Saturday, February 23, 2013

4 Hadi Kata Rakyat Yang Menerima BR1M Adalah Bodoh


Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyifatkan penerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sebagai 'bodoh'.

Beliau berkata bantuan tunai oleh kerajaan itu tidak akan mendatangkan keuntungan kepada rakyat namun hanya sebagai alat untuk Barisan Nasional (BN) memancing undi menjelang pilihan raya.

"Bantuan tunai itu adalah idea yang bodoh dan rakyat yang menerimanya sama bodoh," kata beliau pada majlis sambutan Tahun Baru Cina anjuran Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) dia Jalan Putra, malam tadi.

Majlis itu dihadiri lebih kurang 200 orang dan turut disertai Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak.

Kenyataan Hadi itu disifatkan sebagai senada dengan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat baru-baru ini yang menganggap penerima BR1M sebagai 'lembu dan ayam'.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam satu kenyataan berkata Nik Aziz telah menghina rakyat Malaysia.

Pissstt Hadi lupa bahawa puak PAS pun berduyun- duyun beratur ambil duit BR1M.... Sebenarnya rakyat tak bodoh, Hadi yang bodoh!

4 comments:

Anonymous said...

Binatang 2 ekor dari PAS neh mmg dah xbole pakai...dia kutok tapi penganot dia yg plng ramai trime BR1M...

poodaachitttt.....

Anonymous said...

aku pun tak pasti kenyataan ini betol @ tak,tapi kalau betul laaa seperti yang diperkatakan hadi vs ajis penerima BR1M adalah lembu,ayam dan bodoh,sebenarnya dialah bodoh..duit BR1M adalah duit rakyat.dah 2 x aku dapat dan duit itulah yang aku belanjakan ketika aku sedang kesesakan wang..aku yang duduk kat penang ini,apa yg kerajaan DAP buat untuk rakyat penang?langsung haram jadah tak ada apa bantuan.pandai cakap dan menyalahkan org lain..yang aku nampak semua perumahan mewah untuk bangsa cina yang memang kaya dan tak sedarkan diri..tak ada rumah untuk rakyat yang berpendaptan rendah.memang sial laaa depa nieeee

Anonymous said...

Hadi awang dan nik aziz nih pandai menyalak saja, apapun tak bantu rakyat. Dah lah macam anjing..... bodoh pukal tu!!!!! UFB 10 kali lebih cerdik dari dua ekor anjing ni.

Anonymous said...

nak kata bodoh ke, bingai ke..aku tak kisah..aku tetap ambil duit BR1M dgn penuh kesyukuran. Semoga Allah limpahkan lagi rezeki kepada kerajaan yg memerintah..itu doa kami penerima BR1M.

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates