Friday, February 22, 2013

Kerana Manifesto Bukan Janji, Khalid Ibrahim Digugurkan


Pelik bin ajaib sungguh bila sesorang yang berjawatan Mentri Besar mengeluarkan kenyataan bahawa Menifesto bukanlah janji? Pergh... Adakah Khalid masih dibuai mimpi indah dibawah celah kangkang Eli Wong?

MalaysiaInstinct- Akibat terlalu bodoh dalam ilmu politik, terlalu nak tunjuk pandai dan terlalu bongkak kononnya cara beliau tadbir dengan gaya CEO bakal jadikan Selangor terhebat dari negeri-negeri lain akhirnya memakan diri.

Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim terpaksa digugurkan dari senarai jawatan kuasa yang membuat dasar JANJI PRU13, jawatankuasa dasar Manifesto PRU13. Kesian Khalid, belum pun sempat panas kerusi Menteri Besar, isyarat dah sampai, isyarat untuk beliau bersara atau lepaskan jawatan dalam parti.

Menurut sumber rapat, kegagalan dan kedegilan Khalid dalam menangani sesuatu isu yang melibatkan kepentingan parti serta kerajaan pimpinan partinya amat jelas dan ketara. Malah menurut sumber, Khalid GAGAL sepenuhnya dalam menerajui negeri yang dilihat mampu membantu ‘penuhkan’ kantung dana parti mereka. Cara Khalid mentadbir Selangor dilihat bersifat sementara, penggal depan di PRU13 mereka bakal dipenggal.

Kenyataan paling bodoh dalam sejarah politik dunia dan Malaysia adalah bila beliau menegaskan bahawa ” Manifesto bukan satu Perjanjian “

Rentetan dari kenyataan paling bodoh dalam sejarah politik dunia ini maka bermulalah episod duka bagi pakatan haramjadah. Bermula dengan rakyat bangkit menuntut janji bil air yang tertunggak, Ibu Tunggal Selangor yang dijanjikan duit bulanan dan yang bakal dituntut janjinya adalah pelajar Pra-Sekolah seperti yang tertera di atas jumlahnya.

Kerana kedangkalan inilah maka Khalid Ibrahim tidak lagi menganggotai Jawatankuasa pembuat dasar Manifesto Pakatan Haram PRU13.

Berdasarkan sumber dari Tropicana, inilah barisan baru yang dilihat oleh Anwar sebagai manusia yang mampu membelit janji dan bakal merekacipta janji baru :

1) Husam Musa Jamnapari- Pengerusi
2) Rafizi Lembu
3) Teo Nie Ching
4) Zulkifli Ahmad
5) Hatta Ramli
6) Salahudin Ayub
7) Liew Chin Tong
8) Dr Ong Kian Ming
9 ) Charles Santiago
10) Nurul Izzah
11) Wong Cheng
12) Sivarasa
13) Baru Bian
14) Ahmad Tamrin Jani

Dasar kali ini mewajibkan mereka merujuk secara total kandungan Buku Jingga, itulah kitab rujukan yang bakal mereka gunakan untuk merekacipta janji baru ini dan juga wajib merujuk kepada Dasar Bersama Pakatan Haram, seperti Kalimah Allah dan Hudud, ini wajib selari dalam janji mereka nanti.

Tambah sumber, bajet rekaan mereka 2012 dan 2013 juga dijadikan panduan merekacipta Manifesto nanti.

Apa yang menjadi Teras Utama, menurut sumber adalah :

1) Rakyat Bersaudara
2) Ekonomi Rakyat
3) Kesejahteraan Rakyat
4) Kerajaan Rakyat

Malah tema rekaan khas untuk PRU 13 sudah pun dipersetujui, “Pakatan Harapan Rakyat” dan bakal di umumkan pada 25/2/13 di SACC, Shah Alam.

Bertambah kesian Khalid bila pelancaran Manifesto ini akan dibuat di negeri pimpinannya namun beliau hanya datang sebagai pendengar dan jadi tukang tepuk tangan. Anwar seolah-olah tidak percaya langsung padanya.

MI lihat, apa yang tertera dia atas semuanya berkisar dari yang sama sejak pakatan haram mula mentadbir beberapa negeri, tiada satu pun yang baru malah ayat yang tertera di atas sekadar penyedap cuping telinga kerana ianya ‘recycle’ dari nyanyian mulut anwar sejak keluar penjara.

Terlalu jelas, anggota jawatankuasa yang dilantik walaupun nampak mewakili parti masing-masing, namun semua sudah tahu, mereka adalah ejen Anwar atau ANWARINAS. Malah mereka ini dikhabarkan hidup mewah hasil elaun bulanan yang mereka terima secara sulit dari Anwar untuk menjadi mata dan telinga Anwar dalam parti yang mereka wakili.

Gaya Anwar, perangai Anwar dan Gelagat Anwar sejak dari sebelum beliau bersama UMNO tetap tidak berubah, hanya satu cita-cita beliau, ingin jadi KETUA dalam apa juga sekali pun.

Sudah ramai sahabat rapat Anwar lari tinggalkan beliau, anda bila lagi ?

No comments: