Saturday, December 31, 2011

1 Selamat Menyambut Tahun Baru 2012



Pesanan dari BlackBerry Messenger : Peringatan untuk semua ! Minta sebarkan kepada lain-lain juga. Jangan masuk toilet pada pukul 11:59 malam ini (31/12/2011) kerana anda akan keluar daripada toilet tersebut pada tahun depan 2012!! :D

Opppsss.. biar keluar toilet tahun depan dari tahan kencing sampai tahun depan bro...

Kepada rakan rakan blogger, pembaca setia yang banyak menyokong perjalanan blog aku ini, aku ucapkan jutaan terima kasih, moga kita akan terus diberi keizinan berkongsi nasihat, pandangan, cerita suka, duka, pahit, manis, didalam dunia maya yang penuh dugaan. Moga niat baik kita akan direstui yang Maha Esa dan moga kalian akan diberkati Allah swt amin... Akhir sekali...

Selamat Menyambut Tahun Baru 2012

4 60 Orang Sertai Demo Di KLCC


Kira-kira 60 orang menyertai satu protes terhadap Akta Perhimpunan Aman semasa menaiki LRT dari KL Sentral ke stesen KLCC.

Mereka yang berbaju kuning itu berhimpun di KL Sentral sebelum menaiki LRT dan menarik perhatian penumpang yang lain.

Sambil membawa belon kuning yang antaranya bertulis: "I wish for a safe Malaysia", "kill the bill" dan "democracy".


Kumpulan ini kemudian di halau... diminta beredar dari situ kerana menghalang pergerakan orang ramai.

Bagi aku ini semua adalah kerja bodoh... apa selama hari ini Malaysia tak aman ke? tiada demokrasi di Malaysia ni ke?
Ataupun dia orang ni semua bukan orang Malaysia kot...

Sempena tahun baru ni.. Buat la benda yang berfaedah sikit..

0 Muhyiddin Sertai ‘Countdown’ 2012 Di I-City Malam Ini


Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dijadual menyertai acara pengiraan detik menjelang Tahun Baru 2012 malam ini sempena Karnival ‘Sayangi Selangor’ di i-City di sini.

Pengerusi Jawatankuasa Penganjur Datuk Seri Mohd Zin Mohamed berkata Muhyiddin dijangka tiba pada 10.45 malam untuk beramah mesra dengan pengunjung, peniaga dan petugas pameran sebelum mewakili Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak melakukan acara pengiraan detik Tahun Baru.

“Orang ramai dijemput membawa keluarga masing-masing menyertai pelbagai acara menarik yang disediakan di Karnival Sayangi Selangor termasuk sambutan Tahun Baru 2012 mulai 9 pagi ini.

“Pelbagai acara menarik untuk semua peringkat umur disediakan dan tiada bayaran masuk dikenakan,” katanya di sini hari ini.

Karnival empat hari itu itu dianjurkan oleh Barisan Nasional (BN) Selangor dengan tujuan menterjemahkan sokongan rakyat negeri itu kepada BN.

Mohd Zin berkata karnival itu juga boleh dianggap sebagai sambutan ambang tahun baru terbesar pernah diadakan di Selangor mahupun di peringkat nasional.

Katanya antara acara yang disediakan sepanjang karnival itu ialah pertunjukan bunga api, belon udara panas, bola sepak jalanan, pertandingan gendang, karakter kartun ‘Sponge Bob’ bertemu peminat, permainan kanak-kanak ‘Soppa Doopa’, muzik belia serta persembahan artis popular Akademi Fantasia dan Malaysian Idol seperti Adam, Yazir, Suki dan Daniel.

Beliau berkata orang ramai juga boleh menyaksikan tarikan terbaru di i-City seperti ‘Ferris Wheel’ gergasi yang pertama kali ditempatkan di taman tema itu selain produk lain seperti ‘Snowhouse’, ‘Spacewalk’, ‘Superswing’, ’2-tier Carousel’, ‘Circus’, ‘Bumper Car’ dan Kapal Lanun.

Orang ramai dinasihatkan menggunakan pengangkutan awam atau berkongsi kenderaan untuk ke tapak karnival, katanya.-Umno-Online

0 Nurul Izzah Calon PM... Azmin Ali Gigit Jari Lagi....


Sudah pasti orang yang sakit hati mendengar berita ini ialah Azmin Ali... Ini kerana Anwar pernah berkata, orang yang paling layak menerajui parti PKR ialah Azmin Ali. Kenyataan tersebut masih tersemat di hati Azmin...

Azmin sepatutnya berasa malu kerana kekuatan Izzah kini dilihat dua kali ganda dari Azmin... Biar putih tulang jangan putih mata Min...

Petikan dari Utusan... Pembangkang akan menonjolkan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar sebagai calon Perdana Menteri yang baru jika mereka berjaya memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.

Mendedahkan perkara tersebut Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin berkata, itu adalah taktik terbaru yang dirancang oleh pakatan pembangkang untuk meraih simpati rakyat.

“Perkara ini telah dipersetujui oleh Majlis Pimpinan Tertinggi Pakatan Rakyat dan mereka juga telah menubuhkan Majlis Penasihat Perdana Menteri yang dianggotai oleh semua pemimpin tertinggi dari DAP, Pas dan PKR.

“Taktik baru ini mereka tonjolkan seolah-olah mereka sudah yakin Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang juga bapa Nurul Izzah akan didapati bersalah dalam perbicaraan kes liwat yang akan diputuskan pada 9 Januari ini.

“Dengan mencalonkan Nurul Izzah, pembangkang yakin rakyat terutama golongan muda pasti akan simpati terhadap bapanya yang kini menghadapi kes liwat,” katanya.

Mengulas lanjut Zulkifli berkata, pemimpin pembangkang melihat penampilan Anwar yang dikaitkan dengan kes liwat tidak memungkinkan mereka untuk meraih sokongan rakyat seterusnya memenangi pilihan raya kali ini.

“Saya diberitahu pemimpin tertinggi pembangkang tidak bersetuju untuk menyandarkan harapan kepada Presiden PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail begitu juga Timbalan Presiden, Azmin Ali,” ujarnya.

Justeru katanya, pemilihan Nurul Izzah dilihat adalah pilihan tepat untuk meraih simpati rakyat bagi memastikan pembangkang menang pada pilihan raya nanti.

2 Puak Haram Akan Buat Demo Di Dataran Merdeka Malam Ini !


Tak habis-habis puak haram ni nak buat kacau, kecoh turut menganggu ketenteraman awam... Kehadiran orang ramai bersama keluarga ke Dataran Merdeka Malam ini ialah untuk bergembira menyambut tahun baru 2012..

Yang puak haram ni nak buat kacau apa hal? Agak-agak lah kalau nak berpolitik... Ini Malaysia bukan negara barat... so... tak payah la nak tiru budaya barat untuk mengugut kerajaan!


Penganjur flashmob 'V for Merdeka', akan hadir di Dataran Merdeka pada jam 11 malam 31 Disember 2011.

"Kami meminta semua hadir memakai topeng "V" dan melakonkan semula babak dramatis terakhir dari filem 'V for Vendetta'," kata pihak penganjur dalam satu posting di Facebook.

Menurutnya, flashmob itu berbentuk partisipatif, secara simbolik ekpresi ketidakpuasan hati terhadap segala bentuk ketidakadilan dan peristiwa anti-demokratik yang berlaku di Malaysia sepanjang 2011.

"Kita mahu suarakan cukup sudah, masa untuk demokrasi sebenar sekarang, pada tahun 2012!" katanya lagi.

Objektik mereka, menurut pihak penganjur, ialah:

1. Untuk menuntut semula ruang awam dan menuntut semula Dataran Merdeka sebagai ruang terbuka dan demokratik untuk semua rakyat berhimpun secara bebas dan aman;

2. Untuk mempertahankan dan menuntut semula hak asasi rakyat untuk berhimpun secara aman, hak untuk memprotes dan hak untuk menduduki ruang awam;

3. Untuk membantah Rang Undang-undang Perhimpunan Aman 2011;

4. Untuk menunjukkan solidariti kepada semua rakyat tertindas yang mengalami ketidakadilan dan pencabulan hak asasi mereka pada tahun 2011;

5. Untuk menunjukkan azam kami dalam menjadikan 2012 tahun perubahan sebenar demokrasi di Malaysia dalam segala aspek termasuklah politik, sosial dan ekonomi.

Ini semua rancangan jahat Anwar Ibrahim dan Am babiga!

4 Kaka Pemain Real Madrid Memeluk Agama Islam?


Dikhabarkan bahawa bintang bolasepak pasukan Real Madrid, Ricardo Kaka telah menghadiri majlis pengenalan Islam bersama isterinya di sebuah masjid di Dubai.

Berita gembira ini disebarkan melalui laman sosial facebook milik individu-individu berbangsa arab yang mengatakan pemain bola sepak terkenal ini telah memeluk agama islam.


Tulisan jawi di atas membawa maksud lebih kurang macam ni... Berita pemain Brazil Kaka cemerlang dalam Islam... Allah adalah hebat ....wahai Kaka Juanja Islam adalah agama yang benar.


Namun aku masih tidak dapat mengesahkan akan kesahihan berita ini... jika benar ia adalah yang paling disukai Islam dan umat Islam, alhamdullilah Kaka.... Amin

Sumber gambar klik di sini dan di sini...

6 Biadap! Lima Kepala Babi Di Pintu Masjid Johor


Kalau nak sabotaj negeri Johor sekali pun agak-agak la... Siapa yang buat kerja ni, memang bangsat betul? Islam adalah agama rasmi negara kita so... jangan nak mainkan hal ini untuk kepentingan politik! Harap polis berjaya menangkap manusia biadap tersebut.

Lima kepala babi ditemui di luar pintu pagar masuk utama Masjid Al-Falahiah, Taman Desa Jaya, Johor Bahru, pagi semalam.

Kepala babi itu, dalam satu bungkusan, disedari seorang penjaga masjid berkenaan.


Tiga lagi bungkusan yang dipercayai mengandungi tulang, juga ditemui dekat situ, tetapi polis kemudiannya mengesahkan ia mengandungi batu.

Ketua Polis Johor Datuk Mokhtar Mohd Shariff berkata polis menubuhkan sebuah pasukan siasatan yang diketuai timbalannya, Datuk Ismail Yatim untuk menyiasat kejadian tersebut.

Ketua Polis Johor , Datuk Mokhtar Mohd Shariff (kanan dalam gambar) berkata, satu pasukan khas yang diketuai timbalannya, Ismail Yatim, ditubuhkan untuk menyiasat perkara itu.

Mokhtar juga mengingatkan semua pihak supaya tidak membuat sebarang spekulasi dan menyerahkannya kepada polis untuk siasatan lanjut.

Ini ekoran satu lagi kejadian di mana dua bungkusan yang disyaki mengandungi tulang, ditemui pada jam 5.30 petang kemarin di masjid yang sama.


Sementara itu, kira-kira 100 orang, termasuk daripada badan bukan kerajaan, mengadakan perhimpunan aman di depan masjid berkenaan bagi membantah perbuatan tersebut.

5 Bebaskan Anwar 901, Pemuda Persoalkan Sikap Majlis Peguam


Naib Ketua Pemuda UMNO, Datuk Razali Ibrahim mempersoalkan sikap berdiam diri Majlis Peguam terhadap rancangan pembangkang mahu mengheret rakyat menjadi pelindung kepada ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang menghadapi pertuduhan mahkamah, melalui kempen “Bebas Anwar 901”.

"Kepada Bar Council (Majlis Peguam), mereka perlu ada pendirian. Adakah semua kes yang diheret ke mahkamah seperti kes rogol dan bunuh, tertuduh akan buat perkara seumpamanya (buat perhimpunan sedangkan mahkamah belum membuat keputusan),” katanya kepada Bernama hari ini.

Kempen “Bebas Anwar 901” dilihat sebagai satu bentuk provokasi terhadap kes liwat membabitkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat itu sebagai tertuduh.

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur akan mengumumkan keputusan berhubung kes liwat itu pada 9 Januari ini.

Razali yang juga Timbalan Menteri Belia dan Sukan juga meminta pihak berkuasa keselamatan mengambil tindakan tegas untuk menghalang sebarang perhimpunan seumpama itu daripada berlaku. -Bernama

7 Osbon Juara Maharaja Lawak Mega 2011


Pelawak otai Osbon hari ini di nobatkan sebagai juara Maharaja Lawak Mega 2011 mengalahkan kumpulan Boboi, Syok dan Saehu...

Ini bermakna Osbon membawa pulang RM350000 sebagai juara Maharaja Lawak Mega 2011. Tempat kedua pula dimenangi oleh Boboi yang mendapat RM250000 dan trofi.

Tempat ketiga milik Saehu membawa pulang RM150000 dan trofi dan tempat keempat milik Syok sekaligus membawa pulang RM50000 dan trofi.

Dalam konsert akhir ini, setiap finalis ditugaskan membuat 2 persembahan iaitu bertemakan muzikal komedi bebas.

Siaran langsung Maharaja Lawak Mega akhir berlangsung pada pukul 9 malam 30 Disember 2011 di Stadium Malawati, Shah Alam.

Anda juga mungkin berminat dengan posting ini... Diantara Dua Darjat... Azmin Ali Tidak Rela Dipancung Oleh Nurul Izzah !

Friday, December 30, 2011

3 Diantara Dua Darjat... Azmin Ali Tidak Rela Dipancung Oleh Nurul Izzah !

Selama tiga tahun PKR menguasai Selangor.. baru hari ini aku nampak Azmin Ali turun padang... tertanya-tanya juga apa yang Azmin buat di flat Samudra ni?

Oh rupanya Azmin sedang berkempen nak ganti tempat Anwar Ibrahim... tapi kalau ye pun nak tunjuk kuasa, biarlah kena tempatnya... masuk kandang kambing jangan mengaum..nanti kambing lari...

Kalau tak percaya tanya sama pokok....

Azmin penyokong tegar Anwar Ibrahim kini dilihat terpaksa bekerja keras bagi membuktikan beliau masih berbisa dan mempunyai kekuatan dalam PKR dan sentiasa bersedia sebelum di pancung habis-habisan dari anak papa, Nurul Izzah binti Anwar Ibrahim.



Persengketaan diantara dua orang kuat PKR ini sebenarnya sudah lama tercetus... 

Azmin mencintai Anwar lebih dari segalanya... bahkan Azmin sanggup melakukan apa sahaja demi yang di cintai Anwar Ibrahim. Kesetiaannya terhadap Anwar memang tiada tolok bandingannya.. kerana Anwar jugalah Azmin sanggup buang keluarganya sendiri....


Mungkin sudah tiba masanya bagi Azmin melawan arus dari serangan hendap bertali arus yang cuba sabotaj kedudukannya dalam PKR..

Sila baca dan nilai apa maksud sebenar surat terbuka yang di tujukan khas kepada adinda Izzah SURAT TERBUKA KEPADA PARA REFORMIS DAN ANGGOTA PARTI KEADILAN RAKYAT

Tidak di nafikan Azmin anak emas kepada Anwar Ibrahim, tetapi bagi Nurul Izzah, Azmin adalah liabiti yang harus dipancung dalam PKR... ini kerana Azmin pemimpin PKR yang banyak kontroversi dan mempolitikkan segala-galanya untuk kepentingan diri sendiri.

Azmin selaku Ketua PKR Selangor dilihat lembik dan gagal menangani pelbagai isu dalam parti itu diperingkat negeri.

Ramai yang tak setuju bila Anwar menggantikan Khalid dengan Azmin sebagai Ketua PKR Selangor. Tapi apa boleh buat itu kehendak Ketua Umum... Asalkan Anwar dan Azmin tetap bersama.

Seperti mana yang kita ketahui penglibatan Nurul Izzah dalam kancah politik ini ialah bagi membela nasib papanya...

Untuk mencapai kesinambungan perjuangan papanya dalam dunia politik Nurul Izzah tidak rela PKR berkubur di tangan Azmin Ali...

Azmin tidak layak mengantikan Anwar kerana Azmin masih kurang pengalaman dalam percaturan politik masa kini oleh Izzah harus mencari penganti yang sesuai untuk mengantikan Anwar sekiranya Anwar didapati bersalah didalam kes liwatnya.

Mungkin juga Izzah pernah terfikirkan sekiranya Azmin berkuasa... adakah Azmin akan meneruskan perjuangan dalam mencari keadilan kepada papanya?

Kesetiaan juga boleh dilacurkan apabila sifat tamak menghantui diri seseorang itu dan ianya pernah terjadi pada Azmin apabila ada tindakan beberapa wakil rakyat PKR yang bertindak keluar parti sebelum ini kerana Azmin.


Gerakan Reformasi yang di rancang pada 9 Jan nanti perlukan kekuatan dan impak baru... ianya perlu berterusan sehingga berjaya membebaskan papanya... Izzah memerlukan satu kuasa yang pengaruh yang setanding dengan kuasa papanya... Satu kuasa yang boleh membebaskan papanya sekiranya didapati bersalah.

Oleh itu otaimer seperti Ku Li adalah calon yang sesuai untuk mengekalkan PKR sebagai ketua Pakatan Rakyat dan seterusnya di hurmati oleh parti rakan sekutunya... Usaha membawa masuk Ku Li sebagai Ketua Pembangkang dikhabarkan aalah salah satu dari gerakan yang di rancang oleh Izzah... sila rujuk di sini...

Begitu juga dengan kerja sama Izzah-Zaid Ibrahim tidak lain tidak bukan untuk menghalang Azmin terus berkuasa dalam PKR! Zaid keluar dari PKR kerana bosan dan meluat dengan perangai ego Azmin Ali...

Namun segalanya terubat apabila Izzah berjaya memujuk Zaid belayar dalam satu kapal dalam Pakatan Rakyat...


Bagi Izzah biarlah Azmin di korbankan jangan sampai PKR terus berkubur... Rela atau tidak... Azmin harus menghadapi serangan seterusnya dari Izzah!

11 Edar Risalah Bebaskan Anwar 901: Jumlah Tangkapan Kini 11 Orang



Jumlah tangkapan terhadap kempen Bebaskan Anwar 901 hari ini meningkat kepada 11 orang, kebanyakan Angkatan Muda KEADILAN (AMK), kata Ahli Parlimen Tanah Merah, Amran Abdul Ghani.

Beliau berkata, tangkapan itu termasuk Ketua AMK Kelantan kini yang kini ditahan di balai polis Kuala Krai bersama tiga ahli lain manakala tujuh lagi dilokap di balai Tanah Merah.

Bercakap kepada Keadilan Daily, Amran yang kini berada di balai polis Tanah Merah, berkata penahanan itu dibuat kerana mereka mengedar risalah bertema ‘Bebaskan Anwar 901′.

“Polis memaklumkan, risalah bertemakan ‘Bebaskan Anwar 901′ tidak boleh diedar kerana ia bertentangan dengan Akta Mesin Cetak.

Yang puak PKR nak kecoh-kecoh ni pesal... Anwar dah kena tangkap ke bro? memang patut kena tahan pun.. tak habis-habis nak huru harakan negara ni...

0 ASPIRASI Kecam Demo Sokong Anwar, Adam Adli


Persatuan Alumni Pemimpin Mahasiswa Aspirasi Malaysia (ASPIRASI) hari ini menggesa para pelajar supaya menumpukan perhatian kepada peperiksaan dan tidak menyertai satu perhimpunan untuk menyokong ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 9 Januari.

Presiden persatuan pro-BN itu, Mohd Shahar Abdullah berkata pihaknya turut mengecam satu lagi perhimpunan akan akan diadakan esok untuk menyokong seorang pelajar pro-Mahasiswa, Adam Adli Abdul Halim.


Adam Adli, seorang mahasiswa Universiti Pendidikan Sultan Idris, berdepan tindakan tatatertib ekoran tindakannya menurunkan satu kain bercetak wajah perdana menteri dalam satu perhimpunan pelajar pro-Mahasiswa sebelum ini.

Mengulas rancangan perhimpunan tersebut, Mohd Shahar berkata tindakan berkenaan merupakan satu "petanda amat teruk kepada demokrasi negara."

"Kita mahu kampus kita menjadi aman, menjadikan mahasiswa berfikiran rasional," katanya yang bimbang jika terdapat pelajar ditahan polis memandangkan peperiksaan di universiti semakin hampir.

Kataya, para pelajar yang kini sedang menjalani peperiksaan, juga tidak perlu menyertai perhimpunan 9 Januari – tarikh keputusan perbicaraan kes Liwat II yang dihadapi Anwar.

"Bukan isu Anwar menjadi topik dalam peperiksaan. Sekiranya (mereka) terlibat, kita rasa ia tidak perlu berlaku, dan kita mengecamnya," katanya.

Mohd Shahar yang turut mengetuai satu demonstrasi pelajar pro-Aspirasi pada 21 Disember lalu juga berkata, persatuan itu tidak menyalahkan mahasiswa tetapi pihak tertentu yang menggunakan pelajar universiti untuk berdemonstrasi.

Katanya lagi, persatuan itu juga akan menganjurkan siri 'Jelajah Aman Kampus' di 20 buah institusi pengajian tinggi awam dan lima universiti swasta apabila semester baru dibuka pada pertengahan Februari depan.

Jelajah tersebut akan disertai 15 NGO antaranya Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Gagasan Pendidikan Melayu Malaysia (GPMM), Gagasan Pelajar India 1Malaysia dan kumpulan Penggerak Mahasiswa Univerisiti Malaya (UM).

Jelajah tersebut antara lain bertujuan untuk mempromosi keharmonian dan kedamaian bagi memastikan keamanan setiap kampus dipelihara, katanya.

Selain itu, mereka mahu memastikan pembangunan sahsiah dan akademik dititikberatkan oleh pelajar serta meningkatkan semangat patriotisme dan intelektual di kalangan mahasiswa, katanya lagi.

Mohd Shahar berkata, persatuan itu juga tidak mahu demokrasi kampus disalahertikan dan dipesongkan untuk kepentingan pihak tertentu dan tidak mahu mahasiswa terlibat dengan demonstrasi jalananan sehingga menjejaskan pencapaian akademik.

Selain itu, jelajah ini juga akan mengelakkan mahasiswa dari terlibat dengan masalah soasial dan jenayah seperti menjadi keldai dadah, isu seks seperti lesbian, gay dan perkahwinan sejenis.

Acara kemuncak jelajah tersebut merupakan perhimpunan raksasa yang dijangka akan dihadiri perdana menteri bersama kira-kira 5 ribu anak muda, bekas mahasiswa dan NGO.-MK

0 Zalim ! Dua Beradik Dirantai Di Tandas, Dibiar Lapar


Apalah salahnya anak-anak ini? Seharusnya bapa lah yang jaga anak beri makan minum anak, bukan layan anak macam binatang.

Kenapa lah si bapa begitu kejam melakukan penderaan kepada anak-anak ini... bayangkan sekiranya perkara buruk berlaku, mungkin anak-anak ini akan mati dalam keadaan yang terseksa... singkatnya akal fikiran sibapa...

BUTTERWORTH - Tindakan pantas seorang jiran melaporkan kepada polis selepas mendengar tangisan kanak-kanak meminta makanan berjaya menyelamatkan dua beradik daripada terus menjadi mangsa dera bapa mereka di Taman Mawar, Jalan Raja Uda di sini kelmarin.

Sebaik ditemui dua beradik itu, kakak berusia 6 tahun dan adik lelakinya berumur 2 tahun berada dalam keadaan lemah kerana seharian tidak menjamah makanan.


Lebih malang, kaki masing-masing mengalami kecederaan akibat dirantai dalam tempoh yang lama di dalam bilik air rumah kedai setingkat yang didiami bersama bapa berusia 40-an, seorang buruh di taman berkenaan.

Siasatan polis dan kakitangan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Seberang Perai Utara (SPU) yang bergegas menyelamatkan dua beradik berkenaan mendapati mereka telah diperlakukan sedemikian rupa hampir sebulan lalu oleh bapa mereka setiap kali dia keluar bekerja.

Manakala ibu mereka seorang warga negara Thailand dikatakan telah menghilang diri sebaik berpisah dengan bapa mereka awal November lalu.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara, Asisten Komisioner Zulkifli Alias yang ditemui berkata, pihaknya menerima panggilan daripada pengadu memaklumkan dia mendengar tangisan anak jirannya itu sejak jam 6 petang kelmarin.

“Pengadu memaklumkan dia terdengar suara meminta tolong dari dua beradik terbabit yang kadang kala diselang seli dengan tangisan mengadu kelaparan.

“Namun pengadu tidak dapat membantu mereka kerana rumah itu dikunci dari luar serta dua beradik terbabit tidak dapat bergerak kerana dirantai,” katanya.

Menurutnya, polis terpaksa memecah masuk ke dalam rumah berkenaan sebelum menyelamatkan dua beradik berkenaan termasuk memotong mangga dan rantai yang mengikat kaki dua beradik malang itu.

“Dua beradik itu terpaksa duduk di atas kerusi plastik kerana bapa mereka menggunakan mangga bagi memastikan dua anaknya tidak dapat melepaskan diri.

“Selepas dibebaskan, dua beradik berkenaan dihantar mendapatkan rawatan ke Hospital Seberang Jaya dan kini berada di bawah jagaan JKM SPU,” katanya.

Menurutnya, bapa dua beradik itu kemudiannya ditahan pada jam 8.45 malam kelmarin sebaik dia sampai di rumahnya dan perintah tahanan reman telah dikenakan selama empat hari ke atasnya untuk membantu siasatan di bawah Seksyen 31 (1) Akta Kanak-Kanak.

Sementara itu Pengarah JKM Pulau Pinang, Zulkifli Ismail yang dihubungi berkata, pihaknya perlu menunggu keputusan laporan perubatan dari hospital terlebih dahulu sama ada dua beradik berkenaan didera atau diabaikan.

“Sepanjang proses siasatan yang dijalankan oleh pihak polis, kanak-kanak itu akan berada di bawah seliaan pihak kita sehingga ditemui waris terdekat untuk diserahkan.

“Keputusan menempatkan mereka di rumah perlindungan hanya akan dibuat selepas semua proses itu dilalui atau mereka tidak mempunyai waris untuk dipelihara,” katanya. -Sinar Harian

1 Identiti Cybertroopers Pembangkang Didedahkan... Bumiputera Berjaya Dan Siti Justice #FB

Bumiputera Berjaya



Nama Penuh: Muzair Azlan bin Shamsuddin
Tempat Asal: Kampung Batu, Johor Bharu.
HP no.: 012-7223268.
Maklumat lain: Bekas AJK Pemuda, Cawangan Kampung Batu, Johor Bharu. Keluar UMNO kerana gagal lulus dalam Kontraktor Kelas F.


2. Siti Justice



Nama Penuh: Mary Ann Ponusamy
Pekerjaan: Kerani Litigasi di Pejabat Majlis Peguam, Jalan Tun Perak, Kuala Lumpur.
Maklumat lain: Menyamar menjadi wanita Melayu Islam dan sering menyeleweng fakta mengenai Islam. Pernah menggunakan nama "Chenta Nadia".

3. Ameno World


Maklumat penuhnya di sini...

Info: CTS

3 901 Anwar Mungkin Cabut Lari...


Ibarat Sivaji The Bos...dari 3 hingga 8 Januari ini Datuk Seri Anwar Ibrahim nak buka gelanggang 'mahkamah rakyat' pusing keliling ke 18 bandar di semenanjung untuk bikin heboh menjelang keputusan kes liwatnya 9 Januari ini.

Apapun para penjenayah tegar - tak kira pembunuh, perompak, penyangak, perogol, peliwat atau perasuah - sila ambil ingatan jangan teragak-agak tiru macam Anwar buat roadshow untuk kasi ge mpak dan pertikaikan mahkamah ikut suka hati,jika ditakdirkan pakatan pembangkang tawan Putrajaya nanti.

Alasan mudah, main tuduh saja perbicaraan tidak adil,ada konspirasi dan macam-macam lain.Ini salah satu transformasi sistem perundangan negara yang mereka terlupa nak gariskan dalam Buku Jingga.

Al kisahnya Anwar akan menjelajah ke 18 lokasi utama di Johor, Melaka, Negeri Sembilan, Pahang, Terengganu, Kelantan, Pulau Pinang, Selangor dan Kuala Lumpur untuk mengisi jadual tersebut.

Roadshow itu akan diisi sepenuhnya oleh Anwar untuk berceramah, termasuk di tiga perhimpunan besar pada malam terakhir di Lembah Kelang, sebelum mahkamah membuat keputusan pada Isnin.

Di celah-celah kekalutan Anwar dan gengnya itu mengelupur nak hadapi penentuan 9 Januari, di kalangan bekas panglima perang Anwar semasa reformasi kes liwat pertama tahun 1998 dulu tertawa melihat gelagat ini kerana sudah dapat baca gerak langkah mereka.

Antaranya Zahid Mat Arip, bekas Naib Ketua Pemuda Keadilan. Beliau menduga Anwar akan ‘all out’ untuk meracuni fikiran rakyat bagi bersimpati terhadap beliau dalam menjelang keputusan kes liwat ini.

Beliau tidak hairan jika roadshow itu disertai oleh isteri dan anak-anaknya yang menampilkan wajah sedih di seluruh negara bagi meracuni fikiran rakyat.

Katanya nanti ramailah khususnya 'pendatang baru' dalam PKR yang hendak menonjol diri jadi tukang memekak dengan nawaitu untuk jual nama nak jadi calon PKR dalam pilihanraya.

"Saya tahu kebanyakan yang buat kerja ni nanti budak-budak baru.Ini semua kerja bodoh kami sudah buat masa kes liwat pertama dulu jadi macai Anwar.

"Budak-budak baru ni semua tahu apa cerita pasal Anwar kecuali jadi kuda dia untuk selamatkan diri. Nak buat macam mana ramai yang suka diperbodohkan,"katanya.

Zahid sendiri tidak fikir kerajaan dan kehakiman gentar dengan perang saraf mereka nak mengugut cara begini.

"Negara kita ada undang-undang.Kalau setakat nak tuduh konspirasi siapa pun boleh tuduh.Pokok pangkalnya kamu liwat atau tidak Saiful. Keputusan itu ditentukan oleh mahkamah berasaskan hujah kes dan bukti yang ada," ujarnya.

"Apa mereka fikir mereka boleh huru harakan negara kalau Anwar didapati bersalah...kita sama-sama tengoklah nanti," tambahnya.

Zahid tersenyum bila berkata modus operandi Anwar dan gengnya sama saja sejak dulu.

Beliau tertawa dengan gelagat Anwar dan pasukan peguamnya lambat siang nak tuduh orang hina mahkamah kalau cakap tentang kes liwatnya."Ini nak buat roadshow..nak jelajah bukan cakap pasal kesnnya...bukan hina mahkamah ke...inilah bapak hipokrit besa,"tegasnya.

Zahid juga menduga nanti akan ada 'lakonan-lakonan' semasa roadshow atau demonstrasi." Apabila polis bertindak lebih sikit mulanya bising sedangkan mereka sendiri yang langgar undang-undang dan engkar arahan polis supaya bersurai.

"You berani buat salah berhimpun secara haram segala macam ...you tanggunglah sendiri.Ini nak merengek dan nak mengadu pada NGO antarabangsa bila kena gas pemedih mata...ini lawak macam pondan,"katanya.

Sementara itu, bekas ketua PKR Pematang Pauh, Anuar Shaari pula berkongsi cerita menarik mengenai Anwar.

Katanya yang pernah berkhidmat sebagai setiausaha sulit Anwar di Kementerian Kewangan sebelum dipecat pada tahun 1998 itu, bekas bosnya itu bukan tabah sangat ketika dipenjara kali pertama pada tahun 1999 sehingga 2004.

“Pada satu peringkat, beliau merayu-rayu kepada ramai sahabatnya di luar untuk berusaha bebaskan dia dari penjara. Anwar kata dia dah tidak tahan duduk dalam penjara,”cerita beliau.

Menurut Anuar, antara yang ‘dirayu’ sampai hampir-hampir menangis adalah Ezam Mohd Nor yang ketika itu Ketua Pemuda Keadilan dan baru bebas dari Penjara Kajang.

“Ezam pernah cerita pada saya, Anwar terdesak untuk keluar penjara dan mahukan dia lakukan apa sahaja untuk tujuan tersebut,”kata beliau.

Kerana itu menurut Anuar, penasihat PKR pasti tidak akan sanggup dipenjara lagi kali ini.

“Dia akan cuba sedaya upaya untuk bangkitkan rakyat, guna mahasiswa, guna pekerja, road show seluruh negara, tetapi pada akhirnya, jika semua itu tidak sampai objektif yang dikehendaki, Anwar mungkin akan lari,” ramal beliau.

“Perkara ini akan semakin jelas seminggu sebelum 9 Januari, kita bakal saksikan bagaimana Anwar akan sehabis tenaga untuk memastikan jalan raya dipenuhi penyokongnya ketika keputusan dibacakan.

“Tapi jika tak jadi macam dia rancang, dia mungkin lari dan untuk mengelakkan diri digelar penakut, dia akan beritahu penyokongnya, melarikan diri itu sebahagian dari strategi jangka masa panjang… itu telahan saya berdasarkan pengalaman bersama Anwar,” katanya.

Oleh: Helme Hanafi / Agendadaily

3 Selangor Dulu Maju Sekarang Kotor


Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Selangor Datuk Seri Noh Omar berkata BN akan memastikan Selangor terus maju dengan pembangunan jika kembali menawan negeri itu pada pilihan raya umum ke-13.

“Selangor dulu maju tetapi sekarang kotor,” katanya semasa berucap selepas melawat ruang-ruang pameran di Karnival Sayangi Selangor di i-City, Seksyen 7, di sini yang bermula hari ini hingga malam tahun baru pada Sabtu ini.

Beliau berkata Selangor menjadi kotor selepas keputusan kerajaan negeri menamatkan kontrak pengurusan sisa pepejal dan pembersihan awam daripada Alam Flora Sdn Bhd dan melantik kontraktor-kontraktornya sendiri.

Katanya BN menyedari mengenai kelemahan itu dan akan memperbaikinya jika diberi peluang menerajui kembali Selangor.

Mengenai kenyataan Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang mendakwa peruntukan RM2.7 bilion untuk Selangor tahun ini daripada kerajaan Persekutuan adalah wang rakyat dan bukannya wang BN, beliau berkata keadaan itu juga sama dengan kerajaan negeri di mana ia adalah wang rakyat dan bukannya wang Pakatan Rakyat.

Beliau berkata program “Jom Shopping” kerajaan negeri yang memberikan kupon RM100 kepada warga emas di negeri ini untuk membeli-belah belum lagi mencapai sasaran 100,000 orang sebaliknya kira-kira 20,000 orang sahaja.

Ini berbeza dengan BN yang telah menyelesaikan bantuan awal persekolahan bernilai RM100 seorang dan dijangka memberikan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) berjumlah RM500 bagi setiap isi rumah yang berpendapatan bawah RM3,000 sebulan pada bulan hadapan, katanya.

Sumber: Sahabat Gunung

Thursday, December 29, 2011

1 Penganalisa Politik Ramal Najib Menang Besar PRU 13


Seorang penganalisa politik tempatan meramalkan Datuk Seri Najib Tun Razak menang besar dalam ibu segala pilihan raya yang djangka tahun depan.

Prof Datuk Dr Mohamed Mustafa Ishak dari Universiti Utara Malaysia (UUM itu berkata, tsunami politik tidak akan berulang sebagaimana 2008.

Dalam tahun itu BN kalah teruk dengan kehilangan lima negeri – Kedah, Pulau Pinang, Perak, Selangor dan Kelantan – yang dimenangi PAS sejak 1990.

Ketua Jawatankuasa Kluster Politik, Keselamatan dan Hal Ehwal Antarabangsa itu berkata, “selalunya perdana menteri baru akan menang besar dalam pilihan raya pertama mereka.

“Jadi saya kira Najib akan menang besar dalam pilihan raya umum 13. Rakyat mula yakin dengan transformasi Najib.

“Saya kira satu atau dua kerusi yang dimenangi Pakatan Rakyat akan kembali kepada BN.”

Pakatan Rakyat meramalkan Parlimen akan dibubarkan pada bulan Februari atau Mac untuk membuka laluan kepada pilihan raya umum ke 13.

Najib berulangkali mengingatkan partinya BN supaya bersiap sedia menghadapi pilihan raya tersebut.

`Tiada box office lagi’

Dr Mohamed Mustafa juga menolak faktor pemimpin popular pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi faktor penentu keputusan pilihan raya umum 13.

Menurutnya, sama ada mantan timbalan perdana menteri itu dipenjarakan atau tidak, ia tidak boleh mempengaruhi rakyat lagi.

“Filem Anwar tidak boleh jadi box office lagi, tidak laku lagi kerana orang sudah tengok pada tahun 1999,” tambahnya.

Mahkamah tinggi akan membuat keputusan terhadap perbicaraan kes liwat Anwar pada 9 Januari ini.
Bagaimanapun, Dr Mohamed Mustafa menegaskan teori itu hanya ramalan belaka.

Menurutnya, jika berlaku kes besar dalam masa dua tiga bulan sebelum pilihan raya, ia akan mempengaruhi sokongan rakyat.

Tetapi, katanya, melihatkan keadaan sekarang dijangka tidak ada isu besar akan berlaku.-FMT

1 Harakahdaily Buktikan Nik Aziz Semakin Nyanyuk...


Harakahdaily hari ini membuktikan Nik Aziz dilihat semakin hari semakin nyanyuk... Semalam Nik Aziz mengesahkan beliau berjumpa dengan Hasan Ali memohon maaf, serta menarik balik segala kenyataannya terhadap PAS...

Manakala Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Gombak Setia, Dr Hasan Mohamed Ali hari ini menafikan laporan media rasmi PAS, Harakahdaily berkenaan laporan dia pergi berjumpa Mursyidul Am untuk meminta maaf di Kelantan kelmarin.

Harakahdaily awal petang ini membuat posting mempertahankan berita tersebut.

Turut disiarkan Harakahdaily adalah video kenyataan Nik Aziz kepada wartawan semasa beliau melawat hakisan pantai Irama, Bachok semalam.

Berikut adalah asas kepada berita berkenaan.

Transkrip penuh sidang media Nik Abdul Aziz dengan wartawan di Pantai Irama, Bachok 28 Disember.

Tuan Guru Nik Aziz: Datuk Hassan Ali menarik balik kenyataan-kenyataan dia yang sensitif. Ini tanda kelelakian dia, anak jantan. Kita buat salah, bila kita sedar buat salah, tarik balik, minta maaf. Ini ajaran agama. Bukan senang manusia buat salah nak tarik balik, bukan senang. Tiba-tiba dia ni tarik balik.

Kita ucap syukur, moga ramai lagi orang yang buat salah, tarik balik dan minta maaf.

Wartawan: Dari segi parti sendiri tok guru, terimalah?

Terimalah.

Wartawan: Pertemuan itu di mana Tok Guru?

JKR 10

Wartawan: Ustaz Nasha...

Saya beritahu kelmarin, kalau Datuk Seri Presiden tak buat jemputan macam ini, saya akan buat. Saya suka sangat. Kerana Islam ini, apabila kita dapat nikmat, kita diminta buat jamuan. Macam kita nak kahwin. Apabila kita kahwin, kita buat jamuan nama dia walimatul urus. Bila kita dapat anak, kita buat jamuan lagi nama dia aqiqah. Begitu jugak, bila berlaku macam tu kelmarin, kita buat jamuan, tetapi jamuan kelmarin tu sebagai jamuan tetamu ja. Kalau boleh, saya akan sebut buat jamuan khusus di peringkat pusat. Kita panggil semua kalau boleh. Saya nak minta jugalah pihak parti PAS Pusat buat jamuan, kita pakat-pakat derma lah. Yang ada seringgit bagi seringgit yang ada seribu bagi seribu kerana gembira kita bahawa kekecohan yang berlaku di kalangan kita dah selesai.

Kekecohan ini, ada satu contoh yang diberikan oleh Datuk Presiden kelmarin. Semasa Nabi masuk ke Mekah, orang panggil Fathul Makkah. Ada seorang Sahabat sebut "kalimah Arab" - "Hari ini Hari Perang". Nabi kata tidak, "kalimah Arab" - "Hari ini hari kasihan belas". Maka Nabi ambil bendera di tangan dia, beri kepada anak dia. Denda kerana celupar mulut dia. Jadi kalau orang zaman Nabi pun ada buat kesilapan dan Nabi betulkan cepat-cepat, inikan zaman kita tengah 2000 tahun, maka banyak benda-benda silap.

Wartawan: Tok guru, kedudukan Ustaz Nasha lepas ini, mungkin di Parlimen Bachok macamana Tok Guru?

Parlimen Bachok tu orang Bachok tengoklah.

Wartawan Harakah: Bila dia dah mari minta maaf, maknanya tidak ada peluang lagilah pihak lawan nak gunakan isu sebelum ini?

Ada peluang apa lagi lah...baik.

Berita terdahulu : Siapa Tipu Siapa? Hasan Ali Atau Nik Aziz?

5 Siapa Tipu Siapa? Hasan Ali Atau Nik Aziz?

Siapa tipu siapa sebenarnya ni? Kalau tak kencing pembaca memang bukan Harakah namannya...

Semalam Nik Aziz mengesahkan beliau berjumpa dengan Hasan Ali memohon maaf, serta menarik balik segala kenyataannya terhadap PAS...

Hari ini dalam satu keyataan media Hasan Ali menafikan kenyataan tersebut. Apa kesss....

Jelas Harakahdaily di gunakan oleh pemimpin tertentu dalam PAS untuk mengaibkan pemimpin politik...

Sedangkan pemimpin PAS sendiri pun diselewengkan faktanya inikan pula pemimpin UMNO yang sering difitnah menerusi Harakahdaily... Memang lawak betul Harakah kah kah kah...


Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, Datuk Dr Hassan Mohd Ali telah bertemu dengan pimpinan tertinggi PAS semalam dan menarik balik segala kenyataannya terhadap PAS sebelum ini.

Beliau juga berkata, Hassan Ali juga telah meminta maaf dari pimpinan PAS mengenainya.

"Saya melahirkan rasa syukur di atas rasa rendah diri Datuk Hassan Ali yang bersedia memohon maaf serta menarik balik kenyataan negatifnya terhadap parti sebelum ini.

"Bukan mudah bagi orang yang melakukan kesalahan serta mengakuinya dan memohon maaf, jadi tindakan beliau itu begitu mengharukan saya.

"Saya juga berharap, orang lain yang mempunyai masalah seperti ini berlapang dada seperti Datuk Dr Hassan," kata Nik Aziz kepada wartawan di sini. Harakahdaily



Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Gombak Setia, Dr Hasan Mohamed Ali hari ini menafikan laporan media rasmi PAS, Harakahdaily berkenaan laporan dia pergi berjumpa Mursyidul Am untuk meminta maaf di Kelantan kelmarin.

Sebaliknya, menurut bekas Pesuruhjaya PAS berkenaan, tujuan dia ke Kelantan adalah untuk menghadiri majlis mahabbah melibatkan dirinya dan Nasharudin Mat Isa, bersama-sama pemimpin tertinggi PAS.

“Sebenarnya saya dijemput untuk menghadiri satu majlis mahabbah melibatkan saya dan Nasharudin Mat Isa bersama-sama dengan Mursyidul Am, Datuk Nik Aziz Nik Mat, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, dan Timbalan Mursyidul Am, Datuk Haron Din di kediaman rasmi Tuan Guru Mursyidul Am di JKR 10 Kota Bharu.

“Soal saya turun ke Kota Bharu untuk memohon maaf kepada pucuk pimpinan seperti yang dilaporkan oleh Harakahdaily dan dipetik oleh kebanyakan saluran media adalah tidak benar sama sekali.

“Saya terkilan dengan laporan Harakahdaily itu walaupun lidah rasmi parti tersebut kerapkali diingatkan supaya tidak memutarbelit fakta yang boleh menimbulkan keraguan dan perpecahan,” jelasnya dalam satu kenyataan kepada The Malaysian Insider.

Laporan Harakahdaily semalam menyebut Hasan Ali (gambar) dan Nasharuddin berjumpa Nik Aziz di kediaman rasmi Menteri Besar tersebut untuk meminta maaf terhadap beberapa isu sebelum ini dan menarik balik kenyataan negatifnya terhadap parti.

Kenyataan itu turut disahkan oleh Nik Aziz sendiri, malah beliau turut bercadang untuk membuat kenduri kecil-kecilan bagi meraikan perkara tersebut.

Tambah Nik Aziz, pertemuan tersebut dianjurkan oleh PAS Pusat dan menurutnya, “sekiranya PAS Pusat tidak mengatur pertemuan itu sekalipun, saya akan panggil dia.”

“Saya berharap PAS Pusat dapat menganjurkan kenduri besar-besaran untuk meraikannya dan ahli PAS boleh memberi sumbangan untuk menjayakan rancangan berkenaan,” katanya.

Malah, beliau yakin, perkara itu tidak lagi akan dijadikan isu oleh Umno ekoran ruang mereka untuk tujuan itu sudah tertutup rapat.

Sementara itu, menurut Hasan, majlis mahabbah tersebut berlangsung dengan penuh kemesraan, keakraban dan keikhlasan dan antara perkara yang disentuh termasuklah halatuju parti, persediaan PRU 13, dan perjalanan Harakah sebagai lidah rasmi parti.

“Kami telah memberikan penjelasan, pandangan dan input untuk diberikan perhatian oleh pucuk pimpinan parti demi mengukuhkan perjalanan parti dan sokongan rakyat terhadapnya,” kata Hasan lagi.

Sehubungan itu, Hasan turut menzahirkan rasa terharu terhadap penghargaan yang ditunjukkan oleh pucuk pimpinan terhadapnya dalam meneruskan perjuangan untuk memartabatkan Islam di negara ini.

4 Adam Adli Takut Kena Tumbuk... Batalkan Program Pidato Di Padang Kota


Mamat luncai Adam Adli dan SMM hari ini membatalkan hasrat mereka untuk meneruskan jelajah serahan memorandum dan sudut pidato Kebebasan Akademik di Padang Kota Penang.

Program tersebut ialah anjuran Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) bersama Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (BEBAS) yang akan mengadakan jelajah ke semenanjung Malaysia untuk menyampaikan mesej serta tuntutan mereka.

Nah.... baru nak mulakan perjuangan dah terkincit di tengah jalan.... Piraaahhh mabuk...

Jangan main-main dengan otai penang bro... selanjutnya baca disini...

0 Kor Ming Terkincit Dengan Blogger Sekupangduas... Tidak Muncul Serahkan Surat Saman

Mantop abang brader aku... 

Kisah Sekupangduas menerjah kes salah guna kuasa Nga kor Ming kini hangat di media arus perdana mahupun alternatif... Kor Ming menggunakan beberapa taktik untuk mengertak Sekupangduas... Antaranya ialah mahu menyaman blogger Sekupangduas supaya tutup mulut... dan yang terbaru dengan menggunakan taktik lapok menghantar peluru yang kononnya dihantar untuk mengancam nyawa Kor Ming...

Utusan - Penulis blog Sekupangduas, Ahmad Sofian Yahya hari ini mengotakan kata-katanya dengan hadir di pejabat DAP negeri untuk menerima sendiri surat saman daripada Setiausaha Agung DAP Perak, Nga Kor Ming berhubung dakwaan salah laku pemimpin itu.

Bagaimanapun, hasrat Ahmad Sofian, 47, yang tiba kira-kira pukul 10 pagi untuk bersemuka dengan Kor Ming tidak kesampaian apabila Ahli Parlimen Taiping itu tidak muncul.

Sebaliknya, hanya Naib Setiausaha Eksekutif DAP, Siew Lee Wah yang hadir untuk mendapatkan butiran diri Ahmad Sofian sambil memberitahu, Kor Ming tidak berada di bandar raya itu buat sementara waktu.

Lee Wah bagaimanapun mengesahkan, Kor Ming mengetahui mengenai hasrat Ahmad Sofian untuk datang bersemuka dengannya hari ini selepas membaca entri terbaru penulis blog itu semalam.

Ahmad Sofian yang ditemui pemberita mendakwa, tindakan Kor Ming untuk memfailkan saman hanya bertujuan menakut-nakutkannya daripada mendedahkan dakwaan salah guna kuasa yang dikaitkan dengan pemimpin DAP itu.

''Ini hanya satu taktik untuk menakut-nakutkan saya, tapi saya akan teruskan sehingga rakyat mengetahui kebenarannya," katanya sambil menyatakan kesediaan untuk membantu pihak berkuasa bagi menyiasat dakwaan tersebut.

Ahmad Sofian dalam blognya di http://www.sekupangduas.blogspot.com pada 16 Disember lalu memuat naik beberapa salinan dokumen yang menunjukkan berlaku salah guna kuasa dalam pemberian tender menjahit sut ahli majlis MBI selepas pakatan pembangkang mengambil alih kerajaan.

Dokumen itu mendedahkan, Ethan dan Elton, syarikat yang isteri Kor Ming, Wong Seow Ching sebagai seorang pengarahnya, memenangi kontrak tersebut walaupun menawarkan harga lebih tinggi berbanding pembida lain.

Blog tersebut juga mendakwa, kontrak untuk 24 sut rasmi yang pada asalnya ditawarkan kepada syarikat Goodman Tailor pada 3 April 2008, kemudiannya diberikan kepada Ethan and Elton selepas 'dicadangkan' kerajaan negeri ketika itu.

Pendedahan itu mencetuskan kemelut dalam kepimpinan DAP apabila Naib Pengerusi DAP Perak, M. Kulasegaran mahu Kor Ming memberi penjelasan terperinci berhubung dakwaan tersebut kerana ia boleh menjejaskan imej parti.

Ditanya mengenai cakap-cakap bahawa pendedahan itu melibatkan pejabat Menteri Besar Perak, Ahmad Sofian menafikan sekeras-kerasnya dakwaan tersebut.

''Saya sedar banyak spekulasi akan timbul apabila saya mendedahkan apa yang sepatutnya rakyat tahu, tetapi saya ingin tegaskan tiada siapa yang berada di belakang saya," katanya.

2 Anwar Dikata Imam Mahdi, Melebihi Batasan - Dr Asri


INI kes serius dan sudah melampau ... sebab itu bekas Mufti Perlis Dr Asri Zainul Abidin dalam akuan twitternya guna istilah 'pemujaan' bila rujuk video ceramah pemimpin PKR Dr Badrul Amin Bahrom yang isytihar Datuk Seri Anwar Ibrahim 'pemimpin yang ditunggu' untuk membebaskan Masjid Aqsa.

Kisahnya bila video bertajuk lebih empat minit bertajuk ANWAR IBRAHIM IALAH IMAM MAHDI? tersebar di laman youtube.

Yang tukang sebar blog pro pembangkang juga, mungkinbaru sedar karut-marut yang pemimpin PKR sumbat pada ahli-ahlinya.

Dalam ucapannya Badrul Amin tidak pulak sebut Anwar itu Imam Mahdi... Tidak ada sama sekali.

Tapi dia membayangkan bahawa Anwar merupakan pemimpin dari Timur yang ditunggu-tunggu untuk menyatukan umat Islam dan negara-negara Arab.

Bagi yang biasa dengan pengajian Islam, memang ada hadis yang sebut pemimpin yang adil dan menyatukan umat Islam di akihir zaman adalah pemimpin dari Timur.

Pemimpin tersebut juga akan membebaskan Masjid Aqsa yang kini dikuasai oleh Israel.

Ekoran penyebaran video ceramahnya ,Badrul Amin memberitahu demikian dalam laman facebooknya:

"Saya menafikan sekeras-kerasnya kenyataan yang tersebar dalam beberapa laman web kononnya saya menamakan Anwar Ibrahim sbg Imam Mahdi. Saya tidak pernah sekalipun menyebut nama Imam Mahdi dalam ceramah-ceramah saya. Saya hanya menyebut potensi Anwar sebagai pemimpin dari Timur yang mampu menyatukan Dunia Arab sekaligus membebaskan Al-Aqsa."

Menurut Dr Asri, dulu pemimpin Al Arqam, Ashaari Muhamad pun pernah dakwa dia pemimpin yang dijanjikan tuhan menyebabkan fanatik dan merosakkan pengikut.

"Elakkan dakwaan seperti itu, banyak kesannya," kata beliau dalam akuan twitternya @realdrmaza.

Asri sebelum itu mengulas dakwaan Badrul Amin, katanya "Saya rasa pemujaan Dr Badrul Amin terhadap DSAI melebihi batas yang patut. Ia sudah ke peringkat yang bahaya.Harap dibetulkan," tulisnya sambil tweet url video tersebut.

Kita tunggu apa pulak reaksi JAKIM selepas ini. Apapun bagi yang waras, kalau nak bodek pun dan nak puja sakan Anwar menjelang keputusan kes liwat 9 Januari ini...padan patutlah... -Agendadaily

Video tersebut boleh ditonton di sini

3 Retak Sudah Terbarai... Azmin Ali Dedahkan Skandal Nurul Izzah !


Semakin dekat pada tarikh hukum kes liwat Anwar Ibrahim... di lihat semakin berderai-derai parti puak Keldai ni... Nampaknya masing-masing cuba untuk menguasai parti tersebut sekiranya Anwar Ibrahim check in di Hotel Besi Sungai Buluh nanti... 

Memang pada awal lagi aku sudah menjangkakan perkara seperti ini akan berlaku, berdasarkan pada percaturan yang dilakukan oleh Nurul Izzah untuk pancung kedudukan Azmin Ali.

Azmin Ali menaruh harapan kepada parti agar beliau di beri kepercayaan untuk meneraju parti tersebut, seperti yang telah di janjikan oleh Anwar Ibrahim sebelum ini... Namun ianya tidak di restui oleh Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah di atas sebab-sebab tertentu....

Sila rujuk di sini :


Jadi tidak hairan lah kenapa Azmin Ali membuat serangan kepada Nurul Izzah.....

SURAT TERBUKA KEPADA PARA REFORMIS DAN ANGGOTA PARTI KEADILAN RAKYAT

Tuan-tuan dan puan-puan anggota PKR yang dihormati,

JANGAN BENARKAN NURUL IZZAH BAWA ZAID IBRAHIM SERTAI PKR SEMULA!

Telah menjadi rahsia umum bahawa Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar mempunyai hubungan akrab dengan Presiden Parti KITA Zaid Ibrahim. Dalam sesi pemilihan PKR 2010 yang lalu, Nurul Izzah dan Zaid dilihat telah mengatur beberapa gerak kerja dalam PKR khususnya untuk kempen politik mereka. Namun, hanya Izzah yang berjaya menduduki kerusi Naib Presiden sementara Zaid kalah kepada musuh ketat politik beliau, Azmin Ali.

Hubungan rapat Nurul Izzah dan Zaid tetap berlanjutan hingga ke hari ini biarpun selesai pemilihan 2010 dan Zaid dengan penuh dendam telah bertindak mengkhianati PKR dan menubuhkan parti KITA. Penubuhan KITA tidak dilihat sebagai masalah kepada Nurul Izzah yang masih terus dan kerap mengadakan pertemuan dengan Zaid. Hubungan politik mereka diaturkan oleh Setiausaha Politik Nurul Izzah, Fahmi Fadzil yang merupakan bekas hos rancangan Fairly Current Show di bawah produksi Ezra Zaid iaitu anak Zaid Ibrahim. Fahmi dan Ezra adalah kawan baik yang menjadi agen dalam mencatur agenda politik Nurul Izzah dan Zaid.

Maka tidak mengejutkan menjelang pilihanraya umum akan datang, Zaid yang sebelum ini galak menyerang PKR, kini dilihat kembali berlembut dengan PKR sehingga tanpa segan silu berani menawarkan diri untuk bertanding di kawasan Parlimen Petaling Jaya Selatan yang kini dipegang oleh YB Hee Loy San. Menurut beberapa sumber dalaman dari Parti KITA, Nurul Izzah dan beberapa orang pimpinan PKR yang lain telah bersetuju melobi Zaid untuk bertanding menggunakan tiket PKR atau PAS. Hal ini menyebabkan Zaid telah mengeluarkan kenyataan bahawa KITA tidak akan bertanding di mana-mana kawasan sekiranya menjejaskan peluang Pakatan Rakyat.

Pastinya Zaid yakin dengan kemampuan Nurul Izzah untuk mengaturkan peluang bagi dirinya bertanding menggunakan tiket PKR dan platform Pakatan Rakyat. Sebagai Naib Presiden paling kanan dalam PKR dan anak kepada Anwar Ibrahim, Nurul Izzah pastinya mampu memanipulasi ayahnya dan setidak-tidaknya dapat membuka ruang buat Zaid menyertai PKR dan Pakatan Rakyat semula.

Saya menyeru tuan-tuan dan puan-puan anggota dan pendukung PKR seluruhnya supaya mengambil perhatian serius berhubung perkembangan ini. Ingatlah siapa Zaid Ibrahim, yang dahulunya pernah mencaci dan menghina kepimpinan PKR termasuk mengaibkan Anwar Ibrahim sebagai “pemimpin yang bermasalah dan tidak layak menjadi Perdana Menteri” dan juga pernah melabel mantan Timbalan Presiden Dr Syed Husin Ali sebagai “si tua nyanyuk”.

Perlu diingatkan bahawa ketika mana parti sedang berdepan dengan kemungkinan akan kehilangan Anwar Ibrahim, pastinya ada anasir jahat dari luar yang tidak akan berhenti dari memecahbelahkan parti. Jangan kita benarkan seorang lagi ‘Hasan Ali’ muncul di dalam PKR. Nurul Izzah perlu sedar bahawa status beliau sebagai anak kepada Anwar Ibrahim tidak semestinya akan merestui semua tindakan politiknya. Keutuhan parti perlu dipertahankan. Jangan benarkan Nurul Izzah membawa Zaid Ibrahim kembali ke dalam PKR!

REFORMASI!!!

Wednesday, December 28, 2011

14 Identiti Penuh Blogger Pembangkang Ameno World Dibongkarkan... @AmenoWorld


Kah... kah... kah... kah.... tembelang sudah pecah! adeeehhhh! tak tahan sakit perut dol....sekarang semua orang dah tahu siapakah gerangan bohsia Anwar ni! 

Pendedahan Eksklusif dari MyMassa membongkar siapa sebenarnya blogger di sebalik nama pena AMENO WORLD. 

AMENO WORLD menonjolkan dirinya sebagai seorang blogger wanita yang bernama Siti Norashikin. Mungkin jiwa dia lebih kepada wanita tu pasal dia suka cari jantan... 

Korek punya korek last-last dapat maklumat... sebenarnya Ameno ini adalah seorang lelaki dan merupakan blogger upahan kepada Anwar Ibrahim.... Maklumat ini sudah lama di ketahui oleh blogger Pro-Umno cuma tunggu masa yang sesuai saja nak londeh kan dia ni... 

Perghhh stok kunyit rupanya...

Inilah wajah sebenarnya blogger haramjadah yang menyamar jadi bohsia kepada blogger puak pakatan haram....


Selain daripada itu, blogger Ameno atau nama sebenarnya Ahmad Sahimi juga berselindung sebagai sebagai seorang blogger pro PAS bagi mengelak indentitinya di kesan...  Dia juga mempunyai agenda tersendiri dimana  tugasan utamanya untuk memburukkan nama PAS... 

Lihat sajalah cara penulisanya di blog, twitter dan FB... Pakai tudung konon baik sopan santun tapi bawa konsep politik lucah dengan caci maki sumpah seranah semua ada... 

Sepandai-pandai tupai melompat... akhirnya jatuh ke tanah juga.... Mampus sape yang pernah kena ngurat dengan Ameno ni.... sah tak boleh tido malam hari ni....


Maklumat penuh mamat ni...

710715085XXX
AHMAD SAHIMI BIN SHAARI
65 KG SURIA JAYA
DI TAMAN SURIA JAYA
JALAN CHERAS
017-5848188

Maklumat dari laman web SPR



Fail MS Excel di Google

Seterusnya baca pendedahan penuh di sini... dan di sini...

8 Nga Kor Ming Terima Peluru Hidup Dan Ancaman Maut!!


Setiausaha DAP negeri Perak, Nga Kor Ming hari ini menerima ancaman kematian dan peluru dalam sampul surat yang dialamatkan kepadanya dan diposkan kepada kedua ibu bapanya.

Nga, berkata bahawa ibunya Tan Chan Bee, 64, mendapati nota dan peluru dalam peti surat di rumah mereka di Ayer Tawar.

"Ibu bapa saya terkejut melihat peluru dan ancaman kematian dalam hidup saya. Ia adalah suatu perbuatan yang tidak berperikemanusiaan dan kejam, "kata Nga.

Nota dalam Bahasa berbunyi: 'Cina kurang ajar Yeop, bagi tiga pilihan: 1 mampus cepat dengan Peluru 2   Mampus perlahan-lahan dengan asid yang disimbah muka  3 mampus  Mampus perlahan-lahan dilanggar dengan sebuah kereta. Gunakan kerusi roda. -  Ini adalah amaran dari orang Melayu jangan kurang ajar. '

Power siuuuuttttttt! Nampak sangat ini hanya satu lakonan terhebat dari puak DAP! macam cerita Hollywood pulak dah! tak habis-habis hantar peluru untuk lari dari masaalah mereka!

Weh Kor Ming jangan cuba nak alih perhatian la.... Kata nak saman sekupangduas.... tup.. tup.. keluar cerita dapat peluru pulak! Apa kes?? Jangan lari Kor Ming!!! Jangan buat hal.... Jangan nak cetuskan peristiwa berdarah 13 Mei!!!!

Jelas dilihat... Nga Kor Ming seolah-olah cuba mahu mempersalahkan blogger Sekupangduas! Kor Ming jangan rasis sangat! jangan cabar orang melayu!!!

Berita terdahulu Ahmad Sofian, 47, menyahut cabaran Kor Ming yang menuduhnya mengada-adakan bahan bukti dalam sebuah artikel yang disiarkan di portal berita propembangkang sebelum ini.

Ahmad Sofian dalam blognya di http://www.sekupang-duas.blogspot.com pada 16 Disember lalu memuat naik beberapa salinan dokumen yang menunjukkan berlaku salah guna kuasa dalam pemberian tender menjahit kot ahli majlis MBI selepas pakatan pembangkang mengambil alih kerajaan.

Dokumen itu mendedahkan Ethan and Elton, syarikat yang mana isteri Kor Ming, Wong Seow Ching sebagai salah seorang pengarahnya, memenangi kontrak tersebut walaupun menawarkan harga lebih tinggi berbanding pembida lain.

Blog tersebut juga mendakwa, kontrak untuk 24 kot rasmi yang pada asalnya ditawarkan kepada Goodman Tailor pada 3 April 2008 kemudiannya diberikan kepada Ethan and Elton selepas disyorkan oleh kerajaan negeri pada ketika itu.

Baca juga di sini.. TEMAN DAH TUNGGU, NGA TAK PERLU KECOH LAGI

11 Kawan Rapat Mat Sabu Ditangkap Khalwat



Kes Mat Sabu di tangkap khalwat di bilik 121, kini berulang kembali... Tapi kali ni yang kantoi ialah kawan rapat Mat Sabu... Mungkin Mat Sabu dah turunkan ilmunya untuk memikat hati isteri orang...

Tindakan seorang ahli politik duduk bergelap dalam kereta bersama isteri orang, mengundang padah, apabila gelagat mereka disedari sekumpulan ahli Skim Rondaan Sukarela (SRS) yang kemudian memanggil imam kampung, sebelum pasangan itu ditahan kerana disyaki berkhalwat.

Kejadian berlaku pada jam 1.26 pagi berdekatan resort di Sungai Batu Pahat, di sini, 24 Disember lalu.

Menurut sumber daripada Jabatan Agama Islam Negeri Perlis (Jaips), ahli politik berusia 35 tahun dan sudah berkeluarga, ditahan bersama pasangannya berusia 30 tahun dalam kereta Proton Wira, berhampiran semak-samun.

Menurutnya, kelibat pasangan itu pada awalnya disedari sekumpulan ahli SRS Kampung Sungai Baru, Sungai Batu Pahat sebelum imam kampung dipanggil untuk menyoal siasat pasangan berkenaan.

“Mereka kemudian ditahan selepas gagal menunjuk-kan dokumen sebagai bukti hubungan mahram atau suami isteri sebelum diserahkan kepada Jaips untuk tindakan selanjutnya.

“Laporan ke atas kedua-dua pasangan itu turut dibuat di Balai Polis Kangar sebelum dijamin oleh keluarga masing-masing,” katanya di pejabat Jaips, semalam.

Menurut sumber itu lagi, ahli politik berkenaan dan pasangannya hadir ke pejabat Jaips semalam, untuk memberikan keterangan selama sejam.

“Keterangan tertuduh mula diambil oleh pegawai Jaips pada 9.45 pagi dan berakhir 10.45 pagi, dimulakan dengan tertuduh lelaki diikuti dengan pasangannya.

“Buat masa ini, Jaips memutuskan 18 Januari 2012 sebagai tarikh permohonan agar kes ini dibawa ke Mahkamah Tinggi Syariah Kangar, memandangkan kami masih menunggu keterangan saksi yang menahan pasangan itu termasuk imam masjid,” katanya.

Jurucakap itu berkata, pasangan berkenaan ditahan dan didakwa bawah Seksyen 9(1)(2), Enakmen Jenayah Dalam Syarak Perlis, 1991 yang boleh dikenakan denda tidak melebihi RM5,000 atau tiga tahun penjara atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.

Apa kejadahnya trend orang PAS ni suka main dengan bini orang? Adeeehhh rosak-rosak!

2 Ronnie Liu Gangstar Besar Di Klang


Ikuti pendedahan dari Sel13.com yang mendedahkan kegiatan Ronie Liew Ronnie Liu yang semakin bermaharajalela di Klang... Perlukah rakyat menyokong seorang gengstar besar untuk menjadi wakil rakyat?? Ingat... PRU ke 13 nanti, jangan buat silap lagi....


Seperti yang kita semua maklum Ronnie Liu adalah seorang gangstar yang banyak terlibat dengan kerja-kerja underground sebelum menjadi wakil rakyat lagi. Dia pernah terlibat dengan sindiket pelacuran dan pelbagai kegiatan gelap lagi.

Selepas menjadi wakil rakyat dan diangkat sebagai exco kerajaan tempatan Selangor, maka dia telah pun menjadi taikun besar. Segala kegiatan-kegiatan haram di Selangor semuanya dikawal olehnya maklumlah dia yang berkuasa keatas agensi kerajaan tempatan.

Ronnie pernah menunjukkan kuasa ‘abang besar’ nya terhadap kakitangan Majlis Bandaraya Shah Alam apabila meminta mereka memulangkan arak-arak yang dirampas.

Ronnie juga pernah terlibat dengan pengeluaran surat-surat palsu untuk untuk projek-projek Majlis Perbandaran Klang yang bernilai jutaan ringgit .

Selain itu dia juga bersekongkol dengan taikun-taikun cina yang terlibat dengan pencurian pasir di Selangor.

Jika hendak disenaraikan , kegiatan-kegiatan haram Ronnie memang terlalu banyak. Blog Unspinners ada menulis tentang kegiatan haram Ronnie di sini dan banyak lagi ada di sini.

Walaupun pendedahan demi pendedahan yang dilakukan , tetapi Ronnie tetap tidak dialihkan dari kerusinya oleh Khalid Ibrahim dan DAP kerana bagi mereka Ronnie telah menjalankan ‘tugasnya’ dengan baik bagi mencari dana-dana haram untuk mereka. Bagi mereka Ronnie adalah pakar dalam hal kegiatan-kegiatan gelap dan hanya orang yang pakar sahaja yang boleh berurusan dengan gangstar serta kumpulan mafia.

Terbaru adalah berkenaan dengan perlantikan Yang Dipertua Majlis Perbandaran Klang. Jawatan tersebut kosong sejak beberapa bulan yang lepas, tetapi tidak diisi sehingga kini kerana calon-calon yang ditemuduga tidak kena dengan selera Ronnie selaku exco PBT.

Klang adalah lubuk kepada segala kegiatan haram samseng-samseng cina. Apabila tidak ada YDP maka sudah tentulah si samseng-samseng bermarajalela dengan perniagaan-perniagaan haram mereka. Ronnie sengaja membiarkan jawatan berkenaan kosong dalam tempoh yang lama kerana ibarat kapal tanpa kapten maka sudah tentulah pelayaran yang dikawal oleh anak-anak buah tidak sempurna.

MB Selangor pula tidak boleh bercakap banyak kerana Klang adalah lubuk DAP dan membiarkan DAP terus bermarajalela disana.Selagi tidak ada calon yang boleh dicucuk hidung oleh Ronnie untuk mengisi jawatan YDP MPK , maka selagi itulah jawatan berkenaan akan dibiarkan kosong oleh mereka.

Sumber Sel13.com

2 Chegu Bard Dakwa Ada Sabotaj Dalam PKR

Semalam beberapa NGO membuat laporan polis ke atas sebuah akaun twitter yang menggunakan nama 'AMK Rembau', kerana menghina DYMM Seri Paduka Baginda Yang di Pertuan Agong. Kemudian pihak polis membuat siasatan kepada beberapa ahli AMK Rembau termasuklah Chegu Bard.

So... mamat ni pun tak puas hati... macam-macam lah dia merapu dalam twitter semalam....



Chegu Bard kata ada pihak dalam PKR dengki khianat kepada beliau... sapa kah gerangan orang yang di tuduh oleh Bard? adakah Sam ketot atau Rafizi lembu?

Timeline Cik Bard meroyan dalam twitter... 

chegubard che'GuBard
1. Baru lepas (jaminan polis) krn Umno buat laporan polis di Ampang atas satu twitter atas nama amk rembau konon hina raja. (Samb..)

chegubard che'GuBard
2. Spt biasa krn laporan dr Umno maka polis tindak tegas tangkap saya dan kini sedang dlm perjalanan tangkap ketua amk rembau&bekas ketua

chegubard che'GuBard
3. W/pun saya brtegas akaun twitter 'amk rembau' xada kena mngena dgn kami namun polis rampas BB& cuba cari laptop saya trmasuk milik cabang

chegubard che'GuBard
3.Akaun'amk rembau'ni wujud sejak pmilihn lepas dbuat olh pihak yg ingin memburukkn saya.Ini strategi politik jahat yg brlaku dlm PKR sndiri

chegubard che'GuBard
4.Akaun palsu twitter, FB dll memang merupakan taktik jahat menjatuhkan saya.Kerana byk masalah pemilihan yg tak selesai maka..

chegubard che'GuBard
5.Maka strategi menggunakan akaun palsu termasuk twitter 'amk rembau' ini tetap berterusan..saya yakin ini dibuat oleh musuh dlm PKR sendiri

chegubard che'GuBard
6.Mereka sngaja mbuat tweet yg mlampau utk mmerangkap&kemudian Umno sambut,kesempatan ini diguna oleh polis utk memasuki ruang rahsia gerakn

chegubard che'GuBard
7.Seharusnya dlm pd masa skarang ni mereka yg menang pmilihan tumpu g/kerja perkasa parti dan mobilisasi membela Anwar ttp malang sebaliknya

chegubard che'GuBard
8.Saya tak punya masa utk layan mereka yg sibuk main politik dalaman kotor& jahat ini. Saya sendiri tak cukup masa..

chegubard che'GuBard
9. Dan kmampuan utk grak kempen nasional spt ABU dan perkukuh SAMM dll. SAMM baru saja selesai edar percuma dvd kesedaran 30ribu keping..

chegubard che'GuBard
10....Edar 35ribu risalh isucincin & prbagai lagi tanpa 1sen sumbangn dana besar yg dterima.SAMM sudahmula siri latihn utk kader sluruh negara

chegubard che'GuBard
11.Kami tak pernak komplen tanpa jawatan atau bantuan kami terus bina kekuatan muda tumbang Umno ttp..

chegubard che'GuBard
12.... Ttp ada yg sdg nikmati perbagai 'kemewahan' terus nikmati keselesaan utk buat kerja pancung dan bermain politik dalaman semata-mata

zainolanol Zainol Abidin
by chegubard@
@chegubard kelompok itulah yg akan mula2 lompat keluar drpd parti jika Anwar dipenjarakan atau parti mengalami kesusahan !!

chegubard che'GuBard
@anarqiyellow saya telah guna semua cara termasuk aduan dalaman dsb...

chegubard che'GuBard
Wah hebat 'kesayangan bos'... Dh cipta masalah terus lari ke Indonesia...

chegubard che'GuBard
Lepas sahaja dr siasatan Pdrm terus ke melaka utk taklimat umum..penggerak dsana maklumkn usaha ada pihak yg cuba gagalkn prog...Sedih...

chegubard che'GuBard
Saya ditahan krn permainan jahat politik dalaman yg diambil kesempatan oleh regim klik kenyataan @diosanisamm bit.ly/vUpgEq"

chegubard che'GuBard
@AidilSAMM ada gunting dlm lipatan..

Jelas disini... perjuangan Chegu Bard dalam PKR adalah semata-mata untuk kepentingan Anwar Ibrahim bukan membela nasib rakyat... fikir-fikirkan lah.. Jangan jadi alat kepada Anwar Ibrahim...

Sendiri yang buat bila kantoi tuduh orang lain pulak! 
 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates