Wednesday, February 20, 2013

PKR Mempersendakan Isu Pengikut Sultan Sulu Di Lahad Datu


Tian Chua dengan bongkak mempertikai serta mempersenda isu pencerobohan pengikut Sultan Sulu di Lahad Datu, Sabah. Naib Presiden PKR itu turut mengesa kerajaan menjawab persoalan yang timbul tentang ‘keaslian’ insiden tersebut.

Dalam satu sidang media, Tian Chua membuat provokasi terhadap pihak berkuasa dengan mendakwa tidak berusaha untuk melucutkan senjata penceroboh berkenaan.

Sikap yang ditunjukkan Tian Chua bukan saja tidak sensitif terhadap keselamatan penduduk Lahad Datu, malah dengan bongkak menganggap diri sebagai serba tahu.

Memang inilah gaya politik Anwar Ibrahim yang sudah menjadi darah daging orang PKR, apa saja yang dilakukan pihak kerajaan dan pasukan keselamatan akan dinafikan dengan mudah.

Kerana bagi orang PKR hanya Anwar saja mampu melakukan perkara betul, ini turut disahkan para ulama PAS yang lurus bendul.

Kenyataan Tian Chua bukan yang pertama dari kalangan pemimpin PKR, sebelum ini pun sudah ada pemimpin PKR yang mempersenda rundingan yang dibuat pihak berkuasa dengan penceroboh tersebut.

Pihak berkuasa akan dianggap cerdik dan bijaksana jika mereka mengumumkan sokongan terhadap Anwar atau PKR. Itu saja prinsip perjuangan Pakatan Rakyat...

Inikah gaya pemimpin yang ingin kita pilih untuk menjaga kepentingan rakyat, sedangkan isu berkaitan konflik keselamatan dengan mudah dijadikan 'persendaan' dan modal politik...

Cakap banyak pun tak guna kalau terer sangat pergilah selesaikan masalah di Lahad Datu... Ini semua taktik murahan Pakatan Haram... Bila kerajaan bertindak dikatanya kerajaan zalim, bla... bla... bla... Macam biasa ayat pembangkang!

No comments: