POLITIK HARIAN: Gambar Dan Video Terbaru Rusuhan di London

Tuesday, August 9, 2011

Gambar Dan Video Terbaru Rusuhan di London


Rusuhan di London: 160 orang ditahan polis

AFP melaporkan sekurang-kurangnya 160 orang ditahan oleh polis kerana didakwa terbabit dalam rusuhan dan samun di utara London sejak Ahad lalu manakala keganasan baru dilaporkan tercetus dan merebak ke bahagian lain di ibu negara Britain itu.

Sekurang-kurangnya kita perlu mengucapkan syukur alhamdullilah kerana Ambiga tidak menghantar sekumpulan penyokong BERSIH untuk buat rusuhan di London, kalau tak, tak tahulah apa yang terjadi dengan mereka.

Menurut kata Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman, tiada rakyat Malaysia yang terlibat dalam rusuhan di London yang tercetus pada hujung minggu lepas.

Malah, katanya rakyat Malaysia sebenarnya tidak ada sama sekali di kawasan itu. Baca laporan penuh disini....











Inilah Matlamat Sebenar Himpunan Haram Bersih 2.0

[photos inside] Riot Hits London : Adakah Bersih 2.0 Mahukan Rusuhan Seperti Di London?

12 comments:

Anonymous said...

syukur alhamdullilah semua ini tidak terjadi di Malaysia, wlupun ada pihak yg cuba mencetuskannya...

Anonymous said...

Ambiga dilihat cuba menjadi ‘superhero’ dengan tindakannya mengetuai penganjuran perhimpunan haram pada 9 Julai yang lalu.

penganjur mahu mencari publisiti dengan menjatuhkan imej negara pada kaca mata dunia sekaligus akan mendapat publisiti.

Tindakan itu juga seolah-olah dia (Ambiga) mahu menjatuhkan imej kerajaan di luar negara dengan mengadakan perhimpunan yang tidak mendatangkan faedah.

lihatlah apa yg terjadi di london... semoga menjadi satu pengajaran!

Anonymous said...

INILAH HASIL RUSUHAN..
KEPADA PENYOKONG2 BERSIH TEMPOH HARI, TENGOK GAMBAR TU BETUL2..

Anonymous said...

Tahniah dan syabas buat semua peserta-peserta Himpunan BERSIH 2.0 hari ini. ... Ditembak gas pemedih mata, dibalun belantan polis!

Anonymous said...

nasib baik ada polis dan FRU menjaga keamanan 9 julai hari tu.. klu x alamatnya mcm ni lah rupa kl.. ya..

Anonymous said...

Inilah terjadi apabila polis lambat dan takut bertindak. Tahniah polis Malaysia yang gagah berani "Jasa Anda Tetap Kami Kenang"

j3bat said...

Asri taknak komen ker pasal rusuhan ni yg bermula dengan proses damai.

j3bat said...

opsss protes damai

Anonymous said...

inilah balasan penghinaan Queen Elisbeth terhadap Dato Seri Najib memakai baju kuning konon seolah-olah menyokong perhimpunana haram Bersih. Apa yang dato seri lakukan salah dari segi prinsip demokrasi.
Terimalah padahnya kerosakan yang dilakukan oleh pendemo terhadap mereka jika tidak dikawal dari awal. Biar mereka tahu kesannya.

Anonymous said...

SHAME..SHAME..SHAME ON YOU...
SHAME..SHAME..SHAME ON YOU...
SHAME..SHAME ON YOU ENGLAND GOVT.

Anonymous said...

BERSIH and TOTTENHAM RIOT is two different thing. BERSIH is suppose to be a peaceful rally demanding for clean and fair elections while here in TOTTENHAM RIOT is caused by the killing of a black guy by a police. It is more of a racism issue here.

Funny how people try to compare this two issue without fully knowing the root cause.

To me, RACISM ISSUE played by the government will most likely to cause this RACE-ISSUE RIOT.

Funny is it? :p

Anonymous said...

bodoh punya Umno. BERSIH kena tembak dengan meriam air, gas pemnedih mata, kena sepak terajang dgn polis takde pun kereta atau bangunan yang terbakar masa tu, padahal walaupun disekat puluhan ribu jugak yang hadir.