Monday, August 8, 2011

Murtad : Akibat Golongan Berpendidikan Agama Banyak Berpolitik?

Murtad di Selangor - Pemimpin Melayu-Islam dalam PR terlalu bergantung kepada pemimpin Melayu-Sosialis yang tidak jelas aqidah?

Menarik hujah dari Tun Faisal Exco Pemuda UMNO Malaysia :

Tidak perlu berpusing-pusing mencari kesalahan ke sana ke mari. Jelasnya gejala murtad di negeri Selangor sudah semakin parah. Hujah saya:

1. Apakah aqidah umat Islam terlalu nipis dan rapuh sehingga sanggup mereka menukar agama hanya kerana diRASUAH sebanyak ratusan ringgit sebulan? Jika aqidah mereka rapuh, siapa yang gagal mengajar dan mendidik mereka selama ini?

2. Pada ketika golongan paderi, pastor dan sukarelawan agama lain sibuk mendekati golongan yang miskin ini, apa yang dilakukan oleh ulama dan ustaz/ustazah? Sibuk berperang sesama sendiri tentang Wahhabi? Sibuk berperang tentang jawatan? Sibuk berperang tentang bab feqah yang furu'? Atau sibuk mengumpul pengikut dan berpolitik?

3. Jelas aqidah umat Islam begitu rapuh dan boleh ditukar dengan rasuah. Jadi kenapakah golongan agama seperti dalam PR dan Dr Asri Zainal Abidin begitu yakin kalimah Biblical God yang digantikan dengan Allah tidak akan menjahanamkan lagi aqidah umat Islam yang rapuh ini?

4. Jika ulama dan golongan agama pun turut mempromosikan ideologi ciptaan manusia sosialisme di masjid-masjid dan di surau-surau, tidakkah ini semakin mengelirukan umat Islam dan akhirnya kesesatan dan kemurtadan hanya di sepan mata?

5. Apa sudah jadi dengan janji-janji PR untuk membela golongan ibu tunggal dan miskin? Apa sudah jadi dengan retorik negeri berkebajikan? Bukankah masalah ini tidak akan timbul jika PR benar-benar menunaikan janji mereka?

6. Tidakkah ini menunjukkan kegagalan pemimpin-pemimpin Melayu-Islam dalam PR? Di manakah dasar dan hala tuju yang jelas mengenai usaha memartabat agama Islam di dalam PR Selangor? Cuba terangkan kepada rakyat Selangor, apakah pendekatan yang berkesan PR dalam usaha memerangi gejala murtad di negeri Selangor?

Jelasnya, pemimpin Melayu-Islam dalam PR telah lalai dari melaksanakan tugas mereka memelihara umat Islam kerana mereka gagal merangka sebarang dasar yang jelas tentang Islam dan umat Islam di dalam PR. Malah dalam kes tertentu, mereka juga secara langsung dan tidak langsung telah menunjukkan sokongan terhadap usaha memurtadkan umat Islam secara halus.

Inilah akibatnya apabila Melayu-Islam dalam PR tiada peranan terlalu bergantung kepada pemimpin Melayu-Sosialis, Melayu-Pluralis dan Melayu-Atheis di dalam PR dan akibat kerana sanggup berimamkan pemurtad dalam PR!

5 comments:

Anonymous said...

apa boleh buat la ni DAP ganti PAS..

Anonymous said...

Mursyidul Am pas sekarang ni kan Ustaz LimKitSiang.

Anonymous said...

Fening ! Fening! Fening!

Anonymous said...

Apa nak di fening kan brother! Pas dulu Isle kini pembela kristian lihat sajalah YB nya si Khalid Samad

Anonymous said...

DUNIAWI...PAS FOR ALL...NEGARA BERKEBAJIKAN...