Saturday, December 24, 2011

2 Media Pro-Umno Lebih Telus Daripada Harakah - Hasan Ali


Bekas perusuhjaya PAS Selangor Datuk Dr Hassan Ali menegaskan tidak wujud sama sekali istilah media Umno atau media musuh sambil menyifatkan akhbar rasmi milik parti Islam itu bersifat berat sebelah dalam menyiarkan laporan.

Malah Hasan juga berkata media dalam negara tidak memberi liputan negatif kepada parti dan dirinya termasuk ketika menyiarkan laporan berhubung polemik yang berlaku baru-baru ini.

“Bagi saya, tak ada yang dinamakan media Umno. Memanglah sebab kerajaan berkuasa, perkara kena rujuk kerajaan. Dan Umno sebahagian dari kerajaan. Sebab itu timbul media Umno. Saya sebenarnya pada asasnya, saya terima mana-mana media pun.

“Bagi saya, siapa yang dapat menyebar luas dan meletakkan berita ke pangkuan masyarakat luas, jadi ia pilihan saya. Saya tak nampak selama ini media memainkan peranan negatif kepada parti dan saya dalam konteks kontroversi ini,” katanya pada sidang media di sini.

Hasan sebelum ini muncul di Utusan Malaysia dan program yang disiarkan TV3 iaitu Soal Jawab — sesuatu yang dianggap tidak biasa diberikan kepada pemimpin pembangkang di negara ini.

Menurut Hasan beliau menganggap media lain lebih mudah dan memberikan liputan yang lebih baik berbanding organ partinya, Harakah.

Beliau turut mendedahkan Harakah melebihkan liputan terhadap golongan tertentu di dalam parti lantaran penguasaan yang diberikan terhadap lidah rasmi parti tersebut.

Hasan mengambil contoh wawancara Harakah bersama Timbalan Mursyidul Am PAS Datuk Haron Din berhubung isu gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) yang masih belum disiarkan sehingga kini kerana kepentingan pihak tertentu.

“Tetapi mungkin atas arahan pihak berkuasa dalam parti, didapati temuramah Datuk Harun din tidak tersiar sampai sekarang. Bayangkan kalau Haron Din tak tersiar bagaimana orang kecil seperti Hasan Ali?” kata beliau.

Justeru Hasan mencadangkan agar Harakah melakukan transformasi besar-besaran agar ia boleh diterima semua lapisan masyarakat.

“Kalau kepimpinan media baru diterajui oleh orang-orang lama. Sesetengahnya telah memimpin PAS selama lebib 20 tahun, tak berubah dan tak beralih, sudah tentulah saya merasakan perlu (berubah),” katanya.-FMT

HARAKAH! KAH! KAH!

0 Zahid Hamidi - Jika Hasan Ali Merajuk Dengan PAS... Pintu UMNO Setiasa Terbuka


Dato' Seri Dr. Ahmad Zahid Hamid hari ini berkata, pintu UMNO sentiasa terbuka untuk mana-mana pihak yang merajuk dengan parti mereka.. terutamanya Datuk Dr Hasan Ali, beliau melihat krisis dalaman Hasan Ali dengan PAS semakin serius...

Katanya lagi UMNO terbuka menerima sasiapa saja yang mahu menyertai parti UMNO.

Dalam nada seloroh beliau berkata jika Haji Awang Hadi juga boleh sertai UMNO.


Perbalahan terbuka antara bekas Pesuruhjaya Pas Selangor Datuk Dr Hasan Ali dan beberapa pemimpin kanan parti itu bermula dari berita pengguguran Hasan sebagai calon Pas.

Ada dakwaan yang mengatakan ADUN Gombak Setia itu menjadi duri dalam daging bagi Pas Selangor dan pakatan pembangkang terutama DAP.

Ia berikutan beberapa tindakan Hasan yang mengundang kritikan terbuka pemimpin Pas Selangor seperti Timbalan Pesuruhjaya III Pas negeri, Khalid Abdul Samad terutama berkaitan dengan tugasnya sebagai exco menjaga hal ehwal agama.

Hasan juga kurang disenangi kepimpinan Pas negeri dan rakan sekutu mereka sama ada DAP atau Parti Keadilan Rakyat berikutan sokongannya terhadap usaha menubuhkan kerajaan perpaduan dengan UMNO. Kesan daripada sokongan itu pada Muktamar Tahunan Pas 2011, Jun lalu beliau digugur sebagai Pesuruhjaya Pas Selangor.

0 Kantoi : Hasan Ali Kata Mustafa Bohong !


Bekas pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr Hasan Ali berkata, bukan beliau tetapi mendakwa setiausaha agung PAS, Datuk Mustafa Ali yang mengadakan pertemuan dengan pemimpin Umno.

Exco kerajaan Selangor itu berkata, setakat yang diketahuinya, terdapat pertemuan berulangkali antara Mustafa dengan pemimpin-pemimpin tertinggi Umno, termasuk permintaan peribadi Mustafa untuk bertemu dengan seorang tokoh kanan Umno kanan.

Bercakap dalam sidang akhbar di kediamannya hari ini, Hasan berkata, sehingga ini Mustafa gagal berjumpa tokoh Umno tersebut.

Dr Hasan menjawab dakwaan Mustafa bahawa beliau dan bekas timbalan presiden PAS, Nasharudin Mat Isa telah mengadakan pertemuan dengan ahli Umno dan tiga yang lain di Hotek Le Meridian pada bulan Ramadan lalu.

Mengulas lanjut, beliau menafikan sekeras-kerasnya pertemuan dengan ahli-ahli Umno itu, sama ada di peringkat rendah, pertengahan atau tinggi.

Dr Hasan, bagaimanapun yang tidak mempertikaikan adanya pertemuan tersebut, tetapi menegaskan ia tidak ada kena mengena dengan Umno atau PAS.

Beliau bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai dakwaannya itu tetapi mengalu-alukan siasatan dijalankan terhadapnya.

Katanya, beliau tidak akan mengulas lanjut mengenainya, sama sepertimana Mustafa yang juga tidak mendedahkan butiran dakwaan pertemuannya (Dr Hasan) dengan pihak Umno.

Dr Hasan yang juga pengerusi hal ehwal agama Islam, adat-adat Melayu, infrastruktur dan kemudahan awam Selangor, juga ingin mendapat penjelasan Mustafa, sejak bila pejabat setiausaha agung menubuhkan unit risikan dan intipan di pejabat agung PAS.

"Saya juga ingin tahu mengenai keperluan tugasan merisik dan mengintip dalam konteks menjaga kesatuan dan perpaduan parti," katanya.

Menjawab satu soalan, Dr Hasan menolak pelawaan presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA), Datuk Ibrahim Ali untuk menyertai pertubuhan itu, jika beliau benar-benar ingin meneruskan perjuangannya menegakkan agama Islam dan orang Melayu.

"Saya tidak berhajat dan saya hendak menumpukan sepenuhnya kepada mesej yang kami bawa selama ini iaitu (berhubung kepentingan) Islam, bangsa Melayu dan Institusi Raja," katanya. -MK

Sah puak PAS mulut biawak!

0 Pelajar Tunggu SPM Jadi GRO Petaling Jaya


Semenjak Pakatan Haram memerintah di Selangor, bukan sahaja pusat-pusat urut bertambah, malah pusat-pusat Hiburan dan judi haram juga menjadi permasalahan utama kepada penduduk di Petaling Jaya.

Melihat tiada kawalan daripada kerajaan negeri dan kita amat risau generasi muda, golongan belia akan terpengaruh dengan operasi terbuka pusat-pusat hiburan.

Dulu memang jarang sekali kita dengar kes seperti ini dalam tempoh beberapa tahun sehinggalah pada 2008 apabila Pakatan Rakyat memenangi beberapa buah negeri dengan DAP menguasai sepenuhnya Pulau Pinang, dan membonekakan Melayu di Selangor, industri hiburan yang dijangka sudah terkubur itu, kembali semula.

---
Keseronokan tiga gadis yang baru tamat peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) mengisi masa lapang menunggu keputusan peperiksaan dengan bekerja sebagai pegawai perhubungan pelanggan (GRO) berakhir apabila mereka bersama 30 GRO lain ditahan di sebuah pusat hiburan di Damansara Perdana di sini tengah malam semalam.

Serbuan mengejut pada pukul 12.30 malam oleh anggota Bahagian Pencegahan Maksiat, Perjudian dan Kongsi Gelap (D7), Bukit Aman itu dilakukan selepas polis menerima maklumat berhubung kewujudan pusat hiburan itu yang menyajikan tarian tiang berunsur seks dan GRO bawah umur.

Ketua Operasi D7 Bukit Aman, Supritendan Amir Rasid Derani berkata, kesemua GRO yang ditahan berusia antara 17 tahun hingga 30-an dan tiga daripada mereka baru tamat peperiksaan SPM.

"Semasa serbuan, sebahagian daripada GRO sedang rancak melayan pelanggan manakala yang lain sedang menunggu untuk dipilih pelanggan yang masuk ke pusat hiburan berkenaan," kata beliau ketika dihubungi semalam.

4 Yusry KRU Nikah Puteri UMNO Lisa Surihani 23 Feb 2012


Lisa Surihani dan Yusry KRU akan bernikah pada 23.02.2012 dan majlis resepsi (bersanding) 26.02.2012. Pengumuman yang di buat oleh lisa surihani dan yusry kru di buat pada hari ini di marriot putrajaya hotel dan spa.

Lokasi pernikahan Lisa Surihani dan Yusry KRU akan berlangsung di masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin Putrajaya dan persandingan (resepsi) pula akan berlangsung di Putrajaya International Convention Centre (PICC) Putrajaya.


Yusry juga mengakui bahawa pihak sebelah keluarga sudah menghantar tanda ke pihak keluarga Lisa. Kira tanda tu sebagai menyunting bunga di laman orang.


Menurut Lisa dan Yusry juga, mereka mula berkenalan melalui BBM, blackberry messenger dan dari situ mereka mula berkenalan secara serius.

Seorang wartawan melontarkan soalan tentang apa sebenarnya yang Lisa Surihani lakukan sehingga boleh membuatkan Yusry KRU menjadi seorang lelaki yang sangat gembira.

Yusry KRU memberitahu yang mereka sebenarnya saling mencintai sepenuh jiwa antara satu sama lain dan sikap Lisa Surihani yang sentiasa menyokong kerjaya beliau.

Sumber klik di sini...

0 Pelan Reformasi 1998 Bakal Berulang Kembali...

Rakyat akan ditipu seperti tahun 1998?

BEBERAPA rancangan jahat dikenalpasti sedang dirancang oleh penyokong-penyokong Anwar Ibrahim menjelang 9 Januari 2012 dan pada tarikh itu juga dipercayai akan berlaku berbagai-bagai gerakan-gerakan khianat bagi melumpuhkan sistem kehakiman dan perundangan negara untuk menyelamatkan Anwar daripada terhukum ekoran pertuduhan kes liwatnya dengan Saiful.

Apa sahaja keputusan yang akan diberikan oleh Hakim Mahkamah Tinggi,Zabidin Mohamad Diah terhadap Anwar memungkinkan satu lagi gerakan demonstrasi besar-besaran kerana Anwar telah melancarkan Kempen Pembebasan Anwar (FAC II) di rumahnya baru-baru ini dan pengisian rancangan tersebut sama sahaja modus operandi sepertri yang berlaku dalam Reformasi 1998 lalu.

Anwar sekali lagi akan memperalatkan rakyat dan mahasiswa serta mahasiswi yang pendek akal berselindung di sebalik nama Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) untuk mencetuskan huru hara bersama sayap parti PKR iaitu AMK malah gerakan SMM dan BEBAS yang berlangsung baru-baru ini merupakan satu gerakan pemanas badan bagi menyiapkan diri untuk beberapa lagi demontrasi besar-besaran bagi menggugat pentadbiran kerajaan seterusnya menggulingkan kerajaan pimpinan PM Najib.

Mahasiswa yang sakit akalnya dijadikan alat...

Rusuhan 1998 bakal berulang lagi dan kali ini kita menjangkakan Anwar dan barua-baruanya akan berusaha sedaya mungkin untuk mengheret rakyat turun ke jalanan bagi menyokong peliwat dan penzina seperti beliau. Paling jelas SMM adalah sayap baru Anwar yang akan digunakan sepenuhnya untuk menghasut pelajar-pelajar dan perjuangan SMM ataupun BEBAS sebenarnya bukan kebebasan akedemik,bukan pemansuhan AUKU dan bukannya memperjuangkan hak-hak mahasiswa tetapi lebih kepada menjadi perkakas kepada Anwar dan kuncu-kuncunya.

Anwar tidak ada pilihan untuk mengkelabukan mata rakyat dan beliau akan berusaha supaya dirinya terus dilihat putih dan bersih tanpa apa-apa dosa walaupun di mahkamah telah dibuktikan DNAnya dan ada video pula yang memaparkan perlakuan seksnya dengan pelacur dari Negara China dan dengan memperalatkan Nik Aziz serta Hadi Awang,video tersebut berjaya ditanamkan dalam hati sebahagian rakyat bahawa itu bukan bukti yang boleh diguna pakai.Itu saksi besi kata Hadi Awang.Itu konspirasi UMNO dakwa mereka dan rakyat terus jadi keliru. Baca Lagi...

2 Alfatihah.. ADUN PAS Meninggal Mengejut!


Innalillahi Wainna Ilaihirajiun. Dimaklumkan dengan kematian Allahyarham YB Dr Muhammad bin Daud, ADUN Tendong, Pasir Mas sebentar tadi. Beliau dikatakan meninggal secara mengejut di rumahnya. Takziah diucapkan kepada keluarga beliau.

Friday, December 23, 2011

5 Pesan Aiman UTM Kepada Adam Adli... Cukuplah Buat Onar... Jangan Buat Mahasiswa Sesat!


Pelajar UTM, muhammad aiman menyatakan pendirian mewakili majoriti pelajar IPT, khususnya pro-aspirasi yang tidak menyokong tindakan biadab adam adli menurunkan bendera PM.

Pesan Aiman UTM kepada Adam Adli... Cukup-cukuplah buat onar... Jangan buat Mahasiswa sesat!


8 PAS Siarkan Surat Terbuka Kepada Hasan Ali


Berikut adalah surat terbuka kepada Hasan Ali, yang di siarkan menerusi portal Harakah... kah... kah!
Semakin parah nampaknya politik PAS ni!


Surat terbuka kepada Hasan Ali

Syed Abdullah Jamalullail, Ampangan, Seremban.

Datuk Dr Hasan Mohd Ali sepatutnya musabahkan diri dan bukannya cuba untuk mengeruhkan suasana kepada organisasi yang begitu berjasa kepada beliau dengan diberikan kepercayaan sepenuhnya untuk bersama-sama memimpin bagi memperjuangkan ataupun berjihad demi untuk menegakkan daulah Islamiah di negara yang tercinta ini.

Cuba bertenang dan kenangkan kembali jasa-jasa parti PAS yang telah memberikan ruang dan peluang semasa Datuk Dr Hasan Ali tersepit apabila digamkan oleh RTM dalam program Forum Perdana Islam yang sangat popular di masa itu yang mempunyai jutaan penonton setia setiap hari Khamis malam Jumaat.

Masih ingat lagi di antara yang kena tindakan digamkan daripada menyertai program itu 2 orang lagi tokoh yang tidak asing lagi kepada umat Islam di masa itu ialah Datuk Ismail Kamus dan Datuk Dr Haron Din.

Mereka bukan sahaja dikenakan tindakan tidak dibenarkan untuk berceramah dalam Forum Perdana tetapi apa juga rancangan yang bersabit dengan pemerintah tidak lagi dijemput untuk memberikan syarahan agama.

Lalu ketiga-tiga tokoh agama yang disegani masyarakat Islam ini termasuk Datuk Dr Hasan Ali menjadi ahli PAS dan berjuang di dalam PAS sehingga ketiga-tiga tokoh ini mendapat tempat di peringkat tertinggi di dalam parti dan perjuangan mereka ini sedikit sebanyak telah membantu untuk memenangi hati rakyat menyokong parti PAS kerana ketokohan mereka itu terserlah sebelum masuk PAS lagi.

Datuk Dr Hasan Ali adalah seorang pemimpin yang berwibawa dan mampu memimpin dalam bukan sahaja memperjuangkan agama tetapi juga pakar di dalam segi pengurusan pentadbiran kerana beliau pernah bertugas di dalam sektor kerajaan sebagai pegawai kanan di beberapa kementerian sebelum menjadi pakar motivasi yang terkenal di masa itu.

Tidak hairanlah mengapa parti PAS memberikan jawatan-jawatan penting di dalam parti dan pernah pula menjadi Ahli Parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri dalam satu masa hanya kerana mahu beliau memperjuangkan Islam melalui parti Islam PAS.

Tetapi kini kami agak sedih dan begitu kecewa kerana Datuk Dr Hasan Ali yang kami bergantung harapkan untuk berjihad kepada menegakkan daulah Islam itu tergamak meluahkan perasaannya menuduh kepimpinan parti PAS sebagai tidak relevan lagi kerana bukan lagi memperjuangkan Islam tetapi telah bertukar arah kepada menjadikan negara ini kepada sebuah negara kebajikan.

Datuk Dr Hasan Ali mesti faham bahawa kebajikan adalah salah satu cabang yang tersangat penting didalam menegakkan dakwah kepada Islam dan itu sebabnya ianya termasuk dalam Rukun Islam yang keempat daripada 5 rukun Islam yang diwajibkan kepada setiap umat yang mengaku dirinya Islam itu.

Umpamanya salah satu cara ialah membayar zakat di mana zakat yang dikutip itu adalah dinamakan juga sebagai kebajikan untuk membantu umat Islam yang kurang bernasib baik.

Dalam Islam pun ada garis panduan yang mesti dipatuhi sebelum pergi ke puncak terlebih dahulu mestilah mempunyai bekalan yang cukup dan ianya termasuklah berkebajikan kepada umat Islam itu sendiri.

Datuk Dr Hasan Ali, seorang tokoh yang mempunyai kelulusan PhD dan dianggap sebagai seorang profesional patut sedar bahawa memburuk-burukkan 'rumahtangga' sendiri yang membantunya semasa susah dan tersepit tidak harus melakukan kesilapan sebegitu.

Janganlah terlalu emosional kerana kalau tidak sebulu lagi dengan kepimpinan parti PAS sebaik-baiknya berundurlah secara hormat dan pilihlah jalan sendiri jika ingin berjuangkan Islam melalui kaedah parti lawan.

Kalau Datuk Dr Hasan Ali keluar dengan secara hormat pemimpin dan ahli PAS semua menghormati juga dengan keputusan itu dan masih menganggap beliau sebagai tokoh tetapi apabila sebaliknya apa yang berlaku berkemungkinan ianya telah menghancurkan harapan kami semua apa yang kami harapkan.

Walau apapun tiada rasa dendam kerana Islam mengajar kami begitu tetapi terguris juga.

Dalam pada itu kami ucapkan selamat maju jaya kepada Datuk Hasan Ali yang mahu berjihad mengikut caranya sendiri dan mungkin melalui parti yang lain beliau ceburi nanti dan akhir sekali ingatlah pepatah ini 'tempat terjatuh lagi dikenang'.

5 Adam Adli Terima Notis Tatatertib UPSI


Adam Adli, aktivis gerakan pelajar underground yang menurunkan bendera memaparkan gambar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di ibu pejabat UMNO di PWTC Sabtu lalu hari ini mengesahkan dia telah menerima notis pendengaran tatatertib dari Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI).

Adam seperti dilaporkan FMT berkata seorang individu tidak dikenali menyerahkan notis terbabit, yang mengarahkannya hadir ke perbicaraan tatatertib pada 9 Januari depan.

Dia mengesahkan akan hadir menjalani perbicaraan tatatertib tersebut.

“Saya tidak faham kenapa anda takut dengan kami? Kami bukan ahli politik tetapi mahasiswa. Kalau anda musuhi kami, maknanya apa yang mahasiswa lakukan adalah betul,” katanya ketika ditemui membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi.

Adam yang ditemani peguamnya, Fadiah Nadwa Fikri, membuat laporan polis mendakwa menerima ugutan.

Fadiah yang merupakan peguam pilihan PKR dari LFL (lawyers for Liberty) menuduh individu yang mengugut Adam itu, bernama Ruslan Mokhtar adalah seorang anggota polis.

“Ruslan dipercayai seorang anggota polis kerana pegawai polis di luar pondok Bukit Aman seolah-olah mengenalinya”, katanya.

-AIDC

0 Hasan Ali Dipelawa Sertai PERKASA!


Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) secara terbuka mempelawa Anggota Exco Kerajaan Selangor Datuk Dr Hasan Ali menyertai pertubuhan itu jika beliau benar-benar ingin meneruskan perjuangannya menegakkan agama Islam dan orang Melayu.

Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali berkata sudah sampai masanya Hasan membuat keputusan menyertai pertubuhan bukan kerajaan (NGO) jika merasakan perjuangannya dalam Pas tidak mampu memenuhi hasrat dan cita-citanya itu.

"Beliau kini sudah dipinggirkan oleh Pas," kata Ibrahim kepada pemberita ketika ditemui pada mesyuarat agung Majlis Tindakan Rakyat Kelantan di sini hari ini.

Ibrahim, yang juga Anggota Parlimen Pasir Mas, berkata beliau telahpun menyatakan hasratnya itu kepada Hasan sebelum ini tetapi setakat ini belum menerima apa-apa jawapan.

Hasan, yang juga bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, dilaporkan berkata parti itu telah menyimpang daripada perjuangan asalnya untuk mewujudkan sebuah negara Islam dengan mengubah pendirian untuk membentuk sebuah "negara berkebajikan".

Kenyataan beliau itu mendapatkan kritikan bebarapa pemimpin atasan Pas.-Bernama

PAS is Dead!

7 Lagi Gambar Pertemuan Sulit Anwar Bersama Persatuan Pelajar Di Bongkarkan!

Nurul Izzah memainkan peranan utama dalam menarik dan meghasut mahasiswa!



Sessi dialog bersama persatuan pelajar berlangsung di kediaman Anwar Ibrahim semalam, ketiga-tiga anak beranak ini dilihat berucap dan menyampaikan sesuatu kepada gerombolan 'mahasiswa' ini.

Menurut sumber sekumpulan 'mahasiswa' ini akan dikeldaikan pada 9 Januari 2012 dimana latihan gerakan mobilasasi sudah diatur oleh AMK. Malah siri pertama latihan telah pun berjaya dijalankan yang diketuai oleh Shamsul Iskandar Ketua AMK.



Modus operandi mereka adalah berkumpul di hadapan mahkamah untuk mendengar keputusan perbicaraan Liwat II yang mana pada 9 Jan.


Kelihatan Adam Adli yang nyata perjuangannya bukan untuk suara mahasiswa tetapi berkiblatkan Anwar Ibrahim!

4 Gambar Big Dog Naik Heli Dengan Lim Guan Eng Macam Haram Jadah!


Aku tak tahu macam mana diaorang boleh sumbat Big Dog dalam Helikopter ni? Tak dapat aku bayangkan betapa siksanya Big Dog Dalam heli tersebut! Sampai nak bernafas pun payah.... Hahaha! Macam harajadah bro!

Aduhh! tak de blogger lain ke nak sumbat kat dalam heli tu? dah tahu Big Dog ni kalau menyuruk di sebalik pokok pun orang boleh tahu itu Big Dog laaaaa... yang pergi hantar dia jadi spy apa kes???


Big Dog tak reti cover line... Gara-gara gila sangat nak masuk TV... dia sanggup interframe, terhegeh-hegeh masa Guan Eng di temuramah oleh wartawan? Kot ya pun agak-agak la... Apa ingat Guan Eng tu pemimpin BN ke? Bingai....

Diatas ke bingaian Big Dog ini... dia dah bagi peluru hidup hingga memaksa Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menjawab kritikan dari puak pembangkang!  


Nasib baik kapal selam Scorpene tak seperti yang dicanang oleh puak pembangkang! kalau tak jadi bangkai Titanic la Big Dog!

Ok lah Big Dog aka Mohammed Zakhir... kami blogger tak naik heli so... kalau nak cari publisiti murahan tu... agak-agak la bro... ukur dulu saiz badan tu...

3 Khir Toyo Didapati Bersalah

Bekas Menteri Besar Selangor, Dr. Mohamad Khir Toyo didapati bersalah oleh Mahkamah Tinggi di sini hari ini terhadap tuduhan mendapatkan untuk dirinya dan isteri hartanah bernilai RM6.5 juta dengan harga RM3.5 juta di Seksyen 7 di sini, empat tahun lalu.

Hakim Datuk Wira Mohtarudin Baki memutuskan demikian selepas berpuas hati bahawa tertuduh gagal menimbulkan sebarang keraguan munasabah terhadap pertuduhan itu.

Mohamad Khir melalui peguamnya diberi peluang untuk mengemukakan rayuan bagi meringankan hukuman.

Ini menunjukkan sistem keadilan di Malaysia telus dan adil dan tidak ada pun orang UMNO membuat Demo. Ini juga menunjukkan UMNO menghormati keputusan mahkamah dalam membuat keputusan.

Mohamad Khir, 46, dituduh mendapatkan untuk diri dan isteri, Zahrah Kechik, 46, dua lot tanah dan sebuah rumah di No. 8 & 10, Jalan Suasa 7/1L di sini, daripada Ditamas Sdn. Bhd. melalui pengarahnya, Shamsuddin Hayroni.

Perbuatan itu didakwa dilakukan dalam keadaan Dr. Mohamad Khir mengetahui bahawa Shamsuddin mempunyai hubungan dengan tugas rasmi beliau sebagai Menteri Besar Selangor pada ketika itu.

0 Yusry Akan Umum Tarikh Nikah Bersama Puteri UMNO, Lisa Surihani... Pada Sabtu Ini...


Tahniah diucapkan kepada Yusry kerana berjaya menyunting Puteri UMNO yang cantik molek ini... Semoga ianya berkekalan hingga ke akhir hayat...

Selepas sekian lama berteka-teki mengenai tarikh perkahwinan mereka, pasangan artis Lisa Surihani dan Yusry Abdul Halim akan membuat pengumuman istimewa mengenai perkara itu pada Sabtu ini.


Jemputan mengenai pengumuman berkenaan telah dihantar oleh pihak KRU Studios kepada pihak media pada petang Khamis.

Majlis berkenaan akan diadakan pada pukul 10.30 pagi di Hotel Marriott, Putrajaya.

Ketua Pegawai Eksekutif, Kumpulan KRU Studios, Norman Abdul Halim yang juga abang kepada Yusry ketika dihubungi bagi mengesahkan perkara itu hanya ketawa dan memberitahu akan menjelaskan perkara sebenar kepada pihak media pada hari berkenaan.

"Ia merupakan satu pengumuman istimewa dan pastinya ia akan diberitahu pada majlis nanti. Kalau saya beritahu sekarang tak ada kejutanlah," katanya berseloroh.

Pada pengumuman itu nanti, ibu bapa Yusry iaitu Abdul Halim dan Zarina Fenner serta ibu Lisa, Siti Amira Ahmad juga akan turut serta.

Difahamkan Yusry dan Lisa akan bernikah pada awal tahun depan yang mana majlis berkenaan akan mendapat liputan secara langsung menerusi saluran Astro.

Pasangan tersebut sudah mula rapat sejak Mac lalu dan sering berhubungan menerusi telefon bimbit masing-masing sejak setahun yang lepas.

Kemudian kedua-dua mereka membuat pengakuan pertama pada bulan Jun bahawa mereka sedang menjalinkan hubungan lebih daripada seorang kawan dan menganggap ia sebuah perhubungan yang matang.

Sumber: Mstar

8 Apa Motif Anwar Kumpulkan Persatuan Pelajar Di Rumah Anwar?


Apa motif sebenarnya perjumpaan Anwar dengan kumpulan pelajar di rumahnya di Damansara, Khamis malam semalam?

Adakah Anwar sedang memberi tugasan khas kepada Adam Adli dan rakan Mahasiswanya dalam usaha untuk membebaskan Anwar dari tuduhan liwatnya?

Adakah budak-budak mentah ini akan di gunakan oleh Azmin Ali untuk merobohkan tembok penjara?

Adakah budak-budak ini juga akan di kerahkan untuk membuat reformasi besar-besaran jika Anwar di penjarakan nanti?

9 Jan tak lama lagi... Mungkin Anwar kini merancang sesuatu untuk menyelamatkan dirinya...

Menurut sumber rapat, pertemuan Anwar bersama pelajar-pelajar tersebut ialah untuk mencetuskan rusuhan menjelang hari keputusan perbicaraan liwat pada 9 Jan nanti...

Pelajar-pelajar tersebut di hasut bagi mengadakan satu demontrasi besar-besaran sekiranya Anwar Ibrahim di dapati bersalah.

Wahai Mahasiswa... jangan lah kamu menjadi alat untuk kepentingan Anwar! Jangan rosakan masa depan anda kerana terpedaya dengan janji-janji manis oleh Anwar Ibrahim!

Thursday, December 22, 2011

7 Afdlin Shauki Azankan Adam Adli Bendera !



Afdlin Shauki azankan Mahasiswa biadap, Adam Adli tentang isu beliau turunkan bendera PM di Pejabat Umno.

Video URL: http://youtu.be/mjRFdsMgVi0

2 Malaysiakini Buat Filem Untuk PAS "We Know What You Did Last Ramadan"


Pergolakan dalaman politik PAS sekarang sudah masuk ke dunia hiburan pula.. Hari ini Malaysiakini menerbitkan satu artikel seakan-akan hampir sama dengan tajuk cerita "I Know What You Did Last Raya" cuma beza tajuk dari Malaysiakini "We know what you did last Ramadan, PAS tells Hasan".

Mungkin lepas ni mungkin ada pengarah yang akan menerbitkan filem ini... hahaha lawak siut!


Perang dingin antara Datuk Dr Hasan Ali dan Nasharudin Mat Isa VS PAS boleh bikin parti tersebut jadi bertambah cacamarba,' damage control '.

Yang tidak seronok didengar pula... Adakah patut diaorang duk sibuk perang mulut lepas tu nak salahkan UMNO pulak! apa punya umatlah puak PAS ni! PRASANGKA betul! inikah ajaran Islam PAS?

Berikut adalah ugutan dari Mustapha kepada Hasan Ali...


We know what you did last Ramadan, PAS tells Hasan


Setiausaha Agung PAS, Mustafa Ali berkata dakwaannya bahawa Datuk Dr Hasan Ali telah terjatuh ke dalam perangkap Umno, disokong oleh "satu mesyuarat" pada bulan puasa Ogos.

Katanya, beliau ingin bertanya kepada Hasan, apa yang beliau buat selepas solat terawih di Hotel Le Meridien di Kuala Lumpur, yang turut dihadiri bekas timbalan presiden PAS, Nasharudin Mat Isa dan tiga orang lagi.

"Saya mahu tahu apa yang telah dibincangkan? Projek ekonomi atau projek politik," soal Mustafa.

Bagaimanapun, beliau enggan mendedahkan butiran lanjut mengenai mesyuarat tersebut walaupun berulang kali ditanya oleh pemberita.

Sebaliknya Mustafa secara berseloroh berkata beliau bersedia tarik ballik soalan mengenai perkara itu jika "ia akan menyebabkan lebih banyak masalah".

Ini, katanya, adalah untuk menjawab tuntutan Hasan supaya Mustafa membuktikan bahawa yang mereka kedua (Hasan dan Nasharuddin) telah jatuh ke dalam perangkap Umno kerana terus menerus menyerang parti Islam itu.

18 Komen Mahasiswa Terhadap Tindakan Biadap Adam Adli

Krew KritisOnline cuba mendapatkan maklum-balas dari mahasiswa/siswi berkaitan isu ‘hangat’, Adam Adli, seorang penuntut di Universiti Perguruan Sultan Idris, Perak yang dikatakan bertindak luar batasan ‘menceroboh’ dan ‘mengacau-ganggu’ harta awam dengan cara menurunkan bendera Presiden UMNO merangkap Perdana Menteri Malaysia ke-enam, YAB Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak dan seterusnya menggantikan dengan bendera gerakan ‘Bebas’, suatu gimik yang dilakukan berbentuk provokasi dalam menuntut 6 perkara mengenai ‘AUKU’ dan ‘kebebasan akademik’ baru-baru ini di PWTC.

Faten Afeeqa bt. Othman, 20 tahun, jurusan Perniagaan Antrabangsa, Universiti Perlis Malaysia:

“Kecewa! Kerana tindakannya itu terlalu diperbesarkan dan seolah-olah menjadi ‘ikon’ mahasiswa walhal saya sebagai student tidak setuju pun dengan tindakan itu. Apatah lagi jurusan yang dia ambil adalah sebagai pendidik. Kalau inilah contoh atau ‘ikon’ kepada bakal anak-anak muridnya nanti setelah bergelar pendidik, sukar untuk saya bayangkan. Mahasiswa secara umum dilihat sebagai golongan istimewa kerana pandangan bersifat akademik dan profesional namun tindakan beliau melambangkan sebaliknya”.

Muhamad Aizat b. Saad, 22 tahun, jurusan Pentadbiran Muamalah, Universiti Utara Malaysia

“Bila dia (Adli Adam) buat begitu maknanya dia tak menghormati pemimpin. Walaupun marah tetapi tak sepatutnya buat begitu. Pemimpin walau apa juga tindakannya mestilah dihormati kerana pemimpin bertungkus-lumus siang dan malam mengurus dan mentadbir Negara untuk rakyatnya. Ada 2 efek yang saya lihat pertama, mahasiswa yang menyokong tindakan beliau dan kedua mahasiswa yang tidak menyokong beliau. Apa pun, kedua-dua kumpulan (yang menyokong dan menolak) akan terbuka untuk melakukan perkara yang lebih teruk lagi dari menurunkan bendera pada masa akan datang kerana pengaruh negative itu telah pun dibuka”.

Hafsah bt. Mohammad Noor, 24 tahun, jurusan Kejuruteraan Mekanikal, Universiti Tun Hussein Onn Malaysia

“Sikap dia (Adli Adam) yang tidak menghormati pemimpin ada berbagai persepsi. Pertama, beliau adalah ‘orang Melayu’. Bangsa lain akan melihat inikah sikap orang Melayu kerana tidak ada laporan penuntut berbangsa lain yang terlibat waktu hari kejadian (menurunkan bendera). Mahasiswa lain kini terpalit dengan perbuatan negatif beliau walaupun sebenarnya kami tidak pun terlibat sama dan tidak bersetuju. Kedua, mahasiswa kini sudah terasa dengan kehadiran politik dalam kampus walaupun AUKU belum dipinda dan baru dicadangkan untuk dipinda. Saya secara peribadi cukup tidak berkenan dengan perasaaan ini (kehadiran politik dalam kampus) kerana ia mengganggu pembelajaran saya sendiri”.

Intan Syafinas bt Othman, 20 tahun, jurusan Perniagaan Antarabangsa, Universiti Perlis Malaysia:

“Not polite at all! Kalau pun dia merasa marah, apabila memorandum telahdiserahkan, cukuplah! Maknanya hajat beliau dan gerakannya telah tercapai. Tapi aksi menurunkan bendera itu amat tidak patut. Lagi satu, apabila mahu meminta maaf sebagaimana yang saya lihat dalam youtube, kena bersyarat. Apa ni? Kita bangsa Melayu penuh adab kalau mahu mohon maaf, ikhlas. Bukannya bersyarat berbagai. Nampak sangat tak ikhlas. Dan lagi satu, tindakan dia menurunkan bendera setelah lama kejadian memorandum diserahkan adalah tindakan pengecut. Kenapa tak maklumkan dulu nak turunkan bendera? Kenapa buat curi-curi?


Mohd Rizuan b. Mohd Haran, 24 tahun, jurusan Sastera Pendidikan, Universiti Sains Malaysia

“Sebagai seorang mahasiswa tahun akhir, saya faham tindakan Adli dalam menuntut hak mahasiswa, namun, menurunkan bendera itu bukan tindakan matang dan saya rasa secara peribadi ianya telah dirancang awal oleh pihak tertentu yang mempergunakan mahasiswa yang terbabit dalam kejadian untuk menyemai kebencian terhadap UMNO dan Barisan Nasional. Buktinya, kalau betul nak serah memorandum, kenapa PWTC yang menjadi pilihan mereka? Kerana ianya ibu pejabat parti (UMNO). Sepatutnya ia diserahkan di Kementerian Pengajian Tinggi atau Jabatan Perdana Menteri sendiri di Putrajaya, bukan di PWTC.


Nurul Nadirah Fazmin bt. Narawi, 21 tahun, jurusan Keusahawanan & Perdagangan, Universiti Pendidikan Sultan Idris Malaysia

“Sukar saya ucapkan. Apatah lagi saya sendiri dari UPSI. Beliau (Adli) mencipta sejarah tersendiri, sayangnya sejarah yang tidak dapat dibanggakan oleh mahasiswa lain di UPSI. Sesungguhnya tindakannya mencalar imej kami secara khusus sebagai mahasiswa dan imej universiti kami secara am. Saya sendiri menolak perbuatannya walau dengan apa juga alasan yang diberikan, tidak kiralah alasan kerana menuntut hak mahasiswa atau alasan politik yang sesungguhnya tidak mewakili saya pun sebagai mahasiswa. Saya tak pasti kalau ‘silence’ mahasiswa seperti saya pun tak setuju. Apa yang pasti, saya kesal dengan perbuatannya!"

Sumber:  KritisOnline

2 Khairy (KJ) Hiasi Muka Depan Majalah MASKULIN Januari 2012


Buat pertama kalinya, ahli politik terhangat di pasaran, Khairy Jamaluddin atau lebih dikenali sebagai KJ di pilih untuk menjadi penghias muka depan majalah MASKULIN bagi isu Januari 2012.

Apakah kisah-kisah menarik beliau yang dikongsi bersama pembaca setia MASKULIN? Untuk mengetahui lebih lanjut tentang KJ, jangan lupa dapatkan MASKULIN di pasaran.

Gaya seorang Ketua Pemuda UMNO Malaysia

Sudah pasti majalah MASKULIN keluaran Jan 2012 laris di borong oleh penyokong dan peminat KJ


P/S: Aku pernah nak jadi model MASKULIN tapi tak kesampaian... tak pa bagi chan kat chief dulu huhu... 

1 Blogger Sekupang Dua Buat Laporan SPRM Keatas Nga Koh Meng


Blogger dari Perak Sekupang Dua semalam membuat laporan SPRM keatas Nga Kor Meng, mengikut dari laporan yang didedahkan berhubung dengan Penyelewengan dan salahgunakuasa yang dilakukan Nga.

Menulis di laman blognya, Sekupang Dua berkata, "bila Nga Kor Meng mencabar teman untuk lapor kat SPRM Pasal tender Long suit, Teman Lapor ler adaker kata teman ni buat-buat bukti, Jam 3 petang tadi teman terus ke SPRM dan buat laporan tentang kes Tender Long Suit semasa pemerintahan Pakatan Rakyat sebagai kerajaan Negeri".

Seterusnya baca di sini...

5 [video] Hasan Ali Tak Mampu Mengaku Bersama PAS - Soal Jawab TV3


Exco kerajaan negeri Selangor Datuk Dr Hasan Mohamed Ali berkata beliau tidak kisah jika digugurkan daripada jawatan tersebut serta tidak dipilih semula untuk bertanding dalam pilihan raya umum akan datang kerana berpegang teguh kepada prinsip perjuangannya.


Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama, Adat-Adat Melayu, Infrastuktur dan Kemudahan Awam Selangor berkata: "Yang jelas adalah perjuangan saya mempertahankan Islam, bangsa Melayu dan institusi Raja-Raja."

"Bagi saya ketiga-tiga ini merupakan landasan yang sangat penting dari dulu sampai sekarang," katanya dalam program Soal Jawab TV3 yang dikendalikan oleh Pengarah Eksekutif Berita dan Operasi Editorial Media Prima Datuk Ahmad A Talib yang disiarkan malam tadi.

Menyentuh mengenai PAS, ADUN Gombak Setia itu berkata jawatankuasa pusat parti itu kini lebih ramai dianggotai oleh profesional iaitu sebanyak 65 peratus berbanding golongan ulama yang kini hanya 35 peratus.

Untuk itu beliau berharap anggota parti dapat meletakkan kembali kedudukan ulama sebagai barisan kepimpinan parti.

Ini adalah kerana golongan ulama dilihatnya mampu membawa PAS kembali ke landasan perjuangan berdasarkan prinsip Islam, katanya.

Ditanya sama ada beliau akan meninggalkan PAS berikutan perubahan ini, Hasan berkata:

"Saya akan bersama apa jua gerakan berunsur politik atau tidak yang dapat mempertahankan Islam, orang Melayu dan institusi Raja.

Video URL: http://youtu.be/tl0gw77gbWU

5 Ariff Alfian Perjuangkan Hak Lelaki Gay Sebagai Orang Islam!


Tak terkata dibuatnya berita kehilangan Ariff Alfian Rosli sebelum ini , ibubapanya mencarinya lebih 3 tahun. 8 kali turun naik kapal terbang tak jumpa-jumpa anaknya. Tup-tup, keluar berita yang asalnya datang daripada sebuah laman web dari luar negara yang memaparkan edisi perkahwinan melibatkan Ariff Alfian Rosli dengan pasangan juga seorang lelaki.

"Saya tidak menganut agama lain seperti yang dilaporkan. Saya dilahirkan sebagai Islam, saya masih seorang Islam dan akan kekal Islam sehingga saya meninggal dunia.

Tiada apa yang mampu menggoncang keimanan saya walaupun saya gay dan berkahwin dengan pasangan sejenis".. Kata Ariff Alfian..


Na'udzubillahi min dzalik....

Kaum Nabi Lot sudah bertambah ramai di zaman jahiliyya akhir zaman. Kaum songsang ini yang sekarang dikenali sebagai LGBTI ini termasuk golongan gay yang tidak diterima Nabi sebagai umat.

Binatang pun tahu membezakan yang mana jantan dan betina...

Bekas pelajar perubatan University College Dublin (UCD) Ariff Alfian Rosli (Gay melayu yang berkahwin sesama jantina) yang dilaporkan hilang baru-baru ini, memberitahu, dia selamat dan kini menetap di Dublin.

Menurut Ariff Alfian, dia juga masih beragama Islam dan tidak hilang sebagaimana dilaporkan.

‘‘Saya tidak menganut agama lain seperti yang dilaporkan. Saya dilahirkan sebagai Islam, saya masih seorang Islam dan akan kekal Islam sehingga saya meninggal dunia.

‘‘Tiada apa yang mampu menggoncang keimanan saya,” katanya yang dipetik dalam portal berita http://www.irishtimes.com semalam.

Pada 12 Disember lalu, bapanya, Rosli Haron telah melaporkan kehilangan Ariff Alfian kepada Utusan Malaysia selepas gagal menghubungi anaknya itu sejak tiga tahun lalu.

Bekas pelajar UCD itu memberitahu, dia telah bermastautin di Ireland ketika mula menyambung pengajian dalam bidang perubatan sejak lapan tahun lalu.

“Saya tak hilang. Pihak berkuasa Ireland tahu saya tinggal di negara ini secara sah.

‘‘Kedutaan Malaysia juga tahu dan sedar yang saya tinggal secara sah di sini sejak beberapa tahun lalu,” ujarnya.

Ariff Alfian mengakui dia sudah beberapa tahun tidak bercakap atau menghubungi bapanya di Malaysia, ekoran satu perselisihan faham antara mereka.

‘‘Saya ada sedikit salah faham dengan ayah pada tahun 2009 dan sehinggalah saya dilaporkan hilang.

‘‘Saya masih tidak berhubung dengannya, tetapi sering berhubung dengan ahli keluarga yang lain,” katanya lagi.

Ariff Alfian menjelaskan, tindakannya itu secara tidak langsung telah menarik perhatian masyarakat.

Menurutnya, dia tidak berniat mencetus kontroversi, apatah lagi perkara tersebut melibatkan keluarganya.

1 Sebab-Sebab Kenapa DAP Arahkan Erdogan Serang Hasan Ali


41 Orang Islam Murtad Dipulihkan Unit Selamatkan Akidah

Unit Selamatkan Akidah yang ditubuhkan oleh Datuk Dr Hassan Ali berjaya “memulihkan” 41 umat Islam yang murtad sebelum ini, kata Ahli Exco Kerajaan Negeri Selangor itu hari ini.

Unit di bawah potfolio Agama dan Adat Resam Melayu yang dipegang oleh Hasan sedang diperkasakan kerana tanggungjawbnya semakin mencabar dengan peningkatan aktivi memurtadkan orang Islam.

"Unit yang boleh selamatkan akidah, nasib dan umat Islam dan kami sedang mengukuhkan unit itu dalam masa 12 bulan ini. Apabila kami memperkasakan unit ini, kami dapati 41 umat Islam yang telah menukar agama dan mereka ini berumur di antara lingkungan 30 hingga 60 tahun dan yang ramainya perempuan" kata beliau.

Beliau mendedahkan jumlah mereka yang memohon untuk murtad meningkat di Selangor.

"Dari semasa ke semasa yang dikatakan, di Petaling Jaya, Kelana Jaya dan beberapa tempat yang lain, bukan 40, berkemungkinan 100, bukan 100 tetapi berkemungkinan hingga sampai 1,000, saya tidak tahu sehingga seseorang membuat statistik tentang ini dan mengumpul maklumat tersebut," katanya.

Minggu lalu ketika berucap di Majlis Perhimpunan Sejuta Umat (HIMPUN) di Kuala Kangsar, Hasan dan Timbalan Mufti Perak, Zamri Hashim menzahirkan kebimbangan mereka terhadap isu pemesongan akidah di negara ini.

Hasan berkata beberapa langkah telah diambil bagi mengatasi isu ini di Selangor termasuk memastikan bantuan Lembaga Zakat Selangor sampai kepada golongan daif dan miskin yang sering menjadi sasaran golongan pemesong akidah.

"Kita minta bantuan daripada Lembaga Zakat, kita tengok permohonan bantuan mereka dan kita hantarkan kepada Lembaga Zakat dan kemudian kita berikan bantuan kepada mereka, bermakna kita dalam usaha membantu mereka dengan harapan mereka akan kembali kepada Islam," kata beliau.

Kebanyakan badan bukan kerajaan (NG0) Islam sebelum ini membuat kajian yang mendedahkan masalah murtad di negara ini berkait rapat dengan kedudukan sosia ekonomi di kalangan orang Islam.

Lantaran itu, usaha menyebarkan agama bukan Islam di kalangan ummah rancak digerakkan di kalangan orang Islam yang miskin dan daif.

http://antarapos.com/v1/index.php?q9nan56SpKPkoObnaNGXpVvZn7Wkb5lj

*DAP memang anti Islam. Jika ada pemimpin Islam yang mempunyai jati diri dan asas perjuangan yang kukuh macam Dr. Hasan Ali secara automatik menjadi musuh DAP. Dalam Kerajaan Selangor, semua pemimpin Islam termasuk MB dan wakil dari PAS telah dikawal oleh DAP kecuali Dr. Hasan. Tahniah PAS kerana anda sendiri menjual agama dengan menyerang Dr. Hasan.

- Mymassa

Wednesday, December 21, 2011

24 Keadaan Nik Aziz Tenat... Sudah Tiga Hari Ditahan Wad...


Khabarnya Nik Abdul Aziz Nik Mat kini berada di wad dalam keadaannya yang tenat... Apa-apa pun aku doakan agar beliau cepat sembuh dan sudah tiba masanya beliau berehat dari arena politik...

Patutlah tak dengar apa-apa pasal Nik Aziz semenjak dua tiga hari ni... terutama pasal kemelut dalaman PAS sekarang.. Rupanya, beliau di masukan dalam wad sejak 19 Disember..

Tu pasal... Mahfuz cucuk angin semacam je dalam PAS... ada hati nak pegang jawatan tertinggi dalam PAS pula kot?

Info: MPP

5 Mahasiswa Pro-A Tuntut Saifuddin Berundur


Lebih kurang lima ratus mahasiswa pro-Aspirasi dan juga alumni dari beberapa universiti awam hari ini berhimpun untuk menuntut timbalan menteri pengajian tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah meletak jawatan.

Kumpulan yang diketuai presiden Aspirasi, Mohd Shahar Abdullah itu berkumpul di satu padang di hadapan bangunan Kementerian Pengajian Tinggi hampir dua jam petang ini sambil melaungkan slogan.

Mohd Sahar dalam ucapannya di hadapan kumpulan itu antara lainnya melaungkan bahawa Saifuddin telah "melacurkan demokrasi kampus."

"Kami sayang perdana menteri kami," kata Mohd Shahar yang turut mengetuai kumpulan itu untuk melaungkan slogan "hidup Najib" dan "kami sayang Najib" sambil berarak ke arah bangunan berkenaan.

Kumpulan berkenaan bertindak demikian sebagai perhimpunan balas kepada satu lagi perhimpunan yang diadakan pro-Mahasiswa di Kuala Lumpur pada hujung minggu.



Memorandum pertama diserahkan kepada Tuan Haji Khairi Malek selaku Setiausaha Politik kepada Menteri Pengajian Tinggi Datuk Khaled Nordin.



Kumpulan pelajar ini menuntut supaya Datuk Saifuddin Abdullah turun berhadapan dengan mereka sebagaimana beliau berhadapan dengan mahasiswa dari kumpulan SMM tempoh hari.


Namun sesuatu yang menarik dapat diperhatikan melalui perhimpunan mahasiswa Pro-Aspirasi ini kerana turut kelihatan mahasiswa berbangsa Cina dan India turut serta menyatakan sokongan mereka terhadap Perdana Menteri selain membantah tindakan biadap Adam Adli.

Pemimpin Pelajar Berbangsa India Turut Berucap di hadapan 500 Mahasiswa


Mahasiswa dari UPSI menyatakan sokongan kepada PM

"Step Down Saifuddin" antara sepanduk yang dinaikkan oleh kumpulan mahasiswa Pro-Aspirasi



Gambar ehsan dari Double Y
 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates