Thursday, February 21, 2013

1 PAS Semakin Pupus.... 11 DUN PAS Kedah Desak Ostad Azizan Letak Jawatan



Lantaq pi la hangpa semua nak berpecah belah... Ada aku kesah?

La ni baru nak sedar ka... Dah sememangnya PAS tak boleh jadi parti memerentah, takkan nak salahkan Azizan sorang je...

Adakah dengan mendesak Azizan letak jawatan satu jalan penyelesaian yang baik?

Sebaiknya perbetulkan dulu parti PAS yang dah semakin pupus, bakal lenyap dari dunia politik ni!

Bab nak memerentah negeri Kedah semula... jangan nak bermimpi disiang hari la... Sapa yang nak bagi undi lagi kat PAS ni? rakyat dah meluat dengan kepimpinan PAS yang tidak ada pendirian tetap, makin lama makin mengarut, tak ubah macam lalang...

Tepok - tepok tangan! Kalut dah depa semua ni...

ALOR SETAR: Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak didesak supaya melepaskan jawatan Pesuruhjaya PAS negeri kerana didakwa gagal dan lemah dalam menerajui parti di negeri Jelapang Padi itu.

Azizan dikatakan gagal menyelesaikan masalah dalaman parti sehingga menyebabkan ramai di kalangan anggota PAS tidak berpuas hati dan merasa kecewa.

Ketua Unit Peti Undi (UPU) PAS Megat Dewa, Asri Ahmad mendakwa Azizan tidak ada masalah dalam mentadbir kerajaan negeri tetapi beliau tidak mampu menyelesaikan masalah sehingga menyebabkan PAS Kedah kucar-kacir.

"Dalam parti beliau sangat lemah dan kami mahu beliau melepaskan takhtanya sebagai Pesuruhjaya PAS (Kedah)," katanya.

Asri mendakwa Dewan Ulama PAS Kedah yang bermesyuarat pada Rabu menyokong desakan tersebut dan perkara itu dikatakan akan dibawa ke peringkat PAS Pusat untuk tindakan lanjut.

"Kami bagi sokongan kepada ulama dan mahu selesaikan perkara ini di peringkat pusat. Kami minta Azizan turun. Kami mahu PAS Kedah kembali kepada dasar yang ditetapkan. Ulama adalah dasar perjuangan PAS," jelas Asri.

Antara 11 DUN yang mahukan Azizan berundur ialah Kota Siputeh, Bandar Baharu, Alor Mengkudu dan Merbau Pulas.

Sementara itu Bernama melaporkan, Azizan ketika diminta mengulas mengenai desakan itu berkata ada pihak yang sengaja ingin menimbulkan huru-hara dan ia merupakan strategi yang dipercayai dirancang musuh PAS.

Bagaimanapun katanya, sebagai sebuah negara bebas, sesiapa sahaja berhak untuk mengeluarkan kenyataan dan pihaknya hanya boleh melihat apa sahaja yang dilakukan mereka.

"Pimpinan-pimpinan bahagian semua bersatu dan tak ada masalah pun. Tiba- tiba ada pulak pihak lain cuba timbulkan huru-hara. Apa lagi yang saya buat tak kena? Saya dah cuba bangunkan negeri, buat yang terbaik untuk rakyat," katanya.

Timbalan Pesuruhjaya 1 PAS Kedah Datuk Phahrolrazi Zawawi ketika ditemui pemberita pula berkata setakat ini isu desakan supaya Azizan berundur belum pernah dibangkitkan dalam mesyuarat perhubungan yang dihadiri semua bahagian pada setiap bulan.

"Kalau ada perkara tak puas hati, patut guna saluran perhubungan. Setakat ini tak (ada) sebut dalam mesyuarat perhubungan secara rasmi lagi," katanya.

Astro Awani pada Selasa melaporkan kesediaan Phahrolrazi untuk jadi menteri besar sekiranya Pas kekal memerintah negeri itu selepas PRU-13. Namun beliau menegaskan tidak akan melobi atau berkempen untuk jawatan itu menggantikan Azizan.

1 comments:

Anonymous said...

Kami sokong Ustaz Azizan dan Pakatan Rakyat.
PEMBANGKANG (BN/Umno) jangan iri hati ye!!!!!

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates