Tuesday, August 9, 2011

[video inside] Pelajar Malaysia Cedera Dan Di Rompak, London Riots In Pictures - Part 3


Rusuhan di London semakin teruk dan sudah masuk hari ketiga. Ia bermula di kota London dan mula merebak ke Birmigham, Bristol dan Liverpool. Keadaan semakin lama seolah-olah semakin tidak terkawal. Perhimpunan AMAN asalnya semakin menjadi HURU-HARA.

Salah seorang yang cedera adalah pelajar Malaysia yang menuntut di sana seperti di laporkan berita di TV3 malam tadi dimana pelajar Malaysia ini cedera di mulut ketika rusuhan yang mungkin disebabkan ditumbuk dan terduduk di kaki lima jalan. Malang menimpa lagi pelajar itu. Di sangkakan orang ramai ingin membantu tetapi rupanya dia dirompak dan tidak mampu melakukan apa2, saksikan video tersebut :

 

Pelajar terbabit di jangka menjalani pembedahan di bahgian mulutnya dan aku tak pasti apa harta benda mereka dia yang hilang. Semoga rakyat Malaysia kita di sana selamat hendaknya. Inikah yang kita mahukan?











Gambar-gambar ini bukan sekadar hiasan di dalam blog aku! Ini sebagai ingatan kepada pendemo perhimpunan BERSIH! Agenda pembangkang di negara ini dalam mengadakan perhimpunan adalah untuk melakukan provokasi terhadap polis dengan niat untuk menunjukkan keburukan pihak berkuasa jika polis bertindak balas. Sudah jelas bahawa mereka mempunyai motif politik yang buruk!

London Riots In Pictures - Part 2

London Riots In Pictures - Part 1

More video of London riots: Cars, shops on fire in Lewisham, Hackney

 

INILAH HASIL RUSUHAN.. KEPADA PENYOKONG BERSIH TEMPOH HARI, TENGOK GAMBAR TU BETUL-BETUL

17 comments:

Anonymous said...

mesti budak pkr yg rompak!

ambigai paria said...

bukan ramai ke bebudak malaysia kat sana yg sokong bersih?

Anonymous said...

Mana Anifah Aman! kata semua selamat? dia enjoy ke kat sana??

Anonymous said...

xde kaitan pun rasanya dengan bersih. =.='

Anonymous said...

klu students kita di mesir yg pro pas kena mcm ni baru bagos...rakyat malaysia yg bersih pun teringan gak nak merasa cmni.

Ambiga said...

Anon 10:59

sila guna kepala otak sikit.... klu polis tak jaga keamanan di pada 9 julai yg lalu... mcm ni lah nasib bandaraya KL

mcm ni lah said...

ermmmm,. ngeri la kalo jd kat negara kite,.. follow blog ni,.

Unknown said...

London Riot - Terbukti bahawa perhimpunan demonstrasi akan membawa kepada suasana huru-hara. UK yg kononnya negara paling maju dan bertamadun sendiri gagal mengawal keadaan berbanding Polis Malaysia yg masih berjaya membendung suasana dgn paling aman dan teratur. Tahniah PDRM!

Pengajarannya, BERSIH yg didalangi oleh anasir luar dan Parti Pembangkang ini perlu dibenteras sama sekali drpd berulang. Ambiga perlu dihalang dari menimbulkan suasana kacau-bilau di Malaysia! Bertindak sebelum terlambat....
-Razak Bos

Anonymous said...

inilah sebenarnya yg pr mahukn... guli kerajaan secara kotor! mereka x lyk di gelar bersih

Anonymous said...

bershit

Anonymous said...

ya allah... knp kerajaan malaysia lambat ambil tindakan? selamatkan pelajar malaysia dgn segera! tolong lah!

hafiz said...

BBC,CNN & Aljazera...kasi promosi besar besaran la...dah 3 hari kot..
Revolusi london lah nih...

Anonymous said...

macam budak2 patriot jer yg buat kacau dalam video tu....? come on la patriot, bangla lg ramai dr umno...ehehehe..

Anonymous said...

diorg xde agama.which negara kita mostly beragama Islam.hal agama diorg buat main main.xboleh nak samakan malaysia dgn london.
even agama diorg pun diorg boleh kutuk2 sendiri.
orang bersih xbwk senjata.dh2 la weh.bukak la mata.sampai bila nak duduk bwh kepimpinan yang banyak bayangan.

Anonymous said...

The riots are criminal and thug behaviour with no political purpose.

haah..memang tak sama mesia ngn london nihh..

Anonymous said...

tujuan tak sama.jadi tak samalah.hahaha.ade paham ka?

Black Hat said...

bhai tengok motif tu tuntutan depa apa bhai jangan ckap no otak bhai,

demo bersih -motif nk tuntut pilihan raya yg adil

rusuhan london -Rusuhan ini bermula apabila masyarakat England terutama golongan remaja tidak berpuas hati dengan tindakkan polis menembak mati seorang lelaki bernama Mark Duggan disyaki pengedar dadah dan juga anggota kongsi gelap London yang berada didalam teksi dalam konfrontasi bersenjata di Tottennham. Siapa Mark Duggan..

adan pemantau polis bebas berkata.. Mark Duggan dilihat terlebih dahulu menembak ke arah seorang pegawai polis sebelum polis membalas tembakan yang membawa kepada kematian Mark Duggan.

“Kematian Mark Duggan amat dikesali,” ujar Komander Adrian Hanstock dalam satu kenyataan di sidang media. “Peristiwa tersebut adalah suatu tragedi ngeri, namun itu tidak memberi hak kepada penjenayah untuk memusnahkan perniagaan di sini.”
Kawan-kawan dan saudara mara Duggan mendakwa bahawa Duggan tidak mempunyai senjata.. “Dia seorang lelaki yang baik. Beliau adalah seorang lelaki keluarga” kata seorang saudara kepada seorang wartawan daripada The Guardian

Tunang Duggan, Semone Wilson, telah mengenali beliau selama 12 tahun merupakan “Ayah yang baik” kata beliau. Pasangan telah merancang untuk berkahwin dan memulakan hidup baru bersama-sama dengan tiga anak mereka, Kemani, berusia sepuluh, Kajaun berusia tujuh tahun dan Kahliya berusia 18 bulan.

Media London melaporkan bahawa peluru ditemui tertanam dalam radio polis, membayangkan Duggan ada melepaskan tembakan kearah pihak polis. Tetapi dalam sebuah artikel dalam The Guardian melaporkan bahawa, ujian balistik awal pada peluru yang terdapat pada radio polis tersebut adalah konsisten dengan peluru yang digunakan oleh polis itu sendiri… macamaner tu.. sampai sekarang siapa yang bersalah masih ding dong ding dong lagi.. standard la siapa nak mengaku salah…

Perkara inilah yang membangkitkan kemarahan masyarakat London yang pada mulanya mengadakan demonstrasi bantahan terhadap pembunuhan Duggan yang bermula secara aman pada malam Sabtu.

bhai pakai otak untuk menilai bhai motifnya sangat berbeza tambah moral mereka tak usah cakapla tengok pun dah tahu,berbanding kita yang melayu islam.