Sunday, February 17, 2013

PRU 13: Rafidah Aziz Tidak Pertahan Kerusi Kuala Kangsar


Bekas Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Tan Sri Rafidah Aziz tidak akan mempertahankan kerusi Parlimen Kuala Kangsar pada Pilihan Raya Umum
ke-13 (PRU13) akan datang.

Rafidah berkata beliau mahu memberi laluan kepada calon lebih muda untuk mempertahankan kerusi itu yang disandangnya di atas tiket Barisan Nasional (BN) selama tujuh penggal berturut-turut.

Rafidah yang sudah menjangkau usia 70 tahun berkata faktor usia mempengaruhi keputusannya namun menegaskan beliau tetap akan membantu jentera Umno dan BN pada pilihan raya umum nanti.

"Cukuplah sampai di sini untuk aktif pegang jawatan. Tapi (untuk berhenti berjuang) dalam politik, (tak boleh sebab) dah jadi darah daging...Macam mana nak dikikis...Insya-Allah perjuangan politik akan ada pada saya dan dalam bidang yang saya terlibat, boleh bantu, tiada masalah tanpa pegang jawatan,” kata Rafidah.

"Kalau tiada jawatan, kita buat setakat kita sajalah...Kalau orang jemput kita ceramah, atau aktiviti apa-apa, kalau jemput saya, kita sama-sama buat.

"Jadi saya sokong untuk memperkuatkan, Insya-Allah...sokongan saya mungkin kecil, tapi kecil-kecil bila ramai, (jadi) besar," ujar beliau yang juga bekas Ketua Wanita Umno.

Pada Pilihan Raya Umum 2008, Rafidah memperoleh 10,735 undi, menewaskan Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak Dr Khairuddin Abu Malik dengan majoriti 1,458 undi.

Rafidah yang kini menjadi Pengerusi AirAsia X dan adalah antara tokoh yang paling lama berkhidmat dalam kabinet Tun Mahathir Mohamad dan Tun Abdullah Badawi.

1 comment:

Unknown said...

saalam, mohon pautkan sy disini boleh?sy dah paut tuan disana :)

daengselili.blogspot.com