Monday, November 28, 2011

Perhimpunan Agung UMNO 2011, Pemuda Beri Tumpuan Kepada PRU Ke-13


Perhimpunan Agung Umno yang akan diadakan pada hujung bulan ini merupakan perhimpunan untuk menyediakan minda anggota parti mengenai pentingnya bermuafakat dan bersatu bagi memastikan kejayaan dalam pilihan raya umum ke-13 (PRU-13) nanti.

Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin hari ini berkata, tumpuan utama dalam pemuda Umno pada hari rabu ini dan sebahagian besar daripada ucapan dasar beliau sebagai Ketua Pemuda akan tumpu kepada fokus kepada pilihanraya akan datang,

Katanya lagi, tumpuan tersebut juga tidak lari daripada tumpuan perhimpunan agong seperti mana yang tumpuan ini tidak lari dari perhimpunan agong bagi memastikan persiapan jentera pemuda berada di tahap yang tinggi tahap yang bersedia untuk menghadapi pilihanraya.

Dan bagi memastikan tiada lagi isu dalaman bagi menghadapi pilihanraya yang penting semanagat perpaduan.. Semanagat, perpaduan, hala tuju perlu ada dalam pemuda kata khairy lagi.

Menurut Khairy lagi, Pemuda juga akan membuat perbandingan antara pilihan generasi muda diantara pemuda BN dan juga pakatan pembangkang dan perbandingan ini akan memberi jelas kepada generasi muda kenapa Barisan Nasional(BN) masih lagi menjadi pilihan yang terbaik seperti slogan baru BN, 'BN Pilihan Orang Muda' khusus untuk menarik sokongan golongan muda kepada parti itu

Pembahas-pembahas usul yang beri bakal memberi tumpuan terdiri daripada tiga orang jurucakap untuk bawa usul pemuda,ucapan presiden diwakili oleh Datuk Megat Firdouz, Usul Ekonomi diwakili oleh sdr Jamawi Jaafar dan untuk usul Agama dan pendidikan diwakili oleh Dato Seri Rizal Marican.

Politik Harian/Bro Jinggo

No comments: