Wednesday, July 21, 2010

Khairy Jamaluddin, Cukuplah... Umno bukannya terdesak!

Oleh: Bro Jinggo

"Saya rasa cukuplah dengan usaha & artikel perpaduan UMNO-PAS. Cerita pg1(muka depan) Utusan hari ini nampak macam kita desperate sangat." Kata Khairy melalui ruangan twitternya.

Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin, hari ini mengulas berita muka depan akhbar Utusan berjudul "Pelan Damai Umno, PAS", Khairy berharap usaha mewujudkan kerajaan perpaduan dengan musuh politik mereka PAS dihentikan kerana ianya menggambarkan seolah-olah Umno terdesak.

Umno bukan sebuah parti yang terdesak sangat, malahan perpaduan Umno - PAS ialah demi kepentingan agama dan orang Melayu.

Apa sekalipun yang dilakukan oleh PAS dan pakatan pembangkang, seperti mana yang dibuatnya sebelum ini, sama ada menolak cadangan dan memanipulasikannya , melakukan provokasi terhadap UMNO dan kerajaan atau memperalatkan rakyat dengan demonstrasi jalanan, UMNO tetap teguh dan meneruskan segala perancangan untuk pembangunan dan kesinambungan kesejahteraan rakyat.

"Pelan Damai Umno, PAS"

Memetik Ketua Pemuda PAS Nasrudin Hassan yang berharap kedua-dua parti mempunyai satu pelan damai atas nama Islam supaya persengketaan yang panjang berjaya ditamatkan.

Nasrudin juga dilaporkan berkata, hasrat itu wajar disegerakan kerana umat Islam terlalu bosan dengan pertelagahan tersebut terutama gelagat pemimpin tertentu yang memburu kepentingan politik dengan mengeksploitasi sentimen kebencian antara Umno dan PAS.

Malah, memetik tulisan di blog Nasrudin, Utusan juga melaporkan PAS boleh melupakan sejarah perit seperti ditolak daripada Perikatan, peristiwa Memali dan penahanan pemimpin parti itu bawah ISA, demi penyatuan umah.

''Sebagaimana PAS boleh melupakan kenyataan serta tindakan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika beliau dalam UMNO dan Barisan Nasional (BN)," laporan itu dipetik.

1 comment:

Anonymous said...

PIRRRAAAAHHHH! Nasarudi!! Hari2 jilat buntut DAP!