kepada generasi muda untuk memilih pada masa akan datang.

“Kita tidak paksa dan kita cari satu slogan yang segar yang menghormati kebebasan dan hak serta pilihan yang ada pada orang muda untuk menentukan kerajaan pada masa akan datang.

“Oleh sebab itu dengan transformasi politik hari ini kita juga umumkan “BN Pilihan Orang Muda“ sebagai slogan kita yang menjadi satu-satunya tumpuan untuk kita terus dengan kempen kita, transformasi kita, touch point kita atau pelbagai program lain yang akan kita anjurkan untuk wujudkan touch point,“ katanya. -MediaUMNO

1 Laman Web 1Malaysia Di Gondam!


Lamanweb peribadi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak www.1malaysia.com.my telah digodam awal pagi semalam dan sehingga kini masih dalam penyelenggaraan..

Penggodam meninggalkan nota yang mendakwa laman web tersebut digodam oleh "Tofan Batam". Batam adalah sebuah kepulauan Indonesia di selatan Singapura.

Penggodam turut meninggalkan gambar bendera Malaysia sedang dikencing atasnya oleh pihak tertentu.

Tindakan itu katanya tidak melibatkan kandungan penulisan atau bahan lain tetapi bersifat ‘defacement’ iaitu mengubah visual laman web berkenaan.

Kemahiran seperti itu biasanya dimiliki ‘system crackers’ yang akan menceroboh masuk ke pelayan web (server) dan mengubah rupa hadapan sesuatu laman web itu.



Kejadian itu dapat dikesan dengan pantas dan laman web 1Malaysia ditutup untuk sementara waktu.

Bagaimanapun pihak kerajaan tidak mahu menuding jari kepada mana-mana pihak.

0 Anwar Ibrahim Terus Burukkan Malaysia!

Anwar Ibrahim menyampaikan ceramah dalam satu forum di hadapan sekumpulan pelajar Indonesia di republik itu pada 30 Julai lalu.

⁠Punahsihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Anwar Ibrahim dalam siri ceramahnya di Indonesia terus memburuk-burukkan Malaysia dengan menuduh sistem kehakiman negara ini tidak bebas kerana dikongkong oleh pihak kerajaan.

Ketua Pembangkang itu berkata, bukan itu sahaja, hakim-hakim yang menjalankan tugas juga tidak mempunyai kewibawaan kerana mereka terikat dengan ketentuan yang telah dibuat oleh kerajaan apatah lagi sekiranya ia melibatkan orang berpangkat besar.

Beliau berkata, secara ringkasnya, tidak berlaku pemisahan kuasa di Malaysia seperti mana ditetapkan dalam amalan demokrasi berparlimen, khususnya antara badan kehakiman dengan eksekutif.

''Sebagai contoh, jika seorang yang berpangkat besar menerima komisen, orang ini tidak akan masuk penjara, sebaliknya akan dilepaskan.

''Apabila hakim boleh dibeli atau mereka takut untuk membuat keputusan, itu merupakan satu petanda yang cukup buruk (terhadap institusi kehakiman),'' katanya ketika berceramah di dalam satu forum di hadapan pelajar Indonesia di republik itu, 30 Julai lalu.

Rakaman ceramah tersebut diperoleh Utusan Malaysia hari ini.

Selain itu, Anwar di dalam ceramahnya itu turut memberitahu rakyat Malaysia telah mula mempersoalkan kredibiliti Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

''Begitu juga dengan perjalanan pilihan raya di Malaysia. Pada tahun 2008 di kawasan Pantai Barat kita menang di Pulau Pinang, Kedah, Perak, Selangor dan 10 daripada 11 kerusi Parlimen di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.

''Hanya satu sahaja kerusi yang mereka menang. Itu pun pada saat-saat akhir, entah bagaimana ada 14,000 undi pos turun dari langit,'' katanya.

Dalam pada itu beliau menyelar tindakan pihak berkuasa Malaysia menahan enam orang termasuk seorang Ahli Parlimen kerana disyaki menjadi pendukung fahaman komunis.

Soal beliau, adakah wajar mereka yang dikatakan pendukung itu dipenjarakan seperti mana kesalahan memukul orang.

2 Rasis, Biadap... Polis Siasat ADUN Komtar!


Puak DAP serpihan dari PAP Singapura memang dari dulu lagi kita kenali sebagai parti yang rasis, sombong dan angkuh! Mereka ni pantang berkuasa... Bila berkuasa mereka akan menjadi raja kepada segalanya!

Terbaru, Polis akan mengambil keterangan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Komtar Ng Wei Aik berhubung laporan polis yang dibuat oleh seorang wanita terhadap wakil rakyat itu yang didakwa menghina dan mengeluarkan kata-kata kesat terhadap suaminya.

Ketua Polis Negeri Datuk Ayub Yaakob berkata, polis juga akan memanggil beberapa saksi lain untuk direkodkan keterangan mereka.

"Satu kertas siasatan telah dibuka bagi menyiasat, kita akan panggil mereka yang terbabit dengan kejadian itu termasuk ADUN berkenaan,” katanya kepada pemberita selepas Program Hari Bertemu Pelanggan Polis Diraja Malaysia (PDRM) Kontinjen Pulau Pinang semalam.

Peniaga barangan lusuh, Sarimah Packeer Mohamed, 43, semalam membuat laporan polis mendakwa Ng telah mengeluarkan kata-kata kesat dan menghina suaminya seorang warganegara Bangladesh di hadapan orang ramai ketika membuat lawatan ke kawasan kebakaran rumah kedai di Jalan Gudwara kemarin.

0 Pindaan AUKU Langkah Tersusun Kerajaan Iktiraf Mahasiswa


Langkah kerajaan untuk meminda Seksyen 15(5)(a) Akta Universiti & Kolej Universiti (AUKU) 1971 bukan sahaja satu pengiktirafan kepada mahasiswa tetapi juga menunjukkan langkah tersusun kerajaan ke arah mengasah bakat kepimpinan mahasiswa di negara ini.

Pengerusi Biro Pengajian Tinggi UMNO Malaysia, Datuk Razali Ibrahim berkata jika sebelum ini pindaan akta itu membolehkan mahasiswa terlibat di dalam pertubuhan belia, namun komitmen kerajaan hari ini bakal memberi peluang yang lebih luas kepada golongan berkenaan.

Menurut beliau mahasiswa perlu mengambil kesempatan berkenaan dengan memiliki serta mengambil ilmu pengetahuan yang cukup dalam usaha menonjolkan kepimpinan serta idea mereka.

“Kita buat ini sebab kita iktiraf kepimpinan mereka dalam usaha untuk mematangkan mereka dalam persatuan di luar kampus. Peringkat seterusnya sudah tentu untuk mereka dedahkan kepada politik sebenar.

“Ianya adalah satu galakan dan pengiktirafan kepada mahasiwa untuk terlibat secara langsung dalam proses pembinaan negara dan saya menaruh harapan tinggi agar ianya tidak digunakan kesempatan untuk sebaliknya.

“Inilah peluang yang diberikan kepada mahasiswa untuk menunjukkan kematangan tanpa membiarkan diri mereka dimanipulasi oleh mana-mana pihak. Ini secara tidak langsung merupakan bukti transformasi yang cuba dilaksnakan oleh Datuk Seri Najib dan Barisan Nasional (BN) sebagai kerajaan benar-benar serius menjelang negara maju 2020,” katanya.

Razali yang juga Timbalan Pengerusi Pemuda BN seterusnya menambah langkah berkenaan juga seiring dengan pendirian pergerakan itu yang mahu perkara tersebut diteliti dan dinilai semula demi kepentingan mahasiswa.

“Isu pindaan terhadap AUKU ini telah dibuat sejak daripada dulu lagi…..Rakyat kena mengimbau perkara ini bukan perkara yang disebut semalam.

“Tambahan pula Pemuda BN berulang kali menyatakan pandangan bahawa sudah sampai masa untuk kita melihat semula AUKU ini dan akhirnya dilaksanakan dan rakyat kena ambil kira bahawa bukan hanya kenyataan politik tetapi kesungguhan itu telah ditunjukkan oleh kerajaan selepas ianya diperkatakan bertahun lamanya… pada kita dia hanya bercakap,” katanya.

Beliau seterusnya berkata ianya adalah waktu terbaik untuk mahasiswa mengambil terhadap pengiktirafan tersebut.

“Ini adalah kesempatan yang cukup baik untuk digunakan dan saya harap sekali lagi tidak akan ada mana-mana pihak yang akan mempolitikkan perkara ini apabila mahkamah membuat keputusan di mana kerajaan memutuskan untuk membawa perkara ini ke peringkat seterusnya sebagai satu proses perundangan.

“Saya rasa tidak ada kena mengena dengan kes yang sedang berlangsung kerana selepas satu persatu pengiktirafan kepada hak bersuara di kalangan rakyat dilakukan di bawah transformasi politik Perdana Menteri,” katanya. -MediaUMNO

Thursday, November 24, 2011

1 Pemuda Bincang Isu Transformasi Politik, PRU Pada Perhimpunan Agung Umno #BNPilihanOrangMuda



Pergerakan Pemuda Umno akan membincangkan isu berkaitan transformasi politik dan persiapan menghadapi pilihan raya umum pada Perhimpunan Agung Umno 2011 yang akan bermula Selasa depan, kata ketua pergerakan itu Khairy Jamaluddin.

"Semangat kita tinggi untuk membincangkan dua isu tersebut pada perhimpunan nanti," katanya kepada pemberita selepas Mesyuarat Exco Pemuda Barisan Nasional (BN) di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hari Khamis.

Khairy berkata rakyat seharusnya lebih menghayati dan menyokong transformasi politik yang dibawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak kerana ia merangkumi langkah-langkah yang boleh mengukuhkan lagi demokrasi negara.

Beliau berkata Pemuda BN membuat ketetapan menyokong konsep 'calon boleh menang' yang ditekankan oleh Perdana Menteri.



"Kita juga harap konsep ini diterima oleh semua dan tidak ada mana-mana pihak yang akan pertikaikan pemilihan calon oleh kepimpinan parti komponen dan juga pengerusi BN sendiri," katanya.

Khairy juga menyambut baik pindaan terhadap Seksyen 15(5)(a) Akta Universiti & Kolej Universiti (AUKU) 1971 bagi membolehkan mahasiswa berumur 21 tahun ke atas menyertai parti politik.

"Ini salah satu permintaan Pemuda di mana satu kebebasan politik diberikan kepada mahasiswa. Saya gembira kerana hala tuju yang dibawa selama ini sudah nampak hasil apabila program transformasi politik itu selari dengan generasi muda dan tuntutan zaman," katanya.

Sementara itu, Khairy yang juga Pengerusi Pemuda BN turut mengumumkan slogan rasmi Pemuda - 'BN Pilihan Orang Muda' bagi pilihan raya akan datang.

"Kita cari slogan yang segar bagi menghormati kebebasan dan hak yang ada pada orang muda untuk pilih kerajaan akan datang," katanya.

-Bernama

0 Sultan Selangor Tegur Aziz Bari


Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah melahirkan rasa dukacita berhubung kenyataan Prof Dr Abdul Aziz Bari, yang mengatakan akaun Majlis Agama Islam (MAIS) dan Lembaga Zakat Selangor (LZS) tidak diaudit.

Baginda bertitah kenyataan pensyarah Undang-Undang Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) itu adalah tidak tepat.

Tuanku turut menasihatkan Aziz agar tidak membuat sebarang kenyataan kerana ia mengundang kekeliruan dan keresahan di kalangan rakyat terhadap integriti MAIS dan Lembaga Zakat Selangor.

Titahnya, Aziz perlu mendapatkan fakta yang tepat dan betul sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan.

“Beta sangat dukacita apabila dimaklumkan terdapat satu laporan yang menyatakan bahawa Prof Aziz ada membuat kenyataan bahawa akaun MAIS dan LZS tidak diaudit dan bebas daripada diaudit.

“Kenyataan beliau ini adalah tidak tepat kerana Beta disembah maklum bahawa akaun MAIS dan akaun LZS telah diaudit oleh Jabatan Audit Negara dan mendapat Sijil Bersih daripada Ketua Audit Negara pada setiap tahun serta akan terus diaudit oleh Jabatan Audit negara pada tahun-tahun akan datang.

Integriti MAIS

“Beta harap Prof Aziz jangan membuat sesuatu kenyataan yang boleh mengelirukan dan meresahkan rakyat terhadap ketelusan dan integriti MAIS dan LZS sebelum mendapatkan fakta-fakta yang tepat dan betul,” titah baginda.

Baginda menyampaikan titah berkenaan ketika merasmikan Wisma Audit Negeri Selangor di sini hari ini.

Turut hadir Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, Ketua Audit Negara, Tan Sri Ambrin Buang dan Ahli Dewan Undangan Negeri Selangor (Adun) lain.

Aziz dalam laporan media 11 November lalu dilaporkan berkata, Sultan Selangor telah melampaui kuasa dengan menitahkan Adun untuk meluluskan rang undang-undang tanpa dibahaskan dalam sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) pada Julai lalu.

Aziz berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai titah Sultan Selangor semua Adun meluluskan pindaan peruntukan Rang Undang-Undang Enakmen Pentadbiran Agama Islam (Negeri Selangor) (Pindaan) 2011 yang membolehkan MAIS mengelak dari diaudit oleh jawatankuasa audit awam.

Aziz yang juga seorang pakar perlembagaan berkata, perlembagaan tidak memberikan apa-apa kuasa kepada Sultan.

Beliau merujuk kepada Perlembagaan Persekutuan – Perkara 3 (2) dan Seksyen 1 (2) (d) Jadual Kelapan – dengan jelas menyatakan bahawa walaupun Sultan mempunyai kuasa budi bicara dalam hal Ehwal Islam dan Agama Melayu, namun ia tidak menyentuh aspek perundangan.

MAIS bidas laporan

Sementara itu, Selasa lalu MAIS menjelaskan dakwaan bahawa laporan kewangan tahunan tidak perlu diaudit adalah tidak tepat.

Pengerusi MAIS, Datuk Setia Mohamad Adzib Mohd Isa berkata laporan kewangan tahunan MAIS disatukan telah disediakan dan dikemukakan kepada Ketua Audit Negara setiap tahun dan MAIS dari 1997 hingga 2010 telah mendapat pengiktirafan sijil bersih melalui Sijil Ketua Audit Negara.

Beliau merujuk kepada laporan berita FMT berkenaan pindaan peruntukan Rang Undang-Undang Enakmen Pentadbiran Agama Islam (Negeri Selangor) (Pindaan) 2011.

Pada 10 November, FMT melaporkan bahawa pindaan peruntukan Rang Undang-Undang Enakmen Pentadbiran Agama Islam (Negeri Selangor) (Pindaan) 2011 membolehkan MAIS mengelak dari diaudit oleh jawatankuasa audit awam – FMT

0 Cybersecurity: Berhati-Hati Kongsi Maklumat Peribadi Anda!


CyberSecurity Malaysia hari ini menasihatkan para pembeli-belah dalam talian agar berhati-hati apabila berkongsi maklumat memandangkan serangan keselamatan siber kini kian meningkat.

Ketua Pegawai Eksekutif Prof Datuk Husin Jazri berkata antara Januari dan Ogos, sejumlah 13,173 jenayah siber seperti penipuan, komplot dan cubaan pencerobohan terhadap pengguna internet telah dilaporkan kepada CyberSecurity Malaysia.

"Berbanding dengan tempoh yang sama tahun lepas, kami hanya menerima 6,206 insiden yang bermakna jenayah telah meningkat 112 peratus tahun ini," katanya dalam taklimat media bersama mengenai Keselamatan Beli-belah Dalam Talian dan Mudah Alih dengan PayPal.

Husin berkata kes-kes penipuan ialah penyumbang utama kepada jenayah siber yang menguasai 35 peratus atau 4,574 kes, sementara penipuan pembelian dalam talian 12 peratus atau 565 insiden dari Januari hingga Oktober.

"Penipuan yang dijalankan dalam talian kini sudah sama dengan penipuan di jalanan dan internet. Oleh itu, peluang untuk mendapatkan semula wang amat tipis," katanya.

Bagi meningkatkan kesedaran di kalangan pengguna, terutamanya pembeli-belah dalam talian, CyberSecurity Malaysia telah berganding bahu dengan Paypal untuk menyediakan peringatan kepada para pembeli-belah Malaysia.

Sebagai sebahagian daripada kempen, mereka akan menjalankan kempen kesedaran bersama untuk berkongsi tip-tip keselamatan di radio, media cetak dan dalam talian.

Pengarah urusan PayPal (Asia Tenggara dan India) Elias Ghanem berkata kerjasama ini akan mempromosikan Disember sebagai bulan beli-belah dalam talian yang selamat kerana ia merupakan musim puncak untuk rakyat Malaysia membeli-belah dalam talian yang mengambil peluang akan tawaran istimewa yang ditawarkan.

