Wednesday, January 11, 2012

7 Halang Tugas Polis, Geng Adam Merayu Di Bebaskan...


Nasi sudah jadi bubur... Geng Adam baru teringat besok nak exam, masa ikut telunjuk Anwar dulu kenapa tak ingat semua ni??

Pelajar Universiti Malaya Mohamed Bukhairy Mohamed Safian, 22, mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret Kuala Lumpur hari ini atas dakwaan menghalang anggota polis dalam menjalankan tugas mereka.

Mohamed Bukhairy, pelajar tahun kedua Akademi Islam, didakwa berkelakuan agresif terhadap pegawai polis Rohaizat Akbar Ramlie berhampiran masjid Ar Rahman di Jalan Pantai Baharu, Kuala Lumpur pada kira-kira jam 11:35 pagi pada 6 Januari.

Beliau adalah juga timbalan setiausaha majlis pelajar Universiti Malaya dan diwakili oleh peguam, Farhana Abd Halim.

Timbalan Pendakwa Raya Tan Sew Peng meminta ikat jamin ditetapkan pada RM6,000, tetapi Farhana berhujah bahawa Mohamed Bukhairy berasal dari keluarga miskin, dan tidak lagi mempunyai seorang bapa.

"Beliau juga terpaksa menduduki kertas peperiksaan esok dan juga minggu depan dan jumlah ikat jamin yang tinggi akan menghalangnya daripada menduduki peperiksaan.

"Ikat jamin hanya bertujuan memastikan kehadiran di mahkamah dan bukan membebankan tertuduh. Tambahan pula, ini adalah tuduhan pertama," kata Farhana.

Majistret Parvin Hameedah Natchiar menetapkan ikat jamin sebanyak RM2, 000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 16 Februari bagi sebutan kes itu.

7 comments:

Anonymous said...

padan muka dia... hidung meleleh hingus belagak nak jd hero konon..

ajai62 said...

Assalam Bro

tak sedar diri. dah tahu anak orang susah, janganlah sesekali menyusahkan orang lain... Geng tak ada masa depan... kalau grade pun akan jadi ustaz songsang ni... UM tak ambil tindakan pada pelajar ni ke?

meUher said...

Sudahlah bila dah kena baru nak mengaku miskin lah, bapa matilah, adek ramailah, anak sulunglah, zakar jatuhlah. Yg selalu bestnya kesalahan pertama!

Jadi semua orang boleh buat salah pertama, biadap pertama, kurang ajar pertama, bunuh pertama kali, rogol yg pertama syok, liwat terulung......apa? Ada undang2 kesian bagi 1st timer ke?

Anak Lenggong said...

Apa nak hairan dengan duit jaminan RM5k ..tu..cikgu bad dah kasi masyuk banyak kan...ni lah bakal2 pelajar melayu yang tercicir..orang lain dok berhempas pulas bersama buku menjelang pepriksaan, dia ngan geng bodoh dan bangang nya dengan selamba menjadi barua dan budak kurang ajar..

woii budak bodoh..masa ni waktu belajar ..so belajar laa ..dah tau keluarga miskin dan ko bakal dijadikan tempat bernaung mak bapak..ngape memperbodohkan diri atau pun memang ko bodohh

Anonymous said...

teruk nye fesyen rambut dia..ni memang gay sejati...ptt lah sokong abang nuar

Anonymous said...

Kalau dah susah belajarlah betul-betul. Bila berjaya boleh tolong keluarga. Pi masuk golongan sonsang tu buat apa? Mintak tolonglah kepada Bapak Anwar Bin Ibrahim(B.A.B.I.) untuk bayar jamin.

Anonymous said...

dey..mintaklah duit kat sam ketot ke, chegu bard ke, nuar ke......masa ni la ko nak tau perjuangan ko tu berbaloi ke tidak..terasa bodoh kan sekarang? kui kui kui..padan muka ko.

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates