Sunday, January 8, 2012

6 Bodyguard Wan Azizah Hampir Dibunuh Malam Tadi?



Pagi semalam kita di kejutkan lagi dengan berita gempar dari puak pembangkang... Kalau dulu mereka spin seorang mahasiswa nazak di pukul oleh PDRM.. Kali ini mereka gemparkan lagi dunia politik dengan cerita cubaan bunuh Presiden PKR.. baca di sini...

Namun mereka menyatakan cubaan bunuh tersebut gagal kerana jarum yang di percayai mengandungi mofin tersebut terkena pada bodyguard Wan Azizah...

Apa makna semua ni? Adakah puak PKR sudah terdesak... sehingga sanggup mereka cerita yang merepek tah apa-apa tah...

Kenapa harus mencipta kemarahan rakyat dengan hasutan-hasutan yang tidak masuk akal seperti ini?

Beginikah caranya puak pembangkang nak rampas Putrajaya?? sangat memalukan...

Lagi drama mengarut dari PKR yang berjaya di tepis oleh blogger pro-umno... 

Di bawah ulasan dari Dr Novandri...

Sebagai doktor perubatan, MiM tergelak besar apabila membaca twitter di atas. Si penulis itu sudah pasti tolol dalam perubatan kerana morfin tidak boleh dimasukkan ke dalam badan hanya sekadar 'terasa dicucuk jarum' sahaja!

Picagari diperlukan dan jika sampai nazak, ianya bermakna dose morfin yang digunakan tinggi.

Dan sepanjang pengalaman MiM sebagai doktor perubatan, tempoh untuk cucuk dan menekan tombol picagari (intramuscular IM injection) sehingga habis cecair (1 cc) di dalam picagari itu akan mengambil masa lebih kurang 5-8 saat!

Hanya jika Fayyad merelakan diri beliau disuntik sahaja maka proses menyuntik segala cecair di dalam picagari itu akan dapat dilakukan dan sudah tentu amat mustahil ketika bersesak di depan orang ramai!

Manakala, tempoh kehadiran morfin di dalam plasma darah adalah kira-kira 20 minit. Maka, segala simptom morfin tidak mungkin akan berlaku secara tiba-tiba!

Why with all this crap?

6 comments:

ex PKR said...

Lepas ni korg dgr citer dorg cirit birit..dah tu menyalahkan BN kononyer konspirasi!! ( padahal sndri yg byk makan sambal belacan basi..) bangangggg!!!! Ak dah muak dgn DRAMA KING puak2 pembangkang!!!! Yg ak pelik wt pe ks morfin bia stim lalok,kalo btul.org nk mmbunuh bek suntik racun tikus terus!!!

Anonymous said...

Alahai, crite dari sharpshooter ropenyer... tarak kredibel langsung. Dia manusia lahanat ni juga ke yg mintak nyawa dari Rais Yatim kerana kes memfitnah dulu tu?? Anjing kalau tak dpt makan taik, hidu pun jadi la.... mcm tu la juga dgn manusia bergelar DinSharpener tu, eh silap Sharpshooter tu...

Kah kah kah kah... tak serik2

Anonymous said...

Mamat tu banyak sangat menonton filem thriller tu yang jadi sasau merapu yang bukan2..dia ingat orang lain bodoh macam dia ke.

Anonymous said...

harap2 polis sgt2 berhati2 esok..harap2 korg dah paham taktik2 busuk puak2 celaka ni..mmg masing2 dah standby ape jua alat perakam nak cari salah korg..jgn la ade yg dijadikan kambing korban anwar semata2 nk tunjuk polis ni kejam

Anonymous said...

susah..jadi mcm ni la kalau dah berTuhankan manusia.ketentuan Tuhan semuanya tak dpt diterima,semuanya salah org lain.anwar bukan lg manusia,dia sekadar bertopengkan manusia.iman dan akal sudah hilang dari jiwa dia,yang tinggal hanya nafsu dan hati yg busuk.yg tak berdosa dan tak tau apa2 diajak dihasut sebagai benteng utk dia memuaskan nafsu dan cita2 gila dia.hancur anwar!

Anonymous said...

semalam aku ada di tok kun galeri pejuang.kisah lama berulang kembali dulu semasa ceramah macam ni datuk seri kena racen arsenik maki habis orang yang dengar ceramah dekat pihak berkuasa dan semalam sejarah berulang. apabila habis ceramah pengumuman dari pengajara majlis body guard wan azizah terkena racun arsenik suhu yang mendengar ceramah naik dengan pantasnya dan maki hamun kedengaran memaki pihak berkuasa. syabas wan azizah lakunan mu berjaya semalam!

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates