Wednesday, August 10, 2011

Pemuda UMNO, PAS Pertahankan JAIS, AMK Masih Terkencing Dalam Seluar!


Setelah diasak bertubi-tubi, kritikan dari pemimpin dan NGO akhirnya Dewan Pemuda PAS pusat mempertahankan tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dan Datuk Dr Hasan Ali berhubung kontroversi serbuan ke atas sebuah gereja minggu lalu sambil menyifatkan terdapat “bukti” adanya usaha mahu memurtadkan umat Islam.

“Kami berpuas hati dengan penjelasan yang diberi Datuk Hasan. Tindakan Jais juga kami sokong dan wajar memandangkan pendekatan yang diambil adalah untuk mempertahankan Islam dan wajar disokong oleh semua pihak agar tidak timbul sebarang keraguan.

“Jais ambil kesempatan dalam setiap tindakan dan penguatkuasaan iaitu menepati kaedah atau prosedur untuk difahami dan patuhi segala peraturan yang ada,” kata Ketuanya Nasrudin Hassan.


KJ: Isu itu menyakitkan bagi kedua-dua orang Islam dan Kristian

Khairy Jamaluddin menyelar Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor dilihat tidak amanah dan bertanggungjawab apabila gagal mengeluarkan sebarang kenyataan khusus mengenai serbuan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ke atas sebuah gereja di Petaling Jaya minggu lalu.

Sementara itu, Khairy juga menafikan dakwaan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bahawa Barisan Nasional (BN) cuba membangkitkan isu untuk mengalihkan perhatian orang ramai di atas permintaan untuk pilihan raya yang adil dan bersih. Baca lagi disini...

Jelas disini tindakan yang diambil oleh Ketua Pemuda PAS tersebut membuktikan parti PAS sering menabur fitnah dan suka memburukkan UMNO/BN.


No komen
Ketua AMK dilihat menikus didalam Isu gereja ini, tidak berani mengeluarkan sebarang kenyataan... Ini lah wajah sebenar pemimpin PKR... Sentiasa lepas tangan, yang menjadi mangsa ialah rakyat! Saya masih tidak faham apakah perjuangan sebenarnya Ketua AMK ini?

Angkatan Muda Keadilan Hanya Berani Buat Kecoh Dalam Masjid, Rumah Allah!


Politik Harian/Bro Jinggo

2 comments:

Anonymous said...

AMK dah di MURTADkan oleh DAP sbb tu ketua ketot takut nak buat pendirian menyokong tindakan mahupun menentang spt khalid gagap,yg pasti amk mesti dgr ketuanya aljuburi omega china doll a.k.a pelacur

Anonymous said...

shamsul bachul....