Friday, January 13, 2012

4 Mahasiswa Pembangkang Salah Guna Duit Rakyat


Wan Norhayati Wan Alias, seorang yang yatim piatu berasal dari Kelantan. Dalam satu wawancara pada Oktober 2004, Wan Norhayati menceritakan bagaimana parti pembangkang mempergunakan persatuan yang islamik di universiti untuk mengkaderkan mahasiswa.

"Pada asalnya Persatuan Mahasiswa Islam (PMI) adalah baik, tetapi pihak pihak yang menaunginya telah memanipulasi persatuan itu secara underground ke arah politik, jadi berhati hatilah, jangan mudah tertarik dengan jenama Islam yang selalu dilaung laungkan oleh pihak tertentu" kata Wan Norhayati.



Terjebak dengan modus operandi pembangkang hingga gagal belajar. Itu sepuluh tahun yang lepas, kali ini ada lagi mahasiswa yang tidak serik. Kejadian yang sama akan berulang kepada beberapa lagi mahasiswa yang terjerat dan terperangkap dengan janji manis pembangkang. Mereka meminjam duit rakyat dalam PTPTN untuk agenda pembangkang di kampus.

Sumber: Angin Perubahan

4 comments:

Anonymous said...

cukup-cukup la PR memperalatkan mahasiswa.. tp sayangnya masih ada lg yg tak sedar tu...

Bekas mahasiswa gagal said...

Selagi mahasiswa itu tidak kecundang pengajian selagi itu mereka tidak akan sedar. Bila mereka tercicir barulah mereka sedar bahawa pembangkang tidak membela mereka pun setelah mereka berkorban habis-habisan hingga berkecai masa depan.

Anonymous said...

samada salah guna rakyat atau tidak bergantung kepada tindakan dan perbuatannya. Jika guna duit rakyat sebanyak RM250 juta untuk diagihkan kepada fakir miskin atau membantu perniagaan rakyat tak jadi masalah tapi guna untuk diri sendiri, syarikat keluarga itu bermasalah!!

Bayaran pengajian untuk mahasiswa adalah datang dari rakyat dan bukan hanya dari ahi UMNO sahaja tetapi semua pihak.. So tak salah pelajar mengeluaran pandangan untuk menyokong sesiapa sahaja demi kebebasan akademik.. ;-)

JAKA said...

mahasiswa rosak kerana ikut jemaah? siapa suruh tidak belajar dgn sebab ada aktiviti lain? ada paksaan ke kena ikut PR?

cuba buat survey betul2, berapa ramai yg gagal atau prestasi akademik rendah dgn sebab enjoy dan hiburan dan dgn sebab aktif politik PR?

PTPTN ialah wang rakyat, dikembalikan kepada mahasiswa, itu pun kira hutang...apa sebab umno an ksuruh mereka hutang budi konon?

budi apa kalau hutang.

mengapa Kelab umno dibenar tubuh di luar negara? kelab umno tu kelab memancing ke, kelab hiburan ke, kelab masak2 ke....

BUKANKAH KELAB UMNO ITU PUN SEBAUH KELAB POLITIK PARTI PEMERINTAH???

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates