Sunday, January 8, 2012

6 Respon Hasan Ali Berhubung Isu Pemecatannya...


Saya sedih dibalas sedemikian rupa...

Exco kerajaan Selangor Datuk Dr Hasan Ali menyuarakan rasa sedihnya kerana dipecat daripada anggota PAS oleh jawatankuasa pusat parti itu berkuatkuasa serta merta pada hari ini.

"Saya amat terkejut dengan tindakan drastik yang diambil oleh AJK (anggota jawankuas) PAS Pusat itu.

"Saya turut bersedih kerana perjuangan Islam saya selama ini dibalas sedemikian rupa," katanya.

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam kenyataannya hari ini mengumumkan memecat Dr Hasan atas tindakannya yang didakwa "menyalahi dan merugikan kepentingan parti sebagaimana yang diperuntukkan dalam perlembagaan PAS".

Pemecatan berdasarkan Fasal 82(9) perlembagaan parti itu dibuat setelah mesyuarat jawatankuasa pusat lebih tiga jam di Kuala Lumpur pagi ini.

Dalam kenyataan segeranya hari ini, bekas pesuruhjaya PAS Selangor itu berkata akan merujuk kepada sahabat-sahabatnya untuk mengambil tindakan sewajarnya.

Beliau juga berkata akan memanggil sidang akhbar dalam masa terdekat untuk menjelaskan kedudukannya berhubung perkara itu. -MK

Berita terdahulu: PAS Pecat Hasan Ali

6 comments:

Anonymous said...

Salam Perjuangan...!!!

Nahh..! Akhirnya Hasan Ali dipecat baru padan muka dia. Susah kalau org yang tak gheti berkerja sbg anggota parti...cakap tidak rujuk kpd parti/pimpinan...komen ikut sedap cakap je..bila kena pecat kata parti tak kenang jasa beliau...Hasan lupa ke yg dia tlh diberikan pelbagai jawatan yg besar dlm PAS shgga diberikan jwtn sbg EXCO Kerajaan Negeri..yg mencdgkan siapa bukan parti PAS ke...tp ye lah org yg nmpk kesalahan org je tp kesalahan sendiri tak nmpk...payyyyah!!! UMNO..nak ambil...ambil lah Hasan Ali ni..bg PAS dia spt BARANGAN TERPAKAI dah takde nilai lg...

TokAyah said...

Eloklah tu PAS pecat. Hassan ali masuk PAS pun kerana ketika 1998 dia menganggap anuwar di aniaya dan kerajaan BN Zalim. Sekarang dia sudah faham siapa anuwar dan apa perjuangan PAS sebenarnya. PAS akan hancur!!!!!!!!!! Hassan ali sudah siap untuk buat Tour satu Malaysia. Mat Sabu???????? Mana ada klass nak tangkis Hassan Ali.

Anonymous said...

Pas terbukti menjadi babi tunggangan dap dan pkr. Hassan ali di pecat sb tak setuju anwar ibrahim jadi PM dan tak setuju Bebas 901 (yg pas pun berkecuali dlm 901 ini)

Anonymous said...

Syukur! Jgnlah YB Dato'Hassan bersedih.Klu YB sudah buat yg betul dan penuhi hukum Islam tanpa mendagangkan aqidah dan Allah semata2 utk politik menurut telunjuk org2 yg sesat dlm PAS dan PKR demi DAP dah dikira baik.Moga2 Allah merestui tindakan YB.Yakin dan bertawakal kpd Allah yg Maha mengetahui setiap sesuatu yg berlaku.Mungkin ada hikmah di sebaliknya.Doakan PAS dan PKR kembali ke pangkal jln.Berjuang utk agama,negara dan bangsa Melayu.

Anonymous said...

syabas Hassan Ali. Berani kerana benar! Mmg elok keluar dari parti ajaran sesat tu. parti yg hanya tahu nak jatuhkan org lain sampai sanggup gadaikan Islam.... Allah bersama mereka yang membela agamaNya dan bukan dengan mereka yang membela peliwat tegar! AllahuAkbar!

Anonymous said...

Salam semua...

Aku sbg org muda tonggak kp kemajuan dan kejayaan negara di masa depan mnjadi hairan,pelik dan jijik dgn permainan politik kat malaysia ni, sifat fanatik dan taksub pd pemimpin2 politik yg amat keterlaluan..apa nk jadi sbnrnya dgn bangsa melayu dan islam..kpd mereka yg rasa diri mereka tokoh agama dan mempunyai ilmu yg tggi tlg la nasihat pd para pengikut supa berada d landasan yg benar, jgn jadikan jalan raya, tmpt awam sbg medan pertempuran..gunakan akal yg bijaksana supaya d hormati. Bukan lah mnjd amaln org islam berkelakuan spt ini, yakni spt binatang..kerana anwar aljuburi..bersengketa sesma bangsa..jgn sbb seorg, berjuta rakyat menanggung derita..itu bodoh namanya..kepada ustaz datuk dr hassan ali, sabarlah menerima ujian ini..moga allah akn memberkati kamu, tinggalkan lah PAS jauh..jauh, jgn di rayu lagi utk kmbali..kpd penyokong tegar anwar aljuburi, ingat, kamu semua ada anak dan isteri serta keluarga yg kg memerlukan anda semua..jd jgn la jd bodoh,sumbat kerana anwar aljuburi...

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates