Sunday, February 17, 2013

Pasukan Keselamatan Malaysia Sedia Bertindak Ke Atas Kumpulan Bersenjata Filipina


LAHAD DATU: Pasukan keselamatan Malaysia bersedia untuk bergerak ke Tanduo, sebuah perkampungan tepi pantai pada bila-bila masa.

Polis, tentera dan pasukan keselamatan maritim sedang menunggu untuk mengusir lebih 100 lelaki bersenjata Filipina yang berkurung dalam kampung tersebut antara Felda Sahabat 17.


Menurut media Filipina, kumpulan itu diketuai oleh Putera Mahkota Rajah Mudah Agbimuddin Kira abang, Sultan Jamalul Kiram III.

Kumpulan lelaki bersenjata telah memberitahu media bahawa mereka akan kekal di pantai timur Sabah, kerana mendakwa ia adalah rumah nenek moyang mereka.

Pemimpin Rajah Muda juga telah dilaporkan berkata kumpulan itu akan terus berada di situ dan tidak mempunyai niat untuk meninggalkannya sehingga tuntutan dipenuhi.

3 comments:

Anonymous said...

Biar sajalah dia orang duduk, cuma senjata tu beri balik kepada Anwar Ibrahim!!!

Anonymous said...

kau memang penyangak UMNO !!! UMNO berambuss balik ke malaya, penjajah!!! umno teda kena mengena dgn Sabah tanahairku, umno utk org melayu malaya saja - chek di JPN tiada etnik melayu dlm bumiputra Sabah. DSAI adalah pejuang tulen-umno boleh gunakan kesemua jentera kerajaan (media massa/hakim/polis/pecacai2 murahan etc) utk jatuhkan DSAI tapi tidak untuk jiwa semangat kental seorang pejuang

Anonymous said...

berbelit2 cerita orang2 ini.... macamana perairan kita dengan senang2 dicerobohi musuh dan orang asing! apa kerja TLDM kita, .. apa kerja APMM, PDRM, imigresen? dok makan gaji buta ke?

menteri pertahanan dok buat apa?
menteri KDN -- pondan yg tau belasah BERSIH saja.....

menteri2 UBN tak efficient lgsung....