Saturday, January 14, 2012

Konvensyen PR: Nama Ambiga Tersenarai Sebagai Calon PRU Pakatan Rakyat


Sah nama Pengerusi Bersih, Datuk S. Ambiga sudah ada dalam dua senarai ( DAP dan PKR).Ini membayangkan Ambiga sudah menjadi ‘most valuable player’ dalam Pakatan Rakyat pada ketika ini.

Pada perhimpunan haram Bersih pertama pada 2007, kebanyakan yang terlibat dalam demonstrasi itu ada yang kini sudah bergelar wakil rakyat pembangkang setelah bertanding dalam PRU 2008.

Tak syak lagi cita-cita Ambiga yang sebenarnya ialah mahu jadi calon PRU, ekoran beberapa orang yang terlibat dalam perhimpunan Bersih 1.0 sudah jadi wakil rakyat.

Bersih yang diterajui Ambiga ini sudah tidak ada objektif, dia sudah jadi alat, Ambiga kini menjadi 'kuda tunggangan' pakatan pembangkang.

Bercakap di Konvensyen Pakatan Rakyat, Ambiga berkata, “Kita mesti menghukum “ikan besar”, dan memaafkan “ikan kecil” supaya negara boleh membangun tanpa halangan,” katanya.

Bekas presiden Majlis Peguam ini juga meminta semua kakitangan awam yang terlibat dalam pendaftaran pengundi warganegara asing sebagai pengundi berhenti daripada penglibatan mereka dalam aktiviti seperti itu.

Lapan permintaan kesemua Bersih mesti dipenuhi sebelum pilihan raya berikutnya, beliau berkata, jika tidak ia akan menjadi satu penghinaan bagi jawatankuasa khas parlimen berkaitan penambahbaikan pilihan raya (PSC) serta orang ramai.

Ambiga menambah bahawa para pengundi mesti menolak politik kotor , dan calon-calon yang seksis, bersifat perkauman, tidak mempunyai integriti dan meletakkan diri mereka lebih daripada kepentingan orang ramai.

Siapa sebenarnya yang kotor? fikir-fikirkan lah...

2 comments:

Anonymous said...

mmg dah agak, ini yg babiga mahukan.. babiga sengaja peralatkan orang ramai utk kepentingan dirinya sendiri..

Anonymous said...

janganlah jadi lembu bodoh yang dicucuk hidung. Teman tahu ramai rakan teman dikalangan ahli PAS mempunyai niat baik, mahukan pilihanraya yang adil dan sempurna. Tetapi adakah mereka lupa siapa dia Ambiga Sreenavasan dan Bar Council; yang kini mereka tabalkan sebagai ketua himpunan haram ini. Dan ramai rakan teman yang berhati suci putih bersih ini tidak mengenali Anwar. Mereka tidak sedar yang parti PAS sudah dikuasai oleh kaum Anwarinas yang menyembah Anwar. YB Datuk Hassan Ali pun boleh dibuang, YB Datuk Harun Taib pun boleh diketepikan; dan ini adalah antara tokoh Islam yang benar-benar ikhlas mahu memperjuangkan Islam dan menentang sebarang kemungkaran termasuk para peliwat dan pengenjut China-doll. Dan kini mereka tumbang.