"Bagi kekal selamat sepanjang tempoh beli-belah dalam talian yang paling sibuk ini, kami menggesa agar mereka mengamalkan "membeli-belah tanpa amalan perkongsian" dan mendapatkan perlindungan pengguna, terutamanya ketika membeli dari laman sesawang seberang laut," katanya.

Ghanem berkata PayPal turut menawarkan dasar perlindungan pembeli yang melindungi para pembeli dalam talian jika mereka tidak menerima barangan yang mereka beli dari laman sesawang yang menerima PayPal atau mereka menerima barangan yang berbeza daripada yang terdapat di laman sesawang.

PayPal ialah perniagaan e-perdagangan berpangkalan di AS, penyedia untuk cara yang lebih cepat dan selamat untuk membayar dan mendapat pembayaran dalam talian.

- Bernama

0 Sultan Selangor Dukacita Sikap Rakyat Yang Kritik Polis


Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah hari ini melahirkan rasa dukacita baginda dengan sikap segelintir rakyat di negeri ini yang mengkritik dan mencaci pihak polis yang menjalankan tanggungjawab mereka.

Baginda bertitah perbuatan itu patut dielakkan kerana suasana harmoni dan selesa yang dirasai masyarakat berbilang kaum di Selangor selama ini adalah hasil usaha pasukan keselamatan yang berjaya menjaga keamanan dan kesejahteraan.

"Ada juga rakyat yang sengaja tidak mahu mendengar dan degil dengan arahan-arahan pihak polis bagi mengelak kekacauan dan huru-hara.

"Anggaplah polis sebagai rakan kita yang sanggup berkorban untuk membantu membanteras jenayah dan bukannya pihak yang menyusahkan rakyat," titah baginda ketika merasmikan Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor dan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Shah Alam yang baru, hari ini.

Turut hadir Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein dan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar.

Bernama melaporkan, Sultan Sharafuddin menasihatkan anggota polis supaya menjalankan tugas mengikut undang-undang yang ditetapkan dan tidak menyalahgunakan status demi kepentingan peribadi.

Baginda menarik perhatian bahawa polis sering dipersalahkan oleh pihak tertentu yang cuba memburukkan imej pasukan keselamatan itu di mata masyarakat.

Sehubungan itu, baginda meminta pihak polis menghindari gejala seperti rasuah, salah guna kuasa dan penyalagunaan dadah.

Sultan Sharafuddin bertitah, pihak polis harus lebih bertanggungjawab dan berhati-hati bagi memastikan bahan bukti untuk setiap kes yang dikendalikan dijaga rapi kerana kehilangan ataupun kerosakan bahan bukti boleh menjurus kepada pesalah terlepas daripada menerima hukuman sewajarnya.

"Kehilangan atau kerosakan barang bukti juga boleh menyebabkan integriti pihak polis dipersoalkan masyarakat," titah baginda yang turut mahu program polis bersama rakyat diperbanyakkan dalam usaha menangani kadar jenayah di Selangor.

Sementara itu, dalam ucapannya, Ismail berkata, sebanyak 37,702 kes jenayah dilaporkan antara Januari dan Oktober tahun ini berbanding 41,345 kes bagi tempoh sama tahun lalu.

Beliau berkata, penurunan itu ialah hasil kerja keras anggota polis selain bantuan masyarakat dalam menyalurkan maklumat mengenai jenayah menerusi khidmat laman web sosial facebook Polis Diraja Malaysia yang dilancarkan Mei lalu.

IPK Selangor yang siap dibina pada 19 Julai 2009 menempatkan, antara lain, IPD Shah Alam, pejabat pengangkutan dan bengkel kenderaan IPK dan IPD, lokap berpusat, dewan utama, stor barang kes dan bekalan serta mes pegawai.

5 Tak Puas Hati, Ambiga Dan Kuncu-Kuncunya Buat Kecoh Di Parlimen!


Tak habis-habis lagi si Ambiga ni nak buat kecoh! Ketika Dewan Rakyat bersiap sedia untuk perbahasan Rang Undang-undang Perhimpunan Aman 2011, hari ini, Ambiga mengetuai beberapa kumpulan NGO mengadakan demonstrasi bagi membantah penggubalan akta baru itu.


Kira-kira 50 penyokong yang hadir hari ini membawa Jalur Gemilang dan kertas berwarna kuning yang dicetak dengan perkataan “Perkara 10 perlembagaan jamin kebebasan berhimpun”.

"Rang undang-undang ini adalah yang zalim, kami harap ia akan ditarik balik serta-merta ... jangan sekalipun percaya ini boleh memberi kebebasan untuk berhimpun," kata Ambiga.

"Bagi saya rang undang-undang ini merampas kebebasan berhimpun, ia mengambil balik hak yang dijamin oleh perlembagaan," katanya yang juga bekas pengerusi Majlis Peguam

Menurut Ambiga lagi, rang undang-undang baru itu, lebih teruk daripada Seksyen 27 Akta Polis dan bercanggah dengan jaminan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk membuat pembaharuan pada malam sebelum Hari Malaysia, 15 September lalu.

Terdahulu, Hishamuddin yang juga naib presiden Umno, mendakawa pembangkang menggunakan isu itu demi kepentingan politik mereka.

Beliau juga menafikan rang undang-undang yang akan dibahas petang ini bertujuan menyekat orang ramai daripada berhimpun dan memberi kuasa yang lebih kepada pihak polis.

--

Tindakan yang diambil oleh Ambiga ini jelas menunjukan beliau tidak tahu menghormati undang-undang dan tak reti nak ikut peraturan!

Dan juga perlakuan mereka ini tidak disenangi rakyat seperti demonstrasi jalanan. Dengan rang undang-undang baru, demonstrasi jalanan tidak dibenarkan. Kalau nak suarakan, (mestilah) ikut peraturan.. Apa yang susah sangat nak faham ke?

Ambiga tak payah lah nak cari publisiti murahan! buat orang meluat lagi adalah!! Apa ingat Parlimen tu zoo ke?

3 [video] Disko-Dut Hanya 3.6 Kilometer Dari Rumah Nik Aziz


Pusat hiburan ini dibuka sehingga ke azan subuh dan menjadi tempat kunjungan anak-anak muda, pak cik-pak cik dan pada waktu kunjungan kami itu, ada juga mak cik-mak cik GRO.


Setelah mendapati pihak Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandar Raya Islam (MPKB-BRI) tidak mengambil apa-apa tindakan selepas beberapa hint yang kami berikan tentang lokasi pusat hiburan ini, akhirnya, Agen Johnson telah bersetuju untuk mengadakan ‘Operasi Disko-Dut’. Operasi Disko-Dut merangkumi 3 pusat hiburan dan bermula dengan pusat karaoke di bawah pokok ceri.


Agen Johnson tiba di pusat hiburan yang terletak 3.6 km dari rumah Nik Aziz di Pulau Melaka ini pada tengah malam. Ia terletak di kawasan yang merupakan kubu kuat PAS. Adalah agak mustahil untuk percaya bahawa MPKB-BRI ada mengeluarkan lesen untuk pusat hiburan ini. Pertamanya tidaklah diketahui bahawa ada lesen sedemikian yang dikeluarkan kerana ianya tidak bersesuaian dengan imej Parti PAS. Keduanya, ia terletak di kawasan kampung dan dibuat secara terbuka menyebabkan gangguan bunyi ke rumah-rumah sekitarnya dan ketiga ianya beroperasi sehingga ke hampir subuh. Jadi, jika anda juga percaya bahawa mustahil pusat hiburan ini beroperasi dengan kebenaran MPKB-BRI, maka kita harus bertanya, mengapa MPKB-BRI tidak mengambil tindakan terhadap pusat sedemikian? Apakah kerana ia peninggalan UMNO-BN yang tewas pada tahun 1990 dahulu. Atau kerana di Mekah pun ada jugak karaoke bawah pokok kurma?


PAS is DEAD!

Baca lagi di sini....

0 DS Najib Bentang Usul Mansuh Tiga Proklamasi Darurat


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini membentangkan usul memansuhkan tiga Proklamasi Darurat pada persidangan Dewan Rakyat.

Tiga proklamasi yang dikeluarkan oleh Yang di-Pertuan Agong itu adalah Proklamasi Darurat 1966, Proklamasi Darurat 1969 dan Proklamasi Darurat 1977.

Proklamasi Darurat 1969 dikeluarkan pada 15 Mei 1969 berikutan rusuhan kaum pada 13 Mei tahun itu.

Sementara itu, Proklamasi Darurat 1966 dan Proklamasi Darurat 1977 yang masing-masing dikeluarkan pada 14 September 1966 di Sarawak dan 8 November 1977 di Kelantan bertujuan menyelesaikan pertikaian politik yang berlaku di kedua-dua negeri berkenaan.

Perdana Menteri semasa membentangkan usul itu berkata langkah memansuhkan proklamasi-proklamasi darurat itu dilakukan berikutan keadaan yang mengancam keselamatan dan ketenteraman awam pada masa proklamasi itu berkuatkuasa, tidak lagi wujud pada masa ini. - Bernama

Berita ini sudah pasti akan tercatat dalam sejarah kepada generasi yang akan datang! Begitu juga dengan sejarah Anwar al-juburi hahahaha!

0 DS Najib Umum Seksyen 15 AUKU Akan Dipinda Membenarkan Mahasiswa Jadi Ahli Politik!


Transformasi politik baru, Seksyen 15, Akta Universiti dan Kolej Universiti akan dipinda bagi membolehkan pelajar berusia 21 tahun ke atas menganggotai parti-parti politik.

Pengumuman itu dibuat oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di Dewan Rakyat, hari ini.

"Ini bagi membolehkan pelajar mengambil bahagian dalam aktiviti politik dan menjadi ahli,” kata Najib semasa membentangkan usul bagi menarik balik tiga perisytiharan darurat yang berusia lebih 40 tahun, pagi ini.

Namun tegasnya, kebenaran itu hanya terhad kepada mereka yang berumur 21 tahun dan ke atas sahaja.


Terdahulu, Ketua Pergerakan Pemuda Umno Khairy Jamaluddin. berkata Mahasiswa yang diberi kebebasan untuk menceburi bidang politik diyakini tidak akan mengabaikan pengajian mereka.

Beliau berkata ini kerana mahasiswa yang berpolitik mempunyai pandangan yang luas dan terbuka serta mempunyai sikap yang sihat.

"Saya aktif dalam bidang di luar akademik ketika di universiti tetapi saya juga beri tumpuan pada akademik malah ia bantu saya untuk berfikiran lebih kreatif dan kritis.

"Kalau beri kebebasan pun majoriti pelajar universiti tidak minat politik, ia sebahagian kecil sahaja. Kita boleh beri nasihat supaya kalau mereka nak terlibat dalam politik keutamaan adalah pengajian mereka," katanya.

Menurut Khairy lagi, ramai mahasiswa yang ingin menyertai perjuangan Umno tetapi disebabkan kekangan undang-undang di negara ini mereka tidak dapat merealisasikan hasrat itu.

"Kita jangan fikir bila beri mereka peluang untuk berpolitik mereka akan terus anti-kerajaan atau menentang kerajaan. Mereka ada sikap sihat untuk soal dasar kerajaan tetapi ini tidak bermakna mereka menentang kerajaan, ramai yang punyai fikiran kritis tetapi sokong kerajaan," katanya.

0 Rakyat Malaysia Hilang Di Indonesia Hanya Salah Faham!


Facebook dan Twitter, semalam, gempar dengan berita kehilangan seorang penyokong skuad negara ketika menyaksikan perlawanan akhir bola sepak Sukan Sea Ke-26 di Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta.

Berita Ahmad Firdaus Arham, 26, hilang tersebar di Facebook dan Twitter selepas Kedutaan Malaysia di Jakarta menerima beg pakaian dan dompetnya yang ditemui dalam stadium ketika perlawanan akhir Isnin lalu.
Namun, berita terbabit hanya salah faham dan Ahmad Firdaus sebenarnya selamat di tanah air selepas pulang dari negara berkenaan, pagi semalam.

“Saya tidak hilang...saya selamat, semua ini salah faham, sebenarnya saya dirompak ketika berada dalam tandas di kompleks Mangga 2 di Jakarta menyebabkan dompet saya hilang.

“Saya juga tidak pergi menyaksikan perlawanan Malaysia dan Indonesia itu sebaliknya ke Jakarta atas urusan kerja,” katanya yang dihubungi di sini, semalam.

Menurutnya, dia tidak tahu bagaimana dompetnya boleh ditemui dalam stadium berkenaan tetapi mengandaikan mungkin orang yang merompaknya kebetulan menyaksikan perlawanan itu dan perkara terbabit juga sudah dimaklumkan kepada pejabat Kedutaan Malaysia di Jakarta.

Menceritakan kisah sebenar, Ahmad Firdaus yang juga pembantu kepada Ketua Pegawai Eksekutif Jamu Mak Dara berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 9 malam Sabtu lalu.

“Saya kemudian ke balai polis, namun pegawai di situ memberitahu saya masih mempunyai pasport dan tidak perlu membuat laporan berhubung kehilangan dompet.

“Ini hanya salah faham dan saya terkejut apabila nama saya heboh diperkatakan di Facebook dan Twitter kononnya hilang di Jakarta,” katanya.

Sementara itu, Duta Besar Malaysia di Jakarta, Datuk Syed Munshe Afdzaruddin Syed Hassan yang dihubungi semalam, mengesahkan perkara itu dan bersyukur Ahmad Firdaus kini selamat berada di tanah air.

Sumber: HM

4 Panas Nurul Izzah Dibelasah Dalam Dewan Rakyat! Malu Siot!!


Tindakan Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar yang berterusan mahu mempolitikkan isu pembelian kapal selam mendapat pengajaran bermakna di Dewan Rakyat semalam, apabila beliau 'dibelasah' Timbalan Menteri Pertahanan, Datuk Dr. Ahmad Latiff Ahmad.

Abdul Latiff yang tidak senang dengan pelbagai tuduhan tidak berasas Nurul Izzah walaupun isu tersebut telah dijelaskan berulang kali berkata, kontrak perolehan setiap kementerian dibuat mengikut prosedur yang sama, tetapi kenapa hanya kementerian itu menjadi mangsa.

"Ini bukan komisen, semua yang berkait dengan pembelian termasuk kos latihan kepada kru kapal selam di Perancis tertera dalam kontrak. Bodohlah kerajaan kalau selepas kontrak tersebut sudah diberi kepada Syarikat Peri Mekar kemudian kita beri lagi komisen Yang Berhormat,'' tegasnya semasa menggulung perbahasan Rang Undang-undang Perbekalan 2012 peringkat jawatankuasa kementerian itu, di Dewan Rakyat hari ini.

Abdul Latiff menegaskan perkara tersebut telah diterangkan berulang kali menerusi jawapan lisan tetapi Nurul Izzah tidak hadir dalam Dewan.

''Berbuihlah mulut kalau kita nak bercakap benda yang sama berulang kali. Yang Berhormat apa yang saya katakan adalah benar, benar, benar dan benar belaka.

"Kalau Yang Berhormat rasa kerajaan kita ini bodoh sangat nak bagi komisen suruhlah peguam dari Perancis itu sapina. Bukan setakat Menteri Pertahanan, sapina saya pun tiada masalah," tegasnya.

Dalam pada itu beliau mengesahkan wujud gangguan seksual oleh seorang komandan sebuah kem Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) di Ledang, Johor, ke atas seorang pelatih wanita pada pertengahan Oktober lalu.

Beliau berkata, tindakan tatatertib serta-merta telah diambil ke atas komandan tersebut selepas siasatan mendapati aduan mangsa berasas dan selepas ini, tindakan undang-undang pula akan menyusul.

"Kes ini masih lagi dalam siasatan polis Tangkak tetapi di peringkat kementerian, kita telah menukar komandan ini dengan serta-merta. Pada masa yang sama dia tidak akan terlepas daripada tindakan undang-undang mengikut perkhidmatan dalam tentera," katanya menjawab pertanyaan Sim Tong Him (DAP-Kota Melaka).

Like father like daughter, ada mata tapi buta, ada hati mati. Kan dah dapat pengajaran yang bermakna!

0 Sidang DUN Perak Panas Dengan 'Pelacur Politik" dan ' Katak"


Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak yang memasuki semalam, Rabu, panas dan kecoh apabila pihak kerajaan dan pembangkang bertegang leher gara-gara wakil rakyat pembangkang menggunakan kata-kata "pelacur politik" dan "katak" semasa perbahasan.

Timbalan Yang Dipertua DUN Datuk Hee Yit Foong yang mempengerusikan persidangan meminta Nga Kor Ming (DAP-Pantai Remis) yang membahaskan Belanjawan 2012 negeri supaya menarik balik kata-kata berkenaan kerana ia menghina golongan wanita termasuk ibu dan nenek kepada wakil pembangkang berkenaan.

"Ia menghina (kaum) wanita, tarik balik, kalau tidak saya putuskan jangan berbahas... ibu dan nenek Yang Berhormat juga kaum wanita," katanya pada persidangan DUN di Ipoh.

Namun, Nga enggan menarik kenyataan itu dan berkata beliau tidak menuduh sesiapa dan juga tidak menyebut nama tertentu bagi membayangkan maksud "pelacur politik" dan "katak" itu.

"Adakah saya tuduh sesiapa? Siapa makan cili dia terasa pedas... saya tidak cakap sesiapa tapi kenapa Timbalan Yang Dipertua terasa sangat?" katanya.

Keengganan Nga menarik balik kenyataan itu menyebabkan Datuk Hamidah Osman (BN-Sungai Rapat) dan Dr Wan Nooashikin Wan Noordin (BN-Kampung Gajah) bangun lantas mendesak dengan keras supaya wakil rakyat itu berbuat demikian.

Hee memutuskan persidangan ditangguhkan lima minit seperti dicadangkan Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir dan disokong Hamidah untuk menenangkan keadaan.

Bernama melaporkan penangguhan itu bagaimanapun tidak meredakan keadaan kerana sebaik persidangan bersambung semula, Nga meneruskan perbahasannya serta masih enggan menarik balik kenyataannya walaupun diberi peluang sebanyak tiga kali oleh Hee.

Tan Sri Tajol Rosli Ghazali (BN-Pengkalan Hulu) bangun lalu berkata: "Kami di sebelah sini dengar perkataan yang dikeluarkan iaitu "pelacur politik". Saya mahu bertanya kepada sidang ini adakah perkataan ini dibenarkan di sini? Jika tidak diizinkan ia perlu ditarik balik."

Beliau berkata jika wakil rakyat Pantai Remis tidak mahu tarik balik perkataan itu, Timbalan Yang Dipertua dewan boleh "menghalau" Nga daripada persidangan hari ini dan cadangan itu disokong Jamaluddin Mohd Rdzi (Bebas-Behrang).

Berikutan keengganan Nga menarik balik kata-kata berkenaan, Hee akhirnya mengarahkan Nga keluar dewan kerana menggunakan perkataan menghina serta mencela anggota DUN di samping berkata beliau tidak memberi peluang kepada mereka yang biadap.

Beberapa wakil rakyat pembangkang terutama V.Sivakumar (DAP-Tronoh) bangun membantah keputusan itu dan mendesak Hee yang keluar dewan kerana mengatakan "adakah wakil pembangkang minat pelacur, jika betul saya boleh bawa".

Nga pula kekal ditempatnya enggan mematuhi arahan Hee.

Yang Dipertua Datuk R.Ganesan, yang kemudiannya mengambil alih sesi persidangan menggantikan Hee, berkata Nga telah menimbulkan keadaan haru-biru dengan mengeluarkan perkataan "pelacur politik" serta "katak" malah enggan menarik balik selepas diberi banyak peluang.

Bertindak tegas, Ganesan mengarahkan Nga keluar dewan dan meminta Datuk Hamdi Abu Bakar (BN-Pengkalan Baru) meneruskan sesi perbahasan Belanjawan 2012 negeri menyebabkan wakil pembangkang itu akhirnya akur dengan arahan keluar dewan.

Selain Nga, wakil rakyat pembangkang lain iaitu Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin (PAS-Pasir Panjang) dan Datuk Ngeh Koo Ham (DAP-Sitiawan) turut meninggalkan persidangan sebagai tanda protes terhadap keputusan dewan.

3 Tak de Hal la... Yuna Pulangkan Semula Trofi AIM Yang Di Menanginya!


Penyanyi Yuna mengesahkan kontroversi mengenai penarikan balik trofi Lagu Terbaik menerusi Penakut yang dimenangi di Anugerah Industri Muzik 18 (AIM18) baru-baru ini.

Penyanyi yang popular dengan lagu Dan Sebenarnya itu mengesahkan menerusi laman Twitter miliknya.

"Ya ia benar. Tetapi saya ingin mengucapkan terima kasih kepada peminat yang menyukai lagu tersebut," ujarnya.

Terdahulu, akhbar pada Rabu melaporkan, berlaku kesilapan pada pemilihan pemenang bagi kategori itu sehingga Penakut dinobatkan sebagai lagu terbaik secara keseluruhan walaupun ia tidak memenangi dalam kategori Lagu Pop Terbaik pada anugerah itu.

Turut dilaporkan, anugerah itu akan diserahkan kepada komposer Edry Abdul Halim dan Anuar Zain menerusi lagu Sedetik Lebih yang memenangi dalam kategori Lagu Pop Terbaik.

Difahamkan, pihak penganjur iaitu RIM dan AIM akan mengadakan sidang akhbar khas di Hotel Maya pada Khamis bagi menjelaskan kekeliruan itu.

Yuna dalam satu mesej lain di laman Twitter memberitahu dia tidak mahu menjawab sebarang pertanyaan dan memohon supaya ia diajukan kepada pihak penganjur.

Pada anugerah itu, Yuna menggondol tiga anugerah iaitu Persembahan Vokal Wanita Terbaik menerusi lagu (Penakut) dan Anugerah Kembara atas pencapaian cemerlangnya di Amerika Syarikat selain Lagu Terbaik (Penakut).

Abang tabik Yuna... Selambe je pulangkan balik trofi yang dimenanginya... Tak kalut pon! 


Kalau pakatan pembangkang dah riuh satu dunia ni! hehehe!

Wednesday, November 23, 2011

1 Masalah Banjir, Rakyat Kelantan Tuntut Kerajaan Negeri Tunaikan Janji!


Lebih 100 penduduk di taman perumahan Thirteen Avenue Garden di Kubang Kerian meminta Kerajaan Negeri menunaikan janji dengan menyediakan longkang secepat mungkin berikutan kawasan itu masih digenangi air setiap kali musim tengkujuh.

Kira-kira 30 unit rumah di kawasan perumahan itu akan dinaiki air setiap kali hujan lebat tidak sampai sehari dan walaupun Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandar Raya Islam (MPKB-BRI) berjanji sebelum ini untuk mengatasi masalah itu tetapi sehingga kini ia masih tidak tertunai.

Seorang penduduk yang ditemui, Hasnah Abd Razak, 51, berkata, beliau sekeluarga resah setiap kali hujan kerana kawasan itu pasti akan digenangi air sehingga menyukarkan urusan seharian dan kenderaan terpaksa dipindahkan ke tempat selamat setiap malam. “Bagi mengelak barangan dalam rumah rosak penduduk terpaksa menempah pangkin kayu untuk meletakkan tilam, peti ais, almari dan sebagainya supaya tidak rosak apabila rumah dinaiki air.

“Masalah ini berlarutan sejak empat tahun lalu dan walaupun pelbagai usaha dilakukan termasuk melaporkan kepada pihak berwajib namun sehingga kini ia masih berlaku. Penduduk tidak dapat tidur lena setiap kali musim banjir kerana bimbang barang-barang tidak sempat diselamatkan,” katanya.

Kebanyakan pemilik kediaman di perumahan itu sanggup membeli pangkin mencecah RM1,400 bagi meletakkan barangan berharga seperti peralatan elektrik kerana setiap kali hujan lebat air pasti akan memasuki rumah yang akan merosakkan barangan berkenaan jika tidak dipindahkan.

Sementara itu, Yang Dipertua MPKB-BRI, Fauzi Mat ketika mengulas masalah itu berkata, pihaknya prihatin dengan situasi dialami penduduk terbabit setiap kali musim tengkujuh. “Pihak kami akan segera menghantar pegawai terbabit supaya parit atau longkang dapat disediakan secepat mungkin. Diharapkan penduduk bersabar dulu kerana ia akan diselesaikan dalam masa terdekat,” katanya.

PAS hanya pandai tabur janji... tapi untuk melaksanakannya jangan harap lah! Jadi jangan lah terpedaya dengan janji-janji manis mereka!

2 Rakyat Malaysia Hilang Di Indonesia!


Kedutaan Malaysia di Jakarta baru memaklumkan bahawa, seorang penyokong rakyat Malaysia hilang selepas menonton final bola sepak di stadium Gelora Bung Karno, Jakarta.

Nama :Ahmad Fidaus bin Arham.
IC No. :850512055293.

Hanya beg baju and walet sahaja di temui.

Sama-samalah kita doakan agar beliau di temui semula dalam keadaan yang selamat. Amin.

Update: *Maklumat tidak rasmi menyatakan beliau telah ditemui...

0 Pra Olimpik: Syria Mendahului Malaysia 2-0

Keputusan terkini kelayakan olimpik London 2012 Malaysia menentang Syria siri zon Asia berkeputusan Syria mendahului Malaysia 2-0.

Ternyata pemain Malaysia masih keletihan setelah berhempas pulas menentang Indonesia di Stadium Gelora Bung Karno kemarin.

Malaysia 0 - Syria 2

Selepas ini Harimau Muda akan bertemu pasukan Bahrin pula di Stadium Bukit Jalil.

Aku beharap sokongan kepada Harimau Muda tidak berhenti di sini! Teruskan Gila Bola! Malaysia Boleh!

0 Kedudukan Terikat Di Separuh Masa Pertama Malaysia VS Syria

Keputusan terkini kelayakan olimpik London 2012 Malaysia menentang Syria siri zon Asia masih terikat tanpa sebarang jaringan.

Walaupun tidak dapat menurunkan beberapa tongak utama namun skuad Harimau Muda mempamerkan semangat juang yang tinggi dan berjaya melakukan beberapa serangan yang berbisa kepada Syria.

Ini perlawanan kedua bagi kedua pasukan.

Malaysia 0 - Syria 0

Walaupun Harimau Muda kecil tapi berjiwa besar! Malaysia Boleh!

0 Perlawanan Kelayakan Olimpik 2012 - Malaysia Vs Syria


Ayuh kita berikan sokongan padu kepada skuad Harimau Muda!!

Setelah kita berbangga dengan kejayaan Malaysia mengekalkan pingat emas bolasepak sukan sea. Pasukan kita akan berhadapan pula dengan Syria dalam perlawanan kelayakan Olimpik di london 2012. Perlawanan ini penting kerana ini perlawanan pertama di tempat sendiri setelah kalah kepada Jepun 2 – 0 di Stadium Tosu, Fukuoka, Jepon.

Kita mesti menang perlawanan atau sekurang-kurangnya memberikan saingan yang hebat kepada Syria. Sebenarnya tidak mustahil untuk Malaysia, yang penting kena teruskan momentum dan semangat sepertimana ketika Sukan Sea. Nampaknya bolasepak Malaysia makin meningkat dan terus meningkat. Kita kena kekalkan prestasi ini dan jangan mudah khayal dengan kejayaan yang diperolehi.

Diharapkan keputusan perlawanan malam ini berpihak kepada kita. Dengan sokongan 28 juta rakyat Malaysia yang kini makin ghairah dengan kejayaan pasukan bolasepak Malaysia.

Malaysia Boleh!

19 Betina Indon Kencing Jalur Gemilang!


Tak kiralah gambar ini di edit atau gambar betul, tapi ini adalah sesuatu yang dah melampau!!!!!!!! Indon Biadap! Bangsat!

Aku juga nak tahu, apa komen wisma putra atau mana-mana pihak lain berhubung isu gambar ini?
 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates