Thursday, August 11, 2011

Rusuhan Di London, Nurul Izzah Pula Yang Kepanasan?


Ahli parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar dikatakan seperti cacing kepanasan apabila Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Seri Khalid Abu Bakar yang berkata perhimpunan BERSIH 2.0 mungkin menyebabkan rusuhan seperti apa yang berlaku di kota London sekarang.

Dalam posting di laman web Facebook malam semalam, Khalid berkata rusuhan berterusan di London yang kini merebak ke beberapa bandar utama di Britain adalah bukti bahawa mimpi ngeri seumpama itu boleh dielakkan dengan menghalang protes jalanan.

Manakala Nurul Izzah membidas Khalid, katanya kenyataan seumpama tidak boleh diterima dan memintanya kaji terlebih dahulu sebelum membuka mulutnya.

Nurul Izzah tidak faham apa yang dimaksudkan oleh Khalid sebenarnya. Apa yang dimaksudkaa oleh khalid ialah situasi perhimpunan haram BERSIH mungkin akan jadi sama seperti di kota London jika tidak dihalang atau dibendung.

Perhimpunan haram BERSIH tempohari gagal kerana pihak polis telah menjalankan tugas mereka dengan baik untuk menghalang perkara-perkara yang tidak di ingini berlaku....

Nurul Izzah hanya tahu cakap dan mengecam sahaja tapi Nurul Izzah tidak fikir, apa akan berlaku sekiranya pihak polis tidak menghalang dan membiarkan saja perhimpunan itu diteruskan???

Penyokong BERSIH dan Nurul Izzah sepatutnya berterima kasih 
kepada pihak polis kerana perkara seperti ini tidak berlaku di Malaysia!

13 comments:

Anonymous said...

apahal dia pula yg terasa hahaha... memalukan saja anak nuar berahi ni! Bapa borek, anak rintik!

Anonymous said...

diakan anak reformasi! klu sebut pasal rusuhan pasti melenting!

saja nk wat glamer je tu...

Jijah said...

ala... dia cakap macam tu sbb dia x dpt join merusuh di london :)

Jijah said...

klu dia panas, srh dia buka baju haha

Anonymous said...

Adik Nurul ada di London...Adik satu bapak tapi bukan satu emak dan juga bukan satu rumah dan juga bukan satu binti...kah kah kah

Mordecai Kucai said...

Teringin sangat Nurul Izzah anak puaka dan Bapak puaka Anuwar Ibrahim supaya rusuhan yang berlaku di London boleh berlaku di Malaysia.

Mereka ini pencinta kacau bilau dan kerosakan negara sendiri. Puaka, apa lagi yang dia suka.

Heran. Nak kata demonstrasi berlaku di negara ketiga berlaku pula di London. Mengapa tidak di Malaysia?

Ini lah pertanyaan bingung keluarga puaka. Celaka apa kah yang telah melindungi Malaysia dari kacau bilau itu, fikir mereka. Syaitan memang fikir gitu.

Jahanam keluarga Puaka Anuwar Ibrahim!

Anonymous said...

harap wajah sahaja cantik tetapi akal cetek...

Unknown said...

Dia & the gang tak puas hati pasal hari tu tak sempat nak bakar tong sampah... hehehe

Majid Yahya said...

Anak rintik

paktua said...

Pencinta ' HURUHARA' akan kepanasan jika suasana aman... Hu.. hu...

Anonymous said...

Nanti orang merusuh dekat rumah dia baru tahu bagus tak bagus. Mulalah ingat kat polis. Waktu tu baru tahu gunanya polis.Sebenarnya Izzah ni hanya nak menangkan dirinya je biar pun kita semua tahu pandangan dia tu salah sama sekali.

rakab said...

Bapak Jembalang, anak jalang !!.
perosak ummah !!.

Anonymous said...

Si pantat ni nak buat kelam kabut supaya org tak high light kes bapak sial dia. Sudah lah, buat keje tak tahu buat kecoh jer pandai! Barua punya betina. Ko pun sama mcm mak ko si Sepat Kering.