Monday, February 18, 2013

Karpal Akui Ada Masalah Dalam Pakatan Haram


Pengerusi DAP Kebangsaan, Karpal Singh mengakui beberapa isu yang timbul dalam Pakatan Rakyat menyebabkan timbulnya percanggahan pendapat di antara ketiga-tga parti dalam pakatan pembangkang.

“Tidak ada keraguan ada lebih banyak isu untuk ditangani oleh Pakatan,” katanya yang enggan mengulas lanjut mengenai perkara tersebut.

“Percanggahan pendapat ada disitu. Kita tidak menafikannya. Namun, di satu sudut lagi, ada isu yang lebih besar untuk kita lihat berbanding keraguan kami.

“Saya fikir perbezaan pendapat ini boleh diselesaikan bila tiba masanya. Untuk sekarang, apa yang lebih penting adalah ketiga-tiga parti, DAP, PAS dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) mahu menjatuhkan Barisan Nasional (BN).

“Hubungan kami antara satu sama lain secara umumnya adalah baik” katanya pada sidang media, pada Ahad.

Karpal berkata DAP menyokong Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dilantik sebagai Perdana Menteri sekiranya Pakatan mengambil alih kerajaan Pusat.

Beliau turut menyangkal dakwaan Ahli Parlimen Bebas kawasan Bayan Baru, Datuk Zahrain Mohamed Hashim yang mendakwa DAP dan PAS bersetuju dengan cadangan agar veteran Umno, Tengku Razaleigh Hamzah atau Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dilantik sebagai Perdana Menteri. – mStar Online

Retak menanti belah... tak lama lagi berpecah belah la puak Pakatan Haram ni... masing-masing tidak ada kata sepakat macam mana nak takbir negara?

No comments: