Tuesday, January 10, 2012

Kantoi... Bodyguard Wan Azizah Lari Hospital


Bodyguard Wan Azizah, Fayyadh Afiq Albakry Jaafar Sidek, 26, lari dari hospital, beliau keluar wad dengan tanpa arahan doktor dari Hospital Seberang Jaya dan mendaftarkan dirinya ke sebuah hospital lain.

Fayyadh Afiq mendakwa kononnya pihak polis mengganggu dia... Apa pula polis nak ganggu? pihak polis membuat siasatan dan mahu mengambil keterangan akan kesahihan cerita dia kena suntik racun.

Menurut Keputusan ujian Jabatan Kimia terhadap sampel darah dan air kencing pengawal peribadi Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail didapati negatif pengaruh racun atau dadah.

Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Ayub Yaakob berkata, keputusan ujian terhadap sampel darah dan air kencing Fayyadh Afiq, yang cedera di tangan kiri dipercayai dicucuk dengan objek tajam dalam satu ceramah di Cheruk Tok Kun pada Sabtu, diterimanya petang ini.

"Saya baru terima keputusan ujian itu petang ini dan ia (keputusan) negatif, darah dan air kencingnya (Fayyadh Afiq) tidak ada kesan benda asing termasuk racun atau dadah,” katanya di sini hari ini.

Katanya, Fayyadh Afiq, yang dirawat di Hospital Seberang Jaya (HSJ), telah keluar daripada hospital tengah malam tadi.

"Beliau sendiri yang meminta untuk balik (keluar hospital) kerana mendakwa telah sihat,” katanya.

Ayub berkata, siasatan lanjut masih diteruskan bagi mengetahui punca sebenar kecederaan mangsa.

Berita terdahulu laman media dan blog pembangkang spin Fayyadh di suntik racun dan cubaan bunuh terhadap president PKR Dr Wan Azizah.

10 comments:

Anonymous said...

dah kantoi lari la.. mcm biasa la puak pembangkang ni kaki kencing! putar alam!

Anonymous said...

Itu pun Tok Guru puja Anwar Al Juburi dan PKR tahap dewata.

Lingkuplah Pakatan kali ni.

Anonymous said...

Kepla dengan ekor sama sahaja..kuat berlakun

Azmin Alias said...

sudahlah blogger umno-prono kaki fitnah! kuat temberang sama mcm najib-altantuya :p

Anonymous said...

Apa azmin alias, kau keluar tajuk la.

Anonymous said...

najib-altantuya saja reka fitnah konopn anwar meliwat... allah dah buktikan DSAI tidak bersalah. korang buta ka? cukuplah kena tipu dgn najib-altantuya

Anonymous said...

Org pakatan ni memang kuat meroyan...jap mati...jap hidup balik...hehe
org citer bab lain..dia bukak citer lain..apa lah pekdahnya layan org gila meroyan

Anonymous said...

Tapi itu hari dia orang kata Hakim & Mahkamah tak adil , konspirasi , macm2. Bila dah bebas , apa komen kau orang

Anonymous said...

anwar bebas bab kesilapan teknikal dna,,tu kata hakim,,bukan bermakna anwar tidak meliwat,,cuba lah si kote bengkok aka kimak anwar jubur itu melancap depan hakim dan bagi sempel dna air kote anwar kt hakim utk ujian dna pasti anwar mamposss!!!,,,

tapi si penipu drama king anwar kimak langsung tak nak bagi dna,,,kote bengkok kimak tahu kot klau dia nagi dna pasti sangkut,,pasal tu anwar kimak berkeras tak nak bagi dna dia,,,,kimak tol anwar kote bengkokkk

Anonymous said...

Celaka lah Anwar & gang2 .., tuduh kerajaan konspirasi. Kalau orang tuduh Anwar konspirasi dgn tok hakim, macamana? Tetapi, akhlak kerajaan tak seburuk itu. Tiada sesiapa yang menuduh begitu, kerana Hakim adalah manusia yang hanya bertindak mengikut bukti yang sedia ada.., dan bukti itu BELUM mencukupi.

Jangan ingat apabila Allah telah mentakdirkan dia tidak boleh dipersalahkan (akibat kelemahan teknikal - DNA), maka segala2 tentang Anwar telah bersih. TIDAK SEKALI2..!

Betapa ramai manusia diluar sana yang pernah membunuh manusia.., akan tetapi beban bukti yang ditunjukkankan TIDAK mencukupi untuk dia disabitkan salah di mahkamah dunia ini.

Allah jua sedang menguji istiqamah pejuang Islam dan umat melayu di Malaysia ini. Nak harapkan Anwar..? Dia kaki 'cakap untuk sedap didengar.' Tak lebih dari itu..