Sunday, August 7, 2011

Isu Gereja DUMC: Haji Hadi Lebih Sayangkan Lim Kit Siang Dari Perjuangan Islam


Seperti apa yang aku katakan sebelum ini... Bukan menjadi satu rahsia lagi Pas hanya bukan sekadar budak suruhan, rupa-rupanya lebih teruk daripada apa yang disangkakan. PAS sekadar mempunyai “taring palsu” yang boleh dicabut sesuka hati oleh sekutunya.

Sumber memberi tahu, Pimpinan PAS telah mengesa agar Hassan Ali memohon Maaf diatas kebiadapan nya menyerbu Gereja tempoh hari. Hassan Ali tidak sepatutnya membelakangkan sekutu DAP dalam hal ini dan sewajarnya sebarang tindakan dari Hassan Ali perlu dirujuk kepada parti terlebih dahulu.

Hassan Ali sekali lagi dipaksa menutup mulut oleh pimpinan PAS dan dari ini maka jelaskan kepada kita semua PAS sudah tidak relevan dalam memperjuangkan apatahlagi mempertahankan Islam. PAS tunduk dan akur pada DAP Kafir demi meraih undi si Kafir dan ini jelas pada kita PAS sudah semakin hancur menjadi Barua kepada DAP.

Hassan Ali dilaporkan terus keluar dari bilik mesyuarat dan enggan ditemubual sebaliknya menyatakan Presiden Parti akan membuat kenyataan berhubung pekara tersebut.

Kenyataan yang tidak masuk akal! Haji Hadi persalahkan UMNO/BN pula? Rakyat bukan bodoh untuk diperbodohkan oleh puak PAS!

PAS hari ini mengambil pendirian untuk mengadakan pertemuan dengan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dan Gereja Methodist Damansara Utama bagi mendapatkan gambaran jelas mengenai kotroversi terbaru. Jelas Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, pertemuan dengan kedua-dua agensi itu akan dibuat dalam tempoh terdekat untuk mengungkai situasi sebenar yang berlaku ekoran tindakan Jais menyerbu majlis makan malam muhibah di gereja itu.

“Kita bincang isu Selangor dan buat keputusan untuk terus ke medan yang mana kalau kita lihat ia sengaja dijadikan isu oleh Barisan Nasional (BN) untuk tutup isu Himpunan Bersih 2.0.

“PAS akan bertemu dengan Jais dan gereja secara terus untuk mendapatkan penjelasan dan selesaikan masalah ini,”katanya selepas pada sidang media di sini.

Beliau terlebih dahulu mempengerusikan mesyuarat bulanan jawatankuasa kerja PAS pusat. Tambah Hadi, Exco Kerajaan Negeri Selangor Datuk Dr Hasan Ali telah memberikan penjelasan berhubung dakwaan program anjuran Harapan Komuniti bertujuan untuk memurtadkan umat Islam. Hasan, sebelum ini mempertahankan tindakan Jais melakukan serbuan ke atas Gereja Methodist Damansara Utama, Rabu lalu dengan alasan pihaknya telah dimaklumkan perkataan “al-Quran” dan “doa” diselitkan, mendakwa ada bukti mahu memurtadkan umat Islam.

7 comments:

amri5205 said...

"PAS hari ini mengambil pendirian untuk mengadakan pertemuan dengan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dan Gereja Methodist Damansara Utama bagi mendapatkan gambaran jelas mengenai kotroversi terbaru."

Bukankan tanggungjawab mengadakan pertemuan terletak kepada MB ataupun KDYMM Sultan Selangor.

Anonymous said...

Tahniah PAS berjaya diperkudakan oleh DAP inti islam

Anonymous said...

Semoga Allah s.w.t menurunkan bala kepada semua Pemimpin PAS yang melacurkan Islam. Begitu juga juak-juak Parti Angkatan Syaitan (PAS) menerima nasib yang sama kerana terus bersekongkol dengan Pemimpin mereka..Amin!!

Anonymous said...

isu "jais serbu aktiviti gereja"

tukar peranan

isu "gereja serbu aktiviti jais"

apa perasaan korg? kami cuma menjalankan aktiviti keagamaan kami sendiri, thanksgiving macam kenduri kesyukuran jaa..kenapa perlu pihak luar/kamu campur tangan?

tindakan jais tidak patut sememangnyat idak patut dan melanggar pelembagaan.

shame on you peoples.

malaysia is peace
peace for malaysian.

Anonymous said...

kalau betul pun ada aktiviti dakwak...so?? apa masalahnya??..lek bro......ada takut ke?? -mcm bisnes gak bro,klu lu tak berani bisnes..jgn bisnes.......so,klu lu tak dapat hndle agama lu,baik jgn ada agama...memang ISLAM adalah agama rasmi..ya,tapi MALAYSIA BUKAN NEGARA ISLAM OK...so, kita masing2 ada kebebasan beragama....kalau kamu ada dakwah..kitorng ada penginjilan,so..tunggu untuk "ledakan penginjilan" dari kami....

malek said...

I love PAS .. Go Hadi! We're with you ;p

Anonymous said...

Hadi jangan tak hadi.